DSG dik yokuş sorunu

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan golfcu91
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Valla abi hanıma bela oluyor ben her türlü işin içinden çıkarım da neyse bulacağız artik
Birçok kadın şoför artık, şehir içi, şehir dışı otobüs ve tır kullanırken, otomobilde biraz dikkat ederlerse üstesinden gelebilirler diye düşünüyorum.;)
 

Düz yolda otomatik kullanamazken bazı bayanlar, yokuşta kaldırması zor bence,bu durumu çözmek lazım yoksa yokuşta kayıp maddi manevi zararlara yol açar, keşke bir bilgim olsaydı ben sıfır alıp 230 bin km DSG kullandım bana hiç sorun yaşatmadı şanzıman yağı dışında kuruş harcamadım, umarım masrafı çok çıkmaz
 
Son düzenleme:
Sevgili arkadaşlar söyle bir durum yaşanıyor yaklaşık %30 40 civarı yokuşta araç bas aşağı pozisyon da geri geri gitmek istediğimde sanki kavramiyor öne salıyor kendini biraz frende bekleyip yavaş yavaş çektiğimde kendine geliyor. Sorun ne olabilir aklıma 2 şey geliyor ya basınçtan ya kavramadan
Abi aynısını yaşadım benimkinde ben hızlı çektim ayağımdan dik yokusta geri geri gidiyordum R de iken araç kendini ileri aldı bunun çözümünü bulabildiniz mi araç 2019 model polo
67 bin km'de 1 ve 2. Viteste yokuşta titreme yapmaya başladı acaba kavramami gitti
 
Abi aynısını yaşadım benimkinde ben hızlı çektim ayağımdan dik yokusta geri geri gidiyordum R de iken araç kendini ileri aldı bunun çözümünü bulabildiniz mi araç 2019 model polo
67 bin km'de 1 ve 2. Viteste yokuşta titreme yapmaya başladı acaba kavramami gitti
Bende titreme yok hocam. Ben çok yaşamıyorum bu sorunu eşim daha çok yaşıyor ben daha tecrübeli olduğumdan sanırım
 
DSG ve tork konvertörlü otomatik kullandım. Kullandıkça insan alışıyor. Freni bırakınca şanzımana belli bir kavrama zamanı tanımak gerekiyor. Özellikle önde veya arkada yakın mesafede araç varsa kavramanın devreye girebilmesi için, freni bırakıp peşinden gaz vermek yerine, kavramanın devreye girmesini beklemek gerekiyor. Freni bırakıp manuel/düz vites gibi hemen gaz verilirse araba buna hemen tepki veremez. Çünkü kavrama devreye girmemiştir.
Aynı şey düz vites için de kullanılabilir. Yokuş kalkış yokken, yokuşta olan bir arabada bire alıp sağ ayak frende, debriyaji yavaşça bırakınca kavrama yavaşça sürterek arabayı yerinde tutar ve freni bırakıp gaza basmaya fırsat verir. DSG'deki durum da buna benzer.
 

Geri
Üst