Avans vuruntusu sesi 1.2 tsi sekman aşınması


Katılım
16 Ağu 2025
Mesajlar
11
Tepkime puanı
0
Konum
Tokat
İsim
Ferhat
Araç
Golf 7
İyi forumlar, golf 7 1.2 tsi 190 km’de aracımda zaman geçtikçe artan özellikle yokuşlarda kendini belli eden alt devirlerde duyulan şakırdama, metalin metale vurması sesi gelmekteydi. Ancak rolantideyken gaza bassam da bu ses hiçbir türlü gelmiyor. Ya da yokuş aşağı motor freni ile de inerken devir farketmeksizin bu ses yine gelmiyor. Bir de yaklaşık 4 bin km’de full dolu yağı eksiltiyor araç. Aracın altında kaçak vs de yok. Ustaya gösterdim avans vuruntusu olabilir kompresyon testi yapalım dedi değerler;
1. 10,8
2. 9,3
3. 7,1
4. 10.0
şeklinde çıktı. Bujiler de bayağı aşınmış ve kararmış durumda. Motor açılacak masrafın 80-90 bin tl den başladığını ortalama 110-120 bin tlden bahsetti. Sonrasında 1-2 ustaya şikayetlerimi belirttiğimde araca hiç bakmadan benzer rakamları söyleyerek çözümün motor yapılması olduğunu söylüyorlar. Forumda birkaç başlığa baktığımda genel varyantör arızası yakıt oktanı vs gibi birçok çözüm tavsiye ediliyor. Benzer sorunu yaşayan arkadaşlar ne çözüm öneriyor. Yardımcı olursanız sevinirim.
 

Kardeş sen arkadaşın dediğini yap kuvvetle muhtemel

Kardeş sen arkadaşın dediğini yap kuvvetle muhtemel sorun yüksek basınç pompasindan
hayır sadece kontrol etmen için yazmıştım arkadaşın da yazdığı gibi bu araçlarda yüksek basınç benzin pompasında sıkıntı var benzin kaçırıyor o da yağa karışıp yağı bozuyor. Hiç dikkat ettin mi bilmiyorum bu sebepten dolayı yağ erken kararıyor. yağı bozup incelttiği için araç yağ eksiltiyor.
ilk yapman gereken yağ pompasını değiştirip yağ eksiltme devam ediyor mu onu takip et.
benzin pompasının benzin kaçırdığından kesin emin olman için bir yöntem var pompanın sağ tarafında aşağıdaki resimde görünen eksantirikten hareket aldığı bir yer var oraya kapak koymuşlar o kapağı açıp iki üç defa marş basmadan kontağı aç kapa yaparsan oradan net bir şekilde benzin kokusu gelirhpfp.JPG
Kusura bakmayın sizi meşgul ediyorum ama benim anlayamadığım bahsettiğiniz sorunlar var tamam basınç pompası ve yağ pompası arızalı.. eğer ki bunları değiştirirsem yağ eksiltme sorunu veya şıkırdama sesine faydası olacak mıdır?
 
Upvote 0

Wastegate arızası değil o. Yağ çubuğu benzin kokuyorsa HPFP dediğimiz Yüksek basınç benzin pompası arızalıdır.

Wastegate arızası değil o. Yağ çubuğu benzin kokuyorsa HPFP dediğimiz Yüksek basınç benzin pompası arızalıdır.

Kardeş sen arkadaşın dediğini yap kuvvetle muhtemel sorun yüksek basınç pompasindan
Yani iki sorun var birisi yağ eksiktme(yakma) diğeri ses hangisinin çözümü olacaktır
 
Upvote 0
Yani iki sorun var birisi yağ eksiktme(yakma) diğeri ses hangisinin çözümü olacaktır
Motor yağına benzin karıştığı için motor yağı özelliğini kaybedip yakılıyor. Bu yüzden hpfp'yi değiştirmen şart. Oradan başla ilk önce. Düzelmezse wg'ye bakarsın ama düzelecektir. İncelen motor yağı sağlıklı yağlama görevi yapamaz. Haliyle parçalarda aşınma vs yapar. Turbo'da yağ ile çalıştığı için oradan ses gelmesine sebep olabilir.
 
Upvote 0
Kusura bakmayın sizi meşgul ediyorum ama benim anlayamadığım bahsettiğiniz sorunlar var tamam basınç pompası ve yağ pompası arızalı.. eğer ki bunları değiştirirsem yağ eksiltme sorunu veya şıkırdama sesine faydası olacak mıdır?
şakırdama sesi yüksek ihitmalle westgate klapesinden, düşük ihtimal volandan da olabilir bu çok önemli değil önceliğin yağ eksiltmesini gidermen için hpfp değişimi yapman lazım benzin kaçırıyorsa.
 
Upvote 0
İyi forumlar, golf 7 1.2 tsi 190 km’de aracımda zaman geçtikçe artan özellikle yokuşlarda kendini belli eden alt devirlerde duyulan şakırdama, metalin metale vurması sesi gelmekteydi. Ancak rolantideyken gaza bassam da bu ses hiçbir türlü gelmiyor. Ya da yokuş aşağı motor freni ile de inerken devir farketmeksizin bu ses yine gelmiyor. Bir de yaklaşık 4 bin km’de full dolu yağı eksiltiyor araç. Aracın altında kaçak vs de yok. Ustaya gösterdim avans vuruntusu olabilir kompresyon testi yapalım dedi değerler;
1. 10,8
2. 9,3
3. 7,1
4. 10.0
şeklinde çıktı. Bujiler de bayağı aşınmış ve kararmış durumda. Motor açılacak masrafın 80-90 bin tl den başladığını ortalama 110-120 bin tlden bahsetti. Sonrasında 1-2 ustaya şikayetlerimi belirttiğimde araca hiç bakmadan benzer rakamları söyleyerek çözümün motor yapılması olduğunu söylüyorlar. Forumda birkaç başlığa baktığımda genel varyantör arızası yakıt oktanı vs gibi birçok çözüm tavsiye ediliyor. Benzer sorunu yaşayan arkadaşlar ne çözüm öneriyor. Yardımcı olursanız sevinirim.
 
Upvote 0
Hocam son durum nedir, tavsiye edilen çözümleri denediniz mi? Aynı sorun 2013 1.2 manuel aracımda da var
 
Upvote 0
Hocam son durum nedir, tavsiye edilen çözümleri denediniz mi? Aynı sorun 2013 1.2 manuel aracımda da var
Benim de arkadaşınki gibi 3. piston ölmüş motoru söktüm silindirleri ölçtürdüm normal değerlerde çıktı pistonlar küçülmüş ve segmanlar aşınmış. piston segman takımı aldım üst kapak taşlandı sübaplar değişti piston segman takımı 8 bin kapak taşlama 4 bin sübap takımı 4 bin oringler ve conta seti 5 bin işçiliğin çoğunu kendim yaptığım için ustaya da motor dağıtıp toplaması için 10 bin verdim toplamda 31 bine maloldu. silindir basınç testi normal değerlere döndü yağ eksiltip eksiltmediği ileriki zamanlarda belli olacak
buradan tekrar bilgi veririm motor söküp takma ve yapılanlar ile alakalı video hazırlıyorum YouTube'a yükleyince linki paylaşırım.
 
Upvote 0
Benim de arkadaşınki gibi 3. piston ölmüş motoru söktüm silindirleri ölçtürdüm normal değerlerde çıktı pistonlar küçülmüş ve segmanlar aşınmış. piston segman takımı aldım üst kapak taşlandı sübaplar değişti piston segman takımı 8 bin kapak taşlama 4 bin sübap takımı 4 bin oringler ve conta seti 5 bin işçiliğin çoğunu kendim yaptığım için ustaya da motor dağıtıp toplaması için 10 bin verdim toplamda 31 bine maloldu. silindir basınç testi normal değerlere döndü yağ eksiltip eksiltmediği ileriki zamanlarda belli olacak
buradan tekrar bilgi veririm motor söküp takma ve yapılanlar ile alakalı video hazırlıyorum YouTube'a yükleyince linki paylaşırım.
Teşekkürler dönüşünüz için, youtube'da sizin çekeceğinize benzer bi video da görmüştüm ama cesaret edemedim açıkcası. Ustalara sorduğumda 100binden aşağı tutmaz diyorlar hep. Patlayana kadar binsem mi yoksa sandık motor mu alsam diye de düşünüyorum ama ne yapsam bilemedim. Sizin tamirat tarihi yeni miydi güncel mi bu tutarlar ?
 
Upvote 0
Teşekkürler dönüşünüz için, youtube'da sizin çekeceğinize benzer bi video da görmüştüm ama cesaret edemedim açıkcası. Ustalara sorduğumda 100binden aşağı tutmaz diyorlar hep. Patlayana kadar binsem mi yoksa sandık motor mu alsam diye de düşünüyorum ama ne yapsam bilemedim. Sizin tamirat tarihi yeni miydi güncel mi bu tutarlar ?
Piston segman kurtarıyor bunların silindirlerde aşınma olmuyor genelde o yüzden benim maliyetin üstüne 30 daha koy 61 bine yapılır bence 100 bini bulmaz çünkü motor bloğuna rektefeye gerek yok ustamın söylediği silindirlerde sıkıntı varsa sandık motor daha mantıklı bunlara gömlek çakmak pek sağlıklı olmuyormuş.
 
Upvote 0

Geri
Üst