1.6 Benzin, Sert fren sonrası ESR ışığı, gaza basarken motor ışığı, titreme

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan Tevfik_
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Katılım
25 Ağu 2025
Mesajlar
6
Tepkime puanı
1
Konum
Ankara
İsim
Tevfik
Araç
Golf
Merhaba herkese. Ankara'dayım. 1.6 Benzinli Golf 5

Bir buçuk ay önce sert fren sonrası ASR ışığı (altında yol kayıyor gibi görünen üzerinde araba olan ışık) yanmaya başladı. Gaza basarken motor ışığı yanıp sönüyor. Bırakınca yanmıyordu. Servise götürdüm. Birinci silindir ateşleme hatası çıktı. Sensörleri değişti bujiler değişti. Olmadı rekrifiye olacak dediler. Ancak parçaları söküp eski parçaları takınca sorun düzeldi. O günden beri sorun yoktu. Zaten sorun olsa anlıyorum rölantide titriyor ve motor çekişi azalıyor.


Bu sefer de kasisten biraz hızlı geçince aynı problem tekrar başladı.


Gene motora taktılar iki ayrı Bosch servisine götürdüm. Ancak ben problemin motorda olmadığına hatta sensör kabloları soketler kadar basit olabileceğine inanıyorum.


Daha önce bu sorunu yaşayan ya da bu sırayla bakacak bir servis usta öneriniz var mı ?
 
Son düzenleme:

Merhaba herkese. Ankara'dayım. 1.6 Benzinli Golf 5

Bir buçuk ay önce sert fren sonrası ESR ışığı yanmaya başladı. Gaza basarken motor ışığı yanıp sönüyor. Bırakınca yanmıyordu. Servise götürdüm. Birinci silindir ateşleme hatası çıktı. Sensörleri değişti bujiler değişti. Olmadı rekrifiye olacak dediler. Ancak parçaları söküp eski parçaları takınca sorun düzeldi. O günden beri sorun yoktu. Zaten sorun olsa anlıyorum rölantide titriyor ve motor çekişi azalıyor.


Bu sefer de kasisten biraz hızlı geçince aynı problem tekrar başladı.


Gene motora taktılar iki ayrı Bosch servisine götürdüm. Ancak ben problemin motorda olmadığına hatta sensör kabloları soketler kadar basit olabileceğine inanıyorum.


Daha önce bu sorunu yaşayan ya da bu sırayla bakacak bir servis usta öneriniz var mı ?
ASR olabilir mi hocam ? buda çekiş kontrolü demek (antipatinaj sistemi)
 
Upvote 0
ASR' nin sürekli yanması anlık iletişim hatası, motor arıza ışığının yanıp sönmesi ateşleme arızası ancak genel olarak değerlendirmem gerekirse ateşlememeye sebep olan tesisatı kontrol edin.

Bakacağınız noktalar sensörleri söktüğünüzde (motor soğutma suyunun seviye sensörü dahil) araçtan gelen dişi tarafında oksit, katılaşmış antifiriz veya katılaşmış motor yağı var mı? Bu kontrolleri yaparak en son motor ECU'suna konnektörleri yağsız kontak spreyiyle temizleyerek kadar gidin. Bu kontrolleri yapmadan mekanik tarafta hiçbir işlem yaptırmayın.
 
Upvote 0
evet,dediğim gibi çıktı obd 2 kullanarak soruna sebep olan sensöre ulaşabilirsiniz yada sanayi terim ile makineye bağlanacak.
Makineye bağlandığında 1. silindir ateşleme arızası diyor zaten bu sefer de aynısını diyor. Başka sensör hatası demiyor zaten sorun o makine, o makine ne derse oraya odaklanıyorlar. Bir sebep sonuç ilişkisi yok. Diyelim ben bu halde kullansam başka bi yerde daha sorun olsa o da çıkacak makinede ama usta diyecek ki ondan oluyor. Asla bu olaylar ne sırayla oldu, ne şekilde gelişti vb dinlemek ilgilenmek yok.
 
Upvote 0
ASR' nin sürekli yanması anlık iletişim hatası, motor arıza ışığının yanıp sönmesi ateşleme arızası ancak genel olarak değerlendirmem gerekirse ateşlememeye sebep olan tesisatı kontrol edin.

Bakacağınız noktalar sensörleri söktüğünüzde (motor soğutma suyunun seviye sensörü dahil) araçtan gelen dişi tarafında oksit, katılaşmış antifiriz veya katılaşmış motor yağı var mı? Bu kontrolleri yaparak en son motor ECU'suna konnektörleri yağsız kontak spreyiyle temizleyerek kadar gidin. Bu kontrolleri yapmadan mekanik tarafta hiçbir işlem yaptırmayın.
Bunu bu şekilde kim yapar?
 
Upvote 0
Makineye bağlandığında 1. silindir ateşleme arızası diyor zaten bu sefer de aynısını diyor. Başka sensör hatası demiyor zaten sorun o makine, o makine ne derse oraya odaklanıyorlar. Bir sebep sonuç ilişkisi yok. Diyelim ben bu halde kullansam başka bi yerde daha sorun olsa o da çıkacak makinede ama usta diyecek ki ondan oluyor. Asla bu olaylar ne sırayla oldu, ne şekilde gelişti vb dinlemek ilgilenmek yok.
Doğrudur araya silindir girince masraf akıllarına geliyor sanayicilerin buji değiştirmeyi deneyin bence hani bujileri sıkmamış olma gibi bir durum var mı acaba çünkü anlattığınıza göre hem ateşleme arızası var hem de bir tümseğe çıktığınızda olmuş bu olay ateşleme sistemine baktırmanıza fayda var bence belki buji sıkılmamış olabilir usta baştan sava yapmış olabilirv veya buji ömrü dolmuş olabilir bujilerin 20 binde değişmesinde fayda var ama bence bir servisi de deneyebilirsiniz en azından bir arayın hani belki yardımcı olurlar bu kronik bir sorun haline gelmiş galiba aracınızda bu ikinci sefer oluyor belki 3-4 de olacak o yüzden iyi bir ustanın görmesine fayda var bence
 
Son düzenleme:
Upvote 0

Geri
Üst