Sorunlar sorunlar ve daha fazla sorunlar...


UBC53

Katılımcı Üye
 
Katılım
19 May 2024
Mesajlar
760
Tepkime puanı
574
Konum
İstanbul/b.paşa
İsim
Ataberk
Araç
Volkswagen Golf MK7 ''15 Highline dsg 1.6 TDİ
Herkese merhaba iyi forumlar

1.6 tdi 110 luk dsg aracımda tekleme sabah geç çalışma al ver problemi var. ısınınca kesiyor. maf sensör arızası falan vermişti onu temizlikle kurtardık ama sorun enjektörden miş

28-29 u gibi enjektörüye bırakıcam (may dizel) iyice bi bakımını yapsınlar valfleri memeleri falan değiştirsinler.

aklıma takılan külbütör kapağıda hep yağ olmuş bunlarda kronik sanırım değiştirmek istiyorum aşağı yukarı fiyatı ne tutuyor bilen varsa yazarsa çok makbule geçer


kasisten geçerken ön takımdan lokurtu geliyor rot balans yaptırdığım yere gösterdim alt takımın iyi abi dedi

salıncak burçlarından kaynaklandığını biliyorum bunlarıda değiştireceğim. hangi marka yedek parça tercih etmeliyim?

ve şanızıman alt üst kulaklarda kötü değişmesi lazım ayırca motor kulağıda zayıflamış kısaca epey bi masraf yapmam gerekicek. serviste yaptırmaya gücüm yetmeyecek istanbul içi aracımın bu tarz işlerini nerde yaptırabilirim?

normalde reset garjada yaptırıyordum fakat kendilerini 2-3 sefer aradım açmadılar dönüşte olmadı yoğunlar yüksek ihtimal :(
 

***Araç şu an kaç km de ?

***Siz kaç km de iken aldınız ?

***Aracın Kaçıncı sahibisiniz ?

*** Daha önceki kazaları anlamında boya/değisen durumu nedir?

Nereye varıcam ?

Aracın gecmiş kullanıcılarından gelen sorunları var gibi?
 
188 binde

143 binde aldım

2. sahibiyim ilk sahibi bayan. servis bakımlı. 2024 mart ayında aldım ben alana kadar 2 sene kapalı otoparkta beklemiş (2. araç konumuna düşmüş)

kaput ve sağ ön çamurluk serviste değişmiş. buna bağlı 14 bin kayıt var 2016 tarihli. onun harici 2-3 parçasınıda ben boyattım (göçükler yüzünden)


araç sadece servise yağ bakımına gitmiş, 120 binde ağır bakımları yapılmış 4 disk 4 balata serviste değişmiş. ara sırada yıkamaya vermiş. aldığımda çok bakımsız bir araçtı elimden geldiğince fabrikasyon temizliğine getirmeye baktım.
 
188 binde

143 binde aldım

2. sahibiyim ilk sahibi bayan. servis bakımlı. 2024 mart ayında aldım ben alana kadar 2 sene kapalı otoparkta beklemiş (2. araç konumuna düşmüş)

kaput ve sağ ön çamurluk serviste değişmiş. buna bağlı 14 bin kayıt var 2016 tarihli. onun harici 2-3 parçasınıda ben boyattım (göçükler yüzünden)


araç sadece servise yağ bakımına gitmiş, 120 binde ağır bakımları yapılmış 4 disk 4 balata serviste değişmiş. ara sırada yıkamaya vermiş. aldığımda çok bakımsız bir araçtı elimden geldiğince fabrikasyon temizliğine getirmeye çalıştım
 
Size bisey söyleyimmi !?!?

2016 da ön taraftan yapılan kaza da bu arabanın şirazesi kaymış ??? (Motor düzeni yara almış)

Neden mi
2016 da bayide sıfır comfort dsg golf 75 bin lira iken 14-15 bin lik hasar sıfır aracın 1/5 ine tekabül ediyor

Yani bugün 1.950 binden verilen sıfır mk8,5 life golfün 400 bin ön taraftan tramer kaydı olsa bu araca sıcak yaklasırmıydınız? (1/5 hesabı burdada gecerli)
 
Size bisey söyleyimmi !?!?

2016 da ön taraftan yapılan kaza da bu arabanın şirazesi kaymış ??? (Motor düzeni yara almış)

Neden mi
2016 da bayide sıfır comfort dsg golf 75 bin lira iken 14-15 bin lik hasar sıfır aracın 1/5 ine tekabül ediyor

Yani bugün 1.950 binden verilen sıfır mk8,5 life golfün 400 bin ön taraftan tramer kaydı olsa bu araca sıcak yaklasırmıydınız? (1/5 hesabı burdada gecerli)
şase podyeler sağlam hocam. çamurluğu kaputu 4 tane vida tutuyor. full kaskolu binilmiş araca. detay sorgulama da en azından bu şekilde.

14 bin kayıt toplam kayıt. detayı şu şekilde

KZ1: 15/06/2022 ERP çarpışma 8200 TL
KZ2: 10/06/2016 erp çarpışma 6117 tl
 
Size bisey söyleyimmi !?!?

2016 da ön taraftan yapılan kaza da bu arabanın şirazesi kaymış ??? (Motor düzeni yara almış)

Neden mi
2016 da bayide sıfır comfort dsg golf 75 bin lira iken 14-15 bin lik hasar sıfır aracın 1/5 ine tekabül ediyor

Yani bugün 1.950 binden verilen sıfır mk8,5 life golfün 400 bin ön taraftan tramer kaydı olsa bu araca sıcak yaklasırmıydınız? (1/5 hesabı burdada gecerli)
Benim araçta kaput tampon far değişti sadece kendim 100k masraf ettim, araçta en ufak sorun yok sırf rahat edeyim diye kaputu tamir ettirip rezil olmak istemedim. Serviste yapılsa en az 250 300 tutardı işçilikle beraber. Aracım da 1300 desek aynı hesaba geliyor. Arkadaşın bence bu km de yaşadığı sorunlar ufacık detaylar. Yatan araçta enjektör zaten çok bişey beklememek lazım, takoz vs yılı kmsi değişmesi gereken şeyler. Aracına güle güle bin. Dayım ford focusta enjektör, motor kulağı değiştirdi aracı şuan sıfır gibi yağ gibi akıyor yolda. Enjektör bu araçlarda her şeyi etkiliyor.
 
Benim araçta kaput tampon far değişti sadece kendim 100k masraf ettim, araçta en ufak sorun yok sırf rahat edeyim diye kaputu tamir ettirip rezil olmak istemedim. Serviste yapılsa en az 250 300 tutardı işçilikle beraber. Aracım da 1300 desek aynı hesaba geliyor. Arkadaşın bence bu km de yaşadığı sorunlar ufacık detaylar. Yatan araçta enjektör zaten çok bişey beklememek lazım, takoz vs yılı kmsi değişmesi gereken şeyler. Aracına güle güle bin. Dayım ford focusta enjektör, motor kulağı değiştirdi aracı şuan sıfır gibi yağ gibi akıyor yolda. Enjektör bu araçlarda her şeyi etkiliyor.
50-60 binde enjektör yaptıran varmış. 188 bin nerdeyse 190 bine dayanmış fena değil ama ben bi 250-260 bine kadar enjektörün sorunsuz gitmesini beklerdim malesef tdi motor kroniği enjektör...
 
1. Golf lerdeki 1.6 TDI CLH ve sonrası motorlarda enjektör en az sorun yaşanan parça. Yakıt düzgün olduktan sonra filtre de değişiyorsa çok uzun dayanıyor. Golf enjektörlerinde hemen hemen hiç sorun yaşamıyoruz diyor yetkili servis. Enjektörleri elletmeden önce %100 emin olmak hatta belki yaş indiriminden faydalanıp yetkili servisten yeni enjektör almak daha iyi olur eğer aracı kullanacaksanız.

2. Külbütör kapak sızıntısı bende de vardı. Külbütö kapak Contasını değiştirerek sorunu çözdüler. Ancak burada şöyle bir durum var kapağın üzerindeki parça numarasına bakıp

  • ayrı conta çıkıyor mu
  • yoksa komple kapak mı (10-15k olabilir)

Öncelikle bunu tespit edilmesi lazım. Yedek parçadan ayrı conta gözüküyorsa o zaman sadece conta takımı değişecek.

Conta değişirken
Enjektör pulları
Enjektör keçeleri

Bunlar da değişmesi lazım. Sadece conta değişiminin maliyeti yüksek değil. 3-5k ya halloluyor

Ayrıca külbütör kapağının üzerinde kam sensörü var. Kam sensörünün dibinde de ciddi yağ sızıntısı yapabiliyor. Sensör oring değişmesi gerekiyor ama oring ayrı satılmıyor. O yüzden de ben de düzgünce silikonladılar ve sızıntıyı kestiler. Sensörün kendisi 3-4k idi gerek yok onun için sensör değiştirmeye.

3. Alt takımdan bende de sol taraftan log diye bir ses geliyor dikkatli dinlersen araç 172.000’de. Ama yapılan tüm kontrollerde hiçbir sorun bulunamıyor. Amortisörler ikisini de yeni değişmişti. Geriye ya direksiyon kutusu kalıyor, veya bazen salıncak burçları belli etmese de dışarıdan söküp değiştirdiğin zaman düzeldi oluyor. Çok ugrasmaya gerek yok bence sesin artmasini bekleyip eğer ses artarsa o zaman daha kolay tespit edileceği için o zaman onarılabilir. Ben de sesi tespit edemedikleri için şu an öyle kullanmaya devam ediyorum. Sadece şehir içinde bazı tip kasislerde yokuş yukarı iken lok diye bir ses yapıyor.

4. Vites kutusu ve motor kulakları zamanla yumuşabiliyor. Ben birkaç kez degiselim dedim ama değiştirmediler. Bunlarda bir şey yok dediler. Yumuşadığını neden hissediyorum gazdan ayağını çekince çok hafif bir kerkilme yapıyor 0 km’de iken yapmazdı. Ama zaten çok hafif yaptığı için, hatta 0 km Renaultların onda biri olduğu için umursamıyorum. Bence onlar da yırtık yoksa değişmeye gerek yok.

5. Ben işlemlerimi bu sene İstanbul uzay oto da yaptırdım.

6. Forum’da aratırsanız benim külbütör kapak değişim için mesajlarım var fotoğraflar var.
 

1. Golf lerdeki 1.6 TDI CLH ve sonrası motorlarda enjektör en az sorun yaşanan parça. Yakıt düzgün olduktan sonra filtre de değişiyorsa çok uzun dayanıyor. Golf enjektörlerinde hemen hemen hiç sorun yaşamıyoruz diyor yetkili servis. Enjektörleri elletmeden önce %100 emin olmak hatta belki yaş indiriminden faydalanıp yetkili servisten yeni enjektör almak daha iyi olur eğer aracı kullanacaksanız.

2. Külbütör kapak sızıntısı bende de vardı. Külbütö kapak Contasını değiştirerek sorunu çözdüler. Ancak burada şöyle bir durum var kapağın üzerindeki parça numarasına bakıp

  • ayrı conta çıkıyor mu
  • yoksa komple kapak mı (10-15k olabilir)

Öncelikle bunu tespit edilmesi lazım. Yedek parçadan ayrı conta gözüküyorsa o zaman sadece conta takımı değişecek.

Conta değişirken
Enjektör pulları
Enjektör keçeleri

Bunlar da değişmesi lazım. Sadece conta değişiminin maliyeti yüksek değil. 3-5k ya halloluyor

Ayrıca külbütör kapağının üzerinde kam sensörü var. Kam sensörünün dibinde de ciddi yağ sızıntısı yapabiliyor. Sensör oring değişmesi gerekiyor ama oring ayrı satılmıyor. O yüzden de ben de düzgünce silikonladılar ve sızıntıyı kestiler. Sensörün kendisi 3-4k idi gerek yok onun için sensör değiştirmeye.

3. Alt takımdan bende de sol taraftan log diye bir ses geliyor dikkatli dinlersen araç 172.000’de. Ama yapılan tüm kontrollerde hiçbir sorun bulunamıyor. Amortisörler ikisini de yeni değişmişti. Geriye ya direksiyon kutusu kalıyor, veya bazen salıncak burçları belli etmese de dışarıdan söküp değiştirdiğin zaman düzeldi oluyor. Çok ugrasmaya gerek yok bence sesin artmasini bekleyip eğer ses artarsa o zaman daha kolay tespit edileceği için o zaman onarılabilir. Ben de sesi tespit edemedikleri için şu an öyle kullanmaya devam ediyorum. Sadece şehir içinde bazı tip kasislerde yokuş yukarı iken lok diye bir ses yapıyor.

4. Vites kutusu ve motor kulakları zamanla yumuşabiliyor. Ben birkaç kez degiselim dedim ama değiştirmediler. Bunlarda bir şey yok dediler. Yumuşadığını neden hissediyorum gazdan ayağını çekince çok hafif bir kerkilme yapıyor 0 km’de iken yapmazdı. Ama zaten çok hafif yaptığı için, hatta 0 km Renaultların onda biri olduğu için umursamıyorum. Bence onlar da yırtık yoksa değişmeye gerek yok.

5. Ben işlemlerimi bu sene İstanbul uzay oto da yaptırdım.

6. Forum’da aratırsanız benim külbütör kapak değişim için mesajlarım var fotoğraflar var.
teşekkür ediyorum hocam.
serviste yaptıracak bütçem yok :( sanayide yaptıracağım revizyon bile beni zorluyor.

kavrama volan değişirken traversi indirdik kendimde kontrol ettim şanzıman kulağı yumuşamaktan ziyada komple bitmiş alt üst kulaklara 10 bin yazdı usta işçilik dahil.

alt takımdan gelen ses fazlaca çoğaldığı için değiştirme yoluna gidicem normalde ufak tefek alt takım seslerini umursamam.

külbütör kapağı için olan tavsiyenizi dikkate aldım internette araştırdığımda eskisi gibi olmaz orijinali ile değişim şart falan dediler. siz sorun yok diyorsanız tamir yoluna gidicem bende.
 

Geri
Üst