Golf 7 Motor Soğutma Suyu Problemi


Katılım
15 Tem 2025
Mesajlar
5
Tepkime puanı
0
Konum
Ankara
İsim
Ömer
Araç
Golf 7
Aracıma su ekleyip 50-100 km gittikten sonra ansızın motor soğutma suyunu kontrol edin diye ekranda beliriyor.Arabayı sağa çekip az bekledikten sonra soğutma suyunun oldugu yerin kapagini aciyorum ve seviyenin altinda gozuken su bi anda normal seviyeye geliyor.Ardından kontağı kapat aç yapıyorum ve kontrol edin yazisi geçiyor.

Aracımda ne gibi bi problem olduğu hakkında fikri olan var mı?
 

Ne kadar bekleyip açıyorsun kapağı bilmiyorum ama her açtığında hava yapıyor olabilir. Bilgisayara bağlayıp bir işlemle sistemdeki hava alınabiliyor. Aracın kendisi de bu havayı atmalı bu arada, sizin arıza farklı da olabilir.
 
Upvote 0
Aracıma su ekleyip 50-100 km gittikten sonra ansızın motor soğutma suyunu kontrol edin diye ekranda beliriyor.Arabayı sağa çekip az bekledikten sonra soğutma suyunun oldugu yerin kapagini aciyorum ve seviyenin altinda gozuken su bi anda normal seviyeye geliyor.Ardından kontağı kapat aç yapıyorum ve kontrol edin yazisi geçiyor.

Aracımda ne gibi bi problem olduğu hakkında fikri olan var mı?

Aracı aksam kullanıp hararet 90 a ulaşmış iken evin önüne geldikten sonra , 10-15 dakika bekleyip aracın motor su kapağını açıp yanınıza alın. Sabaha kadar kapaksız olarak dursun.

sistemde sıkışmış hava varsa bu sekilde tahliye olur sabaha kadar

***Sabah kapağı takmayı unutmayın tabi
 
Upvote 0
Ne kadar bekleyip açıyorsun kapağı bilmiyorum ama her açtığında hava yapıyor olabilir. Bilgisayara bağlayıp bir işlemle sistemdeki hava alınabiliyor. Aracın kendisi de bu havayı atmalı bu arada, sizin arıza farklı da olabilir.
Araç nedir tam olarak, tdi tsi motor kodu kaç km de soğutma sıvısı değişimi ne aralıkla yapılıyor. Evveliyatını kısaca anlatırsanız net cevaplar verilebilir. inş antifrizi değişmemiş TDİ araçlardan değildir..
 
Upvote 0
Aracı aksam kullanıp hararet 90 a ulaşmış iken evin önüne geldikten sonra , 10-15 dakika bekleyip aracın motor su kapağını açıp yanınıza alın. Sabaha kadar kapaksız olarak dursun.

sistemde sıkışmış hava varsa bu sekilde tahliye olur sabaha kadar

***Sabah kapağı takmayı unutmayın tabi
Deneyeceğim hocam teşekkürler
 
Upvote 0
Araç nedir tam olarak, tdi tsi motor kodu kaç km de soğutma sıvısı değişimi ne aralıkla yapılıyor. Evveliyatını kısaca anlatırsanız net cevaplar verilebilir. inş antifrizi değişmemiş TDİ araçlardan değildir..
1.6 tdi dsg 200 binde motor kodunu bilmiyorum hocam,antifirizde yok bi suredir araçta.
 
Upvote 0
Genleşme kabı’nı değiştirin. Orjinali ile değiştirmenizi öneririm. Muhtemelen kap içindeki sensör arızalanmıştır. Sensör ayrıca satılmıyor bildiğim kadarıyla.
 
Upvote 0
Antifriz neden yok araçta paslanma başlamadi umarim araci çöp edersin uyarayim bir an önce antifiriz koyman lazim paslanma varsa ve bir yerleri patlatirsa bunu da yaptiracaksinki daha büyüğüne sebep olmadan kurtulacak patlatmazsa şansına devam

Sensör arizali diyecem su çökmüş diyorsun sensörun suyu eksik sanmasina sebep oluyor sanirim kapak açınca yukselmesi basinc farkindan olabilir kapak açık bir süre çalıştır araci hava varsa atsın araç soğukken durduğu yerde su ne seviyede ortada olacak o şekil doldur tekrar dene yine suyu çekerse conta felan değildir umarim
 
Upvote 0
TDİ Cay-CLH-CXX vs.. Bu motorlarda sıvıyı değiştirmediğinizde başınıza gelecekler..
Uzun zamandır kullanılmıyorsa antifriz suyun dolaştığı tüm parçalar içerden paslanmış korozyona uğramıştır.
! Akıllı kişiler / ustalar size bu sıvının ömürlük olduğunu söyleyebilirler sakın bu düzenbazlara inanmayın.. Rengine aldanmayın..
Ömrü max 5 yıl ve çok pahalı bir işlem değil. ( Kendiniz yapabilirsiniz.)
Bu süreçte çeşme suyu konmuş işe bu ömür 4/3 sene de olabilir. Birde araç kullanılmıyor ise buda etkiler süreci ve korozyonu..
Kalorifer iyi ısıtmıyorsa iç petek tıkanmıştır, Ana soğutma radyatörüde paslıdır soğutmayı yeterli düzeyde yapmaz sürekli fan açar..

Ben aracı aldığımda benzer sorun vardı ilk işlem antifrizi saf su ile yenileyip içine radyatör açıcı attım 400ML kadar 1 gün ortalama 100km kadar sakin kullanarak yol yaptım. Sonrasında 2 tur durulama. (Genleşme kabı üst hortumda geri dönüş var oradan yapabilirsiniz.) Son turda %60 konsantre G13 - %40 safsu karışımını attım .. Benzer şartlarda çıktığım yokuşlarda ortalama 10/15 derece ısı düştü genleşme kabı basınç yaparak su eksiltiyordu hepsi geçti..

Genleşme kabında silikat torbası şiştiyse patlayıp sistemi tıkayabilir.. Kabı sökerek torbayı çıkarın 1 gün kadar Çamaşır suyunda bekletirseniz çok temiz oluyor.( Sonrasında durulayın.) Bulabilirseniz silikat içeren antifriz kullanın G12EVO gibi çevreye zararlı olduğundan yerini gliserin aldı..

Manifolt soğutucu emiş hattına antifriz verebiliyor. Egr de öyle,, yağ soğutucu patlasa yağa verebilir yağ yükselir yada antfrizin rengi helva rengine döner. ( Bu senaryo CAY kodlu motorlarda kronik.)

Sıvıların değişimi parçaların ömrünü uzatır. Ne yaparsanız yapın mekanik tüm parçaların çalışma ömrü var.
Örnek : Devirdaim sıfır gibi temizdir, Rulman milyonlarca tur yaptığından aşınır oradan bozulur planlı eskitme tüketim üretim adına ne derseniz deyin bir şekilde çarkını döndürmesi gerekiyor firmaların. :)
 
Upvote 0

Geri
Üst