TDİ Cay-CLH-CXX vs.. Bu motorlarda sıvıyı değiştirmediğinizde başınıza gelecekler..
Uzun zamandır kullanılmıyorsa antifriz suyun dolaştığı tüm parçalar içerden paslanmış korozyona uğramıştır.
! Akıllı kişiler / ustalar size bu sıvının ömürlük olduğunu söyleyebilirler sakın bu düzenbazlara inanmayın.. Rengine aldanmayın..
Ömrü max 5 yıl ve çok pahalı bir işlem değil. ( Kendiniz yapabilirsiniz.)
Bu süreçte çeşme suyu konmuş işe bu ömür 4/3 sene de olabilir. Birde araç kullanılmıyor ise buda etkiler süreci ve korozyonu..
Kalorifer iyi ısıtmıyorsa iç petek tıkanmıştır, Ana soğutma radyatörüde paslıdır soğutmayı yeterli düzeyde yapmaz sürekli fan açar..
Ben aracı aldığımda benzer sorun vardı ilk işlem antifrizi saf su ile yenileyip içine radyatör açıcı attım 400ML kadar 1 gün ortalama 100km kadar sakin kullanarak yol yaptım. Sonrasında 2 tur durulama. (Genleşme kabı üst hortumda geri dönüş var oradan yapabilirsiniz.) Son turda %60 konsantre G13 - %40 safsu karışımını attım .. Benzer şartlarda çıktığım yokuşlarda ortalama 10/15 derece ısı düştü genleşme kabı basınç yaparak su eksiltiyordu hepsi geçti..
Genleşme kabında silikat torbası şiştiyse patlayıp sistemi tıkayabilir.. Kabı sökerek torbayı çıkarın 1 gün kadar Çamaşır suyunda bekletirseniz çok temiz oluyor.( Sonrasında durulayın.) Bulabilirseniz silikat içeren antifriz kullanın G12EVO gibi çevreye zararlı olduğundan yerini gliserin aldı..
Manifolt soğutucu emiş hattına antifriz verebiliyor. Egr de öyle,, yağ soğutucu patlasa yağa verebilir yağ yükselir yada antfrizin rengi helva rengine döner. ( Bu senaryo CAY kodlu motorlarda kronik.)
Sıvıların değişimi parçaların ömrünü uzatır. Ne yaparsanız yapın mekanik tüm parçaların çalışma ömrü var.
Örnek : Devirdaim sıfır gibi temizdir, Rulman milyonlarca tur yaptığından aşınır oradan bozulur planlı eskitme tüketim üretim adına ne derseniz deyin bir şekilde çarkını döndürmesi gerekiyor firmaların.
