1.6 Tdi sabahları geç çalışma ve tekleme sorunu (ÇÖZÜLDÜ)


UBC53

Katılımcı Üye
 
Katılım
19 May 2024
Mesajlar
748
Tepkime puanı
564
Konum
İstanbul/b.paşa
İsim
Ataberk
Araç
Volkswagen Golf MK7 ''15 Highline dsg 1.6 TDİ
Herkese iyi geceler iyi forumlar. yaklaşık 2-3 haftadır başlıkta belirttiğim sorunu yaşıyorum

sabah ilk çalıştırmada aracım 3-4 saniye geç çalışıyor (normalde çeyrek marşta hemen çalışırdı)

çalıştığı zaman tekliyor sarsıntılı çalışıyor. gaz verip gitmeye kalktığımda tekliyor gitmiyor çok zorlarsam stop ediyor. biraz gaz verip bırakıyorum düzeliyor

düzeldikten sonra hiç bir sorun yok

Map ve maf sensörünü temizledikten sonra başıma geldi. balata spreyi ile temizlemiştim. sanırım ondan oldu

LİQUI molly maf sensör temizleyici aldım geldiği zaman onla bi temizliycem. umarım sonuç alırım.

zaten kavrama volan tüp derken artık bütçem yetişmiyor birde soyguncu enjektörcülere paramı kaptırmak istemiyorum. bunun başka bir hal çaresi bulunamaz mı?



forumda böyle bir konuda buldum.






aşağıya videoyuda ekliyorum


1:45 dakikadan sonra izleyiniz.
 
Son düzenleme:

Herkese merhaba sorunum MAF sensöründen kaynaklıymış arıza koduda vermiş zaten. liquı molly maf sensör temizleyici ile güzelce söküp temizledim. 5 dakika güneşte kurutup taktım sonra biraz yol yapıp tekrardan arıza kodlarını tarattım. arıza kodu gitmiş yarın sabah soğukta çalıştırdığımda kesin olarak belli olur.


aşağıya görselleri ekliyorum. sökmüşken MAP sensörünüde söküp temizledim torx 25 tornavida ile sökebilirsiniz gayet basit bir işlem.

az daha 20-25 bin tl enjektörcüye para vericektim 399 tl lik sprey ile sorunu çözdüm.

balata spreyi kullanmayın benim maf sensörü ondan arıza vermiş zaten.





IMG_5036.JPEG717B4B08-EDBB-48E5-8570-264C5B4916D2.jpg02FCCEE2-55A6-4772-A8CD-89EF9960FC23.jpg
 
Selamlar.

Çok şanlısınız sensör temizliği ile çözebildiyseniz. Geçmiş olsun..

Maalesef enjektör işinden kaçış yok.

Enjektör sıkıntıları genelde.
Kötü istasyon karışık yakıt alınıyorsa enjektörü sorunsuz kullanacağınız aralık 80/120 bin arası..
Çok dikkat ediyor filtreleri zamanında değişiyorsanız. 130/150 Bin km de sorun çıkarıyor.
Araç uzun yolda kullanılıyorsa çevre yolu gibi dur kalk nadir olduğu şartlarda daha uzun gidebilir.

Trafikteki çoğu dizelden tuhaf sesler çıkıyor yolda bırakana kadar devam etmek mekanik tüm parçaların ömrünü ciddi oranda kısaltıyor. (10 Yılda bir söküp tamir takımı değişmesi şart enjektör kaynaması + Bakır pullardan kompresör kaybı.) Enjektör işemesi piston erimesi. Titreşimden motor kulaklarını bozması. Fazla yakıt tüketimi ve yığılma / Turbo hasarları .. Normalden fazla dpf kül birikmesi 10 larca sebep sayılabilir.

Aksatılması durumunda çok büyük hasarlarla sonrasında iş bilmeyen ustalarla uğraşır durursunuz..
Tabir .. Saat gibi çalışmalı
 
Öncelikle geçmiş olsun, sorununuz çözülmüş.

Çözümü burada paylaşmanız da çok kıymetli teşekkürler.
sağolun hocam. benim gibi sorun yaşayan arkadaşlara belki yardımım dokunur bende @golfcu91 hocamın postundan görünce enjektör yerine bi kontrol edeyim dedim. bu tarz durumlarda ucuzdan pahalıya gitmek lazım
 
Selamlar.

Çok şanlısınız sensör temizliği ile çözebildiyseniz. Geçmiş olsun..

Maalesef enjektör işinden kaçış yok.

Enjektör sıkıntıları genelde.
Kötü istasyon karışık yakıt alınıyorsa enjektörü sorunsuz kullanacağınız aralık 80/120 bin arası..
Çok dikkat ediyor filtreleri zamanında değişiyorsanız. 130/150 Bin km de sorun çıkarıyor.
Araç uzun yolda kullanılıyorsa çevre yolu gibi dur kalk nadir olduğu şartlarda daha uzun gidebilir.

Trafikteki çoğu dizelden tuhaf sesler çıkıyor yolda bırakana kadar devam etmek mekanik tüm parçaların ömrünü ciddi oranda kısaltıyor. (10 Yılda bir söküp tamir takımı değişmesi şart enjektör kaynaması + Bakır pullardan kompresör kaybı.) Enjektör işemesi piston erimesi. Titreşimden motor kulaklarını bozması. Fazla yakıt tüketimi ve yığılma / Turbo hasarları .. Normalden fazla dpf kül birikmesi 10 larca sebep sayılabilir.

Aksatılması durumunda çok büyük hasarlarla sonrasında iş bilmeyen ustalarla uğraşır durursunuz..
Tabir .. Saat gibi çalışmalı
sağolun hocam. km 190 bine dayandı biraz bütçemi toplayıp triger ağır bakım+ enjektörleri güzel bir bakıma sokma niyetindeyim zaten. bir kaç ay daha idare etse yeterli
 
GÜNCELLEME:

Herkese merhaba bu sabah aracı çalışıtırdım malesef alver devir dalgalanması tekleme enjektör şakırdaması devam ediyor.

may dizel varmış ikitellide oraya gittim. araba sıcakken bile enjektör sesi geliyormuş. 4 enjektör valfi değişicek 24 bin tl.

maf sensör arızasını temizleyerek çözdük ama sorun ondan değilmiş :(

8 gün sonra bırakıcam revizyonu yapılacak
 
GÜNCELLEME:

Herkese merhaba bu sabah aracı çalışıtırdım malesef alver devir dalgalanması tekleme enjektör şakırdaması devam ediyor.

may dizel varmış ikitellide oraya gittim. araba sıcakken bile enjektör sesi geliyormuş. 4 enjektör valfi değişicek 24 bin tl.

maf sensör arızasını temizleyerek çözdük ama sorun ondan değilmiş :(

8 gün sonra bırakıcam revizyonu yapılacak
Firmadan yoğun olmadıkları zamana randevu al ve başında iken yaptır.. sökmesi takması zor değil enjektör geri dönüş hortumu tırnağını kırmadan söksünler çırağa (Suriyeli:) söktürmesinler. 1 tanesi bile kırılsa 4 lü almak zorundasın 3/4 binlira ..
inş enjektör bloğa kaynama yapmamıştır. Motor ısısı 70/80 aralığında kolay çıkıyor.. Nozzle memeler değişecekse orjinalini bulamazlar çinliler sahte logolusunu yapmış takarlar ayar tutmaz.. Valflerden olduğunu nerden anlamışlar memeler-bobin bir sürü olasılık var. Garanti olsun diye riske atmayıp fiyat verildiyse memnun kalman açısından ona bir şey diyemem..
Sökerek Makineye bağlayıp değerlerine bakarak fiyat vermeleri doğru olan..
Mutlaka belge al fiş vs.. 1 ay sonra sonra gittiğinde ( İnş birdaha gitmezsin ) tanımadık kimsiniz diyebilirler.
 
Firmadan yoğun olmadıkları zamana randevu al ve başında iken yaptır.. sökmesi takması zor değil enjektör geri dönüş hortumu tırnağını kırmadan söksünler çırağa (Suriyeli:) söktürmesinler. 1 tanesi bile kırılsa 4 lü almak zorundasın 3/4 binlira ..
inş enjektör bloğa kaynama yapmamıştır. Motor ısısı 70/80 aralığında kolay çıkıyor.. Nozzle memeler değişecekse orjinalini bulamazlar çinliler sahte logolusunu yapmış takarlar ayar tutmaz.. Valflerden olduğunu nerden anlamışlar memeler-bobin bir sürü olasılık var. Garanti olsun diye riske atmayıp fiyat verildiyse memnun kalman açısından ona bir şey diyemem..
Sökerek Makineye bağlayıp değerlerine bakarak fiyat vermeleri doğru olan..
Mutlaka belge al fiş vs.. 1 ay sonra sonra gittiğinde ( İnş birdaha gitmezsin ) tanımadık kimsiniz diyebilirler.
hocam istanbul içi tanıdığın daha iyi bir yer varsa oraya gideyim bir daha uğraşmak istemiyorum 24 bin tl az para değil
 
hocam istanbul içi tanıdığın daha iyi bir yer varsa oraya gideyim bir daha uğraşmak istemiyorum 24 bin tl az para değil
Hocam servisim olduğu halde ben bile çalıştığım enjektörcülere güvenemiyorum, inşallah sorunsuz ve en masrafsız şekilde bu süreci gülen yüzle sonlandırırsınız
 
Hocam servisim olduğu halde ben bile çalıştığım enjektörcülere güvenemiyorum, inşallah sorunsuz ve en masrafsız şekilde bu süreci gülen yüzle sonlandırırsınız
İnşallah. forumda daha önce enjektör bakımı için konu açmıştım may dizeli önerdiler. google da yorumları ve puanları iyi 4.9 puan almış.

başa gelen çekilir bunuda atlatıcaz bi şekilde
 
Öncelikle Maf sensörünü 15 yıldır balata spreyi ile temizlerim hiç sorun yaşamadım.Aracın turbo basınç ve emiş hattındaki hortumlarda kaçak olmadığından emin olun enjektörden önce..Piyasada işinin ehli usta neredeyse yok gibi deneme yanılma tekniğiyle çalışıyorlar malesef
 
. Geçmiş olsun..

Maalesef enjektör işinden kaçış yok.

Enjektör sıkıntıları genelde.
Kötü istasyon karışık yakıt alınıyorsa enjektörü sorunsuz kullanacağınız aralık 80/120 bin arası..
Çok dikkat ediyor filtreleri zamanında değişiyorsanız. 130/150 Bin km de sorun çıkarıyor.
Araç uzun yolda kullanılıyorsa çevre yolu gibi dur kalk nadir olduğu şartlarda daha uzun gidebilir.


Aksatılması durumunda çok büyük hasarlarla sonrasında iş bilmeyen ustalarla uğraşır durursunuz..
Tabir .. Saat gibi çalışmalı

80-120.000 km de bozulacak demek doğru değil.

Kaliteli yakıt, filtre değişimi var ise enjektörler 300.000 km ve üzeri dayanmalı. Bu zaten Bosch un markalara garanti ettiği normal km ler (markaya ve markanın tipine göre değişiyor)
 
80-120.000 km de bozulacak demek doğru değil.

Kaliteli yakıt, filtre değişimi var ise enjektörler 300.000 km ve üzeri dayanmalı. Bu zaten Bosch un markalara garanti ettiği normal km ler (markaya ve markanın tipine göre değişiyor)

80-120.000 km de bozulacak demek doğru değil.
Kötü istasyon karışık yakıt alınıyorsa enjektörü sorunsuz kullanacağınız aralık 80/120 bin arası..
 

150.000 de herkesin enjektörü mü bozuluyor? Söylediğiniz de yanlış.
 

Geri
Üst