Tanışma ve danışma

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan qrschat
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Katılım
11 Ağu 2025
Mesajlar
8
Tepkime puanı
3
Konum
Sivas
İsim
Kürşat
Araç
Golf
Merhaba sevgili kardeşlerim ismim Kürşat, öğretmenim. Sivas'tan foruma dahil oldum.

Gençlik hayaliyle bir Golf alma niyetindeyim. Bütçem max 1150. Yardımlarınıza, önerilerinize ve tecrübelerinize ihtiyacım var.

Malum siteyi yaklaşık 3 aydır takip ediyorum ama uygun aracı bulamadım.

1.0 mı yoksa 1.2 mi tercih etmeliyim? Sanayi masrafı az olan hangisidir?

Gönül DSG istiyor ama çekiniyorum masrafından. Bu bütçede bu motor grupları 90k ve 150k km arasında değişiyor. DSG için kritik eşik kaç bin km'dir?

Km takıntısı olan biri olarak 100bin üstü golfler manuel ya da DSG alınır mı?

Ve bir vw Golf alırken nelere dikkat etmeli, satıcıya neler sormalıyım?

Kusura bakmayın çok soru sordum, anlayışınıza sığınıyorum. Benim için yüksek bir mebla olan 1 milyon verirken başka sorunlarla sanayide boğuşmak istemiyorum.

İyi akşamlar
 

Merhaba sevgili kardeşlerim ismim Kürşat, öğretmenim. Sivas'tan foruma dahil oldum.

Gençlik hayaliyle bir Golf alma niyetindeyim. Bütçem max 1150. Yardımlarınıza, önerilerinize ve tecrübelerinize ihtiyacım var.

Malum siteyi yaklaşık 3 aydır takip ediyorum ama uygun aracı bulamadım.

1.0 mı yoksa 1.2 mi tercih etmeliyim? Sanayi masrafı az olan hangisidir?

Gönül DSG istiyor ama çekiniyorum masrafından. Bu bütçede bu motor grupları 90k ve 150k km arasında değişiyor. DSG için kritik eşik kaç bin km'dir?

Km takıntısı olan biri olarak 100bin üstü golfler manuel ya da DSG alınır mı?

Ve bir vw Golf alırken nelere dikkat etmeli, satıcıya neler sormalıyım?

Kusura bakmayın çok soru sordum, anlayışınıza sığınıyorum. Benim için yüksek bir mebla olan 1 milyon verirken başka sorunlarla sanayide boğuşmak istemiyorum.

İyi akşamlar
Ben 220 bin kavrama ve volant değişmeden gittim kesinlikle DSG alınır vede 1.5 TSI öneririm
 
Ben 220 bin kavrama ve volant değişmeden gittim kesinlikle DSG alınır vede 1.5 TSI öneririm
Hocam benim bütçeye 1.5tsı maalesef yok gibi bir şey 4-5 ilan var ya ağır hasar ya km 200binin üstünde. Ben 150ye çok derken 200 imkansız 😅😅
 
Hocam benim bütçeye 1.5tsı maalesef yok gibi bir şey 4-5 ilan var ya ağır hasar ya km 200binin üstünde. Ben 150ye çok derken 200 imkansız 😅😅
Hocam o zaman 1.6 TDI veya 1.4 TSI öneririm bunlarda arka süspansiyon bağımsız ve hacmi daha büyük 1.2 çok kullanan var ama ben Skoda rapid te bile yetersiz buldum midline almayın comfortline alın 1150 ye çok çok temiz bulursunuz sahibi çok genç olmasın gerisi fark etmez cimri olmasın ama hep en düşük ibrede çalışmış olmasın
 
Ben 220 bin kavrama ve volant değişmeden gittim kesinlikle DSG alınır vede 1.5 TSI öneririm
Hocam nasıl kullandınız dsgyi tam olarak bende yeni araç aldım 53k da sorunsuz binmek için nelere dikkat etmeliyim küçük veya büyük tüyolar almak isterim sizden
 
Hocam nasıl kullandınız dsgyi tam olarak bende yeni araç aldım 53k da sorunsuz binmek için nelere dikkat etmeliyim küçük veya büyük tüyolar almak isterim sizden
Şöyleki şanzıman yağını hiç aksatmadım hep 1-2 bin kilometre önce değiştirdim her fırsatta gazlayan birisi değilim DSG ye nazik davranmak lazım her bindiğimde 1-2 dakika rölanti de bırakıyorum sürüş sonrası önce N sonra el freni çekip sonra p ye atıyordum kendime bakmadığım kadar baktım araca hala sorunsuz çalışıyor bir dosta sattım araç 300 binde hala aynı kavrama volant ve mekatronik takılı mekatronik tüpü bile aynı araca bayide ilk çıktığı alt koruma plastiğini Çelik yaptım ve bir ara rögar kapağına çıktım o olmasa şanzımanı vurup dağıtmıştım
 
Şöyleki şanzıman yağını hiç aksatmadım hep 1-2 bin kilometre önce değiştirdim her fırsatta gazlayan birisi değilim DSG ye nazik davranmak lazım her bindiğimde 1-2 dakika rölanti de bırakıyorum sürüş sonrası önce N sonra el freni çekip sonra p ye atıyordum kendime bakmadığım kadar baktım araca hala sorunsuz çalışıyor bir dosta sattım araç 300 binde hala aynı kavrama volant ve mekatronik takılı mekatronik tüpü bile aynı araca bayide ilk çıktığı alt koruma plastiğini Çelik yaptım ve bir ara rögar kapağına çıktım o olmasa şanzımanı vurup dağıtmıştım
300.000 km ve hala değişmedi öylemi ?
 
300.000 km ve hala değişmedi öylemi ?
Allah inandırsın öyle ama sport modunda pek atik değil 8 bin devir çeviriyor ama vites atmıyor oda 300bin km için sorun değil bence araç memurdan asgari ücretliye geçti oda onun kaderi elden ne gelir araç 1.2 TSI greentec Skoda rapid hb
 
Son düzenleme:
Şöyleki şanzıman yağını hiç aksatmadım hep 1-2 bin kilometre önce değiştirdim her fırsatta gazlayan birisi değilim DSG ye nazik davranmak lazım her bindiğimde 1-2 dakika rölanti de bırakıyorum sürüş sonrası önce N sonra el freni çekip sonra p ye atıyordum kendime bakmadığım kadar baktım araca hala sorunsuz çalışıyor bir dosta sattım araç 300 binde hala aynı kavrama volant ve mekatronik takılı mekatronik tüpü bile aynı araca bayide ilk çıktığı alt koruma plastiğini Çelik yaptım ve bir ara rögar kapağına çıktım o olmasa şanzımanı vurup dağıtmıştım
Teşekkürler hocam 🙏
 
-VW alınacaksa dolu paketi alınmalı en düşük confortline bakınız
-1.5 tsı lar gerçekten çok pahalı bu kıstas sizi zorlar (uçuk km veya pert kayıtlı olmak şartı ile bulunabilir)
-1.6 dizel motor sorunsuz diye biliyorum ama burada km bağlı olarak dpf veya Egr filtre sorunları olabilir , iyi baktırmak lazım
-1.0 ve 1.2 motorlar 3 silindir . Yağ yakma vs hususlar iyi eksper yapılmalı. Bu motorlar bayağı yürüyor, performans yeterli (önceki aracınız çok kuvvetli ise tabiki bunlar tatmin etmez)
-1.4 tsı en mantıklısı ama bütçe dahilinde yüksek km olanı denk geliyor.
-düşük km, çok sürücü değişmemiş 1/1.2 motor dolu paket araç bakmanızı tavsiye ederim. Önemli olmayan boya Kaporta işlerini görmezden gelirseniz muradınıza erersiniz.
-tabiki durumunuzu bilmeyerek tavsiyem bütçeyi zorlamanız :) boş beleş arabayla kimse mutlu olamaz. (Üstelik uzun zamandır istediğiniz bir araçmış.)
 
-VW alınacaksa dolu paketi alınmalı en düşük confortline bakınız
-1.5 tsı lar gerçekten çok pahalı bu kıstas sizi zorlar (uçuk km veya pert kayıtlı olmak şartı ile bulunabilir)
-1.6 dizel motor sorunsuz diye biliyorum ama burada km bağlı olarak dpf veya Egr filtre sorunları olabilir , iyi baktırmak lazım
-1.0 ve 1.2 motorlar 3 silindir . Yağ yakma vs hususlar iyi eksper yapılmalı. Bu motorlar bayağı yürüyor, performans yeterli (önceki aracınız çok kuvvetli ise tabiki bunlar tatmin etmez)
-1.4 tsı en mantıklısı ama bütçe dahilinde yüksek km olanı denk geliyor.
-düşük km, çok sürücü değişmemiş 1/1.2 motor dolu paket araç bakmanızı tavsiye ederim. Önemli olmayan boya Kaporta işlerini görmezden gelirseniz muradınıza erersiniz.
-tabiki durumunuzu bilmeyerek tavsiyem bütçeyi zorlamanız :) boş beleş arabayla kimse mutlu olamaz. (Üstelik uzun zamandır istediğiniz bir araçmış.)
Çok teşekkür ederim cevabınız için. Değişen boya takıntılıydım bir kaç yerden bir şey olmaz diyorum artık😅 (kaput hariç) aynen hocam eğer hayal olmasaydı kesinlikle bu km'de uğraşmazdım bakalım hayırlısı iyi akşamlar 👍🏻
 

Hocam merhaba öncelikle hoşgeldiniz keyifli forumlar dilerim.

1.4 tsi 2015 sonrası 125 beygir olarak gelir. 6.ay sonrası üretimlerde çıkar öncesi 122 beygirdir. yağ eksiltme veya yakma gibi sorunlar olabiliyor kullanıcısına bağlı olarak.

1.6 tdi 2015 model 110 beygir gelir. dizel araç seviyorsanız tercih edebilirsiniz


1.4 tsi da ağır bakım ve buji yağ değişimi hariç masraf etmezsiniz.

1.6 tdi da enjektörler 160-170 binden sonra masraf açabiliyor revizyonu 20-25 bin tl arası, değişimi 60 bin tl yi buluyor.


dsg konusuna gelicek olursak.

2015 6.ay sonrası üretim tüm golflerde gen2 dediğimiz 2. nesil dsg gelir. bu dsglerin mekatroniği güncel versiyon olup kart arızası gibi durumları çok nadir yaşarsınız ayrıca kavraması daha uzun ömürlüdür.

kendim 1.6 tdi 110 hp highline 2015 golf kullanıcısı olarak 147 binde bakım amaçlı şanzıman yağı mekatronik yağı ve mekatronik basınç tüpünü güçlendirilmiş olarak taktım.

ardından 174 binde kavrama volan değiştirdim üzerinden çıkan kavrama volan fabrikanın taktığı yani ilk defa değişti

normalde 60-70 binde kavrama değiştiren kullanıcılar var.


size tavsiyem, 2015-2016 model 1.4 tsi comfortline veya highline bulabiliyorsanız allstar paket tercih etmeniz. bütçenizi zorlamaz keyifle binersiniz golflerde retrofit diye tabir ettiğimiz sonradan özellik ekleme mevzusu var çok kolay bi şekilde paranız oldukça aracınızın donanımını artırabilirsiniz.

oynanmış dönüşüm yapılmış araçlar son çare alınmalı, öncelik orijinal ellenmemiş bakımları zamanında yapılmış bilinçli kullanıcıdan olmalı. km 150 bine kadar alınabilir

şase podye airbag direkler bagaj havuzunda işlem yok ise, 1-2 parça değişenli araçta alabilirsiniz bu konuda takıntılı olmaya gerek yok kaputu 4 tane vida tutuyor hasar almıştır yenisi ile değişmiştir. macunlu olmasından çok daha iyidir


kronik sorunlara gelicek olursak
bagaj içinde su alma tavandan su alma gibi kronik sorunları var bunlar genelde sonradan çekilmiş tesisat kablolarından veya sonradan yapılmış geri görüş kamerasından kaynaklanıyor. çözümü basit ama yine de bakmakta fayda var.

cam tavanlı araçlarda cam tavan çerçevesi çatlıyor. kronik. değiştirmeye kalksanız çok pahalı ve tekrardan çatlayabiliyor. genelde çatlak kısıma macun çekip folyo ile kaplıyorlar.

son olarak antifriz mevzusu, yedek su bidonunda paslanma veya normal su varsa. kaputu kapatıp satıcı ile vedalaşıp ivedilikle aracı terk ediniz :)

ek olarak fiyatı uygun ise 110 beygir 2015 6. ay üretim 1.2 tsi golf tercih edebilirsiniz 6. ay öncesi 105 lik gelir ve malesef onlarda yağ yakabiliyor.

1.0 tsi hiç almayın 3 silindirli performansı her ne kadar yeterli olsada uzun vadede pek güvenilir bi seçenek değil piyasasıda diğer motor seçenekleri kadar yok.


aklıma yeni geldi. tekrardan düzenleme yapıyorum 1.4 tsi ların golf 7 kasada 140, 7.5 kasada 150 lik versiyonlarıda bulunmakta. bunları da gönül rahatlığıyla tercih edebilirsiniz 125 liğe göre yakıtı daha az ve daha performanslı motorlardır. turbo yazılım hariç aynı motor diye biliyorum ufak farklılıklar bulunmakta 125 lik ile
 
Son düzenleme:

Geri
Üst