Golf 2024 1.5 Tsi Yağ Eksiltme


Katılım
4 Ara 2024
Mesajlar
18
Tepkime puanı
12
Konum
Adana
İsim
Ahmet Erdi Çete
Araç
Golf 8.5
Arkadaşlar araç 11500 kmde alalı yaklaşık 9.5 ay oldu yağ eksik uyarısı aldım 3 çizgi kaldı normal bi durum mu çarşamba servise götüreceğim sizde de böyle bi problem oldu mu normal bişey mi
 

Sıfır aldım. 1.5 tsi golf. 5 yıldır her 10500-11500 km arasında sarı renkli yağ seviyesini kontrol edin uyarısı veriyor. Servisten 1 lt yağ alıp ekliyorum. 15bin bakımına kadar kullanıyorum. Şuan 90bin km’deyim.

Sebebinin PCV ( Positive Crankcase Ventilation) yani karter havalandırma sistem valfi’nden kaynaklandığını düşünüyorum. Bu pasif gibi görünen ekipman yay ve diyafram ile mekanik bir basınç kontrolü sağlayarak buharlaşan yağı tekrar emme manifolduna yönlendirerek yakılmasını sağlıyor.

Yay telinde esneklik kaybı, diyafram da ise sertleşme ya da yırtılma gibi durumlar oluşursa ileriye dönük yağ tüketimi artıyor. Alt devirde motorda zamanla çekiş kaybı oluşuyor.

Ben de bu günlerde bu ekipmandan şüpheleniyordum ve detaylı araştırdım. Değişimini yaptırıp gözlemleyeceğim yağ tüketimini. Değişim yaptırırken emme manifoldunu da temizletmek gerekiyor bence
 
normal ben de servise götürüp ekletmiştim ücretsiz

gerçi yıllık bakım yaptırın derim ben en azından 1 ay sonra
 
Bende size yakın kmlerde uyarı vermeden yarım litre eklettim. Anka arca ücretli bir şekilde yaptı işlemi
 
Arkadaşlar araç 11500 kmde alalı yaklaşık 9.5 ay oldu yağ eksik uyarısı aldım 3 çizgi kaldı normal bi durum mu çarşamba servise götüreceğim sizde de böyle bi problem oldu mu normal bişey mi
liqui moly top tec 4200 5w-30 dener misiniz?
 
Sıfır aldım. 1.5 tsi golf. 5 yıldır her 10500-11500 km arasında sarı renkli yağ seviyesini kontrol edin uyarısı veriyor. Servisten 1 lt yağ alıp ekliyorum. 15bin bakımına kadar kullanıyorum. Şuan 90bin km’deyim.

Sebebinin PCV ( Positive Crankcase Ventilation) yani karter havalandırma sistem valfi’nden kaynaklandığını düşünüyorum. Bu pasif gibi görünen ekipman yay ve diyafram ile mekanik bir basınç kontrolü sağlayarak buharlaşan yağı tekrar emme manifolduna yönlendirerek yakılmasını sağlıyor.

Yay telinde esneklik kaybı, diyafram da ise sertleşme ya da yırtılma gibi durumlar oluşursa ileriye dönük yağ tüketimi artıyor. Alt devirde motorda zamanla çekiş kaybı oluşuyor.

Ben de bu günlerde bu ekipmandan şüpheleniyordum ve detaylı araştırdım. Değişimini yaptırıp gözlemleyeceğim yağ tüketimini. Değişim yaptırırken emme manifoldunu da temizletmek gerekiyor bence
liqui moly top tec 4200 5w-30 dener misiniz?
 
liqui moly top tec 4200 5w-30 dener misiniz?
Bu zamana kadar farklı yağ markası denemeyi düşünmedim. 6 bakımım da yetkili serviste castrol ile yapıldı. Hep yakın kilometrelerde yağ seviyesi uyarısı alıyorum. Sakin kullamdığım bir yıl 13700 kilometrelerde aynı uyarıyığı almıştım sadece
 
Bu zamana kadar farklı yağ markası denemeyi düşünmedim. 6 bakımım da yetkili serviste castrol ile yapıldı. Hep yakın kilometrelerde yağ seviyesi uyarısı alıyorum. Sakin kullamdığım bir yıl 13700 kilometrelerde aynı uyarıyığı almıştım sadece
2 kez 9000+ km üzerine bahsettiğiniz gibi tek çizgi eksiltme uyarısı almıştım. liqui moly top tec 4200 geçtikten sonra sorun yaşamadım. eşimde golf 6 1.4 tsi var ondada yaşamadık
 

Geri
Üst