Buji Değişimi Sonrası Yakıt Problemi


Katılım
27 Tem 2025
Mesajlar
12
Tepkime puanı
4
Konum
İzmir
İsim
Ali Özden
Araç
Golf
Merhaba, iyi forumlar. Yaklaşık 6 gündür tespit ettiğim durumu paylaşmak istiyorum;
Aracım Golf 8 1.0 e-tsi 2021 model Life.
21 Haziran 2025 günü aracın 60.000 km periyodik bakımı gereği 3 adet buji yenilendi. Takılan bujiler yetkili servisin sattığı NGK nın Vw için ürettiği bujiler ve zaten işlem de Vosmer İzmir Gaziemir yetkili serviste gerçekleşti. Bu arad dip not aracın içinden çıkan eski bujiler Bosch marka idi. Ancak her gün aynı yolu yapan, yaklaşık aynı hızlarda giden, birbirine çok yakın trafik koşullarında araç süren, yani stardardizasyona sahip biriyim ve iddiam aracın bujileri değiştikten sonra %25-30 oranında aracımın daha fazla yaktığı!

Vosmer'e 2 kere tekrar gittim bu sorun için. Bu arada bahsetmem gerekiyor, ben bugüne kadar bu kadar ilgili, bu kadar müşteri ilişkileri disiplini olan, bu kadar saygılı bir yetkili servise ilk defa denk geliyorum, diyecek hiçbir sözüm yok. Sorunu ilettikten sonra hemen Formen çağırıldı ve matematiksel olarak hesaplamalarımı anlattım. Yakıt hesaplamalarım ve bu konudaki matematiksel donanımım güçlü olduğunu Formen arkadaşa rakamlarla ve örneklerle ilettiğim için sorunu ciddiye alıp, bujileri tekrar çıkarıp taktı. Sorun bana göre devam etti, tekrar götürdüm Vosmer'e. Yine aynı Formen arkadaşla görüşmek istedim, ismi bu arada Şahin, gerçekten teknik donanımı çok yüksek, 26 yıldır bu grupta çalışan bir arkadaş, ilgisi de inanılmaz iyi ve bu arkadaşla tekrar görüştüm. Bu sefer aracı bilgisayara bağlayıp, öncesinde kutup başlarını da çıkarıp, tam anlamıyla bir fabrika ayarlarına dönme işlemi yapıldı.

Yine ben yollara düştüm ancak inanılmaz sıcaklara denk geldiğimiz için bu işlemlerin günlerinde ve halen bu sıcaklar devam ettiği için sürekli klimayla kullanmak zorunda kalıyorum, yine de eski klimalı kullanımıma göre %30 civarı fazla olduğunu düşünüyorum. Dün gece serinliğinde Özdere'den Güzelyalı'ya 4.8 geldim, ki bence bu rakam gayet hoş duran bir rakam çünkü ilk 17 km si ciddi rampalı bir yol ve orta düzeye yakın trafik de vardı. klima açık olmasına rağmen hava aşırı sıcak olmadığı için gece vakti hybrid motoru da sürekli devreye girebildi. Gündüz sıcaklığında devreye girmiyor.

Şimdi buradaki arkadaşlar haklı olarak istatistiki bilgi isteyebilirler, ortalama hız, ortalama yakıt tüketimi ve matematik gereği katedilen yol vesaire..İnanın hepsinin tetsini yapıyorum, burada sizi rahatsız etmemin sebebi;
1) Bu rakamlardan ziyade hiç aranızda bujiler değiştikten sonra yakıt harcamada bir problem olduğunu düşünen oldu mu ?
2) Şahin Bey ısrarla "aracın oksijen seviyesi düşüyor 39-40 derece sıcakta mecburen klima açıkken ve fark ettirir bu, havalar biraz serinleyince aslında geriye dönüş olacak" diyor. Ki nitekim gerçekten de bujilerin değiştiği günden itibarendir İzmir yanıyor! Gece serinliğinde daha az yakıyor araç çünkü hybrid motor da devreye çok daha fazla giriyor, buna katılıyorum ancak yine de bu fikre katılıyor musunuz ?

Her gün işe aynı saatte aynı yolda ve yaklaşık aynı trafikle giden ben önceleri 7,01-8,40 arası giderken 10,9-11,6 ile gidiyorum ve bu canımı ciddi sıkmaya başladı. Aranızda bu tarz bir durum yaşayan var ise yorum yaparsanız sevinirim.

Hepinize iyi pazarlar dilerim.

Not; Vw grubundaki ilk arabam Golf ve çok keyifli buluyorum, buraya kadar hiç problem yok. Ancak kafamdaki soru işareti devam ederse maalesef aracı satıp, Toyota Corolla Hybrid alıp geçeceğim.
 

Hocam bu araçta (e tsi) klima kullanımı ortalama %20-30 yakit tüketimini arttırıyor. Kendiniz de demişsiniz akşamları yltuketim düşüyor diye. O yüzden bir problem olduğunu düşünmüyorum. Havalar biraz serinlerse düzelir inşallah
 
Upvote 0
Hocam bu araçta (e tsi) klima kullanımı ortalama %20-30 yakit tüketimini arttırıyor. Kendiniz de demişsiniz akşamları yltuketim düşüyor diye. O yüzden bir problem olduğunu düşünmüyorum. Havalar biraz serinlerse düzelir inşallah
etsi ile klimanın yakıt tüketimini arttırdığı arasındaki bağ nedir? bende klima yakıta neredeyse hic etki etmiyor.
 
Upvote 0
Hocam bu araçta (e tsi) klima kullanımı ortalama %20-30 yakit tüketimini arttırıyor. Kendiniz de demişsiniz akşamları yltuketim düşüyor diye. O yüzden bir problem olduğunu düşünmüyorum. Havalar biraz serinlerse düzelir inşallah
Evet hocam umarım yeni bujiler ile kolere bir problem değil.
 
Upvote 0
etsi ile klimanın yakıt tüketimini arttırdığı arasındaki bağ nedir? bende klima yakıta neredeyse hic etki etmiyor.
etsi yani mild hybrid ile klimalı kullanımda yakıt tüketiminin artması çok doğru orantılı bir durum benim yaşadığım problemin dışında. Şöyle ki;
1) Araçta klima çalışmadığı zaman her daim serbest sürüş moduna geçiyor ayağı gazdan çekince ve motoru kapatarak devreye giriyor, gündüz sıcağı yolculuklarında motoru tam kapatmadan rölantide bırakarak serbest sürüş yapıyor.
2)Kırmızı ışıklarda beklerken start stop çalışmıyor klima açıkken büyük çoğunlukla (gece sürüşleri hariç)
3)Anladığım kadarıyla mild hybrid için klima açık tüketimin hybrid olmayan bir araya göre yakıt artışı etkisi daha yüksek. Mild hybrid aslında felsefe olarak özellikle gündüz aşırı sıcak hava koşullarında klimayı seven bir yapı değil. Klima açıkken her türlü serbest sürüş modu değişiyor. Toyota corolla benzinli (hybrid olmayan) kullanırken klimanın etkisi tüketime daha azdı, mild hybrid Golf'te etki kesinlikle daha çok gözlemliyorum.
Arabanız benimki gibi mild hybrid ise klimanin tüketime neredeyse hiç etki etmemesi teknik olarak imkansız bana göre. Belki biraz daha detaylı bakmak isterseniz verileri karşılaştırırz.
 
Upvote 0
etsi yani mild hybrid ile klimalı kullanımda yakıt tüketiminin artması çok doğru orantılı bir durum benim yaşadığım problemin dışında. Şöyle ki;
1) Araçta klima çalışmadığı zaman her daim serbest sürüş moduna geçiyor ayağı gazdan çekince ve motoru kapatarak devreye giriyor, gündüz sıcağı yolculuklarında motoru tam kapatmadan rölantide bırakarak serbest sürüş yapıyor.
2)Kırmızı ışıklarda beklerken start stop çalışmıyor klima açıkken büyük çoğunlukla (gece sürüşleri hariç)
3)Anladığım kadarıyla mild hybrid için klima açık tüketimin hybrid olmayan bir araya göre yakıt artışı etkisi daha yüksek. Mild hybrid aslında felsefe olarak özellikle gündüz aşırı sıcak hava koşullarında klimayı seven bir yapı değil. Klima açıkken her türlü serbest sürüş modu değişiyor. Toyota corolla benzinli (hybrid olmayan) kullanırken klimanın etkisi tüketime daha azdı, mild hybrid Golf'te etki kesinlikle daha çok gözlemliyorum.
Arabanız benimki gibi mild hybrid ise klimanin tüketime neredeyse hiç etki etmemesi teknik olarak imkansız bana göre. Belki biraz daha detaylı bakmak isterseniz verileri karşılaştırırz.
vwnin verilerine göre etsi sistemi 100 kmde 0.4 litre tasarruf yapıyor. normal sürüşümde de etsi sistemi devreye girmesin diye kulakcıkları kullanıyorum. klima acık kapalı max 0.3 litre fark ettiriyor.
 
Upvote 0
ayrıca klima açıkken start stop veya etsi bende devreye giriyor sadece uzun şekilde motor kapalı kalmıyor
 
Upvote 0
vwnin verilerine göre etsi sistemi 100 kmde 0.4 litre tasarruf yapıyor. normal sürüşümde de etsi sistemi devreye girmesin diye kulakcıkları kullanıyorum. klima acık kapalı max 0.3 litre fark ettiriyor.
Bu kısmı yoruma açık bir konu, ben mild hybrid devreye girsin diye ayağımın gazdan çekip Sabuncubeli Tüneli'nden Manisa'ya kadar gaza basmadan gidebildim, böyle bir durumda tasarruf çok daha fazla oldu 0.4 litrelik ortalamadan. Zaten parametrelere göre değişir ancak etsi sisteminde klima açıkken hava da aşırı sıcak ise start stop devreye çok az giriyor benim aracımda ilk günden bu yana. Uzun şekilde motor kapalı kalmadan devreye girdiği start stop'un bende de oluyor klima açıkken ancak genelde sıcaklık düşük ise oluyor bu saptamalarıma göre. Klima kapalı açık 0,3 litre fark ediyor ise sizde bu herhalde başka hiçbir araçta bu kadar düşük olamaz, güle güle kullanınız ancak benim arabamda 0.3 fark bana göre mümkün değil.
 
Upvote 0
Bujilerin etkisini çok kestiremem fakat şunu net şekilde söyleyebilirim bakım sonrası belli bir süre araçlarımın tamamı çok yakmıştır..Bence sebebi hava filtresi geçirgenliği artınca maf sensörü okuma değerleri değişiyor dolayısıyla hava-yakıt oranı sebebiyle araç daha çok tüketiyor..Veya belli bir süre araç hava geçişi için haritalama yapana kadar fazla tüketiyor..
 
Upvote 0

Geri
Üst