Merhaba, iyi forumlar. Yaklaşık 6 gündür tespit ettiğim durumu paylaşmak istiyorum;
Aracım Golf 8 1.0 e-tsi 2021 model Life.
21 Haziran 2025 günü aracın 60.000 km periyodik bakımı gereği 3 adet buji yenilendi. Takılan bujiler yetkili servisin sattığı NGK nın Vw için ürettiği bujiler ve zaten işlem de Vosmer İzmir Gaziemir yetkili serviste gerçekleşti. Bu arad dip not aracın içinden çıkan eski bujiler Bosch marka idi. Ancak her gün aynı yolu yapan, yaklaşık aynı hızlarda giden, birbirine çok yakın trafik koşullarında araç süren, yani stardardizasyona sahip biriyim ve iddiam aracın bujileri değiştikten sonra %25-30 oranında aracımın daha fazla yaktığı!
Vosmer'e 2 kere tekrar gittim bu sorun için. Bu arada bahsetmem gerekiyor, ben bugüne kadar bu kadar ilgili, bu kadar müşteri ilişkileri disiplini olan, bu kadar saygılı bir yetkili servise ilk defa denk geliyorum, diyecek hiçbir sözüm yok. Sorunu ilettikten sonra hemen Formen çağırıldı ve matematiksel olarak hesaplamalarımı anlattım. Yakıt hesaplamalarım ve bu konudaki matematiksel donanımım güçlü olduğunu Formen arkadaşa rakamlarla ve örneklerle ilettiğim için sorunu ciddiye alıp, bujileri tekrar çıkarıp taktı. Sorun bana göre devam etti, tekrar götürdüm Vosmer'e. Yine aynı Formen arkadaşla görüşmek istedim, ismi bu arada Şahin, gerçekten teknik donanımı çok yüksek, 26 yıldır bu grupta çalışan bir arkadaş, ilgisi de inanılmaz iyi ve bu arkadaşla tekrar görüştüm. Bu sefer aracı bilgisayara bağlayıp, öncesinde kutup başlarını da çıkarıp, tam anlamıyla bir fabrika ayarlarına dönme işlemi yapıldı.
Yine ben yollara düştüm ancak inanılmaz sıcaklara denk geldiğimiz için bu işlemlerin günlerinde ve halen bu sıcaklar devam ettiği için sürekli klimayla kullanmak zorunda kalıyorum, yine de eski klimalı kullanımıma göre %30 civarı fazla olduğunu düşünüyorum. Dün gece serinliğinde Özdere'den Güzelyalı'ya 4.8 geldim, ki bence bu rakam gayet hoş duran bir rakam çünkü ilk 17 km si ciddi rampalı bir yol ve orta düzeye yakın trafik de vardı. klima açık olmasına rağmen hava aşırı sıcak olmadığı için gece vakti hybrid motoru da sürekli devreye girebildi. Gündüz sıcaklığında devreye girmiyor.
Şimdi buradaki arkadaşlar haklı olarak istatistiki bilgi isteyebilirler, ortalama hız, ortalama yakıt tüketimi ve matematik gereği katedilen yol vesaire..İnanın hepsinin tetsini yapıyorum, burada sizi rahatsız etmemin sebebi;
1) Bu rakamlardan ziyade hiç aranızda bujiler değiştikten sonra yakıt harcamada bir problem olduğunu düşünen oldu mu ?
2) Şahin Bey ısrarla "aracın oksijen seviyesi düşüyor 39-40 derece sıcakta mecburen klima açıkken ve fark ettirir bu, havalar biraz serinleyince aslında geriye dönüş olacak" diyor. Ki nitekim gerçekten de bujilerin değiştiği günden itibarendir İzmir yanıyor! Gece serinliğinde daha az yakıyor araç çünkü hybrid motor da devreye çok daha fazla giriyor, buna katılıyorum ancak yine de bu fikre katılıyor musunuz ?
Her gün işe aynı saatte aynı yolda ve yaklaşık aynı trafikle giden ben önceleri 7,01-8,40 arası giderken 10,9-11,6 ile gidiyorum ve bu canımı ciddi sıkmaya başladı. Aranızda bu tarz bir durum yaşayan var ise yorum yaparsanız sevinirim.
Hepinize iyi pazarlar dilerim.
Not; Vw grubundaki ilk arabam Golf ve çok keyifli buluyorum, buraya kadar hiç problem yok. Ancak kafamdaki soru işareti devam ederse maalesef aracı satıp, Toyota Corolla Hybrid alıp geçeceğim.
Aracım Golf 8 1.0 e-tsi 2021 model Life.
21 Haziran 2025 günü aracın 60.000 km periyodik bakımı gereği 3 adet buji yenilendi. Takılan bujiler yetkili servisin sattığı NGK nın Vw için ürettiği bujiler ve zaten işlem de Vosmer İzmir Gaziemir yetkili serviste gerçekleşti. Bu arad dip not aracın içinden çıkan eski bujiler Bosch marka idi. Ancak her gün aynı yolu yapan, yaklaşık aynı hızlarda giden, birbirine çok yakın trafik koşullarında araç süren, yani stardardizasyona sahip biriyim ve iddiam aracın bujileri değiştikten sonra %25-30 oranında aracımın daha fazla yaktığı!
Vosmer'e 2 kere tekrar gittim bu sorun için. Bu arada bahsetmem gerekiyor, ben bugüne kadar bu kadar ilgili, bu kadar müşteri ilişkileri disiplini olan, bu kadar saygılı bir yetkili servise ilk defa denk geliyorum, diyecek hiçbir sözüm yok. Sorunu ilettikten sonra hemen Formen çağırıldı ve matematiksel olarak hesaplamalarımı anlattım. Yakıt hesaplamalarım ve bu konudaki matematiksel donanımım güçlü olduğunu Formen arkadaşa rakamlarla ve örneklerle ilettiğim için sorunu ciddiye alıp, bujileri tekrar çıkarıp taktı. Sorun bana göre devam etti, tekrar götürdüm Vosmer'e. Yine aynı Formen arkadaşla görüşmek istedim, ismi bu arada Şahin, gerçekten teknik donanımı çok yüksek, 26 yıldır bu grupta çalışan bir arkadaş, ilgisi de inanılmaz iyi ve bu arkadaşla tekrar görüştüm. Bu sefer aracı bilgisayara bağlayıp, öncesinde kutup başlarını da çıkarıp, tam anlamıyla bir fabrika ayarlarına dönme işlemi yapıldı.
Yine ben yollara düştüm ancak inanılmaz sıcaklara denk geldiğimiz için bu işlemlerin günlerinde ve halen bu sıcaklar devam ettiği için sürekli klimayla kullanmak zorunda kalıyorum, yine de eski klimalı kullanımıma göre %30 civarı fazla olduğunu düşünüyorum. Dün gece serinliğinde Özdere'den Güzelyalı'ya 4.8 geldim, ki bence bu rakam gayet hoş duran bir rakam çünkü ilk 17 km si ciddi rampalı bir yol ve orta düzeye yakın trafik de vardı. klima açık olmasına rağmen hava aşırı sıcak olmadığı için gece vakti hybrid motoru da sürekli devreye girebildi. Gündüz sıcaklığında devreye girmiyor.
Şimdi buradaki arkadaşlar haklı olarak istatistiki bilgi isteyebilirler, ortalama hız, ortalama yakıt tüketimi ve matematik gereği katedilen yol vesaire..İnanın hepsinin tetsini yapıyorum, burada sizi rahatsız etmemin sebebi;
1) Bu rakamlardan ziyade hiç aranızda bujiler değiştikten sonra yakıt harcamada bir problem olduğunu düşünen oldu mu ?
2) Şahin Bey ısrarla "aracın oksijen seviyesi düşüyor 39-40 derece sıcakta mecburen klima açıkken ve fark ettirir bu, havalar biraz serinleyince aslında geriye dönüş olacak" diyor. Ki nitekim gerçekten de bujilerin değiştiği günden itibarendir İzmir yanıyor! Gece serinliğinde daha az yakıyor araç çünkü hybrid motor da devreye çok daha fazla giriyor, buna katılıyorum ancak yine de bu fikre katılıyor musunuz ?
Her gün işe aynı saatte aynı yolda ve yaklaşık aynı trafikle giden ben önceleri 7,01-8,40 arası giderken 10,9-11,6 ile gidiyorum ve bu canımı ciddi sıkmaya başladı. Aranızda bu tarz bir durum yaşayan var ise yorum yaparsanız sevinirim.
Hepinize iyi pazarlar dilerim.
Not; Vw grubundaki ilk arabam Golf ve çok keyifli buluyorum, buraya kadar hiç problem yok. Ancak kafamdaki soru işareti devam ederse maalesef aracı satıp, Toyota Corolla Hybrid alıp geçeceğim.