Golf 7 Çekiş Düşüklüğü

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan Nebrin34
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Katılım
17 Tem 2025
Mesajlar
9
Tepkime puanı
4
Konum
İstanbul
İsim
Mustafa
Araç
Mk7
Merhaba 2015 model 1.2 tsi otomatik golf aracım var. 170 binde triger seti ve yağ bakımı yeni yapıldı. Aracımda şöyle bir problem var ilk çalıştırdığımda çekişte herhangi bir problem yok gazı köklediğimde yapıştırıyor ama 10 dakika sonra herhangi bir kasis yada ışıkta durduktan sonra sanki ağır vasıta bir araç gibi kalkıyorum araç herhangi bir uyarı yada hata vermiyor. 90 bin km den beri kavrama değişmemiş ama araçta titreme kaçırma vuruntu gibi belirtiler yok. Benzer sorunı yaşayan var mıdır neye odaklanmam lazım
 

Aracımda maf sensörü yok ama iki adet map sensörü var birisi emme manifoldu üzerinde diğerisi ise turboya giden hortum üzerinde ikisinide temizlemişlerdi fakat eğer arıza durumunda hata vermeyebilir diyorsanız pahalı bi sensör değilmiş ikisinide değiştirip deneyebilirim.
 
Upvote 0

vcds kablon varsa westgate aktuatör adaptasyonu yap
benim tahminim araç ısınınca aktuatörün çalışması bozuluyor
araç soğukken westgate kolunu ileri geri yap kolay bir şekilde gidip gelmesi lazım sıkışık haldeyse adaptasyon yapılması lazım
 
Upvote 0
Aracımda maf sensörü yok ama iki adet map sensörü var birisi emme manifoldu üzerinde diğerisi ise turboya giden hortum üzerinde ikisinide temizlemişlerdi fakat eğer arıza durumunda hata vermeyebilir diyorsanız pahalı bi sensör değilmiş ikisinide değiştirip deneyebilirim.
Kesinlikle hata kodu vermiyor. Turbo borusu üzerindeki map manifold üzerindeki ise maf. Map ten başlamanızı tavsiye ederim
 
Upvote 0
Map sensörüde denedim bir şey değişmedi ben yinede durumu senteye bağlıyorum bir kez kontrol ettirdim ama yinede içimde kuşku var bu işi artık geleneksel yöntemlerle değil teknoloji ile çözeceğiz burada sensör değerlerine baktığımda yeşil ile belirtilen camshaft phase position krank sensörü ve eksantirik sensörü arasındaki açısal farkı gösteriyormuş normalde beklenen değer rolantide 0, tolerans artı/eksi 2 ye dereceye kadar normal kabul ediliyormuş benimki -6 dereceye kadar çıkıyor bu sapma araştırmalarıma göre çok fazla, chatgptye göre triger bir diş atlamış yada vvt valfi arızalı diyor şu sente işini hakkıyla yapabilecek bir yer önerir misiniz marmara bölgesinde heryere gidebilirim.IMG_0906.png
 
Upvote 0
Map sensörüde denedim bir şey değişmedi ben yinede durumu senteye bağlıyorum bir kez kontrol ettirdim ama yinede içimde kuşku var bu işi artık geleneksel yöntemlerle değil teknoloji ile çözeceğiz burada sensör değerlerine baktığımda yeşil ile belirtilen camshaft phase position krank sensörü ve eksantirik sensörü arasındaki açısal farkı gösteriyormuş normalde beklenen değer rolantide 0, tolerans artı/eksi 2 ye dereceye kadar normal kabul ediliyormuş benimki -6 dereceye kadar çıkıyor bu sapma araştırmalarıma göre çok fazla, chatgptye göre triger bir diş atlamış yada vvt valfi arızalı diyor şu sente işini hakkıyla yapabilecek bir yer önerir misiniz marmara bölgesinde heryere gidebilirim.IMG_0906.png
Hocam car scanner ile aynı şekilde pressure supply: actuel pressure değerinde bakarmısın. Maks 60 min 40 arasında inip çıkması gerekiyor. Mekatronik basinc tupunun kontrolü oluyor buda. Ayrıca yine aynı şekilde hesaplanan boost değerinede bakın bununlada turbo basınç kontrolü yapmış olursunuz. Grafige bakarken combine değil ayrı şekilde atarsanız grafiği yorum yapabilirim
 
Upvote 0

Geri
Üst