P konumunda araç hareket etmez. Dişli boşluğunu doldurmak 1-2 cm kadar eğimin aşağısına kayabilir sadece. Bu durumda şanzımana yük bindi diyebiliriz.
Hareket etmeden önce aracı N konumuna alıp sonrasında çok kısa frenden ayağınızı çekip tekrar basarak vitesi D konumuna (veya R konumuna) alıp harekete başlarsanız takır tukur ses duymamış olursunuz.
Vaktiniz varsa youtube üzerinden araç "vites kutusu", "şanzıman çalışma animasyonları", "otomobil mekaniği" gibi videolar izleyin, kafanızda oturacaktır.
Ayrıca artık sosyal medyada bile binlerce video mevcut. Otomatik vites nasıl park edilir diye.
Tekrar etmiş olayım ben de.
Frenle durdunuz. ( vites D veya R konumunda, hareket için mecbur

)
Sonrasında vitesi N konumuna alın.
El frenini sıkıca çekin.
Ayağınızı frenden bırakın.
Araç hafif kayar gibi olup duracaktır, aracın hareket etmesine balatalarınız manî olacaktır.
Sonrasında frene tekrar basarak (vites değiştirebilmek için)
vites kolunu P konumuna alın.
Eğer durunca direkt P konumuna alırsanız vites dişlilerindeki sıkışma ile araç hareketi kısıtlanır halde kalır. Vitese yük bindi demek bu oluyor.
Aslında vitesi P konumuna alarak aracı terk etmek bir nevi yedek frenleme gibidir. Eğer frenler tutmaz ise P konumundaki vites kutusunun dişlilerinin hareket edememesi nedeniyle tekerleklerin dönmesi kısıtlanmaktadır.