DSG Silkeleme


Katılım
12 Tem 2025
Mesajlar
3
Tepkime puanı
1
Konum
İstanbul
İsim
Mehmet
Araç
A3
Arkadaşlar merhaba.

2022 a3 aracımda DSG ile birkaç şikayetim başladı. Kilometre 72 bin. Aracın alt yapısı golf 8 ile birebir aynı olduğu için konuyu buraya açabilirim diye düşündüm.



1- Trafikte uzun süre kalınca, özellikle klima da açıksa, araç kendini kaldırıyor ama 2 ye geçmeden önce bi şangırtı sesi çıkartıyor. Bozuk yolda gelen sesin birebir aynısı sadece daha yoğun, metal metale vurma sesi. Bu sırada araç biraz titriyor. Bu şangırtıdan biraz sonra 2. Vitese atıyor.



2- Vites düşürürken silkeleme yapabiliyor, sanki manuel araçta debriyajı hızlı bırakmışsınız gibi. Hafif öne atılıyor yani. Özellikle yokuş aşağı inerken frenlerken yapabiliyor bunu. Benzer silkelemeyi ACT veya tam motor kapama devreye girdiğinde, tekrar gaz verip motoru aktifleştirince de yapabiliyor.



3- Spor veya manuel modda kalkış yaparken, veya hareket halinde 1000 devirdeyken hızlanmak için yeniden gaz verdiğimde 1 saniye hiçbirşey olmuyor, sonra aşağıdan şak diye bir ses geliyor ve kavrama başlıyor ve araç ilerliyor. Sanki gazı geç algılayıp vitesi geç takıyormuş gibi. Bu dediğimi normal D modunda yapmıyor.



Dün DSG sıfırlama olayını denedim ama çok birşey değişmedi. Sizce problem kavramada mı yoksa başka şeyler olabilir mi?
 
Merhaba hocam dsg şanzımana bakan bir ustaya gidip mekatronik basınç tüpünü bilgisayara bağlayıp ölçtür.

araba çalıştıktan sonra 42-60 bar arası çalışması lazım 42 nin altına düşüyorsa, veya 60 barın yukarısına çıkıyorsa tüpte sorun var demektir.

istanbul içi reset garajı önerebilirim sadece vag grubuna bakıyorlar.

metalin metale vurma sesi çatallardan geliyor. bu zamana kadar hiç kavrama değişti mi? bu ses benim aracımda da vardı 174 binde ilk defa kavraması değişti kavrama değişimi sonrası epey bi azaldı.

act devreye girip çıkarken titreme sorunu çokca duyduğum bir şey forumdan bir abimin 140 lık 1.4 tsi act aracında kasayı sallıycak şekilde titreşim yapıyordu act yi yazılımsal olarak kapatarak çözüm buldu.

geçmiş olsun
 
Upvote 0
Merhaba hocam dsg şanzımana bakan bir ustaya gidip mekatronik basınç tüpünü bilgisayara bağlayıp ölçtür.

araba çalıştıktan sonra 42-60 bar arası çalışması lazım 42 nin altına düşüyorsa, veya 60 barın yukarısına çıkıyorsa tüpte sorun var demektir.

istanbul içi reset garajı önerebilirim sadece vag grubuna bakıyorlar.

metalin metale vurma sesi çatallardan geliyor. bu zamana kadar hiç kavrama değişti mi? bu ses benim aracımda da vardı 174 binde ilk defa kavraması değişti kavrama değişimi sonrası epey bi azaldı.

act devreye girip çıkarken titreme sorunu çokca duyduğum bir şey forumdan bir abimin 140 lık 1.4 tsi act aracında kasayı sallıycak şekilde titreşim yapıyordu act yi yazılımsal olarak kapatarak çözüm buldu.

geçmiş olsun

Hocam hiç kavrama değişmedi. Yeni başladı şikayetler.
Açıkçası yetkili servise gitmeyi düşünüyorum çünkü araç servis bakımlı. Muhtemelen yardımcı olacaklardır. Değiştirirsem kafamın rahat olmasını istiyorum.
Aynı ses bu arada kardeşimde 1.5 tsi passat var, kalkışlarda o da aynı sesi yapıyor. Sese çok takılmıyorum da eskiden nadiren yaptığı silkelemeyi şu an sık sık yapıyor bu da konforu doğrudan etkilediği için geciktirmek istemiyorum gerekli işlemi.
 
Upvote 0
Hocam hiç kavrama değişmedi. Yeni başladı şikayetler.
Açıkçası yetkili servise gitmeyi düşünüyorum çünkü araç servis bakımlı. Muhtemelen yardımcı olacaklardır. Değiştirirsem kafamın rahat olmasını istiyorum.
Aynı ses bu arada kardeşimde 1.5 tsi passat var, kalkışlarda o da aynı sesi yapıyor. Sese çok takılmıyorum da eskiden nadiren yaptığı silkelemeyi şu an sık sık yapıyor bu da konforu doğrudan etkilediği için geciktirmek istemiyorum gerekli işlemi.
anladım hocam yetkili serviste muhtemelen 60-80 bin tl arası fiyat çıkarıcaklar.

sadece dsg şanzımana bakan bi ustada değiştirmen 40-50 bin arası. bütçe sıkıntın yoksa serviste yapılması tarafındayım.
 
Upvote 0

Geri
Üst