Golf 1.2 tsi 110 hp DSG uzun yol tavsiyesi


Katılım
6 Mar 2025
Mesajlar
14
Tepkime puanı
5
Konum
İstanbul
İsim
Ramazan
Araç
Golf
Selamın aleyküm arkadaşlar 11. Ayda golf 1.2tsı 110 hp 2016 dsg aracı aldık nasip oldu şuan 127 binde peryodik bakımları tam yapıldı trigeri benden önceki sahibi degiştirmiş 120 binde, ilk defa benzinli araç sahibi ve ilk defa vw sahibi oldum uzun yol öncesi araç hakkında şuna şuna dikkat et şunu yapabilirsin dediğiniz tavsiyeler olursa okumak isterim
 

Uzun yol öncedi yaptıklarım,
1- yağ seviyesi kontrolü
2-antifriz seviye kontrolü
3-kaput altındaki kapakların kontrolü (gevşek kapak sorun çıkarır)
4- bijon kontrolü
5-lastik kontrolü yarık balon vs.
6-lastikler ısınmadan lastik havalarını yüke göre ayarlarım
7-bildiğim istasyondan depoyu fullerim( yolda yakıt almaktan sakınırım, kirli kaçak vs)
8-camları silerim, (kirli cam çok yoruyor ve sürüş zevkini törpülüyor)
 
Selamın aleyküm arkadaşlar 11. Ayda golf 1.2tsı 110 hp 2016 dsg aracı aldık nasip oldu şuan 127 binde peryodik bakımları tam yapıldı trigeri benden önceki sahibi degiştirmiş 120 binde, ilk defa benzinli araç sahibi ve ilk defa vw sahibi oldum uzun yol öncesi araç hakkında şuna şuna dikkat et şunu yapabilirsin dediğiniz tavsiyeler olursa okumak isterim
Öncelikle hayırlı olsun aracınız kazasız belasız inşallah. Yukarıda abimiz genel bilgileri güzelce açıklamış onlara mutlaka riayet edin.

Sizinle aynı donanımdaki araca sahip birisi olarak ufak eklemeler yapmak istiyorum:

-Öncelikle tsi motorlar biraz nazlıdır çok çok hafif bir yağ eksiltmesi olacaktır motorunuzda. Sürekli şekilde zorlamadan, yüksek devir çevirmeden (en fazla sabit 143 ile gitmenizi öneririm araba tam 3000 devirde zorlamadan gitmiş olursunuz.) gitmeye özen gösterin.

-DSG ile alakalı bir rahatsızlık hissediyorsanız bir şanzımancıya kontrol ettirebilirsiniz. Çünkü yolda şanzıman yüzünden kalmak insanı çok yoruyor. Rahatsızlık veren bir şey yoksa örneğin ; vitese geçmeme, gaza bastıktan sonra aşırı geç gaza tepki verme….. vs devam edebilirsiniz.

-Genel kontrolleri de yaptıktan sonra yola çıkabilirsiniz. Gerçekten uzun yolda çok konforlu, sessiz, performanslı, çok güzel bir araç. Kazasız belasız iyi yolculuklar dileriz.
 
Öncelikle hayırlı olsun aracınız kazasız belasız inşallah. Yukarıda abimiz genel bilgileri güzelce açıklamış onlara mutlaka riayet edin.

Sizinle aynı donanımdaki araca sahip birisi olarak ufak eklemeler yapmak istiyorum:

-Öncelikle tsi motorlar biraz nazlıdır çok çok hafif bir yağ eksiltmesi olacaktır motorunuzda. Sürekli şekilde zorlamadan, yüksek devir çevirmeden (en fazla sabit 143 ile gitmenizi öneririm araba tam 3000 devirde zorlamadan gitmiş olursunuz.) gitmeye özen gösterin.

-DSG ile alakalı bir rahatsızlık hissediyorsanız bir şanzımancıya kontrol ettirebilirsiniz. Çünkü yolda şanzıman yüzünden kalmak insanı çok yoruyor. Rahatsızlık veren bir şey yoksa örneğin ; vitese geçmeme, gaza bastıktan sonra aşırı geç gaza tepki verme….. vs devam edebilirsiniz.

-Genel kontrolleri de yaptıktan sonra yola çıkabilirsiniz. Gerçekten uzun yolda çok konforlu, sessiz, performanslı, çok güzel bir araç. Kazasız belasız iyi yolculuklar dileriz.
Sizinle aynı model motor araç sahibi olduğum için sevindim
Aracı severek kullanıyorum özellikle belirttiğim bir şikayet henüz olmadı bakımda herşeyi kontrol ettik ustam özellikle aracı sıkıştırma dedi siz de ona değindiniz gözüm devir saatinde max 3 bin olmalı herhalde ayrıca bir konuda tavsiye vermek isterim Amasörlerde gıcırtı ses vs varsa selsil silikon sprey çok güzel çözdü ilk günkü kondisyonu yakaladı keyifli sürüşler
 
Sizinle aynı model motor araç sahibi olduğum için sevindim
Aracı severek kullanıyorum özellikle belirttiğim bir şikayet henüz olmadı bakımda herşeyi kontrol ettik ustam özellikle aracı sıkıştırma dedi siz de ona değindiniz gözüm devir saatinde max 3 bin olmalı herhalde ayrıca bir konuda tavsiye vermek isterim Amasörlerde gıcırtı ses vs varsa selsil silikon sprey çok güzel çözdü ilk günkü kondisyonu yakaladı keyifli sürüşler
Fazla hıza, sıkıştırmaya gerek yok hocam bastıkça yakıtı fazla içiyor para dayanmaz malum ülke şartları…

110-120 arası hızlarla gayet güzel verimli ve yakıt konusunda rahat bir şekilde gidersiniz. Ankara-Sivas arasını sabit 110 la giderek ortalama yakıtı 5 litre civarında yakmıştım.

Sıkıştırma olayını ek olarak kimse DSG gibi narin bir şanzımandan dolayı tavsiye etmiyor. sakin sürüş tavsiye edilir. Mekatronik kısmını doğrudan ilgilendirdiği için. İnanın sakin kullanıldığında bile dahi çok zevkli bir sürüşü var.

O amortisör muhabbeti maalesef bu aracın kroniği. Parçayı orijinal olanla değiştirseniz bile 1 ay sonra geri başlıyor o ses. Özellikle soğuk havada kasislerden geçerken gacır gacur ediyor. Yaptığınız çözümler kısa süreli günü kurtarma politikası gibi düşünün kış aylarında biraz bu sesle uğraşmak gerekiyor ancak kışın ses gelmiyorsa çözüm bulmanıza sevindim.
 
Hocam aracın lastiklerini kontrol et balon yırtık var mı diye. havalarını ayarla. arabayı dıştan bi yıka camları güzelce sil.

aracın yağını kontrol et antifrizini kontrol et periyodik bakımı yaklaştıysa bakımını yap öyle çık yola.

sakin sakin 110-130-140 yolun seyrine göre sakince git çok sıkıştırmana gerek yok.

dsg şanzımanda kavrama volan ne durumda mekatronik basınç tüpü ne durumda onları kontrol ettir kafan rahat olur

basınç tüpü 42-60 bar arası çalışıyorsa sağlıklıdır. kavramada sorun olunca vites geçişleri kötü oluyor anlarsın zaten.

araba rölantide titriyorsa volan bitiktir kavrama ve volan takım halinde değişiyor birisi değişmezse sağlam olanı bozar bidaha para vermek durumunda kalırsın

tüpte sorun varsa güçlendirilmiş tüp takıyorlar ben pek önermiyorum ama takılacaksa da truckpoint takılmalı. oem e en yakın alman markası (sahipleri türk)

hayırlı yolculuklar dilerim
 
Hocam yağına suyuna bak dört lastiği kontrol et yol üzeri bilinmedik petrollerden yakıt alma ayrıca uykusuz yola çıkma tekerine taş değmesin Allah sağlık sıhhat versin :)
 
Fazla hıza, sıkıştırmaya gerek yok hocam bastıkça yakıtı fazla içiyor para dayanmaz malum ülke şartları…

110-120 arası hızlarla gayet güzel verimli ve yakıt konusunda rahat bir şekilde gidersiniz. Ankara-Sivas arasını sabit 110 la giderek ortalama yakıtı 5 litre civarında yakmıştım.

Sıkıştırma olayını ek olarak kimse DSG gibi narin bir şanzımandan dolayı tavsiye etmiyor. sakin sürüş tavsiye edilir. Mekatronik kısmını doğrudan ilgilendirdiği için. İnanın sakin kullanıldığında bile dahi çok zevkli bir sürüşü var.

O amortisör muhabbeti maalesef bu aracın kroniği. Parçayı orijinal olanla değiştirseniz bile 1 ay sonra geri başlıyor o ses. Özellikle soğuk havada kasislerden geçerken gacır gacur ediyor. Yaptığınız çözümler kısa süreli günü kurtarma politikası gibi düşünün kış aylarında biraz bu sesle uğraşmak gerekiyor ancak kışın ses gelmiyorsa çözüm bulmanıza sevindim.
peryodik bakım sonrası 60-60 120 km bir yol yaptım dediginiz gibi 143 kmh da devir tam 3 bin ve araba sıkışmıyor ortalama yakıtta güzel bir ortalamada bu bilg için ayrıca teşekkür ederim Klasik gacırtı hakkında ise her bakımda selsil silikon sprey almam gerekiyor herhalde 100tl şuanlık sorunu çözdü ama tekrarlayacağına eminim
 
Hocam aracın lastiklerini kontrol et balon yırtık var mı diye. havalarını ayarla. arabayı dıştan bi yıka camları güzelce sil.

aracın yağını kontrol et antifrizini kontrol et periyodik bakımı yaklaştıysa bakımını yap öyle çık yola.

sakin sakin 110-130-140 yolun seyrine göre sakince git çok sıkıştırmana gerek yok.

dsg şanzımanda kavrama volan ne durumda mekatronik basınç tüpü ne durumda onları kontrol ettir kafan rahat olur

basınç tüpü 42-60 bar arası çalışıyorsa sağlıklıdır. kavramada sorun olunca vites geçişleri kötü oluyor anlarsın zaten.

araba rölantide titriyorsa volan bitiktir kavrama ve volan takım halinde değişiyor birisi değişmezse sağlam olanı bozar bidaha para vermek durumunda kalırsın

tüpte sorun varsa güçlendirilmiş tüp takıyorlar ben pek önermiyorum ama takılacaksa da truckpoint takılmalı. oem e en yakın alman markası (sahipleri türk)

hayırlı yolculuklar dilerim
Teşekkür ederim hocam güzel bilgiler için
 

Geri
Üst