Rölantide devir saati binde çalışıyor


Katılım
25 May 2020
Mesajlar
10
Tepkime puanı
4
İsim
Fahrettin
Merhabalar 2018 model 1.6 dizel otamatik aracım rolantide çalışırken bazen bin devirde çalışıyor Bazen de normal olarak 0.8 de aracımı bilgisayara bağlattm partikülü temiz dediler gaz kelebeği adaptasyonu yaptılar yinede düzelmedi daha önce başına böyle bi sorun gelen varmı yardımcı olanilirmisiniz
 

Ekli dosyalar

  • IMG_0752.jpeg
    IMG_0752.jpeg
    319 KB · Görüntüleme: 8

Aynı konudan birkaç tane başlık açmışsınız,
Araç anlık olarak akü şarj ihtiyacı var ise, klima açık ise, dpf rejenerasyon yapıyor ise 1000RPM çalışır.
Rejenerasyon ortalama şehir içi kullanılan araçlarda en geç haftada 1 yapar ve siz temizlik bitmeden kapatırsanız sürekli her seferinde tekrardan temizlemeye çalışır bundan dolayıda 1000 devir de kalır.
Sorun yok aracınızda, 1000rpm gördüğünüzde azıcık gezin dolaşın, 80km 5. vites sabitleyin, mümkünse 2.500 rpm geçmeyin, geçerseniz temizlik yine iptal olur.
 
ayrıca bide fan açma yapıyo örneğin kışın soğuklarda 7-8 km yol gidiyorum hararet hiç kalkmadığı halde uzun bi süre fan çalışıyor bu normalmi sizce
 
ayrıca bide fan açma yapıyo örneğin kışın soğuklarda 7-8 km yol gidiyorum hararet hiç kalkmadığı halde uzun bi süre fan çalışıyor bu normalmi sizce
hocam tdi motorda gayet normal dpf 400-500 km de bir depoda yakıt varsa pasif temizlik yapar.

bu süre zarfında egzoz manifold sıcaklığı 600-700 derecelere kadar çıkar. motor zarar görmemesi için araba fan açar. dpf rejanarasyonu bittikten sonra fan çalışmaya devam eder belli bi süre sonra 5-10 dakika içinde kendi kendine kapanır. aracın başında beklemeniz gerekmez kilitleyip eve gidebilirsiniz.

1000 devirde çalışma mevzusu dediğim gibi ya rutin dpf temizliği ya da klima açıkken yapar

bu arada dpf temizliğini sürekli yarıda keserseniz temizlik 2. sefer daha uzun sürer araç durduğu yerde devir düşene kadar yapsın temizliği 5 dakika sürüyor zaten

gayet normaldir yani keyifli sürüşler dilerim.
 
hocam tdi motorda gayet normal dpf 400-500 km de bir depoda yakıt varsa pasif temizlik yapar.

bu süre zarfında egzoz manifold sıcaklığı 600-700 derecelere kadar çıkar. motor zarar görmemesi için araba fan açar. dpf rejanarasyonu bittikten sonra fan çalışmaya devam eder belli bi süre sonra 5-10 dakika içinde kendi kendine kapanır. aracın başında beklemeniz gerekmez kilitleyip eve gidebilirsiniz.

1000 devirde çalışma mevzusu dediğim gibi ya rutin dpf temizliği ya da klima açıkken yapar

bu arada dpf temizliğini sürekli yarıda keserseniz temizlik 2. sefer daha uzun sürer araç durduğu yerde devir düşene kadar yapsın temizliği 5 dakika sürüyor zaten

gayet normaldir yani keyifli sürüşler dilerim.
Araç durduğu yerde temizliği tamamlamaz hocam, 5dk hareketsiz bekleyince olduğu yerde ısınmasın ve emisyon salmasın diye geçici durdurur, 5m sürdüğünüz an tekrar devam etmeye başlar.
Hareket halinde 10dk gezseniz hallolur, 5dk rölanti geçici beklemeye alır.
 
ayrıca bide fan açma yapıyo örneğin kışın soğuklarda 7-8 km yol gidiyorum hararet hiç kalkmadığı halde uzun bi süre fan çalışıyor bu normalmi sizce
Egzoz sıcaklıkları çok yükseldiği için fan açar, ayrıca araç dpf temizliği yaptığını anladığınız zaman çimenlik, otluk yerlere araçla girmemeniz önerilir, çünkü ciddi sıcaklık alt tarafta otları tutuşturma riski taşır.
Araç kapatınca bile fan açması bu yüzdendir, aracı olduğu yerdeki zeminde olası tutuşma vs. durumlarından korumak adına 5dk civarı fan çalışır.
Kullanım kitapçığında yazıyor.
 
Araç durduğu yerde temizliği tamamlamaz hocam, 5dk hareketsiz bekleyince olduğu yerde ısınmasın ve emisyon salmasın diye geçici durdurur, 5m sürdüğünüz an tekrar devam etmeye başlar.
Hareket halinde 10dk gezseniz hallolur, 5dk rölanti geçici beklemeye alır.
45 dakika 2500 devir 90 km 5. vites sabit sürüş yaptım eve gelince rejanarsyona gireceği tuttu arabanın :D demekki bekleyince iptal ediyormuş yeni bişey daha öğrendim 180 binde araba 5.42 gr kül birikmiş
 
bazıları 3000 devir sabit gidin diyor ama aracın kitapçığında 2500 devir sonrası otomatik olarak rejen duruyor diyor vag grubunda 2500 devir sabit gidilmesi lazım

 
hocam tdi motorda gayet normal dpf 400-500 km de bir depoda yakıt varsa pasif temizlik yapar.

bu süre zarfında egzoz manifold sıcaklığı 600-700 derecelere kadar çıkar. motor zarar görmemesi için araba fan açar. dpf rejanarasyonu bittikten sonra fan çalışmaya devam eder belli bi süre sonra 5-10 dakika içinde kendi kendine kapanır. aracın başında beklemeniz gerekmez kilitleyip eve gidebilirsiniz.

1000 devirde çalışma mevzusu dediğim gibi ya rutin dpf temizliği ya da klima açıkken yapar

bu arada dpf temizliğini sürekli yarıda keserseniz temizlik 2. sefer daha uzun sürer araç durduğu yerde devir düşene kadar yapsın temizliği 5 dakika sürüyor zaten

gayet normaldir yani keyifli sürüşler dilerim.
Çok teşekkür ederim çok yardımcı oldunuz
 

Geri
Üst