Golf 6 Arıza Lambaları

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan merdali
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Katılım
1 Tem 2025
Mesajlar
3
Tepkime puanı
2
Konum
Kayseri
İsim
Mert
Araç
Golf 6 1.4 TSI 122
Merhaba herkese, forumda daha önce çok rastlanmamış sorunlara bile çözüm bulunduğunu görünce belki ben de faydalanırım ya da faydam olur diye aranıza katıldım.
Aktif kullandığım otomatik Golf 6 1.4 TSI 122 HP CAXA motorlu aracımda çok ilginç bir sorun yaşıyorum.
Arabam uzun süre beklediğinde ilk başta motor lambası yanıp sönüyor, sonrasında epc lambası yanıyor. Cihaza bağladığımızda görünmemesine rağmen bunun bobin ve bujiden olabileceğini düşünüp yenilettim ancak sorun çözülmedi ve aracımda uzun süre rölantide beklendiğinde bir sallantı oluşuyor. Gidişatında vesaire hiçbir sorun yok, gitmeye başlayınca lambalar sönüyor. Geçen babam uzun yola gittiğinde el freni lambası yanmış mesela. Bir ara da esp lambası yakıyordu ve bunlar kendi kendine sönüyor. Böyle bir şeye denk gelen veya çözüm için önerisi olan var mı ? Herkese iyi forumlar.
 
Arkadaşlar merhaba, sorunumu çözdüm burayı güncelleyeyim konuyu kapatayım istedim. Aracımın MAF/MAP sensörünü temizledim ve hiçbir sıkıntım kalmadı. Ayrıca böyle bi sorun yaşarsanız aracın hava akışını buhar testiyle kontrol etmenizde fayda var. Büyük masraflara girmeden bunları denemenizi öneririm, iyi forumlar.
 
Upvote 0
Arkadaşlar merhaba, sorunumu çözdüm burayı güncelleyeyim konuyu kapatayım istedim. Aracımın MAF/MAP sensörünü temizledim ve hiçbir sıkıntım kalmadı. Ayrıca böyle bi sorun yaşarsanız aracın hava akışını buhar testiyle kontrol etmenizde fayda var. Büyük masraflara girmeden bunları denemenizi öneririm, iyi forumlar.
Sensör temizliğini yaparken ney kullandınız? kimisi benzin, kimisi tiner diyor ama sonradan da bozulma durumu olabiliyor diyenler de mevcut. Buhar testini nasıl yapıyoruz :)
 
Upvote 0
Sensör temizliğini yaparken ney kullandınız? kimisi benzin, kimisi tiner diyor ama sonradan da bozulma durumu olabiliyor diyenler de mevcut. Buhar testini nasıl yapıyoruz :)
ben uçuculuğundan dolayı balata spreyi kullandım sıktıktan sonra kendi kuruyor diye, hava testi için de hava borularından birinden buhar verirseniz motorun içinde dolandığında neresinde kaçak var gözle görebilirsiniz.
 
Upvote 0

Geri
Üst