Golf 8.5 1.5 TSI RaceChip


doruks

Üye
Katılım
26 Eki 2024
Mesajlar
57
Tepkime puanı
16
Konum
İstanbul
İsim
Doruk
Araç
Golf 8.5 Imp
Herkese merhaba, aracım 8.5 kasa 1.5 tsi impression. Her detayından çok memnunum aracın ve seviyorum. Ancak düzgün ellerde hafif bir yazılım aldığımdan beri düşünüyorum. Geçtiğimiz zamanlarda da RaceChip'in bu motora uygun Chip ürettiğini gördüm, araştırmamı yaptım ve taktırmaya karar verdim ama takılmadan önce bir kez de sizlere danışmak istedim. 27 beygir ve 45 nm tork artışı sağlıyor garantisiyle beraber. Debriyaj ve şanzımanla ilgili sorunum yok sadece turbo ömründen ve bloktan tırsıyorum fakat birkaç ustaya ve GPT'ye sorduğumda motor bloğunun aynı sadece turbonun farklı olduğu söylendi bana. O yüzden kısacası daha da keyif alabilmek adına taktırmayı düşünüyorum. Düşüncelerinizi lütfen paylaşın, teşekkür ederim 🙏
 

racechip yazılım gibi sağlıklı bir tuning işlemi değildir. racechip alıp da uzun süre kullananı hiç görmedim. bence yazılım çıkana kadar bekle. RC'e boşuna para harcama.
 
Ben yazılım işlerinden baştan karşıyım. Çünkü yazılım demek, evet, mevcut olan motordan daha fazla güç alırsanız, ama bunun bir bedeli var. Bir güç bedel ödenmeden alınmaz, hiçbir kazanç kayıt verilmeden alınmaz. Ben olsam, uzun vadeli motor sağlığını ve ömrünü düşünüyorsanız, bu işlemlerden uzak durmanızı öneririm.
 
Ben yazılım işlerinden baştan karşıyım. Çünkü yazılım demek, evet, mevcut olan motordan daha fazla güç alırsanız, ama bunun bir bedeli var. Bir güç bedel ödenmeden alınmaz, hiçbir kazanç kayıt verilmeden alınmaz. Ben olsam, uzun vadeli motor sağlığını ve ömrünü düşünüyorsanız, bu işlemlerden uzak durmanızı öneririm.
Tabi düşünüyorum har hur araç kullanmam ancak fabrikadan zaten sınırlı standartlarla piyasaya sürülüyor motorlar. Sadece sensörlerin ayarlarını stabil şekilde değiştirerek beyne müdahale olmadan 27 beygir artışı bana natural geldi ondan sormak istedim hani yaptıran var mı zararını gören oldu mu v.b
 
golf 8 1.0 tsi ımpression aracımda Dp dahil olmak üzere egzoz sistemi+ısı kalkanlı açık filtre+Racechip gts kullandım memnundum. Tavsiye eder miyim ? Açıkcası attığınız taş ürküttüğünüz kuşa değmiyor. 130-140Hp civarı olmuştu. Stock ımpressiona araç soğukken 3-4 boy atıyor 1.5 tsi 150 ile yarım boy bile fark bırakmıyor eğim yoksa.


Ancak bu dediğim araç soğukken için geçerli. 3-4 sıkıştırmada stock arabayla neredeyse aynı gidiyor. Araç çok çabuk şişiyordu. Şimdi sizin araç 1.5 tsi ancak aman aman bir fark olmayacağını düşünüyorum. Sonuçta kompakt bir turboyla geliyor yine aynı soğutma sistemi var.


Bu arada tek fark turbo değil diye duymuştum. Motorun krank dahil temel parçaları farklı diye biliyorum. Orijinal Egzoz sistemi(tüm susturucu tipleri) de farklı. Biraz daha maliyeti düşük verimliliğin ön planda olduğu bir motor. Tıpkı 2020 senesindeki 1.5 tsi 130hp mt6 ve1.5 tsi 150hp leon fr dsg'deki motor farklılığı gibi. Onda da fark turbodan ibaret değildi daha sonraları öğrenildi motorun sıkıştırma oranları sıvı soğutma sistemi vs farklıydı.


Öneri tavsiye kısmına gelecek olursak, Ayağımın altında güç olsun yeter derseniz yapılabilir hocam 1.0 tsi ımpressionlar için (2021 sonrası üretim DLA grubu) hala yazılım yokken 116 lık 1.5 e yazılımın erken dönemde gelmeyeceğini düşünüyorum. Ayağın altındaki güç için pedal commender+ racechip gts kombinasyonunu tavsiye ederim
 
golf 8 1.0 tsi ımpression aracımda Dp dahil olmak üzere egzoz sistemi+ısı kalkanlı açık filtre+Racechip gts kullandım memnundum. Tavsiye eder miyim ? Açıkcası attığınız taş ürküttüğünüz kuşa değmiyor. 130-140Hp civarı olmuştu. Stock ımpressiona araç soğukken 3-4 boy atıyor 1.5 tsi 150 ile yarım boy bile fark bırakmıyor eğim yoksa.


Ancak bu dediğim araç soğukken için geçerli. 3-4 sıkıştırmada stock arabayla neredeyse aynı gidiyor. Araç çok çabuk şişiyordu. Şimdi sizin araç 1.5 tsi ancak aman aman bir fark olmayacağını düşünüyorum. Sonuçta kompakt bir turboyla geliyor yine aynı soğutma sistemi var.


Bu arada tek fark turbo değil diye duymuştum. Motorun krank dahil temel parçaları farklı diye biliyorum. Orijinal Egzoz sistemi(tüm susturucu tipleri) de farklı. Biraz daha maliyeti düşük verimliliğin ön planda olduğu bir motor. Tıpkı 2020 senesindeki 1.5 tsi 130hp mt6 ve1.5 tsi 150hp leon fr dsg'deki motor farklılığı gibi. Onda da fark turbodan ibaret değildi daha sonraları öğrenildi motorun sıkıştırma oranları sıvı soğutma sistemi vs farklıydı.


Öneri tavsiye kısmına gelecek olursak, Ayağımın altında güç olsun yeter derseniz yapılabilir hocam 1.0 tsi ımpressionlar için (2021 sonrası üretim DLA grubu) hala yazılım yokken 116 lık 1.5 e yazılımın erken dönemde gelmeyeceğini düşünüyorum. Ayağın altındaki güç için pedal commender+ racechip gts kombinasyonunu tavsiye ederim
Kesinlikle, tek derdim isteğe bağlı performans ile motor ömründen çalmamak çok fazla. Zaten ortlamam istersem 3.7 ila 4.3 arası geziyor bedava kısacası. İsteğe bağlı da 27 beygir kulağa fena gelmedi. GPT eğer filtre takacaksam bujileri değiştirmem gerektiğini söyledi ama stok kullanacaksam böyle bir sıkıntı yaşamayacağımı söyledi. Her ağızdan farklı bir ses çıkıyor zaten ancak tek korkum turbodan ziyade sıvıların geçtiği borular. Bana kaliteli gelmedi, stok haliyle sıkıntı yaşatmaz ama ekstra yükte sıvı ileten borular sıkıntı yaşatabilir gibi bir tek. Onun dışında bu cihaz yüzünden sıkıntı çeken de görmedim, bana makul geldi. Yorumunuz için çok teşekkür ederim.
 
Kesinlikle, tek derdim isteğe bağlı performans ile motor ömründen çalmamak çok fazla. Zaten ortlamam istersem 3.7 ila 4.3 arası geziyor bedava kısacası. İsteğe bağlı da 27 beygir kulağa fena gelmedi. GPT eğer filtre takacaksam bujileri değiştirmem gerektiğini söyledi ama stok kullanacaksam böyle bir sıkıntı yaşamayacağımı söyledi. Her ağızdan farklı bir ses çıkıyor zaten ancak tek korkum turbodan ziyade sıvıların geçtiği borular. Bana kaliteli gelmedi, stok haliyle sıkıntı yaşatmaz ama ekstra yükte sıvı ileten borular sıkıntı yaşatabilir gibi bir tek. Onun dışında bu cihaz yüzünden sıkıntı çeken de görmedim, bana makul geldi. Yorumunuz için çok teşekkür ederim.
Orijinal Buji daha verimli çalışacaktır bizim motorlarda. 2 Yazılımcımda aynı şeyi söyledi onlardan da teyit edince ben ne 1.0 tsi 'de ne şu anki 1.5 aracımda kullanmadım bujiyi.

Sıvıların geçtiği borulardan sorun yaşamazsınız ancak kanister valfi/yakıt soğutma hortumu kronik olarak zaten hassas bir parça stock araçlarda da cortluyor. Ben aracımı satmadan önce alacağım aracın beyni okunduğu için daha işime yaramayacağından gruptan bir arkadaşıma sattım. Onun aracında bahsettiğim hortum kısa vadede yırtıldı yatak sesine benzer bir ses yaptı onda.

Mayıs ayında da araç tahrik arızasına düşüyordu turbo hortumu patlamış 11.800 e turbo hortumunu değiştirmiş. Kronik valf/hortum problem olmasa da turbo hortumundan sorun yaşanabiliyor. Turbo hortumundan sorun yaşarsanız hortumu değiştirmek yerine dumpvalve almanızı tavsiye ederim orijinal dv alırsanız o sorunu da kökünden çözmüş olursunuz.

Yani kabaca buji yerine, Dumpvalve ve Emişi arttırmak ve rahatlamak adına spor hava filtresine geçmeniz size + sağlayacaktır.
 
Orijinal Buji daha verimli çalışacaktır bizim motorlarda. 2 Yazılımcımda aynı şeyi söyledi onlardan da teyit edince ben ne 1.0 tsi 'de ne şu anki 1.5 aracımda kullanmadım bujiyi.

Sıvıların geçtiği borulardan sorun yaşamazsınız ancak kanister valfi/yakıt soğutma hortumu kronik olarak zaten hassas bir parça stock araçlarda da cortluyor. Ben aracımı satmadan önce alacağım aracın beyni okunduğu için daha işime yaramayacağından gruptan bir arkadaşıma sattım. Onun aracında bahsettiğim hortum kısa vadede yırtıldı yatak sesine benzer bir ses yaptı onda.

Mayıs ayında da araç tahrik arızasına düşüyordu turbo hortumu patlamış 11.800 e turbo hortumunu değiştirmiş. Kronik valf/hortum problem olmasa da turbo hortumundan sorun yaşanabiliyor. Turbo hortumundan sorun yaşarsanız hortumu değiştirmek yerine dumpvalve almanızı tavsiye ederim orijinal dv alırsanız o sorunu da kökünden çözmüş olursunuz.

Yani kabaca buji yerine, Dumpvalve ve Emişi arttırmak ve rahatlamak adına spor hava filtresine geçmeniz size + sağlayacaktır.
Forge'un kitini düşünüyordum. Teşekkür ederim yorumunuz için. 🙏
 
golf 8 1.0 tsi ımpression aracımda Dp dahil olmak üzere egzoz sistemi+ısı kalkanlı açık filtre+Racechip gts kullandım memnundum. Tavsiye eder miyim ? Açıkcası attığınız taş ürküttüğünüz kuşa değmiyor. 130-140Hp civarı olmuştu. Stock ımpressiona araç soğukken 3-4 boy atıyor 1.5 tsi 150 ile yarım boy bile fark bırakmıyor eğim yoksa.


Ancak bu dediğim araç soğukken için geçerli. 3-4 sıkıştırmada stock arabayla neredeyse aynı gidiyor. Araç çok çabuk şişiyordu. Şimdi sizin araç 1.5 tsi ancak aman aman bir fark olmayacağını düşünüyorum. Sonuçta kompakt bir turboyla geliyor yine aynı soğutma sistemi var.


Bu arada tek fark turbo değil diye duymuştum. Motorun krank dahil temel parçaları farklı diye biliyorum. Orijinal Egzoz sistemi(tüm susturucu tipleri) de farklı. Biraz daha maliyeti düşük verimliliğin ön planda olduğu bir motor. Tıpkı 2020 senesindeki 1.5 tsi 130hp mt6 ve1.5 tsi 150hp leon fr dsg'deki motor farklılığı gibi. Onda da fark turbodan ibaret değildi daha sonraları öğrenildi motorun sıkıştırma oranları sıvı soğutma sistemi vs farklıydı.


Öneri tavsiye kısmına gelecek olursak, Ayağımın altında güç olsun yeter derseniz yapılabilir hocam 1.0 tsi ımpressionlar için (2021 sonrası üretim DLA grubu) hala yazılım yokken 116 lık 1.5 e yazılımın erken dönemde gelmeyeceğini düşünüyorum. Ayağın altındaki güç için pedal commender+ racechip gts kombinasyonunu tavsiye ederim
Kimi yerler turbodan kısılmış diyor kimisi krank piston farklı diyor valla her yerde farklı bi bilgi

Üretici tarafından doğrulanmış bir bilgi yok mu ben anlamıyorum. Ama blok bence aynıdır
 
race chip sistemini yanıltarak çalışıyor. daha önce kullanmadım ancak mantığıma pek oturmayan bir sistem
Benim de oturmuyor ama araştırdıkça mantıklı gelmeye başladı hala bilemiyorum 😂
Bildiğim kadarıyla sensör kandırmaca

Örnek veriyorum ne kadar benzin geldiğini ölçen sensör var. Pompa 2 birim yakıt gönderiyor. Ancak bu sistem sensörü kandırıyor 1 birim yakıt geliyor gibi gösterip sistemi kandırıyor. Beyinden pompaya 1 birim eksik gönder emri geliyor.

Sonuç: 2 birim yerine 3 birim benzin yaktın.

Daha çok benzin daha çok performans.

Tabi her şeyin bi bedeli var. Motor ömründen yediği kaçınılmaz bi gerçek.

Bu arada yanlışsa bilenler düzeltsin sistem böyle işliyor diye biliyorum ben
 

Geri
Üst