Golf 5 VCDS Arıza Kodlarını Nasıl Çözerim?


cgty1397

Yeni Üye
Katılım
30 Nis 2025
Mesajlar
7
Tepkime puanı
0
Konum
İstanbul
İsim
çağatay
Araç
Golf MK5 1.6 FSİ Sportline
Herkese merhabalar. Aracımda birkaç arıza vardı ve artık ustalara gidip yanlış çözümler üretmekten sıkıldım. Kendime bir VCDS cihazı aldım ve arıza tespiti yaptırdım. Eklediğim fotoğraftaki arızaları veriyor araç. Bunlara nasıl bir çözüm üretebilirim? En azından ustaya gittiğimde arızası bu veya ustam şu parça değişecek diyebileyim. Daha önce yaşayan ve çözümünü bilen varsa yardımcı olursa sevinirim.

IMG_8065.jpeg
 

Sadece kod okumak çok yeterli olmaz.Araçta ne gibi bir sorun var hangi şartlarda oluşuyor ona bakılmalı.Şahsen arıza kodlarını okuduktan sonra not edip siliyorum sorun olarak gördüğüm durum tekrar edince tekrar okuma yapıyorum.Bunu sorunu daha belirgin hale getirmek hedef küçültmek için yapıyorum.Mesela sorun maf sensörünün yanlış okuma yapmasıdır ama araç hava-yakıt düzeni bozulduğu için egr,turbo,enjektör ile ilgili kodlar da alabiliyor.
 
Son düzenleme:
Upvote 0
Sadece kod okumak çok yeterli olmaz.Araçta ne gibi bir sorun var hangi şartlarda oluşuyor ona bakılmalı.Şahsen arıza kodlarını okuduktan sonra not edip siliyorum sorun olarak gördüğüm durum tekrar edince tekrar okuma yapıyorum.Bunu sorunu daha belirgin hale getirmek hedef küçültmek için yapıyorum.Mesela sorun maf sensörün yanlış okuma yapmasıdır ama araç hava-yakıt düzeni bozulduğu için egr,turbo,enjektör ile ilgili kodlar da alabiliyor.
Bende birkaç kez test yaptım. Sildim kodları ama aynı kodlar her testte çıktığı için sorma gereğini gördüm. Bunlar muhtemelen gerçekten arızalar ancak çözümle alakalı pek bir bilgim yok. Mesela oksijen sensörü hatası veriyor ama 2 tane var sensör 1.si daha uygun maliyetliyken 2. si çok daha pahalı. değiştirmek mi gerekiyor yoksa söküp temizlemek yeterli olur mu? o yüzden tecrübesi olan arkadaşlar varsa yardım bekliyorum.
 
Upvote 0
Size tavsiyelerim : Intermittent yazılı hata kodları çok önemli değildir. sildikten sonra geri gelmemesi gerekir. Önce bu hata kodlarının tümünü kaydedin sonra tümünü temizleyin,silin. Daha sonra ,Engine-Basic Settings' de izin verilen adaptasyonları yönergeleri izleyerek yapın sakın yarıda bırakmayın. Yakıt sistemi adaptasyon uzun sürer ve araba çalışırken yapılmalıdır, sakın yarım bırakmayın. Diğer adaptasyonlar sadece kontak açıkken yapılır. Bütün adaptasyonları Ekranda ADP OK. yazana kadar bekleyin. ADP OK yazısı çıktıktan sonra 30 sn daha bekleyin ve bir sonraki adaptasyona geçin. Sanırım o ekranda yapılabilen 4 tane adaptasyon olacak. Sonra biraz yol gidin ve tekrar arıza taraması yapın. Çıkan arıza kodlarını ROSSTECH FORUM larında sayfaları türkçeye çevirerek aratın. Meraklı olun araştırın youtubede ve diğer internet ortamlarında VCDS kullanım videoları izleyin yazılarını okuyun. 10 Yıldır bende bu işleri kendim yapıyorum. Başlarda bazı hatalar yapılıyor ama zamanla öğreniyor insan. En önemlisi tamircinin yolunu unutursunuz bir çok şeyi kendiniz yapabilirsiniz.
 
Upvote 0
Size tavsiyelerim : Intermittent yazılı hata kodları çok önemli değildir. sildikten sonra geri gelmemesi gerekir. Önce bu hata kodlarının tümünü kaydedin sonra tümünü temizleyin,silin. Daha sonra ,Engine-Basic Settings' de izin verilen adaptasyonları yönergeleri izleyerek yapın sakın yarıda bırakmayın. Yakıt sistemi adaptasyon uzun sürer ve araba çalışırken yapılmalıdır, sakın yarım bırakmayın. Diğer adaptasyonlar sadece kontak açıkken yapılır. Bütün adaptasyonları Ekranda ADP OK. yazana kadar bekleyin. ADP OK yazısı çıktıktan sonra 30 sn daha bekleyin ve bir sonraki adaptasyona geçin. Sanırım o ekranda yapılabilen 4 tane adaptasyon olacak. Sonra biraz yol gidin ve tekrar arıza taraması yapın. Çıkan arıza kodlarını ROSSTECH FORUM larında sayfaları türkçeye çevirerek aratın. Meraklı olun araştırın youtubede ve diğer internet ortamlarında VCDS kullanım videoları izleyin yazılarını okuyun. 10 Yıldır bende bu işleri kendim yapıyorum. Başlarda bazı hatalar yapılıyor ama zamanla öğreniyor insan. En önemlisi tamircinin yolunu unutursunuz bir çok şeyi kendiniz yapabilirsiniz.
Cevabınız için çok teşekkür ederim. Bende öğrenip kendim yapmaya çalışıyorum aslında. Ustalar çok yanıltıcı olabiliyor. Boğaz kelebeği aşırı kötü durumda öncesinde onu söküp temizleyip adaptasyon yapmayı düşünüyorum. Sonrasında söylediğiniz gibi yakıt sistemi adaptasyonu yapacağım. Fakat direksiyon işini malesef çözemedim. Direksiyon kutusu değişti fakat bu seferde açı sensörü arızası veriyor. Ustalar sürekli birbirine atıp duruyor. Direksiyoncu beyinciye, beyinci direksiyoncuya yönlendiriyor. Onu çözebilirsem problemim büyük ölçüde düzelecek. Sonrasında da oksijen sensörüne odaklanmayı düşünüyorum. Çünkü bu şekilde araç gereğinden fazla yakıyor diye düşünüyorum. Rosstech forumlarını araştıracağım. Öneriniz için tekrar teşekkürler.
 
Upvote 0
Malesef Türkiye'de VCDS kullanımını iyi bilen usta çok az. VCDS kabloyu eline alan , '' Gizli Özellik Açılır'' diye ilan veriyor. Kadran selamlama, coming home , leaving home ışıkları vs.. önemsiz işlere yöneliyorlar. Araç sahipleri de '' Gizli Özellik'' deyince mest oluyorlar. Halbuki yıllardır kullanırım bu programı, gizli özellik diye bir şey yok. Sadece araç yazılımında gömülü ve deaktif olarak gelen bazı basit özelliklerin aktif edilmesi var. Oysa bu programı anlayabilmek ve tam olarak kullanabilmek başlı başına bir bilim dalı gibi bir şey. Size kolay gelsin.
 
Upvote 0
Bende de Golf 5 GTI var sürekli motor ışığı yanıyor usta turbodan olabilir dedi araç çekişten düşünce gel dedi 3 aydır sürüşte bir sıkıntı yok . Araç ilk sahibinden hep yetkili servis bakımlıydı o da sürekli motor ışığı yanmasından servise gitmiş gelmiş söndürmüşler bir hafta sonra falan tekrar yanmış .Ustam bunlar biraz hassas diyor çok kafaya takma diyor :)
 
Upvote 0
Bilgisayara bağlatmadan, arıza kodunu öğrenmeden ustalara gitmeyin, ustalar iyi niyetli olarak şunu değiştirelim bunu değiştirelim falan diyebilirler ama boşa zaman ve para harcamış olursunuz.
Bende de Golf 5 GTI var sürekli motor ışığı yanıyor usta turbodan olabilir dedi araç çekişten düşünce gel dedi 3 aydır sürüşte bir sıkıntı yok . Araç ilk sahibinden hep yetkili servis bakımlıydı o da sürekli motor ışığı yanmasından servise gitmiş gelmiş söndürmüşler bir hafta sonra falan tekrar yanmış .Ustam bunlar biraz hassas diyor çok kafaya takma diyo
 
Upvote 0

Geri
Üst