Araç tavsiye (Golf7)


Esas kafama takılan 105 beygir olması 110 luklar sorunsuz 105 olanlar yağ eksiltiyor vs. Deniyor ne kadar doğru?
 

Hocam hiç km yapmamış araç 10 yasinda ve 30bin km de
Bu yaşta bu km araç bulmak çok zor ve triger harici bir masrafın çıkacağını sanmıyorum triger degisimide yasindan dolayı olabilir
Aracı beğendiysen fiyatı da sana uygunsa al derim
105 beygir yağ yakıyor deniyor birde sorunlu bi motor mu ?
 
Ruhsatta yazan ilk muayene tarihinden gün ay yıl olarak 3 yıl geriye giderseniz aracın fabrikadaki üretim tarihini öğrenmiş olursunuz. Misal ruhsatta yazan ilk muayene tarihi 01.07.2018 ise aracın fabrika üretim tarihi 01.07.2015 tir.
İlk muayene 20/02/2018 yazıyor
 
105 beygir yağ yakıyor deniyor birde sorunlu bi motor mu ?
Hocam her araba az da olsa yağ eksiltir 10 bin kmde 1 litre eksilmesinin çok önemi yok araç yağsız kalmadıktan sonra diye düşünüyorum bende 1.5 ay önce 105 lik 1.2 tsi aldım 106 binde ne bir yağ kaçağı ne bir yağ eksiltme sorunu yaşamadım dedi aldığım arkadaş dediği gibi de exper de keçeleri falan tertemiz çıktı hemen triger değiştirdim değişikliği yapan abimiz vw servisten emekli oda çok temiz hiç yağ kaçağı yok falan dedi.
 
3 gün oldu değişeli ön arka fren balataları ve motor yağı ve filtreler dahil 19000 tl

Esas kafama takılan 105 beygir olması 110 luklar sorunsuz 105 olanlar yağ eksiltiyor vs. Deniyor ne kadar doğru?
2015 110 binde 105 hp lik golfüm var ne yağ ne su eksiltme var sıfırının yapsalar keşek sıfırını alsam diyorum.yakıtı da çok iyi sayılır daha ne olsun
 
İlk muayene 20/02/2018 yazıyor
6. Ay sonrası üretim olduğunu nerden anlayabilirim
Aracın şasi numarasının
10.cu hanesi F ise araç 2015 şasi yılına aittir,

Eğer şasi numarasının 10.cu hanesi G ise 2016 şasi yılına aittir,

Eğer dediğiniz gibi aracın (ilk muhayene geçerlilik tarihi 20/02/2018 ise —>aracın üretim tarihi 20/02/2015 ‘tir,

Henüz daha 30 bin km’de olan aracın trigerini değiştirmeye gerek yoktur, Bu kadar az km yapmış aracın eğer araçta sonradan beygir artırıcı (chip/yazılım) yapılmamış ise, motor sürekli yüksek devir çevirerek hor kullanılmamış ise 30 bin km’deki aracın trigerini değiştirmek delilik olur, boşu boşuna kendinize masraf açmış olursunuz,

Zaten VW Almanya’ya ve VW Türkiye’ye göre (o yıllarda) TSI motorun triger değişim zamanı 180 bin km idi, sonra bunu 2021 yılında 120 bine çektiler,

Golf Mk7 kasanın üretimi 2012 yılı son aylarında başlandı, 2012 - 2021 aradan geçen 9 senede TSI motor için triger değişim periyodu 180 bin km idi,

Bu 9 sene boyunca binlerce tsi aracın180 bin km boyunca trigeri sağlam şekilde dayandı hiç bişey olmadı,

Eee bahsi geçen bu araçta 2015 yılında üretilmiş ve o zamanlar bu araç için fabrika triger değişimi 180 bin km’de olacak diyor,

Sonra 2021 yılında 120 bin km’ye düşürüyor, ama aradan geçen 9 senede bırakın 120 bin km barajını, 180 bin km’yi geçmiş binlerce araç var,

Şimdi konuya dönecek olurdak henüz 30 bin km’de olan bu aracın trigerinin değişmeli mi..? Diye konuşuluyor ise kusura bakmayın ama İnek Şaban bize kahkaha atıp gülse az gelir..,

Bu aracı satın almaya karar verdiysek yapılması gerekenler;

-Bujiler, fren hidrolik sıvısı kontrolü yapılır, gerekiyor ise değişir,

-Akü kontrolü ve lastiklerin kontrolü, lastikler aracın fabrikasyon lastiği ise lastiklerde çatlama var mı mutlaka kontrolü yapılması gerekir,

-Motor soğutma suyu antfirizi değişimi (G13 tip antifriz ve saf su) ile değişimi sağlanır, 9 yaşındaki bir araçta antifriz sıvısının değiştirilmesi trigerden çok çok daha önemli bir konudur..!! (Dikkat G12 tip ve G12+ tip antifrizler uyumlu değildir.) 1.2 TSI motor soğutma suyu sıvısı kapasitesi 7-8 Litre’dir, Yani antifriz değişimi esnasında 3,5-4 Litre antifriz ve yine 3,5-4 Litre civarı saf suya ihtiyacınız olacaktır, eski soputma sıvsında ve motorun soğutma sisteminde zamanla oluşan kirleri, tortuları vs.. temizlenmesi için de yine 10 Litre civarı saf su ile temizlik yapılır, kesinlikle çeşme suyu veya içme suyu kullanılmamalıdır..!!

Son olarak motor yağı, yağ filtresi, hava filtresi, polen filtresi, karter tapası değişi sağlanıp aracın genel bakımı yapılır ve gönül rahatlıgıyla daha 30 bin km’de olan aracın keyfini sürersiniz.

1.2 TSI motor yağı kapasitesi: 4 Litre

1.2 motor TSI için uyumlu yağlar için alacağınız yağın mutlaka (VW504.00/507.00 onayı olması) gerekir..!!
 
Aracın şasi numarasının
10.cu hanesi F ise araç 2015 şasi yılına aittir,

Eğer şasi numarasının 10.cu hanesi G ise 2016 şasi yılına aittir,

Eğer dediğiniz gibi aracın (ilk muhayene geçerlilik tarihi 20/02/2018 ise —>aracın üretim tarihi 20/02/2015 ‘tir,

Henüz daha 30 bin km’de olan aracın trigerini değiştirmeye gerek yoktur, Bu kadar az km yapmış aracın eğer araçta sonradan beygir artırıcı (chip/yazılım) yapılmamış ise, motor sürekli yüksek devir çevirerek hor kullanılmamış ise 30 bin km’deki aracın trigerini değiştirmek delilik olur, boşu boşuna kendinize masraf açmış olursunuz,

Zaten VW Almanya’ya ve VW Türkiye’ye göre (o yıllarda) TSI motorun triger değişim zamanı 180 bin km idi, sonra bunu 2021 yılında 120 bine çektiler,

Golf Mk7 kasanın üretimi 2012 yılı son aylarında başlandı, 2012 - 2021 aradan geçen 9 senede TSI motor için triger değişim periyodu 180 bin km idi,

Bu 9 sene boyunca binlerce tsi aracın180 bin km boyunca trigeri sağlam şekilde dayandı hiç bişey olmadı,

Eee bahsi geçen bu araçta 2015 yılında üretilmiş ve o zamanlar bu araç için fabrika triger değişimi 180 bin km’de olacak diyor,

Sonra 2021 yılında 120 bin km’ye düşürüyor, ama aradan geçen 9 senede bırakın 120 bin km barajını, 180 bin km’yi geçmiş binlerce araç var,

Şimdi konuya dönecek olurdak henüz 30 bin km’de olan bu aracın trigerinin değişmeli mi..? Diye konuşuluyor ise kusura bakmayın ama İnek Şaban bize kahkaha atıp gülse az gelir..,

Bu aracı satın almaya karar verdiysek yapılması gerekenler;

-Bujiler, fren hidrolik sıvısı kontrolü yapılır, gerekiyor ise değişir,

-Akü kontrolü ve lastiklerin kontrolü, lastikler aracın fabrikasyon lastiği ise lastiklerde çatlama var mı mutlaka kontrolü yapılması gerekir,

-Motor soğutma suyu antfirizi değişimi (G13 tip antifriz ve saf su) ile değişimi sağlanır, 9 yaşındaki bir araçta antifriz sıvısının değiştirilmesi trigerden çok çok daha önemli bir konudur..!! (Dikkat G12 tip ve G12+ tip antifrizler uyumlu değildir.) 1.2 TSI motor soğutma suyu sıvısı kapasitesi 7-8 Litre’dir, Yani antifriz değişimi esnasında 3,5-4 Litre antifriz ve yine 3,5-4 Litre civarı saf suya ihtiyacınız olacaktır, eski soputma sıvsında ve motorun soğutma sisteminde zamanla oluşan kirleri, tortuları vs.. temizlenmesi için de yine 10 Litre civarı saf su ile temizlik yapılır, kesinlikle çeşme suyu veya içme suyu kullanılmamalıdır..!!

Son olarak motor yağı, yağ filtresi, hava filtresi, polen filtresi, karter tapası değişi sağlanıp aracın genel bakımı yapılır ve gönül rahatlıgıyla daha 30 bin km’de olan aracın keyfini sürersiniz.

1.2 TSI motor yağı kapasitesi: 4 Litre

1.2 motor TSI için uyumlu yağlar için alacağınız yağın mutlaka (VW504.00/507.00 onayı olması) gerekir..!!
açıklamaya hayran kaldım araç alırsam expertize size geleceğim müsait olursanız.
 
Aracın şasi numarasının
10.cu hanesi F ise araç 2015 şasi yılına aittir,

Eğer şasi numarasının 10.cu hanesi G ise 2016 şasi yılına aittir,

Eğer dediğiniz gibi aracın (ilk muhayene geçerlilik tarihi 20/02/2018 ise —>aracın üretim tarihi 20/02/2015 ‘tir,

Henüz daha 30 bin km’de olan aracın trigerini değiştirmeye gerek yoktur, Bu kadar az km yapmış aracın eğer araçta sonradan beygir artırıcı (chip/yazılım) yapılmamış ise, motor sürekli yüksek devir çevirerek hor kullanılmamış ise 30 bin km’deki aracın trigerini değiştirmek delilik olur, boşu boşuna kendinize masraf açmış olursunuz,

Zaten VW Almanya’ya ve VW Türkiye’ye göre (o yıllarda) TSI motorun triger değişim zamanı 180 bin km idi, sonra bunu 2021 yılında 120 bine çektiler,

Golf Mk7 kasanın üretimi 2012 yılı son aylarında başlandı, 2012 - 2021 aradan geçen 9 senede TSI motor için triger değişim periyodu 180 bin km idi,

Bu 9 sene boyunca binlerce tsi aracın180 bin km boyunca trigeri sağlam şekilde dayandı hiç bişey olmadı,

Eee bahsi geçen bu araçta 2015 yılında üretilmiş ve o zamanlar bu araç için fabrika triger değişimi 180 bin km’de olacak diyor,

Sonra 2021 yılında 120 bin km’ye düşürüyor, ama aradan geçen 9 senede bırakın 120 bin km barajını, 180 bin km’yi geçmiş binlerce araç var,

Şimdi konuya dönecek olurdak henüz 30 bin km’de olan bu aracın trigerinin değişmeli mi..? Diye konuşuluyor ise kusura bakmayın ama İnek Şaban bize kahkaha atıp gülse az gelir..,

Bu aracı satın almaya karar verdiysek yapılması gerekenler;

-Bujiler, fren hidrolik sıvısı kontrolü yapılır, gerekiyor ise değişir,

-Akü kontrolü ve lastiklerin kontrolü, lastikler aracın fabrikasyon lastiği ise lastiklerde çatlama var mı mutlaka kontrolü yapılması gerekir,

-Motor soğutma suyu antfirizi değişimi (G13 tip antifriz ve saf su) ile değişimi sağlanır, 9 yaşındaki bir araçta antifriz sıvısının değiştirilmesi trigerden çok çok daha önemli bir konudur..!! (Dikkat G12 tip ve G12+ tip antifrizler uyumlu değildir.) 1.2 TSI motor soğutma suyu sıvısı kapasitesi 7-8 Litre’dir, Yani antifriz değişimi esnasında 3,5-4 Litre antifriz ve yine 3,5-4 Litre civarı saf suya ihtiyacınız olacaktır, eski soputma sıvsında ve motorun soğutma sisteminde zamanla oluşan kirleri, tortuları vs.. temizlenmesi için de yine 10 Litre civarı saf su ile temizlik yapılır, kesinlikle çeşme suyu veya içme suyu kullanılmamalıdır..!!

Son olarak motor yağı, yağ filtresi, hava filtresi, polen filtresi, karter tapası değişi sağlanıp aracın genel bakımı yapılır ve gönül rahatlıgıyla daha 30 bin km’de olan aracın keyfini sürersiniz.

1.2 TSI motor yağı kapasitesi: 4 Litre

1.2 motor TSI için uyumlu yağlar için alacağınız yağın mutlaka (VW504.00/507.00 onayı olması) gerekir..!!
Şasi 10. Rakam f. Çok sağolun uzun uzun açıkladınız emek verdiniz kafamda soru işareti kalmadı çok teşekkür ederim
 

Geri
Üst