Golf 7 1.6 tdi 2013 model 135bin kmde turbo dağıttı


simsek06

Yeni Üye
Katılım
13 Haz 2025
Mesajlar
6
Tepkime puanı
4
Konum
Eskişehir
İsim
Kerem
Araç
Golf 7 1.6 TDI Bluemotion 2013
merhaba hayırlı Cumalar öncelikle,

Arkadaşlar 1 hafta önce askerden döndüm ve golfüme kavuştum, ailem sağ olsun arabanın bakımını yetkili serviste 1 ay öncesinden yaptırmıştı (12 senedir o yetkili servisle çalıştık). Bakımda 2 sorun çıktı: 1-alternatör ses yapıyor 2-sağ klima sıcak üflemiyor. Alternatörü değiştirmedik, bir elektrikçiye gittik sorun olmaz dedi, ben askerden dönmeden önce de araç klima motoru değişimi için 2 gün önce tekrardan servise gitti fakat arabaya ihtiyacım olacağı ve mevsim yaz olduğu için klima motoru değişmeden geldi, servisten gelince araba hiç kullanılmadı garajda beni bekledi.

Askerden dönünce arabama kavuştum ve yola çıktım, 1 ay önce bakımı yapıldığından içim rahattı fakat 5km gitmeden aracım beyaz duman atmaya başladı, etraftakilerin selektör ve dörtlüleri sayesinde fark ettim, motor 50 60ı geçmiyordu kontrol ünitesi devreye girmişti hemen kenara çektim, çekiciyle aracı yetkili servise bıraktık. Yetkili servis ertesi gün bize turbonun dağıldığını, turbo motoru ve emme manifoldunun değişimesi gerektiğini söylediler ve toplam 140k masraf çıkacağını söylediler, bunu hortuma kamerayla bakarak tespit etmişler yani arabayı sökmemişler. Arabanın değerine kıyasla bu masraf çok olduğu ve verilen hizmetten hiç memnun olmadığımız için yetkili servisle olan bağımızı kestik ve arabayı çektirip sanayide bir vw ustasına bıraktık.

Bende halen soru işaretleri var, bu aracın daha önce hiçbir zaman çekiş gücünde düşüş olmadı ve turbodan ıslık sesi verdiğini hatırlamıyorum, bu araba nasıl oluyorda turbo dağıtıyor? Üstüne üstlük 1 ay önce aracın bakımı yapılmış, bu bakımda turbonun durumuna bakılmadı mı?
Sanayideki usta aracı daha sökmedi ama ya turbo değişimine gerek yoksa ve sadece turbo borusu patladıysa ve usta yine de başka bir turbo takarsa diye de şüphelenmiyor değilim.
Buraya kadar okuduysanız teşekkürler deneyimlerinizden ve bilgilerinizden faydalanmak isterim iyi forumlar dilerim.
 

merhaba hayırlı Cumalar öncelikle,

Arkadaşlar 1 hafta önce askerden döndüm ve golfüme kavuştum, ailem sağ olsun arabanın bakımını yetkili serviste 1 ay öncesinden yaptırmıştı (12 senedir o yetkili servisle çalıştık). Bakımda 2 sorun çıktı: 1-alternatör ses yapıyor 2-sağ klima sıcak üflemiyor. Alternatörü değiştirmedik, bir elektrikçiye gittik sorun olmaz dedi, ben askerden dönmeden önce de araç klima motoru değişimi için 2 gün önce tekrardan servise gitti fakat arabaya ihtiyacım olacağı ve mevsim yaz olduğu için klima motoru değişmeden geldi, servisten gelince araba hiç kullanılmadı garajda beni bekledi.

Askerden dönünce arabama kavuştum ve yola çıktım, 1 ay önce bakımı yapıldığından içim rahattı fakat 5km gitmeden aracım beyaz duman atmaya başladı, etraftakilerin selektör ve dörtlüleri sayesinde fark ettim, motor 50 60ı geçmiyordu kontrol ünitesi devreye girmişti hemen kenara çektim, çekiciyle aracı yetkili servise bıraktık. Yetkili servis ertesi gün bize turbonun dağıldığını, turbo motoru ve emme manifoldunun değişimesi gerektiğini söylediler ve toplam 140k masraf çıkacağını söylediler, bunu hortuma kamerayla bakarak tespit etmişler yani arabayı sökmemişler. Arabanın değerine kıyasla bu masraf çok olduğu ve verilen hizmetten hiç memnun olmadığımız için yetkili servisle olan bağımızı kestik ve arabayı çektirip sanayide bir vw ustasına bıraktık.

Bende halen soru işaretleri var, bu aracın daha önce hiçbir zaman çekiş gücünde düşüş olmadı ve turbodan ıslık sesi verdiğini hatırlamıyorum, bu araba nasıl oluyorda turbo dağıtıyor? Üstüne üstlük 1 ay önce aracın bakımı yapılmış, bu bakımda turbonun durumuna bakılmadı mı?
Sanayideki usta aracı daha sökmedi ama ya turbo değişimine gerek yoksa ve sadece turbo borusu patladıysa ve usta yine de başka bir turbo takarsa diye de şüphelenmiyor değilim.
Buraya kadar okuduysanız teşekkürler deneyimlerinizden ve bilgilerinizden faydalanmak isterim iyi forumlar dilerim.
normal şartlarda 300-400 bin km stock turboya bir şey olmuyor. aracınızda chiptunnig yazılım veya bakımları yapılırken yapılan eksik bi işçilik olabilir mi? bi gariplik olduğu kesin. bu arada hayırlı teskereler
 
normal şartlarda 300-400 bin km stock turboya bir şey olmuyor. aracınızda chiptunnig yazılım veya bakımları yapılırken yapılan eksik bi işçilik olabilir mi? bi gariplik olduğu kesin. bu arada hayırlı teskereler
Merhabalar, araçta hicbir sekilde yazilim yok, bakimda eksik iscilik olayi bizim de icimize kurt dusuren sey oldu ve yetkili servisle bagimizi kestik. Oyle bir sey olsa bile kanitlamasi cok zor diye pesinden de gitmedik.
 
Merhabalar, araçta hicbir sekilde yazilim yok, bakimda eksik iscilik olayi bizim de icimize kurt dusuren sey oldu ve yetkili servisle bagimizi kestik. Oyle bir sey olsa bile kanitlamasi cok zor diye pesinden de gitmedik.
umarım en kısa sürede arızan çözülür hocam geçmiş olsun
 
Benim araçta maalesef 2 ay önce benzer sorunu yaşattı muhtemelen güzergahımdan kaynaklı 13km yolu 1saat üstünde evime gidebiliyorum.
Yağına suyuna aşırı dikkat etmeme rağmen DPF kül yakma aşamasında üstüne yoğun trafik dur kalk derken hafif gri duman attı güçten düştü ustayı aradım kül yakıyordur dedi bırak çalışsın çalıştırmadan (Yağda eksilme olmadı) çekici ile götürdüm egzoz tarafı sağlam emme tarafı kesmiş ve saplanıp kalmış motora herhangi bir parça gelmedi dedi işlemi yapan arkadaş..
Turbo tamiri 20 binlira dendi ama ses yapabilirmiş ıslık vs..
sök tak içinde motor inerse iyi olur yoksa daha fazla uğraştırır dendi.
Yeni turbo bu rakamın biraz üstünde neyse sıfır turbo alırken usta yağ pompası kayış keçe o bu bir sürü ürün ekledi debriyaj azalmıştı onu da yapalım dedim malzemeler 50 işçilik 40 kadar tuttu maalesef canım sıkıldı yolda kalsam - Kaza olsa o bu mala gelsin vs.. teselli ettim kendimi..
Turbonun milini inceleseniz inanın turbolu araç almazsınız 5/6 mm matkap ucu kalınlığında ve çelik değil + rulmanlı yapısı olmadığından sarı pirinç türü metal içinde dönüyor.
Eski turboların mili gibi değil, geçen yıl vag serisine bakan bir arkadaş abi bunlarda Turbo - Dpf - Egr - Manifolt soğutucu -Enjektör - Kalorifer peteği gibi kronikleri var dedi 150 bine geldiğinde birçoğu sorun olacak dedi vs..
Geçmişini bilmediğimden belki yazılımlı bindi eski sahibi bana satarken eskisini yükletti vs.. araçta yağ eksilmesi olmuyor. Turbo sıfırlandı - Dpf Egr manifolt ne varsa farklı bir firmaya gönderip temizlettiler. Yağ pompası eskiden sessiz çalışırdı şimdi ısınana kadar ses yapıyor herkes normal diyor. ( Sentesi olan birşeyde aceba önemsemediler mi ) Yağ pompası pahalı mlsf kayışla 13 bin civarı - Keçe 2 bin bunlarında değişmesi iyi olur. Şu anda yağ derecesi max 100 civarı üstüne çıktığını görmedim.
Usta enjektörlere baktırırsan iyi olur dedi baktırdım temizlik ayar yaptı beğenmedim başka yerde meme nozzle seti taktırdım değerler ilk hafta iyiydi sonradan bozuldu sözde orjinal dediler de artık kimseye güven olmuyor.
Yorucu bir süreçti ara ara can sıkıntısı maddi manevi o bu şunu anladım alman araçlarını prof seviyede yapabilen ustaların sayısı 2 elin parmağını geçmez.. Dişçiler gibi ellerine düşersek vay halimize ..

Geçmiş olsun @simsek06 nereye bıraktınız hangi servis. özel mesaj atabilirsiniz.
 

Ekli dosyalar

  • gf.jpg
    gf.jpg
    95.7 KB · Görüntüleme: 21
  • ggfd.jpg
    ggfd.jpg
    67.7 KB · Görüntüleme: 21
Merhaba dostlar, öncelikle ikinize de geçmiş olsun. 135k km UBC53'ün de dediği gibi erken bir km olmuş. Şuan kullandığım 2017 1.6tdı da yazılım var ve 148bin km deyim, şuanlık turbo ile ilgili bir problem yaşamadım.
 
normal şartlarda 300-400 bin km stock turboya bir şey olmuyor. aracınızda chiptunnig yazılım veya bakımları yapılırken yapılan eksik bi işçilik olabilir mi? bi gariplik olduğu kesin. bu arada hayırlı teskereler
umarım en kısa sürede arızan çözülür hocam geçmiş olsun
iyi dileklerin için teşekkürler hocam
 
Benim araçta maalesef 2 ay önce benzer sorunu yaşattı muhtemelen güzergahımdan kaynaklı 13km yolu 1saat üstünde evime gidebiliyorum.
Yağına suyuna aşırı dikkat etmeme rağmen DPF kül yakma aşamasında üstüne yoğun trafik dur kalk derken hafif gri duman attı güçten düştü ustayı aradım kül yakıyordur dedi bırak çalışsın çalıştırmadan (Yağda eksilme olmadı) çekici ile götürdüm egzoz tarafı sağlam emme tarafı kesmiş ve saplanıp kalmış motora herhangi bir parça gelmedi dedi işlemi yapan arkadaş..
Turbo tamiri 20 binlira dendi ama ses yapabilirmiş ıslık vs..
sök tak içinde motor inerse iyi olur yoksa daha fazla uğraştırır dendi.
Yeni turbo bu rakamın biraz üstünde neyse sıfır turbo alırken usta yağ pompası kayış keçe o bu bir sürü ürün ekledi debriyaj azalmıştı onu da yapalım dedim malzemeler 50 işçilik 40 kadar tuttu maalesef canım sıkıldı yolda kalsam - Kaza olsa o bu mala gelsin vs.. teselli ettim kendimi..
Turbonun milini inceleseniz inanın turbolu araç almazsınız 5/6 mm matkap ucu kalınlığında ve çelik değil + rulmanlı yapısı olmadığından sarı pirinç türü metal içinde dönüyor.
Eski turboların mili gibi değil, geçen yıl vag serisine bakan bir arkadaş abi bunlarda Turbo - Dpf - Egr - Manifolt soğutucu -Enjektör - Kalorifer peteği gibi kronikleri var dedi 150 bine geldiğinde birçoğu sorun olacak dedi vs..
Geçmişini bilmediğimden belki yazılımlı bindi eski sahibi bana satarken eskisini yükletti vs.. araçta yağ eksilmesi olmuyor. Turbo sıfırlandı - Dpf Egr manifolt ne varsa farklı bir firmaya gönderip temizlettiler. Yağ pompası eskiden sessiz çalışırdı şimdi ısınana kadar ses yapıyor herkes normal diyor. ( Sentesi olan birşeyde aceba önemsemediler mi ) Yağ pompası pahalı mlsf kayışla 13 bin civarı - Keçe 2 bin bunlarında değişmesi iyi olur. Şu anda yağ derecesi max 100 civarı üstüne çıktığını görmedim.
Usta enjektörlere baktırırsan iyi olur dedi baktırdım temizlik ayar yaptı beğenmedim başka yerde meme nozzle seti taktırdım değerler ilk hafta iyiydi sonradan bozuldu sözde orjinal dediler de artık kimseye güven olmuyor.
Yorucu bir süreçti ara ara can sıkıntısı maddi manevi o bu şunu anladım alman araçlarını prof seviyede yapabilen ustaların sayısı 2 elin parmağını geçmez.. Dişçiler gibi ellerine düşersek vay halimize ..

Geçmiş olsun @simsek06 nereye bıraktınız hangi servis. özel mesaj atabilirsiniz.
deneyimlerini paylaştığın için teşekkürler hocam, anlattıklarından çıkardığım kadarıyla benim de biraz işim var sanayide 😄. size de çok geçmiş olsun. dmden yazıyorum
 
Benim araçta maalesef 2 ay önce benzer sorunu yaşattı muhtemelen güzergahımdan kaynaklı 13km yolu 1saat üstünde evime gidebiliyorum.
Yağına suyuna aşırı dikkat etmeme rağmen DPF kül yakma aşamasında üstüne yoğun trafik dur kalk derken hafif gri duman attı güçten düştü ustayı aradım kül yakıyordur dedi bırak çalışsın çalıştırmadan (Yağda eksilme olmadı) çekici ile götürdüm egzoz tarafı sağlam emme tarafı kesmiş ve saplanıp kalmış motora herhangi bir parça gelmedi dedi işlemi yapan arkadaş..
Turbo tamiri 20 binlira dendi ama ses yapabilirmiş ıslık vs..
sök tak içinde motor inerse iyi olur yoksa daha fazla uğraştırır dendi.
Yeni turbo bu rakamın biraz üstünde neyse sıfır turbo alırken usta yağ pompası kayış keçe o bu bir sürü ürün ekledi debriyaj azalmıştı onu da yapalım dedim malzemeler 50 işçilik 40 kadar tuttu maalesef canım sıkıldı yolda kalsam - Kaza olsa o bu mala gelsin vs.. teselli ettim kendimi..
Turbonun milini inceleseniz inanın turbolu araç almazsınız 5/6 mm matkap ucu kalınlığında ve çelik değil + rulmanlı yapısı olmadığından sarı pirinç türü metal içinde dönüyor.
Eski turboların mili gibi değil, geçen yıl vag serisine bakan bir arkadaş abi bunlarda Turbo - Dpf - Egr - Manifolt soğutucu -Enjektör - Kalorifer peteği gibi kronikleri var dedi 150 bine geldiğinde birçoğu sorun olacak dedi vs..
Geçmişini bilmediğimden belki yazılımlı bindi eski sahibi bana satarken eskisini yükletti vs.. araçta yağ eksilmesi olmuyor. Turbo sıfırlandı - Dpf Egr manifolt ne varsa farklı bir firmaya gönderip temizlettiler. Yağ pompası eskiden sessiz çalışırdı şimdi ısınana kadar ses yapıyor herkes normal diyor. ( Sentesi olan birşeyde aceba önemsemediler mi ) Yağ pompası pahalı mlsf kayışla 13 bin civarı - Keçe 2 bin bunlarında değişmesi iyi olur. Şu anda yağ derecesi max 100 civarı üstüne çıktığını görmedim.
Usta enjektörlere baktırırsan iyi olur dedi baktırdım temizlik ayar yaptı beğenmedim başka yerde meme nozzle seti taktırdım değerler ilk hafta iyiydi sonradan bozuldu sözde orjinal dediler de artık kimseye güven olmuyor.
Yorucu bir süreçti ara ara can sıkıntısı maddi manevi o bu şunu anladım alman araçlarını prof seviyede yapabilen ustaların sayısı 2 elin parmağını geçmez.. Dişçiler gibi ellerine düşersek vay halimize ..

Geçmiş olsun @simsek06 nereye bıraktınız hangi servis. özel mesaj atabilirsiniz.
dm den yazamadım, bugün kayıt olduğumdan olsa gerek
 
Benim araçta maalesef 2 ay önce benzer sorunu yaşattı muhtemelen güzergahımdan kaynaklı 13km yolu 1saat üstünde evime gidebiliyorum.
Yağına suyuna aşırı dikkat etmeme rağmen DPF kül yakma aşamasında üstüne yoğun trafik dur kalk derken hafif gri duman attı güçten düştü ustayı aradım kül yakıyordur dedi bırak çalışsın çalıştırmadan (Yağda eksilme olmadı) çekici ile götürdüm egzoz tarafı sağlam emme tarafı kesmiş ve saplanıp kalmış motora herhangi bir parça gelmedi dedi işlemi yapan arkadaş..
Turbo tamiri 20 binlira dendi ama ses yapabilirmiş ıslık vs..
sök tak içinde motor inerse iyi olur yoksa daha fazla uğraştırır dendi.
Yeni turbo bu rakamın biraz üstünde neyse sıfır turbo alırken usta yağ pompası kayış keçe o bu bir sürü ürün ekledi debriyaj azalmıştı onu da yapalım dedim malzemeler 50 işçilik 40 kadar tuttu maalesef canım sıkıldı yolda kalsam - Kaza olsa o bu mala gelsin vs.. teselli ettim kendimi..
Turbonun milini inceleseniz inanın turbolu araç almazsınız 5/6 mm matkap ucu kalınlığında ve çelik değil + rulmanlı yapısı olmadığından sarı pirinç türü metal içinde dönüyor.
Eski turboların mili gibi değil, geçen yıl vag serisine bakan bir arkadaş abi bunlarda Turbo - Dpf - Egr - Manifolt soğutucu -Enjektör - Kalorifer peteği gibi kronikleri var dedi 150 bine geldiğinde birçoğu sorun olacak dedi vs..
Geçmişini bilmediğimden belki yazılımlı bindi eski sahibi bana satarken eskisini yükletti vs.. araçta yağ eksilmesi olmuyor. Turbo sıfırlandı - Dpf Egr manifolt ne varsa farklı bir firmaya gönderip temizlettiler. Yağ pompası eskiden sessiz çalışırdı şimdi ısınana kadar ses yapıyor herkes normal diyor. ( Sentesi olan birşeyde aceba önemsemediler mi ) Yağ pompası pahalı mlsf kayışla 13 bin civarı - Keçe 2 bin bunlarında değişmesi iyi olur. Şu anda yağ derecesi max 100 civarı üstüne çıktığını görmedim.
Usta enjektörlere baktırırsan iyi olur dedi baktırdım temizlik ayar yaptı beğenmedim başka yerde meme nozzle seti taktırdım değerler ilk hafta iyiydi sonradan bozuldu sözde orjinal dediler de artık kimseye güven olmuyor.
Yorucu bir süreçti ara ara can sıkıntısı maddi manevi o bu şunu anladım alman araçlarını prof seviyede yapabilen ustaların sayısı 2 elin parmağını geçmez.. Dişçiler gibi ellerine düşersek vay halimize ..

Geçmiş olsun @simsek06 nereye bıraktınız hangi servis. özel mesaj atabilirsiniz.
Hocam senin direk dizel araç kullanmaman lazım , güzergahına uygun bir araç değil maalesef.
 
Hocam senin direk dizel araç kullanmaman lazım , güzergahına uygun bir araç değil maalesef.
Mlsf en zayıf nokta turbonun mili, muhtemelen dpf temizlerken yüksek ısılara çıktığında yağ pompası yağ yetiştiremedi. Turboya gelen yağ basıncını ısıyı ekranda göremiyoruz bence çok önemli.. Genelde bu araçların yağ pompası gürültülü çalışır bende en ufak ses yoktu yaş 6bin km önce değişmişti aşırı dur kalk yağı bozmuşta olabilir.
 
deneyimlerini paylaştığın için teşekkürler hocam, anlattıklarından çıkardığım kadarıyla benim de biraz işim var sanayide 😄. size de çok geçmiş olsun. dmden yazıyorum
Yerinde olsan sıfır turbo alırım tamirle arasında çok fark yok. Tamir olacaksa turbocularla görüş mevcut turboyu orjinal garret kartuş kullanarak hibrit yapabilirler mi kalın mil / Rulmanlı göbek vs.. 105hp bu araca yetmiyor. hibritleyip soft yazılım yaptırsaydım diye çok düşündüm pişmanda oldum dayanıklı motor..
Egr Dpf manifolt boğaz kelebeği tümünü en iyi firmayı bulup kendim ! temizletirim.. Çok kötü firmalar var soğuk şebeke suyu ile temizleyen gördüm hindistan gibi kara düzen çalışan çok firma var..
Özellikle dpf e yağ bastığı için ilk marş sonrası ve 1-2 rejenerasyonda bayağı duman atacaktır. 2bin devirde kullan zorlama .. Mümkünse 1000km kadar sonra Serviste aktif rejenerasyon yaptır.
Enjektörlerin ve silindirin yağlandığından çalışma sesi değişecektir inş nozzle memeleri yanmamıştır. enjektörü dağıtmadan uçlarını temizleyip pulunu oringini değişip ayar yapıp taksalar iyi olur kaynama yapmaması için. değerleri görmüş olurlar. Enjektör sorunları çok ciddi hasarlara neden olacağı gerçeğini göz önünde bulundurun..
Oksijen ve yakınındaki ısı sensörleri ısıyı yanlış okuduğunda da ciddi hasarlar açabiliyor.
işlem sonrası sensörlerin testi ve yağ basıncına mutlaka baktırın ustların geneli parça değişir ekrana uyarı gelmediği sürece önemsemezler..
300/400 bine gelmiş orjinal araç bulamazsınız Dpf kazanı boş egr iptal enjektörler 2/3 kere elden geçmiş örnek komşumun aracı 300binde cay motor kendine sorsanız el değmemiş sesinden ve egzoz dumanından anladım dedim dpf boşaltılmış abi senin o gün sanayiye gitti ve dediğim çıktı yakıt kalitesi çok düşük yol şartları bozuk yoğun trafik o bu... Belki 200 bini sürekli şehirler arası otobanda yapıyordur.. günde 40/50 km yapan bir aracın 200 bin gitmesi şehir hurafesi :)
 
Yerinde olsan sıfır turbo alırım tamirle arasında çok fark yok. Tamir olacaksa turbocularla görüş mevcut turboyu orjinal garret kartuş kullanarak hibrit yapabilirler mi kalın mil / Rulmanlı göbek vs.. 105hp bu araca yetmiyor. hibritleyip soft yazılım yaptırsaydım diye çok düşündüm pişmanda oldum dayanıklı motor..
Egr Dpf manifolt boğaz kelebeği tümünü en iyi firmayı bulup kendim ! temizletirim.. Çok kötü firmalar var soğuk şebeke suyu ile temizleyen gördüm hindistan gibi kara düzen çalışan çok firma var..
Özellikle dpf e yağ bastığı için ilk marş sonrası ve 1-2 rejenerasyonda bayağı duman atacaktır. 2bin devirde kullan zorlama .. Mümkünse 1000km kadar sonra Serviste aktif rejenerasyon yaptır.
Enjektörlerin ve silindirin yağlandığından çalışma sesi değişecektir inş nozzle memeleri yanmamıştır. enjektörü dağıtmadan uçlarını temizleyip pulunu oringini değişip ayar yapıp taksalar iyi olur kaynama yapmaması için. değerleri görmüş olurlar. Enjektör sorunları çok ciddi hasarlara neden olacağı gerçeğini göz önünde bulundurun..
Oksijen ve yakınındaki ısı sensörleri ısıyı yanlış okuduğunda da ciddi hasarlar açabiliyor.
işlem sonrası sensörlerin testi ve yağ basıncına mutlaka baktırın ustların geneli parça değişir ekrana uyarı gelmediği sürece önemsemezler..
300/400 bine gelmiş orjinal araç bulamazsınız Dpf kazanı boş egr iptal enjektörler 2/3 kere elden geçmiş örnek komşumun aracı 300binde cay motor kendine sorsanız el değmemiş sesinden ve egzoz dumanından anladım dedim dpf boşaltılmış abi senin o gün sanayiye gitti ve dediğim çıktı yakıt kalitesi çok düşük yol şartları bozuk yoğun trafik o bu... Belki 200 bini sürekli şehirler arası otobanda yapıyordur.. günde 40/50 km yapan bir aracın 200 bin gitmesi şehir hurafesi :)
Tamamdır çok teşekkürler, aracım lifte kalkmış dün gece sanayiden geçerken gördüm, ama ustaya telefondan ulaşamadım bir türlü 😁, bir gelişme olduğunda yazacağım
 

Geri
Üst