Araçlar performanssız kullanımlarda, motor yüke binmediği durumlarda hedef yağ sıcaklığını yüksek tutar örneğin 105, amaç yağı daha akışkan yapıp daha az sürtünme daha ekonomik sürüş, tabi bu efektif yağlamayı engeller, bundan dolayı performanslı sürüşlerde motor hedef yağ sıcaklığını düşürür, örneğin 90 derece hedefler, soğutma daha efektif yapılmaya başlanır ancak tabi siz de o sırada performanslı kullandığınızdan yine o sıcaklıklara düşemez, yine de araç ecu sunda böyle bir parametre bulunur. Yani sakin sürüşlerde performanslı sürüşe kıyasla bir miktar daha sıcak olabilir yağ sıcaklığı.
Söylediklerim tamamen sağlıklı ve kaliteli bakım ürünleri kullanılan araçlarda geçerli, sizin aracınız bana kalırsa normalin de biraz üstünde gözüküyor, eğer dümdüz yolda ve sakin sürüşte bu sıcaklığa ulaşıyorsa yağın ve soğutma suyunun ömrü dolmuş olabilir, kontrol ettirmenizde fayda var.
Ekstra olarak, düşük devir motorun daha az ısınacağı anlamını taşımaz. Aksine içerideki akış daha yavaş olacağından egzoz sıcaklıklarınızda artar.
Düşük devir yokuşta zorlandığı taktirde de anında artar iç sıcaklıklar.