Şanzıman ısınınca araba gitmiyor


Fatalc0deR

Üye
Katılım
26 Haz 2023
Mesajlar
51
Tepkime puanı
17
Konum
Gaziantep
İsim
Samet
Araç
Jetta MK7
Merhabalar,

Aracım 2020 model jetta aracımı soğukken kullandığımda hiçbir sorun yok, ancak yarım saatten fazla şehiriçi trafiğinde kullandığımda araba çekişten düşüyor gitmiyor devir saati 4000 i bulduğunda vites değiştiriyor ancak yine hızlanmıyor bu sorun ilk başladığında 90-100 km hızla giderken araba birden boşa düşüyor devir yükseliyor vitesi manuele alıp kendim yükseltmek istediğimde vites yükseltemiyordum ve düşüremiyordum bir kaç tamirciye gittim mekatronik arızası diye söylediler yardımlarınıza ve bilgilerinize ihtiyacım var arkadaşlarım abilerim.
 

Motor arızaları
Kod:
Address 01: Engine       Labels: 04E-907-309-V1.clb
Control Module Part Number: 04E 906 024 L    HW: 04E 907 309 BT
  Component and/or Version: R4 1.4l TSI   H20 5595
           Software Coding: 012A0012236411087000
            Work Shop Code: WSC 12345 123 12345
              ASAM Dataset: EV_ECM14TFS01104E906024L 001003 (VW37)
                       ROD: EV_ECM14TFS01104E906024B.rod
                      VCID: 2A0D10346C783DBA517-807E
4 Faults Found:

4533 - Please Check Fault Codes in Transmission Control Module
          U1026 00 [00101111] - -
          [Transmission control moduleRead out DTC]
          Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Priority: 6
                    Fault Frequency: 29
                    Mileage: 132998 km
                    Date: 2025.05.31
                    Time: 16:12:25

                    Engine RPM: 1522.50 /min
                    Normed load value: 7.1 %
                    Vehicle speed: 29 km/h
                    Coolant temperature: 84 °C
                    Intake air temperature: 50 °C
                    Ambient air pressure: 910 mbar
                    Voltage terminal 30: 14.400 V
                    Unlearning counter according OBD: 40
                    Outside temperature: 39 °C
                    Absolute intake pressure: 23 kPa abs
                    Engine torque: 0.0 Nm
                    Fuel: tank fill level: 31.2 l
                    Oxygen sensor B1: sensor 1: specified value: 15.7537
                    Intake camshaft B1 active operating state-Bits 0-7: 0
                    Intake camshaft B1 active operating state-Bits 0-7: 1
                    Overrun cut-off-Bits 0-7: 1

17324 - MIL Request Signal Active (Check TCM for errors too!)
          P1624 00 [00101111] - -
          Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Priority: 6
                    Fault Frequency: 2
                    Mileage: 133000 km
                    Date: 2025.05.31
                    Time: 16:32:43

                    Engine RPM: 1415.00 /min
                    Normed load value: 7.1 %
                    Vehicle speed: 27 km/h
                    Coolant temperature: 86 °C
                    Intake air temperature: 52 °C
                    Ambient air pressure: 910 mbar
                    Voltage terminal 30: 14.280 V
                    Unlearning counter according OBD: 40
                    Outside temperature: 42 °C
                    Absolute intake pressure: 24 kPa abs
                    Engine torque: 0.0 Nm
                    Fuel: tank fill level: 30.7 l
                    Oxygen sensor B1: sensor 1: specified value: 9.5701
                    Intake camshaft B1 active operating state-Bits 0-7: 0
                    Intake camshaft B1 active operating state-Bits 0-7: 1
                    Overrun cut-off-Bits 0-7: 1

30935 - Internal Control Module
          P060C 00 [01100100] - Main Processor Performance
          Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 6
                    Mileage: 133060 km
                    Date: 2025.06.02
                    Time: 19:15:51

                    Engine RPM: 3142.00 /min
                    Normed load value: 33.7 %
                    Vehicle speed: 60 km/h
                    Coolant temperature: 98 °C
                    Intake air temperature: 49 °C
                    Ambient air pressure: 910 mbar
                    Voltage terminal 30: 13.180 V
                    Unlearning counter according OBD: 40
                    Outside temperature: 25 °C
                    Absolute intake pressure: 85 kPa abs
                    Engine torque: 94.5 Nm
                    Fuel: tank fill level: 23.6 l
                    Oxygen sensor B1: sensor 1: specified value: 1.0000
                    Intake camshaft B1 active operating state-Bits 0-7: 0
                    Intake camshaft B1 active operating state-Bits 0-7: 1
                    Overrun cut-off-Bits 0-7: 0

24367 - Catalyst System; Bank 1
          P0420 00 [11101101] - Efficiency Below Threshold
          MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Mileage: 132976 km
                    Date: 2025.05.31
                    Time: 14:55:29

                    Engine RPM: 1583.00 /min
                    Normed load value: 45.5 %
                    Vehicle speed: 47 km/h
                    Coolant temperature: 69 °C
                    Intake air temperature: 31 °C
                    Ambient air pressure: 900 mbar
                    Voltage terminal 30: 12.800 V
                    Unlearning counter according OBD: 40
                    Exh mss flw bef main cat conv bank 1 filtered: 77.9 kg/h
                    Exhaust temperature 1 bank 1: 512.4 °C
                    Oxygen sensor test: bank 1: delta lambda: -0.00027
                    Oxy sensor 1 bank 1 char curve offset: -0.00433
                    Main cat converter OSC age correction factor: 0.133
                    Intake camshaft B1 active operating state-Bits 0-7: 0
                    Intake camshaft B1 active operating state-Bits 0-7: 1
                    Test of catalytic converter: measured value: 5.0000


Readiness: 0000 0100
Şanzıman Arızaları
Kod:
Address 02: Auto Trans       Labels: 09S-927-158-V1.clb
Control Module Part Number: 09S 927 158 R    HW: 09S 927 158
  Component and/or Version: AISIN 8G30/18 301 3587
           Software Coding: 0100000100000000000000000000000000000000
            Work Shop Code: WSC 00066 790 00206
              ASAM Dataset: EV_TCMAQ300031 001008 (VW37)
                       ROD: EV_TCMAQ300031_VW37.rod
                      VCID: 4EC57CA43050319AEDF-801A
2 Faults Found:

22935 - Transmission Output Speed Sensor (G195)
          P0721 00 [11101101] - Implausible Signal
          MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Priority: 1
                    Fault Frequency: 26
                    Reset counter: 241
                    Mileage: 132998 km
                    Date: 2025.05.31
                    Time: 16:12:24

                    Engine RPM: 1529.0 /min
                    Transmission input speed: 1530 /min
                    Transmission output speed: 0 /min
                    Engine torque: -20 Nm
                    ATF temperature: 84 °C
                    Accelerator pedal position: 0.0 %
                    Clutch_C1: closed
                    Clutch_C2: Open
                    Clutch_C3: closed
                    Clutch_C4: Open
                    Clutch_B1: Open
                    Clutch_B2: Open
                    Lock Up Clutch: Slip
                    Electrical Oil Pump target revolution: 65534 /min
                    Electrical Oil Pump actual revolution: 65279 /min
                    Engine Speed signal Current: 65279 /min
                    Electrical Oil Pump failure status with Electrical Oil Pump without HV 1: Motor normal stop
                    Electrical Oil Pump target current: 65278 mA

22990 - Gear 1
          P0731 00 [01100101] - Incorrect Ratio
          Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Priority: 1
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 241
                    Mileage: 133011 km
                    Date: 2025.05.31
                    Time: 19:03:12

                    Engine RPM: 864.5 /min
                    Transmission input speed: 678 /min
                    Transmission output speed: 0 /min
                    Engine torque: 16 Nm
                    ATF temperature: 92 °C
                    Accelerator pedal position: 0.0 %
                    Clutch_C1: closed
                    Clutch_C2: Open
                    Clutch_C3: Open
                    Clutch_C4: Open
                    Clutch_B1: Open
                    Clutch_B2: Open
                    Lock Up Clutch: Open
                    Electrical Oil Pump target revolution: 65534 /min
                    Electrical Oil Pump actual revolution: 65279 /min
                    Engine Speed signal Current: 65279 /min
                    Electrical Oil Pump failure status with Electrical Oil Pump without HV 1: Motor normal stop
                    Electrical Oil Pump target current: 65278 mA
 
1. 4533 - “Please Check Fault Codes in Transmission Control Module”
Kodu: U1026 00
Türü: Bilgi alışverişi (network) hatası
Anlamı: Motor kontrol ünitesi (ECU), şanzıman kontrol modülü (TCM) ile düzgün iletişim kuramıyor.
  • Olası Sebepler:
    • TCM’de aktif bir arıza var ve bu yüzden motor ECU’su bilgi alamıyor.
    • CAN hattı bağlantılarında temas sorunu.
    • TCM yazılım veya donanım arızası.
✅ Yapılması gereken: TCM (şanzıman kontrol modülü) arıza kodları ayrı olarak okunmalı. Muhtemelen orada ana sebep saklı.

2. 17324 - “MIL Request Signal Active (Check TCM for errors too!)”

Kodu: P1624 00

Anlamı: Şanzımanla ilgili bir hata, Motor ECU’suna “Motor Arıza Lambasını Yak” talimatı gönderiyor.
  • Bu kod aslında yukarıdaki U1026 kodunun sonucu olabilir.
✅ Yapılması gereken: TCM’de hangi hata MIL’i tetikliyor, öğrenilmeli. Şanzıman sisteminde bir sorun var gibi görünüyor.
3. 30935 - “Internal Control Module – Main Processor Performance”
Kodu: P060C 00
Anlamı: Motor kontrol ünitesinin (ECU) işlemcisi anlık olarak düzgün çalışmamış.
  • Durum: Bu hata “Intermittent” yani aralıklı – şu anda aktif değil ama geçmişte yaşanmış.
  • Olası Sebepler:
    • ECU’nun işlem gücü yetersiz kaldığı anlar (aşırı sıcaklıkta vs.)
    • Zayıf akü gerilimi / voltaj düşüşü (bu kayıtta 13.18V, biraz düşük ama kritik değil)
    • ECU’nun kendisinde donanımsal bir problem (nadir)
⚠️ Gözlemlemeye devam edin. Sıklaşırsa ECU kontrolü gerekebilir.

4. 24367 - “Catalyst System; Bank 1 – Efficiency Below Threshold”

Kodu: P0420 00
Anlamı: Katalitik konvertör düzgün çalışmıyor; egzoz emisyonu olması gerekenden fazla.
  • Olası Sebepler:
    • Katalitik konvertör yaşlanmış, verimi düşmüş.
    • Oksijen sensörleri arızalı veya yanlış ölçüm yapıyor.
    • Motor fazla zengin/yalın karışımda çalışıyor (yanma verimsiz)
    • Egzoz kaçağı olabilir.
🔧 Çözüm yolları:
  • Oksijen sensörleri test edilmeli.
  • Egzoz sistemi sızdırmazlık ve kaçak açısından kontrol edilmeli.
  • Gerekirse katalitik konvertör değiştirilmeli.
Genel Yorum ve Tavsiye:
🛠️ En Kritik Hatalar:
  • P0420 – Emisyon sorunu, muayeneden kalma sebebidir.
  • P060C – ECU’nun işlemci hatası, ileride ciddi sorun yaratabilir.
  • U1026 ve P1624 – Şanzıman modülünde başka hatalar var, acil kontrol edilmesi gerek.
🚗 Sonuç:


Aracınızda hem motor kontrol ünitesiyle (ECU) hem de şanzıman kontrol ünitesiyle (TCM) ilgili sorunlar var. Bu sorunlar ayrı ayrı ele alınmalı. Eğer yakın zamanda araçta performans düşüklüğü, sarsıntı, yüksek yakıt tüketimi, geç vites geçişi, motor arıza lambası (MIL) gibi belirtiler gözlemliyorsanız bir VAG uzman serviste detaylı tarama yaptırmanız çok doğru olur.


Yapay zeka yorumu. Sadece kodların ne anlama geldiğini sordum.
 
🔧 Şanzıman (TCM) Arıza Kodu Analizi

1. 22935 – Transmission Output Speed Sensor (G195)

Kodu: P0721 00 – Implausible Signal


Durum: MIL ON (Motor arıza lambası yanıyor) – Onaylanmış ve tekrarlayan hata

Anlamı: Şanzıman çıkış hızı sensöründen gelen sinyal, beklenenle uyuşmuyor (çıkış hızı “0” gösteriyor ama giriş hızı ve motor devri yüksek).

📌 Yorum:

Bu sensör, aracın şanzıman çıkış milinin dönüş hızını ölçer. Sensör arızalıysa:
  • Araç vites geçişlerini yanlış yapabilir veya geçişleri tamamen durdurabilir.
  • ECU ve TCM arasında iletişim sorunları çıkabilir (motor tarafındaki U1026 ve P1624 kodları bu yüzden tetiklenmiş).
  • Vites değişimleri sarsıntılı olabilir veya araç “limp mode”a girebilir

🛠️ Olası nedenler:
  • G195 çıkış hızı sensörü arızalı.
  • Sensör kablolarında kopukluk/kısa devre.
  • TCM üzerinde elektronik hasar.

2. 22990 – Gear 1 – Incorrect Ratio

Kodu: P0731 00 – Incorrect Ratio


Durum: Hata kaydedilmiş ama şu anda aktif değil


Anlamı: 1. viteste beklenen giriş ve çıkış oranı sağlanamamış. Bu genelde bir sonraki hatanın (P0721) doğrudan sonucudur.

📌 Yorum:

Bu hata şanzımanın vites geçişi sırasında mekanik veya hidrolik bir sorun yaşadığını gösterir. Ancak daha büyük olasılıkla, yukarıdaki G195 sensörünün hatalı veri sağlamasından dolayı yazılmıştır.


🛠️Olası nedenler:
  • Gerçekten mekanik bir oran problemi (şanzıman içinde)
  • Ancak bu örnekte, büyük ihtimalle G195 sensörünün sapıtan sinyali nedeniyle yanlış yorum yapılmış.

📋 Genel Özet ve Tavsiyeler

🔴 Kritik Sorun:

P0721 – Çıkış hızı sensörü (G195) arızalı. Bu sensör hem şanzımanın doğru çalışması hem de motor-şanzıman uyumu için kritiktir.

⚠️ İkincil Sonuçlar:
  • ECU, TCM’den doğru sinyal alamadığı için U1026 ve P1624 hatalarını kaydediyor.
  • Vites geçişi hataları, motorun verimini etkiliyor ve P060C (işlemci yükü), P0420 (emisyon düşüklüğü) gibi arızaları tetikleyebiliyor.

✅ Yapılması Gerekenler:
  1. G195 sensörü (çıkış hızı sensörü) yerinde test edilmeli ve büyük ihtimalle değiştirilmelidir.
  2. Sensör kabloları ve konnektörü dikkatlice kontrol edilmeli (oksit, kopukluk, kısa devre).
  3. TCM’de yazılım güncellemesi gerekebilir (duruma göre).
  4. Motor tarafındaki arıza kodları, şanzıman sorunu çözüldükten sonra tekrar değerlendirilmelidir.
  5. Eğer P0420 hâlâ aktif kalırsa, katalitik konvertör ve O2 sensör testi yapılmalı.
 
Yorumlarını okudum teşekkür ederim! anladığım kadarıyla şanzıman için kart arızalı değil mi ve motordaki arızalarda tetikleyebilir diyorsunuz.
 
Geçmiş olsun zaten birkaç tamirciye gitmişsin hepside mekatronik arizasi demis
Iyi bir usta bulup bir baktır zaman geçirmeden masrafin 1000 ken 10000 e cevirme
 

Geri
Üst