(Çözüldü) Uzun süre kullanımda şanzıman hatası veriyor


🔧 Şanzıman (TCM) Arıza Kodu Analizi

1. 22935 – Transmission Output Speed Sensor (G195)

Kodu: P0721 00 – Implausible Signal


Durum: MIL ON (Motor arıza lambası yanıyor) – Onaylanmış ve tekrarlayan hata

Anlamı: Şanzıman çıkış hızı sensöründen gelen sinyal, beklenenle uyuşmuyor (çıkış hızı “0” gösteriyor ama giriş hızı ve motor devri yüksek).

📌 Yorum:

Bu sensör, aracın şanzıman çıkış milinin dönüş hızını ölçer. Sensör arızalıysa:
  • Araç vites geçişlerini yanlış yapabilir veya geçişleri tamamen durdurabilir.
  • ECU ve TCM arasında iletişim sorunları çıkabilir (motor tarafındaki U1026 ve P1624 kodları bu yüzden tetiklenmiş).
  • Vites değişimleri sarsıntılı olabilir veya araç “limp mode”a girebilir

🛠️ Olası nedenler:
  • G195 çıkış hızı sensörü arızalı.
  • Sensör kablolarında kopukluk/kısa devre.
  • TCM üzerinde elektronik hasar.

2. 22990 – Gear 1 – Incorrect Ratio

Kodu: P0731 00 – Incorrect Ratio


Durum: Hata kaydedilmiş ama şu anda aktif değil


Anlamı: 1. viteste beklenen giriş ve çıkış oranı sağlanamamış. Bu genelde bir sonraki hatanın (P0721) doğrudan sonucudur.

📌 Yorum:

Bu hata şanzımanın vites geçişi sırasında mekanik veya hidrolik bir sorun yaşadığını gösterir. Ancak daha büyük olasılıkla, yukarıdaki G195 sensörünün hatalı veri sağlamasından dolayı yazılmıştır.


🛠️Olası nedenler:
  • Gerçekten mekanik bir oran problemi (şanzıman içinde)
  • Ancak bu örnekte, büyük ihtimalle G195 sensörünün sapıtan sinyali nedeniyle yanlış yorum yapılmış.

📋 Genel Özet ve Tavsiyeler

🔴 Kritik Sorun:

P0721 – Çıkış hızı sensörü (G195) arızalı. Bu sensör hem şanzımanın doğru çalışması hem de motor-şanzıman uyumu için kritiktir.

⚠️ İkincil Sonuçlar:
  • ECU, TCM’den doğru sinyal alamadığı için U1026 ve P1624 hatalarını kaydediyor.
  • Vites geçişi hataları, motorun verimini etkiliyor ve P060C (işlemci yükü), P0420 (emisyon düşüklüğü) gibi arızaları tetikleyebiliyor.

✅ Yapılması Gerekenler:
  1. G195 sensörü (çıkış hızı sensörü) yerinde test edilmeli ve büyük ihtimalle değiştirilmelidir.
  2. Sensör kabloları ve konnektörü dikkatlice kontrol edilmeli (oksit, kopukluk, kısa devre).
  3. TCM’de yazılım güncellemesi gerekebilir (duruma göre).
  4. Motor tarafındaki arıza kodları, şanzıman sorunu çözüldükten sonra tekrar değerlendirilmelidir.
  5. Eğer P0420 hâlâ aktif kalırsa, katalitik konvertör ve O2 sensör testi yapılmalı.
Merhaba,

Aynı sorun ile karşı karşıyayım bende gideceğim beyinci dedi direk şanzımancıya git sensöre baktırıp yagına baktaracagım,ekranda vites geçişleri hepsi yanık kalıyor motor ısığı yakıyor bwzen de herşey normal gibi siliniyor. yürüyende sorun yok ama yakmadan once hafif sirkeleme oluyor.
 

Geri
Üst