Golf 1.5 eTSI 116 Life Deneyimim

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan aria26
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Katılım
28 May 2025
Mesajlar
13
Tepkime puanı
10
Konum
ankara
İsim
yamaç
Araç
2025 Golf 1.5 eTSI 116 Life
Herkese merhaba,

Geçtiğimiz hafta 1.0 Style paket Taigo'dan 1.5 116 Life Golf'e geçiş yaptım. Taigo kullanımı basit, performans olarak oldukça sınırda olan ve dehşet yakan bir araçtı. Malzeme kalitesi ve iç tasarımı güncel modellerden geri kalıyordu, o yüzden değişmeye karar verdim.

Golf'e gelince artıları ve eksileri bana göre;
+Hem yol sesi hem de rüzgar sesi Polo ve Taigo'ya göre ciddi oranda daha iyi. Üst segment araçlarla neredeyse aynı seviyede
+Tasarımı hem klasik Golf çizgisinde hem de modern detaylarla iyi harmanlamışlar, sevdim
+Konfor özellikle 16" jantlarla efsane seviyede, ama 17 ile değiştirmeyi düşünüyorum
+Tüketim eTSI ile beraber efsane seviyelerde, sıkışık trafikte bile 5-6 litrelerde geziniyor 1.0 TSI'dan sonra ilaç gibi geldi.

Eksileri,
-Elektronik aksamı ve oyuncakları fazla, illa saçma sapan arızalar ve uyarılar veriyor kaçamıyorsunuz
-1.5 eTSI 116 tüketim olarak güzel motor, ama performans 1.0'dan çok farklı değil hoşuma gitmedi biraz daha fark beklerdim
-Sürüşü T-Roc, Polo, Taigo gibi araçlara göre daha zor. Fren pedalının hissiyatı farklı ve ezmeniz gerekiyor, motoru kapattığında fren pedalında direnç daha da artıyor son saniyede durduğum çok oldu, sevmedim
-Daha ağır bir direksiyonu var, yüksek hızlarda iyi güzel ama şehir içinde Polo vs'ye göre bir tık yoruyor
-Life pakette ayak aydınlatması yok, saçma
-Gözlük koyma kısmını kaldırmışlar, çok kullanıyordum şimdi güneş gözlüğünü nereye koyacağım diye düşünüyorum:)
-Polo ve Taigo'da tam ekran kamera vardı ve net anlıyordunuz, bunda ölçeğini mi değişmişler ne yapmışlar anlamadım sıkıştırılmış şekilde gösteriyor geri manevralar eskisi gibi rahat değil, tam ekrana alsam bile
-En sinir olduğum şey zart zurt motoru kapatması. Tamam bunda sıradan alternatör marş motoru yerine bu iş için tasarlanan özel bir sistem var evet ama, ayağı gazdan çekip frene götürene kadar bile beklemeyip kapatıp açması sıkışık trafikte motorun ilerideki ömrü açısından soru işareti uyandırıyor bende.

Kısaca böyle soruları veya araca dair merak ettikleri olan varsa destek olmak isterim.
 

Herkese merhaba,

Geçtiğimiz hafta 1.0 Style paket Taigo'dan 1.5 116 Life Golf'e geçiş yaptım. Taigo kullanımı basit, performans olarak oldukça sınırda olan ve dehşet yakan bir araçtı. Malzeme kalitesi ve iç tasarımı güncel modellerden geri kalıyordu, o yüzden değişmeye karar verdim.

Golf'e gelince artıları ve eksileri bana göre;
+Hem yol sesi hem de rüzgar sesi Polo ve Taigo'ya göre ciddi oranda daha iyi. Üst segment araçlarla neredeyse aynı seviyede
+Tasarımı hem klasik Golf çizgisinde hem de modern detaylarla iyi harmanlamışlar, sevdim
+Konfor özellikle 16" jantlarla efsane seviyede, ama 17 ile değiştirmeyi düşünüyorum
+Tüketim eTSI ile beraber efsane seviyelerde, sıkışık trafikte bile 5-6 litrelerde geziniyor 1.0 TSI'dan sonra ilaç gibi geldi.

Eksileri,
-Elektronik aksamı ve oyuncakları fazla, illa saçma sapan arızalar ve uyarılar veriyor kaçamıyorsunuz
-1.5 eTSI 116 tüketim olarak güzel motor, ama performans 1.0'dan çok farklı değil hoşuma gitmedi biraz daha fark beklerdim
-Sürüşü T-Roc, Polo, Taigo gibi araçlara göre daha zor. Fren pedalının hissiyatı farklı ve ezmeniz gerekiyor, motoru kapattığında fren pedalında direnç daha da artıyor son saniyede durduğum çok oldu, sevmedim
-Daha ağır bir direksiyonu var, yüksek hızlarda iyi güzel ama şehir içinde Polo vs'ye göre bir tık yoruyor
-Life pakette ayak aydınlatması yok, saçma
-Gözlük koyma kısmını kaldırmışlar, çok kullanıyordum şimdi güneş gözlüğünü nereye koyacağım diye düşünüyorum:)
-Polo ve Taigo'da tam ekran kamera vardı ve net anlıyordunuz, bunda ölçeğini mi değişmişler ne yapmışlar anlamadım sıkıştırılmış şekilde gösteriyor geri manevralar eskisi gibi rahat değil, tam ekrana alsam bile
-En sinir olduğum şey zart zurt motoru kapatması. Tamam bunda sıradan alternatör marş motoru yerine bu iş için tasarlanan özel bir sistem var evet ama, ayağı gazdan çekip frene götürene kadar bile beklemeyip kapatıp açması sıkışık trafikte motorun ilerideki ömrü açısından soru işareti uyandırıyor bende.

Kısaca böyle soruları veya araca dair merak ettikleri olan varsa destek olmak isterim.
Fren pedalı ilk kademede aküyü şarj ediyor eTSI teknolojisi için. Biraz daha basınca asıl frenler devreye giriyor. Alışmanız lazım bu duruma.

Sürekli stop etmesi yelken modu gereği motoru kapatıyor. Araç s modunda iken bu olmaz bilginiz olsun
 
-1.5 eTSI 116 tüketim olarak güzel motor, ama performans 1.0'dan çok farklı değil hoşuma gitmedi biraz daha fark beklerdim ((demişsin))

Golf 8 – 1.0 / 110 HP – 200 Nm tork aracı kullanıyordum. Şimdi Golf 8.5 – 116 HP – 230 Nm tork olan versiyona geçtim. Aradaki fark kesinlikle hissediliyor, öyle söylendiği gibi “ çok fark yok” demek doğru olmaz. Golf 8.5 çok daha atik, tepkileri daha canlı. Performans farkı net şekilde hissediliyor.
 
-1.5 eTSI 116 tüketim olarak güzel motor, ama performans 1.0'dan çok farklı değil hoşuma gitmedi biraz daha fark beklerdim ((demişsin))

Golf 8 – 1.0 / 110 HP – 200 Nm tork aracı kullanıyordum. Şimdi Golf 8.5 – 116 HP – 230 Nm tork olan versiyona geçtim. Aradaki fark kesinlikle hissediliyor, öyle söylendiği gibi “ çok fark yok” demek doğru olmaz. Golf 8.5 çok daha atik, tepkileri daha canlı. Performans farkı net şekilde hissediliyor.
230 değil 220

Fark hissediliyor evet ben de 116 lık sahibiyim alt devirlerde tork daha fazla. Onun dışı çok olayı yok. Asıl fark yakıtta gerçekten çok verimli.
 
-1.5 eTSI 116 tüketim olarak güzel motor, ama performans 1.0'dan çok farklı değil hoşuma gitmedi biraz daha fark beklerdim ((demişsin))

Golf 8 – 1.0 / 110 HP – 200 Nm tork aracı kullanıyordum. Şimdi Golf 8.5 – 116 HP – 230 Nm tork olan versiyona geçtim. Aradaki fark kesinlikle hissediliyor, öyle söylendiği gibi “ çok fark yok” demek doğru olmaz. Golf 8.5 çok daha atik, tepkileri daha canlı. Performans farkı net şekilde hissediliyor.
Golf 7.5’dan Golf 8.5 etsi 1.5 116 hp araca geçmeyi düşünüyorum onların hibrit olmadığı ve benzinli olduğu söyleniyor. 1.5 150 lerde ki 48v alternatör bu seçenektede var mı çünkü biliyorsunuz ki onlarda kilometre farketmeksizin alternatör problemi ile 150 bin lira gibi maliyetler çıkabiliyo bu konu hakkında bilginiz var mı ?
 
Golf 7.5’dan Golf 8.5 etsi 1.5 116 hp araca geçmeyi düşünüyorum onların hibrit olmadığı ve benzinli olduğu söyleniyor. 1.5 150 lerde ki 48v alternatör bu seçenektede var mı çünkü biliyorsunuz ki onlarda kilometre farketmeksizin alternatör problemi ile 150 bin lira gibi maliyetler çıkabiliyo bu konu hakkında bilginiz var mı ?
1.5 150 de değil, eTSI olan hepsi mild hybrid. Hepsinde 48v ve alternatör olayı var. Sadece impression paketlerde yok

Tabi sorun çıkarması biraz da şans işi. Forumda bunları aratırsanız karşınıza bilgiler konular çıkacaktır.

https://www.golftutkusu.com/topic/23738-golf-8-alternator-aku-arizasi/
 
Golf 7.5’dan Golf 8.5 etsi 1.5 116 hp araca geçmeyi düşünüyorum onların hibrit olmadığı ve benzinli olduğu söyleniyor. 1.5 150 lerde ki 48v alternatör bu seçenektede var mı çünkü biliyorsunuz ki onlarda kilometre farketmeksizin alternatör problemi ile 150 bin lira gibi maliyetler çıkabiliyo bu konu hakkında bilginiz var mı ?
Düz vites seviyorsan impression alıp arkana yaslan derim
Dsg / akü vs vs kafan rahat olur oldum olası otomatik araç almadım
 
1.5 150 de değil, eTSI olan hepsi mild hybrid. Hepsinde 48v ve alternatör olayı var. Sadece impression paketlerde yok

Tabi sorun çıkarması biraz da şans işi. Forumda bunları aratırsanız karşınıza bilgiler konular çıkacaktır.

https://www.golftutkusu.com/topic/23738-golf-8-alternator-aku-arizasi/
Çok teşekkür ederim bu sorun için vwnin herhangi bir çözüm stratejisi yok mu peki araçların geri çağırılması ya da firmanın masrafları karşılaması gibi
 
Çok teşekkür ederim bu sorun için vwnin herhangi bir çözüm stratejisi yok mu peki araçların geri çağırılması ya da firmanın masrafları karşılaması gibi
Hayır o masrafı alırlar mı hiç :)
 
Bende de golf 8 var gerçekten golf her anlamda çok kaliteli bir araba özellikle yalıtım konusunda inanılmaz bir seviyede sınıfının en iyisi. Ben sessiz yol almayı çok seviyorum konfor yalıtım benim için her zaman öncelikli olmuştur. Yeni tasarım da bana göre çok başarılı kokpit olsun ekran olsun far stop grubu olsun modern zamana uygun 7 kasa tartışılmaz sevilen bir kasa ama 8 de çok güzel bence zaten yeni kasalar önce hep garip gelir üstüne bir kasa çıktıktan sonra kıymete biner :)
 
-1.5 eTSI 116 tüketim olarak güzel motor, ama performans 1.0'dan çok farklı değil hoşuma gitmedi biraz daha fark beklerdim ((demişsin))

Golf 8 – 1.0 / 110 HP – 200 Nm tork aracı kullanıyordum. Şimdi Golf 8.5 – 116 HP – 230 Nm tork olan versiyona geçtim. Aradaki fark kesinlikle hissediliyor, öyle söylendiği gibi “ çok fark yok” demek doğru olmaz. Golf 8.5 çok daha atik, tepkileri daha canlı. Performans farkı net şekilde hissediliyor.
zaten 1.0 110 motorlar 3 silindir

1.5 116 olanlar 4 silindir ve torku biraz daha fazla act modu sayesinde az tüketebilirsin istersen gazlayıp tadını çıkar tamamen sürüşe bağlı

dokunmatik klima haricinde çok memnunum, direksiyonum hafif bu arada hiç ağır değil, frenleme de tatlı (aracım impression paket)
 

Geri
Üst