Golf 1.5 eTSI 116 Life Deneyimim

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan aria26
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

aria26

Yeni Üye
Katılım
28 May 2025
Mesajlar
11
Tepkime puanı
8
Konum
ankara
İsim
yamaç
Araç
2025 Golf 1.5 eTSI 116 Life
Herkese merhaba,

Geçtiğimiz hafta 1.0 Style paket Taigo'dan 1.5 116 Life Golf'e geçiş yaptım. Taigo kullanımı basit, performans olarak oldukça sınırda olan ve dehşet yakan bir araçtı. Malzeme kalitesi ve iç tasarımı güncel modellerden geri kalıyordu, o yüzden değişmeye karar verdim.

Golf'e gelince artıları ve eksileri bana göre;
+Hem yol sesi hem de rüzgar sesi Polo ve Taigo'ya göre ciddi oranda daha iyi. Üst segment araçlarla neredeyse aynı seviyede
+Tasarımı hem klasik Golf çizgisinde hem de modern detaylarla iyi harmanlamışlar, sevdim
+Konfor özellikle 16" jantlarla efsane seviyede, ama 17 ile değiştirmeyi düşünüyorum
+Tüketim eTSI ile beraber efsane seviyelerde, sıkışık trafikte bile 5-6 litrelerde geziniyor 1.0 TSI'dan sonra ilaç gibi geldi.

Eksileri,
-Elektronik aksamı ve oyuncakları fazla, illa saçma sapan arızalar ve uyarılar veriyor kaçamıyorsunuz
-1.5 eTSI 116 tüketim olarak güzel motor, ama performans 1.0'dan çok farklı değil hoşuma gitmedi biraz daha fark beklerdim
-Sürüşü T-Roc, Polo, Taigo gibi araçlara göre daha zor. Fren pedalının hissiyatı farklı ve ezmeniz gerekiyor, motoru kapattığında fren pedalında direnç daha da artıyor son saniyede durduğum çok oldu, sevmedim
-Daha ağır bir direksiyonu var, yüksek hızlarda iyi güzel ama şehir içinde Polo vs'ye göre bir tık yoruyor
-Life pakette ayak aydınlatması yok, saçma
-Gözlük koyma kısmını kaldırmışlar, çok kullanıyordum şimdi güneş gözlüğünü nereye koyacağım diye düşünüyorum:)
-Polo ve Taigo'da tam ekran kamera vardı ve net anlıyordunuz, bunda ölçeğini mi değişmişler ne yapmışlar anlamadım sıkıştırılmış şekilde gösteriyor geri manevralar eskisi gibi rahat değil, tam ekrana alsam bile
-En sinir olduğum şey zart zurt motoru kapatması. Tamam bunda sıradan alternatör marş motoru yerine bu iş için tasarlanan özel bir sistem var evet ama, ayağı gazdan çekip frene götürene kadar bile beklemeyip kapatıp açması sıkışık trafikte motorun ilerideki ömrü açısından soru işareti uyandırıyor bende.

Kısaca böyle soruları veya araca dair merak ettikleri olan varsa destek olmak isterim.
 
Herkese merhaba,

Geçtiğimiz hafta 1.0 Style paket Taigo'dan 1.5 116 Life Golf'e geçiş yaptım. Taigo kullanımı basit, performans olarak oldukça sınırda olan ve dehşet yakan bir araçtı. Malzeme kalitesi ve iç tasarımı güncel modellerden geri kalıyordu, o yüzden değişmeye karar verdim.

Golf'e gelince artıları ve eksileri bana göre;
+Hem yol sesi hem de rüzgar sesi Polo ve Taigo'ya göre ciddi oranda daha iyi. Üst segment araçlarla neredeyse aynı seviyede
+Tasarımı hem klasik Golf çizgisinde hem de modern detaylarla iyi harmanlamışlar, sevdim
+Konfor özellikle 16" jantlarla efsane seviyede, ama 17 ile değiştirmeyi düşünüyorum
+Tüketim eTSI ile beraber efsane seviyelerde, sıkışık trafikte bile 5-6 litrelerde geziniyor 1.0 TSI'dan sonra ilaç gibi geldi.

Eksileri,
-Elektronik aksamı ve oyuncakları fazla, illa saçma sapan arızalar ve uyarılar veriyor kaçamıyorsunuz
-1.5 eTSI 116 tüketim olarak güzel motor, ama performans 1.0'dan çok farklı değil hoşuma gitmedi biraz daha fark beklerdim
-Sürüşü T-Roc, Polo, Taigo gibi araçlara göre daha zor. Fren pedalının hissiyatı farklı ve ezmeniz gerekiyor, motoru kapattığında fren pedalında direnç daha da artıyor son saniyede durduğum çok oldu, sevmedim
-Daha ağır bir direksiyonu var, yüksek hızlarda iyi güzel ama şehir içinde Polo vs'ye göre bir tık yoruyor
-Life pakette ayak aydınlatması yok, saçma
-Gözlük koyma kısmını kaldırmışlar, çok kullanıyordum şimdi güneş gözlüğünü nereye koyacağım diye düşünüyorum:)
-Polo ve Taigo'da tam ekran kamera vardı ve net anlıyordunuz, bunda ölçeğini mi değişmişler ne yapmışlar anlamadım sıkıştırılmış şekilde gösteriyor geri manevralar eskisi gibi rahat değil, tam ekrana alsam bile
-En sinir olduğum şey zart zurt motoru kapatması. Tamam bunda sıradan alternatör marş motoru yerine bu iş için tasarlanan özel bir sistem var evet ama, ayağı gazdan çekip frene götürene kadar bile beklemeyip kapatıp açması sıkışık trafikte motorun ilerideki ömrü açısından soru işareti uyandırıyor bende.

Kısaca böyle soruları veya araca dair merak ettikleri olan varsa destek olmak isterim.
Fren pedalı ilk kademede aküyü şarj ediyor eTSI teknolojisi için. Biraz daha basınca asıl frenler devreye giriyor. Alışmanız lazım bu duruma.

Sürekli stop etmesi yelken modu gereği motoru kapatıyor. Araç s modunda iken bu olmaz bilginiz olsun
 
-1.5 eTSI 116 tüketim olarak güzel motor, ama performans 1.0'dan çok farklı değil hoşuma gitmedi biraz daha fark beklerdim ((demişsin))

Golf 8 – 1.0 / 110 HP – 200 Nm tork aracı kullanıyordum. Şimdi Golf 8.5 – 116 HP – 230 Nm tork olan versiyona geçtim. Aradaki fark kesinlikle hissediliyor, öyle söylendiği gibi “ çok fark yok” demek doğru olmaz. Golf 8.5 çok daha atik, tepkileri daha canlı. Performans farkı net şekilde hissediliyor.
 
-1.5 eTSI 116 tüketim olarak güzel motor, ama performans 1.0'dan çok farklı değil hoşuma gitmedi biraz daha fark beklerdim ((demişsin))

Golf 8 – 1.0 / 110 HP – 200 Nm tork aracı kullanıyordum. Şimdi Golf 8.5 – 116 HP – 230 Nm tork olan versiyona geçtim. Aradaki fark kesinlikle hissediliyor, öyle söylendiği gibi “ çok fark yok” demek doğru olmaz. Golf 8.5 çok daha atik, tepkileri daha canlı. Performans farkı net şekilde hissediliyor.
230 değil 220

Fark hissediliyor evet ben de 116 lık sahibiyim alt devirlerde tork daha fazla. Onun dışı çok olayı yok. Asıl fark yakıtta gerçekten çok verimli.
 

Geri
Üst