eTSI ve süzülme modu

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan brt3478
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

etsi arabamda s modu trafikte cok konforsuz valla araba kanguru etkisi yapıyor en iyisi d
 

s modu arabayı kastırıyor bnce trafikte dsgye fazla yük verior

Çünkü kavrama hiç ayrılmıyor..

hocam olmaz öyle şey. S modunda kavrama niye ayrılmasın? S modu sadece yüksek devir çevirir. kavrama ayrılmasa kokudan durulmaz zaten. S modunun tek zararı daha düşük viteslerde takıldığı için ayağı gazdan çekince sürekli şanzımanı motor frenine maruz bırakması olabilir. D modunun 2000 devire ulaşmadan sürekli vites yükseltmesi S moduna göre çok daha zararlı dsgye.

Bu bilgilendirmeye gerek yoktu... Teşekkürler.

Başlık süzülme. S modunda süzülme beklenilmez. Kavrama s modunda daima tutunur. D modunda süzülme ve kavrama gerçekleşir..

diğer arkadaşın yazısına cevap olarak yazdım, zaten olabilir demiştim. dsglerde mekanik arıza da çok yaygın bu yüzden bildiğim kadarıyla şanzımanı yüksek torktan korumak için dsg sürekli yukarı vites atmak istiyor. dip gaz yapmadığım sürece 60km ile giderken bile 7. vitese atmış oluyor. hem yakıt hem de yüksek torktan korumak amaçlı diye biliyorum. kalkar kalkmaz daha 3km hızdayken 2. vitese geçme sebebi de bu. yani uzun vadede motor freni dsgye gerçekten zararlı olabilir. ama dediğiniz gibi 6bin devirlerde yaptırmazsak sorun olmaz muhtemelen.

@brt3478
S modunda kavrama ayrılır olarak düşünüyorsunuz. Ardından düşük viteslerde şanzıman ve motor frenine maruz kalmaktan bahsediyorsunuz..

Çelişki var düşüncelerinizde.
Hangisini savunuyorsunuz?
 
Merak ettiğim konulardan birisi , açıkçası yakıt tüketimini çok düşünmezsek sürekli s modunda kullanmak şehir içi ani manevralarda olsun sollamalarda olsun daha sağlıklı olmaz mı , bizi bazı zor durumlardan kurtarabilir diye düşünüyorum ama uzun dönem etkilerini oldukça merak ediyorum ilgiyle takip edeceğim

Sürekli s modu gürültü demek, konforsuzluk demek, tüketim demek, süzülme yok, devamlı kavrama demek..
Ani bir hızlanma gerektiğinde gazı tam basmanız bir alt vitese belki iki alt vitese geçmeniz demek.. ayrıca kulakçıklarla da bunu sağlayabilirsiniz.

Yorumunuza muhalefet etmek değil amacım her yorum oldukça değerlidir , kendi tecrübem d modunda düşük devirde sürüş konforumun daha az olduğunu düşünüyorum, yol sesi için açıkçası oldukça başarılı araçlara sahibiz merakım daha çok uzun dönemde zarar verir miyiz sürekli s modunda

Aracınızda seçenekler mevcut. Herkes kendine uyan şekilde kullanım sağlayabilir.
Kullanıcı, kullanılan coğrafi koşullar, lastik ,jant ebatı, araç ağırlığı vs.vs. bunlar değişkenlik gösterebilir.

Uzun dönemde s modu sürekli kavrama halinde olduğu için motorun devamlı devrede olduğu anlamı çıkarır. Bu da motor salınımı ile motor kulakları (takozlarına) daha doğrusu bağlantılı parçaların ekstra esnemesi ,bu da ömrüne etki etmesi anlamı taşır.. unutmayınız bu uzun dönemde.. biri çıkar ben hep böyle kullanıyorum hepsi sağlam da derse şaşırmayınız..

Özetle bu araçta düz şehiriçi genel olarak d konumda. Performanslı ya da çokça yokuşlu inişli bir yol varsa s modu tercih edilebilir. Ha bu yollarda d modu da eğime göre kendini ayarlayacaktır..
 
Etsi bir işe yaramadığı kesin. Tsi gelmiş olsaydı etsi satmazdı. Planlı eskitme her şekilde çalışıyor , s modunda d modunda fark etmez. Ben keyfime göre mod değişerek kullanıyorum. (Uzun yol sürekli d)
 
aslında yazılım ile stop etme kapatılabilir diye tahmin ediyorum
 
evet çok saçma bi durum var bende sürekli s modunda kullanıyorum motor kendini kapatmasın diye yazılımla kapatılabilir muhtemelen ama kim yapıyor mesele bu?
 
Burdaki arkadaşlara ortak sorum şu:

Madem kullanmayacaktınız neden eTSI aldınız??? Bu teknoloji fazladan bir sürü para koyuyor.
 
2021 de pandemi döneminde aldım. Parayla araç alınamayan bir dönemdi. Parayı değerlendirmek istedim. Etsi hakkında zerre bilgim yoktu. Zaten yeni teknolojiydi. Golf al çeyrek altın dediler. Yakışıklı araçtı bende biraz şekil katarım neden olmasın dedim. yuvarlanıp gidiyoruz. emsallerine ikinci elde 1.5 melyoonn istiyorlar :)
 

Ekli dosyalar

  • IMG_5693.jpeg
    IMG_5693.jpeg
    370.6 KB · Görüntüleme: 11
Burdaki arkadaşlara ortak sorum şu:

Madem kullanmayacaktınız neden eTSI aldınız??? Bu teknoloji fazladan bir sürü para koyuyor.
Keşke mk8'in 1.5 otomatiğinde eTsi olmayan seçenek olsaydı da onu alsaydım alternatör ve 48v kaygısı olmazdı.. 7.5'un en güncel hali 1.5 tsi highline ile neredeyse aynı fiyata mk8 1.5 style alınıyor ikisi de denk kilometrelerde

Aracımda yazılım mevcut son güncellemeden sonra yelken modunu devre dışı bırakabiliyorsunuz. Hatta duyduğum kadarıyla türkiye'de bir firma 48v aküyü komple yazılımsal devre dışı bırakıp eTsi yani süzülme modunu ortadan tümüyle kaldırıp kapatabiliyormuş. Detaylı bilgi edinirsem buradan paylaşmış olacağım
 
2021 de pandemi döneminde aldım. Parayla araç alınamayan bir dönemdi. Parayı değerlendirmek istedim. Etsi hakkında zerre bilgim yoktu. Zaten yeni teknolojiydi. Golf al çeyrek altın dediler. Yakışıklı araçtı bende biraz şekil katarım neden olmasın dedim. yuvarlanıp gidiyoruz. emsallerine ikinci elde 1.5 melyoonn istiyorlar :)
Golf çeyrek altın lafında kahkaha atasim geldi :D

o zamanki arabanın fiyatina bakın o zamanın altın karşılığı şuan kaç paraya geliyor çok komik rakamlar çıkacak ortaya. Golf özelinde değil bu tabiki.

Jantlar yakışmış bu arada
 
Süzülme modunu etkisiz hale getiremiyorsunuz şimdilik. Etsi aslında oldukça kullanışlı ve ekonomik bir sürüş sunuyor bence. Kullanım olarak agresif bir kullanıcı değilim. Daha çok fren enerji kazanımı sağlıyor ve DSG'nin dur kalk durumlarında ömrünü uzattığı kanaatindeyim.
Alternatör arızası her araçta olmuyor, olsaydı tasarım hatası olurdu zaten. Bence gönül rahatlığı ile binin aracınıza, acabalarla yaşarsak bu ülke bize zor gelir, bırakın ETSI nin alternatör arızasını, yolda aracınıza gemi çarpar.... :)
 
1.0 etsi lerde yazılım yok ama 1.5 etside kapanabilir
 
Bir araştırma yapmak lazım..
etsi araçlarda batarya ve alternatör sorunu yaşanan araçlar şu bir ara satılmayıp bekletilen araçlar mı?
Eğer öyleyse etsi araçlar yatırım amaçlı değil , binilmek üzere tasarlanmış olarak yorumlayabilirim.
 

Bir araştırma yapmak lazım..
etsi araçlarda batarya ve alternatör sorunu yaşanan araçlar şu bir ara satılmayıp bekletilen araçlar mı?
Eğer öyleyse etsi araçlar yatırım amaçlı değil , binilmek üzere tasarlanmış olarak yorumlayabilirim.
Hocam anlaması güç bir durum var alternatörden bağımsız, 2 tane 2022 model düşük kilometre araçlar motor yedi 1.0 ımpression garanti kapsamında motor değişen araçlar var. 100.000 Km devirmiş tahrik hatası almamış baskı balata buji kayış hariç masraf açmamış araçlarda var.

İşleyen demir sahiden pas tutmuyor sanırım
 

Geri
Üst