s modu arabayı kastırıyor bnce trafikte dsgye fazla yük verior
Çünkü kavrama hiç ayrılmıyor..
hocam olmaz öyle şey. S modunda kavrama niye ayrılmasın? S modu sadece yüksek devir çevirir. kavrama ayrılmasa kokudan durulmaz zaten. S modunun tek zararı daha düşük viteslerde takıldığı için ayağı gazdan çekince sürekli şanzımanı motor frenine maruz bırakması olabilir. D modunun 2000 devire ulaşmadan sürekli vites yükseltmesi S moduna göre çok daha zararlı dsgye.
Bu bilgilendirmeye gerek yoktu... Teşekkürler.
Başlık süzülme. S modunda süzülme beklenilmez. Kavrama s modunda daima tutunur. D modunda süzülme ve kavrama gerçekleşir..
diğer arkadaşın yazısına cevap olarak yazdım, zaten olabilir demiştim. dsglerde mekanik arıza da çok yaygın bu yüzden bildiğim kadarıyla şanzımanı yüksek torktan korumak için dsg sürekli yukarı vites atmak istiyor. dip gaz yapmadığım sürece 60km ile giderken bile 7. vitese atmış oluyor. hem yakıt hem de yüksek torktan korumak amaçlı diye biliyorum. kalkar kalkmaz daha 3km hızdayken 2. vitese geçme sebebi de bu. yani uzun vadede motor freni dsgye gerçekten zararlı olabilir. ama dediğiniz gibi 6bin devirlerde yaptırmazsak sorun olmaz muhtemelen.
Merak ettiğim konulardan birisi , açıkçası yakıt tüketimini çok düşünmezsek sürekli s modunda kullanmak şehir içi ani manevralarda olsun sollamalarda olsun daha sağlıklı olmaz mı , bizi bazı zor durumlardan kurtarabilir diye düşünüyorum ama uzun dönem etkilerini oldukça merak ediyorum ilgiyle takip edeceğim
Sürekli s modu gürültü demek, konforsuzluk demek, tüketim demek, süzülme yok, devamlı kavrama demek..
Ani bir hızlanma gerektiğinde gazı tam basmanız bir alt vitese belki iki alt vitese geçmeniz demek.. ayrıca kulakçıklarla da bunu sağlayabilirsiniz.
Yorumunuza muhalefet etmek değil amacım her yorum oldukça değerlidir , kendi tecrübem d modunda düşük devirde sürüş konforumun daha az olduğunu düşünüyorum, yol sesi için açıkçası oldukça başarılı araçlara sahibiz merakım daha çok uzun dönemde zarar verir miyiz sürekli s modunda
Keşke mk8'in 1.5 otomatiğinde eTsi olmayan seçenek olsaydı da onu alsaydım alternatör ve 48v kaygısı olmazdı.. 7.5'un en güncel hali 1.5 tsi highline ile neredeyse aynı fiyata mk8 1.5 style alınıyor ikisi de denk kilometrelerdeBurdaki arkadaşlara ortak sorum şu:
Madem kullanmayacaktınız neden eTSI aldınız??? Bu teknoloji fazladan bir sürü para koyuyor.
Golf çeyrek altın lafında kahkaha atasim geldi2021 de pandemi döneminde aldım. Parayla araç alınamayan bir dönemdi. Parayı değerlendirmek istedim. Etsi hakkında zerre bilgim yoktu. Zaten yeni teknolojiydi. Golf al çeyrek altın dediler. Yakışıklı araçtı bende biraz şekil katarım neden olmasın dedim. yuvarlanıp gidiyoruz. emsallerine ikinci elde 1.5 melyoonn istiyorlar![]()
Ömer senin bir çalışman vardı? Güzel gözlemlerdi... https://www.golftutkusu.com/topic/24393-golf-8-etsi-12v-ve-48v-sistem-gozlemlerim/1.0 etsi lerde yazılım yok ama 1.5 etside kapanabilir
Hocam anlaması güç bir durum var alternatörden bağımsız, 2 tane 2022 model düşük kilometre araçlar motor yedi 1.0 ımpression garanti kapsamında motor değişen araçlar var. 100.000 Km devirmiş tahrik hatası almamış baskı balata buji kayış hariç masraf açmamış araçlarda var.Bir araştırma yapmak lazım..
etsi araçlarda batarya ve alternatör sorunu yaşanan araçlar şu bir ara satılmayıp bekletilen araçlar mı?
Eğer öyleyse etsi araçlar yatırım amaçlı değil , binilmek üzere tasarlanmış olarak yorumlayabilirim.