eTSI ve süzülme modu

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan brt3478
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

brt3478

Yeni Üye
Katılım
12 Kas 2024
Mesajlar
20
Tepkime puanı
14
Konum
istanbul
İsim
berat
Araç
golf8
Selam herkese. Golf8 etsi kullanıyorum, bu süzülme modunun bana getirdiği yakıt tasarrufu elektrik desteği için gerekli parçaların bozulması anında devede kulak kalacak gibi geliyor. O yüzden etsi yakıttan tasarruf ettiğinin belki 50 katını alternatör arızasında benden geri alacak gibi geliyor. Süzülme modu hiç aktifleşmesin diye S modunda kullanıyorum sürekli. Bunun bir zararı var mıdır? Ya da D modunda süzülme modunu devre dışı bırakmanın bi yolu yok mudur? Süzülme modu yüzünden sürekli DSG de boşa alıp vitese takıyor. ayağımı gazdan çektiğim her yerde motor kapanıyor sürekli bi aç kapa durumu var ve rahatsız edici. hiç uzun ömürlü bi sistem olmadığını hissettiriyor.
 

Artan alternatör sorunlarından dolayı konuyu bende takipteyim deneyimli arkadaşların yorumlarını okuyacağım.
 
Üzgünüm ama günün sonunda bu alternatöre yine muhtaçsınız.

12v akü bildiğim kadarıyla ordan şarj oluyor çünkü. Deneyimli arkadaşlar yanlışsa düzeltsin lütfen
 
Üzgünüm ama günün sonunda bu alternatöre yine muhtaçsınız.

12v akü bildiğim kadarıyla ordan şarj oluyor çünkü. Deneyimli arkadaşlar yanlışsa düzeltsin lütfen
anladım.. süzülme modu yine de kapatılsa güzel olurdu şanzıman da sürekli kavrama ayırıyor çünkü. bu konuda acaba yetkili servisler falan bi kapatma yapamıyor mu?
 
anladım.. süzülme modu yine de kapatılsa güzel olurdu şanzıman da sürekli kavrama ayırıyor çünkü. bu konuda acaba yetkili servisler falan bi kapatma yapamıyor mu?
Sanmam. Otoban gibi yerlerde çok güzel bir şey ama şehir içi dediğiniz gibi oluyor
 
Çünkü kavrama hiç ayrılmıyor..
hocam olmaz öyle şey. S modunda kavrama niye ayrılmasın? S modu sadece yüksek devir çevirir. kavrama ayrılmasa kokudan durulmaz zaten. S modunun tek zararı daha düşük viteslerde takıldığı için ayağı gazdan çekince sürekli şanzımanı motor frenine maruz bırakması olabilir. D modunun 2000 devire ulaşmadan sürekli vites yükseltmesi S moduna göre çok daha zararlı dsgye.
 
hocam olmaz öyle şey. S modunda kavrama niye ayrılmasın? S modu sadece yüksek devir çevirir. kavrama ayrılmasa kokudan durulmaz zaten. S modunun tek zararı daha düşük viteslerde takıldığı için ayağı gazdan çekince sürekli şanzımanı motor frenine maruz bırakması olabilir. D modunun 2000 devire ulaşmadan sürekli vites yükseltmesi S moduna göre çok daha zararlı dsgye.
Bu bilgilendirmeye gerek yoktu... Teşekkürler.

Başlık süzülme. S modunda süzülme beklenilmez. Kavrama s modunda daima tutunur. D modunda süzülme ve kavrama gerçekleşir..
 
hocam olmaz öyle şey. S modunda kavrama niye ayrılmasın? S modu sadece yüksek devir çevirir. kavrama ayrılmasa kokudan durulmaz zaten. S modunun tek zararı daha düşük viteslerde takıldığı için ayağı gazdan çekince sürekli şanzımanı motor frenine maruz bırakması olabilir. D modunun 2000 devire ulaşmadan sürekli vites yükseltmesi S moduna göre çok daha zararlı dsgye.
Motor freni niye zarar versin. Gidip de motor freni yapacam diye 2 vites küçültüp 6 bin devirde yapmayacaksan motor freni zarar vermez.

Kaldı ki zaten frene basınca motoru da devreye sokuyor motorla frenliyorsun
 
Merak ettiğim konulardan birisi , açıkçası yakıt tüketimini çok düşünmezsek sürekli s modunda kullanmak şehir içi ani manevralarda olsun sollamalarda olsun daha sağlıklı olmaz mı , bizi bazı zor durumlardan kurtarabilir diye düşünüyorum ama uzun dönem etkilerini oldukça merak ediyorum ilgiyle takip edeceğim
 
Merak ettiğim konulardan birisi , açıkçası yakıt tüketimini çok düşünmezsek sürekli s modunda kullanmak şehir içi ani manevralarda olsun sollamalarda olsun daha sağlıklı olmaz mı , bizi bazı zor durumlardan kurtarabilir diye düşünüyorum ama uzun dönem etkilerini oldukça merak ediyorum ilgiyle takip edeceğim
Sürekli s modu gürültü demek, konforsuzluk demek, tüketim demek, süzülme yok, devamlı kavrama demek..
Ani bir hızlanma gerektiğinde gazı tam basmanız bir alt vitese belki iki alt vitese geçmeniz demek.. ayrıca kulakçıklarla da bunu sağlayabilirsiniz.
 
Yorumunuza muhalefet etmek değil amacım her yorum oldukça değerlidir , kendi tecrübem d modunda düşük devirde sürüş konforumun daha az olduğunu düşünüyorum, yol sesi için açıkçası oldukça başarılı araçlara sahibiz merakım daha çok uzun dönemde zarar verir miyiz sürekli s modunda
 

Motor freni niye zarar versin. Gidip de motor freni yapacam diye 2 vites küçültüp 6 bin devirde yapmayacaksan motor freni zarar vermez.

Kaldı ki zaten frene basınca motoru da devreye sokuyor motorla frenliyorsun
diğer arkadaşın yazısına cevap olarak yazdım, zaten olabilir demiştim. dsglerde mekanik arıza da çok yaygın bu yüzden bildiğim kadarıyla şanzımanı yüksek torktan korumak için dsg sürekli yukarı vites atmak istiyor. dip gaz yapmadığım sürece 60km ile giderken bile 7. vitese atmış oluyor. hem yakıt hem de yüksek torktan korumak amaçlı diye biliyorum. kalkar kalkmaz daha 3km hızdayken 2. vitese geçme sebebi de bu. yani uzun vadede motor freni dsgye gerçekten zararlı olabilir. ama dediğiniz gibi 6bin devirlerde yaptırmazsak sorun olmaz muhtemelen.
 

Geri
Üst