Golf 7.5 Aracın otomatikten kendiliğinden manuele geçmesi

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan Hasanbey
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Hasanbey

Yeni Üye
Katılım
3 Mar 2025
Mesajlar
3
Tepkime puanı
0
Konum
İstanbul
İsim
Hasan
Araç
Golf 7.5
Merhabalar 1.5 tsi 150 ps dsg golf aracım d konumundayden kendi kendine m1 e geçiyor özellikle 1.viteste. İlk kez dsg li araç kullanıyorum başına gelen var mı çözümü nedir
 

Merhabalar 1.5 tsi 150 ps dsg golf aracım d konumundayden kendi kendine m1 e geçiyor özellikle 1.viteste. İlk kez dsg li araç kullanıyorum başına gelen var mı çözümü nedir
Merhaba! DSG şanzımanın D konumundayken kendiliğinden M1'e geçmesi ve özellikle 1. viteste yaşanması can sıkıcı bir durum. İlk DSG deneyiminizde böyle bir sorunla karşılaşmanız da üzücü.
Evet, bu durum bazı DSG kullanıcılarının karşılaştığı bir sorun olabiliyor ve genellikle yazılımsal veya mekaniksel nedenlerden kaynaklanabiliyor. İşte olası nedenleri ve çözüm önerileri:
Olası Nedenler:
* Yazılımsal Bir Hata: DSG şanzıman kontrol ünitesinde (TCU) bir yazılım hatası olabilir. Bu hata, yanlış vites geçişlerine veya manuel moda geçişlere neden olabilir.
* Sensör Arızası: Şanzımanın vites konumunu veya motor devrini algılayan sensörlerde bir arıza olabilir. Yanlış veri gönderen bir sensör, kontrol ünitesinin kafasını karıştırabilir.
* Mekanik Bir Problem: Nadir de olsa, şanzımanın içindeki mekanik parçalarda (örneğin vites seçici çatalı veya ilgili bağlantılarında) bir sorun olabilir.
* Yanlış Kullanım (Belki Değil): İlk DSG deneyiminiz olduğu için belirtmekte fayda var. Ancak D konumunda normal sürüş yaparken kendiliğinden M'ye geçmesi genellikle kullanıcı hatasıyla ilgili olabilir. M moduna geçmek için vites kolunu manuel moda almanız veya direksiyon üzerindeki kulakçıklarına yanlışlıkla dokunabilirsiniz, bunları bir gözden geçiriniz.
Çözüm Önerileri:
* Yetkili Servise Başvurun: En doğru ve güvenilir çözüm, aracınızı yetkili bir Volkswagen servisine göstermektir. DSG şanzımanlar karmaşık sistemlerdir ve uzman teknisyenler tarafından incelenmesi önemlidir.
* Arıza Tespiti: Serviste öncelikle detaylı bir arıza tespiti yapılacaktır. Bilgisayarlı test cihazları ile şanzıman kontrol ünitesindeki olası hatalar okunacak ve sensörlerin doğru çalışıp çalışmadığı kontrol edilecektir.
* Yazılım Güncellemesi: Eğer sorun yazılımsal ise, yetkili servis şanzıman kontrol ünitesinin yazılımını güncelleyebilir. Bu tür yazılım güncellemeleri, bilinen hataları gidermek için sıkça yayınlanır.
Geçmiş olsun!
 
Merhaba! DSG şanzımanın D konumundayken kendiliğinden M1'e geçmesi ve özellikle 1. viteste yaşanması can sıkıcı bir durum. İlk DSG deneyiminizde böyle bir sorunla karşılaşmanız da üzücü.
Evet, bu durum bazı DSG kullanıcılarının karşılaştığı bir sorun olabiliyor ve genellikle yazılımsal veya mekaniksel nedenlerden kaynaklanabiliyor. İşte olası nedenleri ve çözüm önerileri:
Olası Nedenler:
* Yazılımsal Bir Hata: DSG şanzıman kontrol ünitesinde (TCU) bir yazılım hatası olabilir. Bu hata, yanlış vites geçişlerine veya manuel moda geçişlere neden olabilir.
* Sensör Arızası: Şanzımanın vites konumunu veya motor devrini algılayan sensörlerde bir arıza olabilir. Yanlış veri gönderen bir sensör, kontrol ünitesinin kafasını karıştırabilir.
* Mekanik Bir Problem: Nadir de olsa, şanzımanın içindeki mekanik parçalarda (örneğin vites seçici çatalı veya ilgili bağlantılarında) bir sorun olabilir.
* Yanlış Kullanım (Belki Değil): İlk DSG deneyiminiz olduğu için belirtmekte fayda var. Ancak D konumunda normal sürüş yaparken kendiliğinden M'ye geçmesi genellikle kullanıcı hatasıyla ilgili olabilir. M moduna geçmek için vites kolunu manuel moda almanız veya direksiyon üzerindeki kulakçıklarına yanlışlıkla dokunabilirsiniz, bunları bir gözden geçiriniz.
Çözüm Önerileri:
* Yetkili Servise Başvurun: En doğru ve güvenilir çözüm, aracınızı yetkili bir Volkswagen servisine göstermektir. DSG şanzımanlar karmaşık sistemlerdir ve uzman teknisyenler tarafından incelenmesi önemlidir.
* Arıza Tespiti: Serviste öncelikle detaylı bir arıza tespiti yapılacaktır. Bilgisayarlı test cihazları ile şanzıman kontrol ünitesindeki olası hatalar okunacak ve sensörlerin doğru çalışıp çalışmadığı kontrol edilecektir.
* Yazılım Güncellemesi: Eğer sorun yazılımsal ise, yetkili servis şanzıman kontrol ünitesinin yazılımını güncelleyebilir. Bu tür yazılım güncellemeleri, bilinen hataları gidermek için sıkça yayınlanır.
Geçmiş olsun!
ilginize çok teşekkür ediyorum daha önce fc5 civic kullandım 6 yıl kadar otomatiğe yabancı değilim aslında çok da dikkat ederim zaten aracı alalı 3 ay oldu çok tekrarı olursa uyarılarınızı dikkate alıcam tekrar teşekkürler
 
f1 kulakçığa sahip misiniz, belki kulakçıklarda temassızlık olması nedeni ile arada bir kendi kendine basıp anlık manuele geçiyordur.
 
Merhaba! DSG şanzımanın D konumundayken kendiliğinden M1'e geçmesi ve özellikle 1. viteste yaşanması can sıkıcı bir durum. İlk DSG deneyiminizde böyle bir sorunla karşılaşmanız da üzücü.
Evet, bu durum bazı DSG kullanıcılarının karşılaştığı bir sorun olabiliyor ve genellikle yazılımsal veya mekaniksel nedenlerden kaynaklanabiliyor. İşte olası nedenleri ve çözüm önerileri:
Olası Nedenler:
* Yazılımsal Bir Hata: DSG şanzıman kontrol ünitesinde (TCU) bir yazılım hatası olabilir. Bu hata, yanlış vites geçişlerine veya manuel moda geçişlere neden olabilir.
* Sensör Arızası: Şanzımanın vites konumunu veya motor devrini algılayan sensörlerde bir arıza olabilir. Yanlış veri gönderen bir sensör, kontrol ünitesinin kafasını karıştırabilir.
* Mekanik Bir Problem: Nadir de olsa, şanzımanın içindeki mekanik parçalarda (örneğin vites seçici çatalı veya ilgili bağlantılarında) bir sorun olabilir.
* Yanlış Kullanım (Belki Değil): İlk DSG deneyiminiz olduğu için belirtmekte fayda var. Ancak D konumunda normal sürüş yaparken kendiliğinden M'ye geçmesi genellikle kullanıcı hatasıyla ilgili olabilir. M moduna geçmek için vites kolunu manuel moda almanız veya direksiyon üzerindeki kulakçıklarına yanlışlıkla dokunabilirsiniz, bunları bir gözden geçiriniz.
Çözüm Önerileri:
* Yetkili Servise Başvurun: En doğru ve güvenilir çözüm, aracınızı yetkili bir Volkswagen servisine göstermektir. DSG şanzımanlar karmaşık sistemlerdir ve uzman teknisyenler tarafından incelenmesi önemlidir.
* Arıza Tespiti: Serviste öncelikle detaylı bir arıza tespiti yapılacaktır. Bilgisayarlı test cihazları ile şanzıman kontrol ünitesindeki olası hatalar okunacak ve sensörlerin doğru çalışıp çalışmadığı kontrol edilecektir.
* Yazılım Güncellemesi: Eğer sorun yazılımsal ise, yetkili servis şanzıman kontrol ünitesinin yazılımını güncelleyebilir. Bu tür yazılım güncellemeleri, bilinen hataları gidermek için sıkça yayınlanır.
Geçmiş olsun!
Yapay zeka Libertenin üyeliğini ele geçirmiş 🤔
 
Yapay zeka Libertenin üyeliğini ele geçirmiş 🤔
Yakın zamanda moda oldu kopyala yapıştır..
Evet, bazen diyorum ki kılavuza bakınız ya da arama motorlarından aratınız vs. ama demek istediğim bu değildi.
Kısaca yapay zekaya kendimizi fazla kaptırmamak gerek. Çünkü akıl yürütmek ya da kendi cümlelerimizi kurup yorumlamak daha sağlıklı olacaktır..


Gelelim vitese.. kulakçıkla alakalı bir durum olduğunu düşünüyorum.. özellikle 1. viteste oluyorsa muhtemeldir ki manevra yapılıyordur. İstemeden basılabilir ya da direksiyonun dönme esnasında kulakçıklardaki butonda ya da kabloda bir sorun olmasından kaynaklı temas oluşuyor olabilir..
Bunun yazılımsal olacağını düşünmüyorum..
 
Son düzenleme:
Yakın zamanda moda oldu kopyala yapıştır..
Evet, bazen diyorum ki kılavuza bakınız ya da arama motorlarından aratınız vs. ama demek istediğim bu değildi.
Kısaca yapay zekaya kendimizi fazla kaptırmamak gerek. Çünkü akıl yürütmek ya da kendi cümlelerimizi kurup yorumlamak daha sağlıklı olacaktır..


Gelelim vitese.. kulakçıkla alakalı bir durum olduğunu düşünüyorum.. özellikle 1. viteste oluyorsa muhtemeldir ki manevra yapılıyordur. İstemeden basılabilir ya da direksiyonun dönme esnasında kulakçıklardaki butonda ya da kabloda bir sorun olmasından kaynaklı temas oluşuyor olabilir..
Bunun yazılımsal olacağını düşünmüyorum..
Bugün yarın biraz yol yapıcam kulakçığı denerim. Sanayi de çalışan bir tanıdığa sordum vites kutusunun içinde bir parça olduğunu ve ondan yapabileceğini iletti 3-4 bin civarı bir parçaymış tabi ki şimdilik biraz daha takip edicem olmazsa bir şanzımancıya götüreceğim teşekkürler tekrar
 

Geri
Üst