Elektrikli araç tercih

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan Savatage
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Elektrikli araç tercih

  • a)Evimden şarj imkanım var (e.v araçlar tam bana göre)

  • b) evimden sarj imkanım yok (e.v araçlar bana uygun değil)

  • c) evimden sarj imkanım yok ama yinede alırım


Sonuçlar yalnızca oylamadan sonra görülebilir.
Bu elektirikli araçlar 100 km de ortalama kaç kW elektirik harcıyor, yukarda birisi 100 km. de 13 kW olarak hesaplamış ben 17-18 altı tüketen bir araç pek görmedim özellikle şehir dışında 110-120 den sonra 20 kW üstüne çıkıyor etrafımdaki elektrikli aracı olanların araçları.
 

@ali_burkay


100 sabit ile

Togg 21 kw ortalama göstermiş

110/120 sabit ile 25 kw muhtemel

13 kw lar şehiriçi hallice trafikli güzergahlarda mümkün (60 hızı da hiç geçmeyeceksiniz)

IMG_20250511_210050.jpg
 
Bu elektirikli araçlar 100 km de ortalama kaç kW elektirik harcıyor, yukarda birisi 100 km. de 13 kW olarak hesaplamış ben 17-18 altı tüketen bir araç pek görmedim özellikle şehir dışında 110-120 den sonra 20 kW üstüne çıkıyor etrafımdaki elektrikli aracı olanların araçları.

Hesaplamayı takip ettiğim forumdaki kişilerin verilerinden yola çıkarak yapmıştım. Şehir içi koşullar diyelim. Eğer otobanda 130-140 ile gidilirse tüketim 17-19kW hatta duruma göre 20kW bile olabilir.

Ancak teorik örnek aldığımız 5L/100km yakan aracımızla otobanda 130-140 ile gidersek yada şehir içi trafikte halen 5L yakar mı orası değişir araca göre.


Birde hesaplamanın asıl odak noktası şarj istasyonlarında bile neredeyse yarı yarıya kar farkı olmasıydı. Evinden şarj eden vatandaşın zaten hesap yapmasına bile gerek yok kat kat karlı.
 
Golf 8 1.0 etsi 110 sabit hızda şehir dışında 4.8-5 litre civarı yakıyor buda ortalama 2.2-2.3 ₺ yapar km de. Aynı eş değer bir araç Astra L E (en az yakan elektirikli araçlardan) 18-20 kW yakıyor bu hızlarda dışarda şarj ile 18*12=2.1-2.2₺ yapar hadi 1.8₺ olsun 100 le git 1.7₺ olsun kışın imkansız ama yazın belki olur. Uzun yolda şarj sürelerini de hesaplayınca evde şarjı olmayana benim için elektrikli araç mantıksız geliyor hala.
 
Golf 8 1.0 etsi 110 sabit hızda şehir dışında 4.8-5 litre civarı yakıyor buda ortalama 2.2-2.3 ₺ yapar km de. Aynı eş değer bir araç Astra L E (en az yakan elektirikli araçlardan) 18-20 kW yakıyor bu hızlarda dışarda şarj ile 18*12=2.1-2.2₺ yapar hadi 1.8₺ olsun 100 le git 1.7₺ olsun kışın imkansız ama yazın belki olur. Uzun yolda şarj sürelerini de hesaplayınca evde şarjı olmayana benim için elektrikli araç mantıksız geliyor hala.
Astra elektrik menzil tutturma konusunda en başarısız araçlardan biridir. Tüketim konusuna gelince aerodinamik önemli.

Model y, vw id7, Hyundai ioniq 6 gibi aerodinamik araçlarda tüketimler düşük. Kendi aracım ioniq 6, dikkat etmeden 14-15 kw bandında rahatlıkla gezebiliyorum. Işıklarda dip gaz kalkış vs tarzda. Dikkat ederseniz; hız yönünden değil hızlanma biçimi yönünden diyeyim, o durumda 13 kw altında rahatlıkla gezersiniz.
IMG_4485.jpeg

Bugün 140-170 bandı otoyol seyiri yaptım. Balıkesir İzmir ve İzmir Balıkesir. İzmirden Balıkesir’e gidiş 19 kW ortalama; dönüş 17 kW ortalama. Genellikle 150 km/h üzerinde kaldım.
 
Benim tahminim menzil olayını çok fazla geliştirmeyecekler.

Maliyetleri düşürme üzerine odaklanıp benzinli araç üretimini ve satışını azaltarak elektrikli araç almaya zorunda bırakacaklar.

Nasıl ki Dizel araç üretimini ve satışını bıçak gibi kestiler el mahkum benzinli araç almak zorunda kalıyoruz, bir zaman gelecek ki istediğimiz markaların hiçbiri benzinli araç üretmiyor olacak.

Ya eldeki araçlarla uzun yıllar direneceğiz ya da teslim olup elektrikliye geçeceğiz.

Çok değil 2030-2035 gibi bunlarla karşı karşıya kalacağız.

Şuan için içten yanmalıları doya doya kullanalım, imkan varsa da sıfırlayıp yenisini alalım.
 
Benim tahminim menzil olayını çok fazla geliştirmeyecekler.

Maliyetleri düşürme üzerine odaklanıp benzinli araç üretimini ve satışını azaltarak elektrikli araç almaya zorunda bırakacaklar.

Nasıl ki Dizel araç üretimini ve satışını bıçak gibi kestiler el mahkum benzinli araç almak zorunda kalıyoruz, bir zaman gelecek ki istediğimiz markaların hiçbiri benzinli araç üretmiyor olacak.

Ya eldeki araçlarla uzun yıllar direneceğiz ya da teslim olup elektrikliye geçeceğiz.

Çok değil 2030-2035 gibi bunlarla karşı karşıya kalacağız.

Şuan için içten yanmalıları doya doya kullanalım, imkan varsa da sıfırlayıp yenisini alalım.

Benim fikirde böyle şimdilik. Elimdeki ni 6-7 yıl daha kullanırım, zaten şuan yeni modele geçiş yapmak bana bir şey getirmediği gibi cebimdekini götürecek. Zamanı gelince de uygun olan en son 2.0TDI olan aracı alır geleceğin getirilerini beklemeye koyulurum. Neyseki VW sağolsun halen 2.0 TDI üretimi devam ediyor şimdilik.

Elektrikli araçların o muazzam güç ve torkları bazen insanın aklını çelse de ben şahsi aracımla günde 2-3 saat trafiğe giren biri değilim. Bir de yaşadığım bölgede iklim gereği yılın büyük bölümü soğuk ve yağmurlu kalorifer kullanıyoruz, silecek kullanıyoruz bunların hepsi elektrik. Yazın desen iki ay bir yakıcı sıcak vuruyor ki klimayı kapatmak mümkün değil. Sokak başı bir şarj istasyonu olsa da kullanım şeklime göre yeterince avantaj sunmuyor elektrik.
 
Tam hibrit ya da phev tercih ederim. Ama müstakil bahçeli bir evim olmuş olsaydı eğer durumlar değişirdi Tesla ya da Hyundai düşünürdüm.
 
5 aydır elektrikli byd araç kullanıyorum, ev müstakil, kullanım şehir içi kısa mesafe, tdi araçtan sonra dünya varmış dedim, geçenlerde ufak bir kazadan sonra kasko firması ikame 1.5 tsi ateca araç verdi, tek özlediğim dsg vites geçişlerindeki motordan gelen ses olmuş, tek sevimsiz yanı elektrikli araç sürüş hissi oyuncak kullanıyormuş gibi, 1 hafta kadar bende kaldı ateca araç, kendi aracıma kavuşunca şükürler olsun dedim, kendi adıma kolay kolay içten yanmalı araca geri dönmem.
 

Geri
Üst