Elektrikli araç tercih

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan Savatage
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Elektrikli araç tercih

  • a)Evimden şarj imkanım var (e.v araçlar tam bana göre)

  • b) evimden sarj imkanım yok (e.v araçlar bana uygun değil)

  • c) evimden sarj imkanım yok ama yinede alırım


Sonuçlar yalnızca oylamadan sonra görülebilir.

Savatage

Uzman Üye
 
Katılım
24 Mar 2018
Mesajlar
7,027
Tepkime puanı
12,346
Konum
ankara
İsim
savatage
Güncel bugünkü sartlara göre tercihiniz ne olurdu? Bugünkü sartlar diyorum çünkü ilerde 900 km menzil , hafifleyen araçlar , a101,bim şok marketlerden daha fazla sayıda sarj istasyonu olursa evinden sarjı olmayan bile gaza gelir kabul.

Anket bugünün sartları içindir
 
Son düzenleme:

Evimizin bahçesi de yazlık da şarja çok müsait. Hatta altyapıyı babamla çekebiliriz. Ekonomik de olur…

FAKAT

Elektrikli araçlar çok ruhsuz ve herhangi bir elektronik eşya, hatta maalesef beyaz eşya gibi geliyor bana. Teknoloji karşıtı değilim fakat otomobil konusunda gelenekselciyim. Top Gear’daki üstatlar gibi…

Elektrikli aracın bakımı yok veya kendimiz yapabileceğimiz türden değil. Arabanın altına yatıp yağ ve toz içinde bakım yapmamak bana tuhaf geliyor. Kirlenmeyen araç icat edilmiş gibi; fakat ben arabamı çamurlu ve tozlu görmeyi daha çok seven biriyim. Hele de silindir sesi, egzoz sesi…

Elektrikli araçlar daha doğa dostu ve geleceğin kaçınılmaz taşıtı olabilir fakat elimden geldiğince içten yanmalı motorlu otomobillere devam.
 
Beni düşündüren tek konu 8/10 sene sonra batarya ömrünü tamamladığında ne olacağı …firma yeni bataryamı takacak yoksa …
 
Bu seçenek de tam anti-elektrikli felsefesi olur.

Mazot / benzin kokusu bağımlısıyım (tiner/bali gibi) icten yanmalı fanatizimi

Bizim iş yine dizel mi benzinli mi boyutundan , dizel mi elektrikli mi'ye doğru gidiyor..

Açıkçası her araç herkese mantıklı gelmeyebilir. Bu bir fiyat olabilir ya da başka bir şey ..
Bakınız Tayron için bagaj ya da koltuk seçimi bile kullanıcıdan kullanıcıya değişiyor..
Buna cam tavan ya da cam tavansız , otomatik manuel gibi seçenekleri artırabiliriz.

Her yeni çıkanı alma isteği de bende yok. Yeri gelince almak daha mantıklı geliyor. Bir aracın bakımını yaptırmak, lastiğini yenilemek , aküsünü değiştirmek, muayeneye götürmek vs..
Tabii ki bu benim tercihim.

Alıp garajda saklanan araçlar var, binilmiyor bile. Alalım dursun. Bir de hiç durmadan araba geliyor yenileniyor.. ve çabuk tüketim durumu doğuyor. Hep bu her sene yenilenen telefonlar yüzünden..
Bu gidişle kullan at araçlar çıkacak. Gerçi uzun dönem kiralama da benzer diyebiliriz..

Eldeki araç ne zaman yolda bıraktı, o zaman arayışa girerim gibi duruyor.
Bu kombinasyonu yeni gördüm.
1.5 TSI PHEV 204 HP
Şarj edilebilir elektrik motorun batarya menzili 125 km..
günlük kullanıma ve uzun yola iyi bir seçenek olmuş..
Bu arada 6 ileri DSG var.
Full elektrikli değil de phev işimi görecek gibi..

Günümüzde herkes elektrikli bir araç alabilecek durumda olduğunu düşünüyorum. Tercih öncelik kullanışlılık vs.vs bu , kişiden kişiye değişecektir..
 
Evimde şarj imkanım var ama elektrikli araç şu an almam. 1000km menzil ve 10dk şarj süresi olduğunda alırım.
 
Evimden şarj imkanım yok yine de alırım
Diyemeyeceğim 😀
Beni en çok ikinci el satış olasılığı düşündürüyor.

İki Golf sattım biri 5 günde biri 10 günde alıcı buldu. O süreç bile yorucuydu.

Paradan yana sıkıntı olmasa belki..
 
elektirikli araçlar şehir içi için güzel olabilir ama ben uzun yolda yarım saat 1 saat arabanın şarjını beklemek istemiyorum 1050 km istanbul erzincan arası gidiyorum her sene bunalıma girer insan. tdi ın gözünü seveyim bayrampaşada dolduruyorum depoyu refahiyeye kadar nonstop lavabo ihtiyacı harici durmuyorum yolda :)
 
Bunu birtek korkmadan Skywell yazmış kendi web sitesinde (8-10 yıl olarak)

Diger markalarda böyle bir beyanat göremiyoruz.

https://skywell.com.tr/elektrikli-araclarin-bakim-maliyeti-ne-kadar/
Bu batarya işi sandık motor gibi düşünülebilir.

Ancak 8 yıl garantili demek 8 yil sonunda çöp olacak anlamına gelmez.

Bu 2 sene sonunda sandık motor takmak gibi olur.


Bir Tesla'yı taksi olarak kullanan bı Amerikalı 700 bin km yapmış.
Ayrıca bunu yaparken 20-80 kuralına uymamış fullemis düşürmüş fullemiş düşürmüş.

Sonuç?? %74 kapasite.

E sen ben 700 bin km yapmayacağımıza göre, 20 - 80 kuralına da dikkat edeceğimize göre o kadar büyük sıkıntı değil.


Ancak 2. el konusu kesinlikle haklısınız hiçbir açıklaması yok ömürlük almayacaksan mantıksız duruma düşebiliyor


Ayrıca o yıllara bataryalar hayvan gibi gelişmiş olur biliyorsunuz çok hızlı gelişiyor her şey. Yeni batarya bu kadar pahalı olmayacak, ayrıca 2 belki 3 kat menzilli olacak
 
Beni düşündüren tek konu 8/10 sene sonra batarya ömrünü tamamladığında ne olacağı …firma yeni bataryamı takacak yoksa …
Minumum 10.000 euro. Sorarsan elektrikli aracin masrafi yok.
10.000 euro: 10 =1.000 euro min yillik masraf . Bu sadece batarya icin.
Insanlar 10 yil sonra anlayacak bu ucuzlugu. Bir 10yil gecsin. Batarya 15.000 dolar istediler araci yakti, pil degisimine sunu istediler bu oldu.
Volsvagen kronik sorunlu vites kolu arizasini bile bizim millete itelerken acaba 5. yilda cortlayacak yada cortlayan bataryayi 'pardon ya biz sorunlu pil takmisiz bu araca' dermi? Cevabini hepimiz biliyoruz.
 

Bu video özelinde çıkarılan batarya ünitesi de bir geri dönüşüm parçası olduğu için maliyet izahını şöyle yapabiliriz.

Genel toplam = işçilik maliyeti + (değişen yeni ünite bedeli - geri dönüşüme giden ünite bedeli)
 

Maddi imkanlarım ölçüsünde ID.Buzz alabilirim ilerde
 

Ekli dosyalar

  • pxfuel (4).jpg
    pxfuel (4).jpg
    281.2 KB · Görüntüleme: 4

Geri
Üst