Seyir Halinde Yüksek Yağ Sıcaklığı

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan nerik4x4
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

nerik4x4

Yeni Üye
Katılım
3 Eki 2018
Mesajlar
28
Tepkime puanı
11
Konum
Tekirdağ/Çerkezköy
İsim
Mahmut Bünyamin
Araç
GOLF VII 1.6 TDI HIGHLINE
Öncelikle Merhaba Abiler, Aracım 2014 1.6 TDI Golf. CLH Motor 132 Bin KM'de, 120-140 Arasında Seyir Halinde Giderken Yağ Sıcaklığı 122 Dereceleri Görüyor. Ölçüm Yaptığımda Dış Ortam Sıcaklığı 12 Dereceydi. Triger Setim Yeni, Devirdaim Yeni, Periyodik Bakımlarım Yeni. Motor Yağım Shell Helix Ultra ECT Multi. VW 504-507 Onayı Mevcut. Hararet ile İlgili Bir Sorun Yok ama Yağ Sıcaklığı Sürekli Bu Seviyelerde. Öncesinde de Liqui Moly Denedim Yine Aynı Sonuçları Aldım. Seyir Halinde 120 leri Görüyor ama Durduğum Gibi Direkt İnmeye Başlıyor. Daha Öncesinde Aynı Motora Sahip Leonum Vardı 108 i Hiç Geçmemişti. Böyle Bir Şey Başına Gelen veya Tecrübesi Olan Var mı ?
 

Bu ısınma olayı triger değişiminden sonra mı oldu yoksa hep varmıydı? Çünkü gördüğüm kadarıy sizin CLH motorlarda da soğutma suyu değişimi ve hava alma işlemi benim CXX deki gibi yazılım ile yapılıyor. Eğer sorunlar su pompası değişiminden sonra başladıysa sorun buradan geliyor olabilir. Belki tamirci hava alma işlemini klasik doldur boşalt şeklin yapmış olabilir?

Sistem bir kaç farklı hattan oluştuğu ve bir kaç elektrikli vana tarafından kontrol edildiği için motor soğutması normal çalışıyor ancak yağ soğutma hattı normal çalışamıyor olabilir.
 
Benim 1 kere 120 C gördü yazın Antalya dönüşü torosları çıkarken. 167.000 km deyim başka hiçbir zaman 120 C görmedi (tabi sakin kullanıyorum genelde otoyolda çok nadir çok kısa süreliğine maksimum 160-170, sabit 130-140)

Diğer zamanların tümünde
CLH 90 BG motorda
Şehir içi kullanımda 92 C
Şehir dışı 100 km/saatten düşükse 100 C
Daha yüksek bahsettiğiniz hızlarda 110 oluyor.

Bence de sizin motorun soğutmasında bir gariplik var. Basitten başlayarak radyatör, sistemde hava, sirkülasyon pompaları kontrol ettirmekte yarar var.

İlk olarak şehir içi 92 C oluyor mu onu tespit edin bence.

Büyük ihtimalle hava kaldı sistemde.
 
Aynısı benim jetta da var cay motor 160 180 veya 140 160 civarı gittiğimde 130 lari görüyor.
Ben yağ sogutucudan şüpheliyim.
 
Bu ısınma olayı triger değişiminden sonra mı oldu yoksa hep varmıydı? Çünkü gördüğüm kadarıy sizin CLH motorlarda da soğutma suyu değişimi ve hava alma işlemi benim CXX deki gibi yazılım ile yapılıyor. Eğer sorunlar su pompası değişiminden sonra başladıysa sorun buradan geliyor olabilir. Belki tamirci hava alma işlemini klasik doldur boşalt şeklin yapmış olabilir?

Sistem bir kaç farklı hattan oluştuğu ve bir kaç elektrikli vana tarafından kontrol edildiği için motor soğutması normal çalışıyor ancak yağ soğutma hattı normal çalışamıyor olabilir.
Bakımlar Reset Garajda Yetkili Servis Mantığı ile Yapıldı. Bende Aracı Yeni Aldım, Evvelini Bilmiyorum O Yüzden. Ama VCDS ile Bağlandığımda Herhangi Bi Arıza Kodu Yok. Ek Pompalar Olsa Mutlaka Arıza Kaydı Olurdu. Bir de 12 Bin KM Geçti Aradan Şimdiye Dek Hava Kalma İhtimali Olabilir mi ?
 
Benim 1 kere 120 C gördü yazın Antalya dönüşü torosları çıkarken. 167.000 km deyim başka hiçbir zaman 120 C görmedi (tabi sakin kullanıyorum genelde otoyolda çok nadir çok kısa süreliğine maksimum 160-170, sabit 130-140)

Diğer zamanların tümünde
CLH 90 BG motorda
Şehir içi kullanımda 92 C
Şehir dışı 100 km/saatten düşükse 100 C
Daha yüksek bahsettiğiniz hızlarda 110 oluyor.

Bence de sizin motorun soğutmasında bir gariplik var. Basitten başlayarak radyatör, sistemde hava, sirkülasyon pompaları kontrol ettirmekte yarar var.

İlk olarak şehir içi 92 C oluyor mu onu tespit edin bence.

Büyük ihtimalle hava kaldı sistemde.
Şehiriçi’nde de 100 leri Görüyor Abi. Yani 102-105 Arasını Görüyorum
 
Merhaba, yağ sıcaklığı benim de bu şekilde, şehir icinde 100 civarı geziyor. Bayramda yaptığım uzun yolda 110 120 arasındaydı. Geçenlerde ustama yağ sıcaklığı ekranının fotoğrafını paylaştım. Herhangi bir sorun olmadığını belirtti.

Aracım 1.6 Tdı 105 lik
 
Şehiriçi’nde de 100 leri Görüyor Abi. Yani 102-105 Arasını Görüyorum
Uzun bir rampa çıktığınızda vb 100 e yaklaşıyor evet.

Triger değişiminden önce böyle değildiyse hava alma işlemi denenebilir.
 
Bakımlar Reset Garajda Yetkili Servis Mantığı ile Yapıldı. Bende Aracı Yeni Aldım, Evvelini Bilmiyorum O Yüzden. Ama VCDS ile Bağlandığımda Herhangi Bi Arıza Kodu Yok. Ek Pompalar Olsa Mutlaka Arıza Kaydı Olurdu. Bir de 12 Bin KM Geçti Aradan Şimdiye Dek Hava Kalma İhtimali Olabilir mi ?

Hava varsa arıza kodu göstermeyebilir. Ancak 12bin KM den bu yana hava olsa bile sistemden çıkıp tanka geçerdi diye düşünüyorum. Sonuçta sıcak oldu, soğuk oldu, kalorifer kullanıldı vs.

Belki diğer arkadaşların dediği gibi yağ soğutucusu da iyi bir şekilde devir daim yapmıyor olabilir.

Bu iki noktayı bir kontrol ettirin derim.

Konuya kendilerininde böyle olduğunu yazıp olayı normalleştirmeye çalışan arkadaşlar; Olay hiç normal değil. Benim araç 2 yıldır bende, yeri geldi uzun yolda 190-200 le gittim şimdiye kadar yağ sıcaklığının 118 üzerine çıktığına hiç şahit olmadım. Üstelik birde araç Stage1 li ve üstelik daha hızlı ısınan 0W-30 yağ kullanıyorum.
 
Radyatör fanı açıyor mu?
Termostat açıyor mu, her iki tarafı da sıcak mı?
 


Geri
Üst