PHEV Araçlar - Akla Takılan Sorular


thelordof

Katılımcı Üye
 
Katılım
16 Nis 2019
Mesajlar
2,087
Tepkime puanı
796
Konum
Ankara
İsim
Samet
Araç
Tiguan Elegance 1.5TSI evo2
Merhabalar, son zamanlarda bildiğiniz gibi Phev araçlar Türkiye'de de çoğalmakta. Aklıma takılan teknik açıdan birkaç husus var.

Elektrik modu ve Hybrid modu diye kullanım modları sunulmakta.

1) Elektrik modunda aracı çalıştırıp kullanırken bir anda hybrid moda alıp benzinli motoru da aktif edince bu motorun Cold Start durumu veya soğuk motorda yüksek devir durumu ne olacak?

2) Hybrid modda benzinli motoru kapattığında bu benzinli motor ideal ısıdan daha düşük ısıya düşme durumu var mı?

3) Benzinli motor kapalıyken arka planda yağlama yapıyor mudur ve turbo sağlığı nasıl olacak?

4) Genel olarak PHEV araçlar için görüşleriniz nedir? Garanti süresi, arıza yaşama durumu, kullanım ömrü vs.

Fikir ve görüşleriniz için şimdiden teşekkür ederim.
 
Son düzenleme:

Golf phev hakkında bir gelişme var mı ?

Gerçi Leon phev in fiyatını gördükten sonra Golf phevi beklemeye takibe hevese pek luzum yok gibi
 
Golf phev hakkında bir gelişme var mı ?

Gerçi Leon phev in fiyatını gördükten sonra Golf phevi beklemeye takibe hevese pek luzum yok gibi
Vw Phevleri birden piyasaya sokacak diye düşünüyorum. Ağustos ayı gibi Phevleri getirecekler diyorlar ama belli olmaz.
 
Vw Phevleri birden piyasaya sokacak diye düşünüyorum. Ağustos ayı gibi Phevleri getirecekler diyorlar ama belli olmaz.
Getirse de çok beklenti olmaması lazım çünkü kâr marjını yükseltiyorlar yine yüksek fiyat çıkıyor
 
Dh de konuşuluyordu şuan tam bulamadım yüzde 30 ötv den yararlanmak için araç 1.9 küsür m den daha pahalı olmaması gerekiyor falan deniliyordu.
Golf phev yüzde 30 la gelirse o fiyatlarda olur diyebilir miyiz.
Donanım da life dengi ya da lifetan birkaç özellik eksik gelir gibi ?
 
Bunlar elektrikliye alıştırma araçlarıdır, phevden genelde kullanıcılar tamamen elektrikliye geçer, çok yavaş şarj olurlar zaten
 
Bunlar elektrikliye alıştırma araçlarıdır, phevden genelde kullanıcılar tamamen elektrikliye geçer, çok yavaş şarj olurlar zaten
Elektrik menzilini kısa bulanlar için de ideal olabilir.
140 km hızla otobanda 500-600 km non-stop gideyim şarj problemim olmasın falan diyenler için birebir.
Şehir içinde de kısa mesafe ile elektrikle yol alayım, evimde işyerimde şarja takarım diyene ideal.
 
Dh de konuşuluyordu şuan tam bulamadım yüzde 30 ötv den yararlanmak için araç 1.9 küsür m den daha pahalı olmaması gerekiyor falan deniliyordu.
Golf phev yüzde 30 la gelirse o fiyatlarda olur diyebilir miyiz.
Donanım da life dengi ya da lifetan birkaç özellik eksik gelir gibi ?

Alman ve Fransız liste fiyatları ortalama 9-10 bir € fark gösteriyor. Paket olarak TR ile aynı değiller tam olarak ama Life Plus denilen paket görünüyor ve bu paket hem etsi de hemde hybride de görünüyor. Yani kısaca Life Plus aracı seçtiğinizde motor seçimi kısmından etsi yada hybride seçimi yapılıyor. Sonuç olarak bu hesaptan yola çıkarsak Life paketin 400 bin üzerine koymak lazım gibi.

Vw işi biraz çorba etti gibi geliyor bana. Şimdi zaten GTE gibi Phev bir araç varken diğerleri ne olacak. Yada Golf / Golf GTI gibi GTE de Hybride lerin Spor modelimi olmuş oluyor.
 
Bunlar elektrikliye alıştırma araçlarıdır, phevden genelde kullanıcılar tamamen elektrikliye geçer, çok yavaş şarj olurlar zaten

AC ile 11KW, DC ile 50KW gösteriyor. Yani DC ile şarj edildiğinde 26dk da %80 oluyormuş. AC ile tam şarjın 2s30dk sürdüğü yazıyor.
 
VW. Lerde elektro benzinli araçlar Avrupa da kendimi kanıtladı ve çok tercih edimekte vw araçlarda gte modelleri iç donanım olarak üst seviyede tutuluyor
Bende bir Passat gte kullanıcısı olarak şunu belirtmek isterim çok ekonomik ve seri bir arac
takılı akü ye göre 50ve 70 km menzilli var ve arac benzinle giderken bile kendi kendini sarz edebiliyor tabiki bunu siz başlatmak zorundasınız standart sarz cihazında yaklaşık 2 saat te sarz i tamamlıyor bu araçlarda en büyük problem mekatronik bir arıza verdimi büyük masraf aciyor
 
Şehir içi için 140-150km ler çok yeterli olur.
 
Bu araçlar en az 1.6 tonluk araçlar mesela Seat Leon öyle, normal bir leon’dan en az 300-350 kg fazlası var. Elektirik şarj durumu bittiğinde mesela uzun yolda en az normal bir leon a göre 0.5-1 litre arası daha fazla yakıt tüketecektir. En avantajı durumu evden şarjla şehir içinde oluyor diğer durumda DC şarj ile kW si 12-13₺ olsa kilometrede 2.1-2.2₺ elektrik harcayacaktır kafadan. 5 litre tüketen bir benzinli araçta böyle tüketiyor. Bu araçların avantajı yok mu bana göre bir tek 170-200 HP olmaları avantajı, diğer durumda direkt benzinli veya direkt elektrikli araç almak daha mantıklı gibi. Üstelik iki motoru bir arada barındırdığı için arıza durumları, maliyetleri daha yüksek olacaktır.
 
Son düzenleme:

Bu araçlar en az 1.6 tonluk araçlar mesela Seat Leon öyle, normal bir leon’dan en az 300-350 kg fazlası var. Elektirik şarj durumu bittiğinde mesela uzun yolda en az normal bir leon a göre 0.5-1 litre arası daha fazla yakıt tüketecektir. En avantajı durumu evden şarjla şehir içinde oluyor diğer durumda DC şarj ile kW si 12-13₺ olsa kilometrede 2.1-2.2₺ elektrik harcayacaktır kafadan. 5 litre tüketen bir benzinli araçta böyle tüketiyor. Bu araçların avantajı çok mu fazla bana göre bir tek 170-200 HP olmaları avantajı, diğer durumda direkt benzinli veya direkt elektrikli araç almak daha mantıklı gibi. Üstelik iki motoru bir arada barındırdığı için arıza durumları, maliyetleri daha yüksek olacaktır.
Garanti süresi yine aynı mı?
 

Geri
Üst