Rejenerasyon Problemi


Ugurcubuks

Üye
Katılım
29 Tem 2024
Mesajlar
153
Tepkime puanı
40
Konum
Bitlis
İsim
Uğur
Araç
Golf
Luqui molyden shelle geçiş yaptım geçtikten sonra aracım hiç rejenerasyona girmedi bundan dolayı da partikül filtresi doluyor rolantide dalgalanma yapıyor. Yağ marka değişimiyle bu durumun etkisi var mıdır?
 

Evet, motor yağı değişimi (özellikle farklı bir markaya geçiş) DPF (dizel partikül filtresi) rejenerasyonunu dolaylı olarak etkileyebilir, ama doğrudan "rejenerasyon hiç yapmıyor" gibi bir sorunun ana sebebi olması çok olası değildir. Yine de bazı teknik noktalar önemli:




1.​


Luqui Moly ve Shell gibi markaların farklı ürün serileri var. DPF'li araçlarda kullanılan yağların "low SAPS" (düşük sülfatlı kül, fosfor ve kükürt) özellikte olması gerekir.


  • Eğer Shell’e geçerken C3 / low SAPS olmayan bir yağa geçtiysen, bu:
    • Partikül oluşumunu artırabilir.
    • DPF’nin daha hızlı dolmasına sebep olabilir.
    • Rejenerasyonu zorlaştırabilir (sensörler daha fazla kurum algılayabilir).

📌 Kontrol etmen gereken şey: Yeni koyduğun Shell yağının standartları.


  • ACEA C3, VW 507.00 gibi DPF uyumlu standartlara sahip mi?



2.​


Rejenerasyon başlamaması genelde şu nedenlerden olur:


  • Soğutma suyu veya motor yağı sıcaklığı yeterli değilse
  • EGR, MAP, MAF gibi sensörlerden biri sorunluysa
  • DPF tıkanıklığı %80’i geçtiyse ECU güvenlik nedeniyle rejenerasyonu engeller
  • Araç kısa mesafe kullanılıyorsa rejenerasyon tamamlanamaz
  • Egzoz sıcaklık sensörü veya fark basınç sensörü hatalıysa

Yağ değişimi sonrası rejenerasyonun hiç olmaması, büyük ihtimalle yukarıdaki sistemlerden birinde arızaya işaret eder. Ancak eğer yanlış bir yağ koyulduysa, partikül birikimini artırıp sistemi zaten zorlayan bir etki yaratmış olabilir.




3.​


Rölanti dalgalanması:


  • DPF tıkalıysa egzoz gazı basıncı yükselir → turbo, EGR ve hava yakıt oranı etkilenir → rölanti bozulur
  • Enjektörler de buna eşlik eden faktör olabilir
  • Yağ değişimi sonrası başladıysa, bir ihtimal yanlış viskozitede yağ konulmuş olabilir (örneğin 5W-30 yerine 0W-40 gibi)



Öneriler:​


  1. Shell yağının tam ürün adı ve spesifikasyonlarını kontrol et. (VW 507.00 gibi DPF uyumlu olmalı)
  2. OBD ile DPF doluluk oranını ve rejenerasyon geçmişini kontrol ettir.
  3. Eğer DPF çok doluysa, aktif rejenerasyon yaptırmak gerekebilir (bazı servislere özel OBD cihazıyla).
  4. Yağ seviyesi artmış mı kontrol et. (Yanmayan mazot, DPF nedeniyle silindire kaçıp yağı artırabilir)
 
Evet, motor yağı değişimi (özellikle farklı bir markaya geçiş) DPF (dizel partikül filtresi) rejenerasyonunu dolaylı olarak etkileyebilir, ama doğrudan "rejenerasyon hiç yapmıyor" gibi bir sorunun ana sebebi olması çok olası değildir. Yine de bazı teknik noktalar önemli:




1.​


Luqui Moly ve Shell gibi markaların farklı ürün serileri var. DPF'li araçlarda kullanılan yağların "low SAPS" (düşük sülfatlı kül, fosfor ve kükürt) özellikte olması gerekir.


  • Eğer Shell’e geçerken C3 / low SAPS olmayanbir yağa geçtiysen, bu:
    • Partikül oluşumunu artırabilir.
    • DPF’nin daha hızlı dolmasına sebep olabilir.
    • Rejenerasyonu zorlaştırabilir (sensörler daha fazla kurum algılayabilir).

📌 Kontrol etmen gereken şey: Yeni koyduğun Shell yağının standartları.


  • ACEA C3, VW 507.00 gibi DPF uyumlu standartlara sahip mi?



2.​


Rejenerasyon başlamaması genelde şu nedenlerden olur:


  • Soğutma suyu veya motor yağı sıcaklığı yeterli değilse
  • EGR, MAP, MAF gibi sensörlerden biri sorunluysa
  • DPF tıkanıklığı %80’i geçtiyse ECU güvenlik nedeniyle rejenerasyonu engeller
  • Araç kısa mesafe kullanılıyorsa rejenerasyon tamamlanamaz
  • Egzoz sıcaklık sensörü veya fark basınç sensörü hatalıysa

Yağ değişimi sonrası rejenerasyonun hiç olmaması, büyük ihtimalle yukarıdaki sistemlerden birinde arızaya işaret eder. Ancak eğer yanlış bir yağ koyulduysa, partikül birikimini artırıp sistemi zaten zorlayan bir etki yaratmış olabilir.




3.​


Rölanti dalgalanması:


  • DPF tıkalıysa egzoz gazı basıncı yükselir → turbo, EGR ve hava yakıt oranı etkilenir → rölanti bozulur
  • Enjektörler de buna eşlik eden faktör olabilir
  • Yağ değişimi sonrası başladıysa, bir ihtimal yanlış viskozitede yağ konulmuş olabilir (örneğin 5W-30 yerine 0W-40 gibi)



Öneriler:​


  1. Shell yağının tam ürün adı ve spesifikasyonlarını kontrol et. (VW 507.00 gibi DPF uyumlu olmalı)
  2. OBD ile DPF doluluk oranını ve rejenerasyon geçmişini kontrol ettir.
  3. Eğer DPF çok doluysa, aktif rejenerasyon yaptırmak gerekebilir (bazı servislere özel OBD cihazıyla).
  4. Yağ seviyesi artmış mı kontrol et. (Yanmayan mazot, DPF nedeniyle silindire kaçıp yağı artırabilir)
Shell in uyumlu yağını koyduk hocam anlamadım
 
Evet, motor yağı değişimi (özellikle farklı bir markaya geçiş) DPF (dizel partikül filtresi) rejenerasyonunu dolaylı olarak etkileyebilir, ama doğrudan "rejenerasyon hiç yapmıyor" gibi bir sorunun ana sebebi olması çok olası değildir. Yine de bazı teknik noktalar önemli:




1.​


Luqui Moly ve Shell gibi markaların farklı ürün serileri var. DPF'li araçlarda kullanılan yağların "low SAPS" (düşük sülfatlı kül, fosfor ve kükürt) özellikte olması gerekir.


  • Eğer Shell’e geçerken C3 / low SAPS olmayanbir yağa geçtiysen, bu:
    • Partikül oluşumunu artırabilir.
    • DPF’nin daha hızlı dolmasına sebep olabilir.
    • Rejenerasyonu zorlaştırabilir (sensörler daha fazla kurum algılayabilir).

📌 Kontrol etmen gereken şey: Yeni koyduğun Shell yağının standartları.


  • ACEA C3, VW 507.00 gibi DPF uyumlu standartlara sahip mi?



2.​


Rejenerasyon başlamaması genelde şu nedenlerden olur:


  • Soğutma suyu veya motor yağı sıcaklığı yeterli değilse
  • EGR, MAP, MAF gibi sensörlerden biri sorunluysa
  • DPF tıkanıklığı %80’i geçtiyse ECU güvenlik nedeniyle rejenerasyonu engeller
  • Araç kısa mesafe kullanılıyorsa rejenerasyon tamamlanamaz
  • Egzoz sıcaklık sensörü veya fark basınç sensörü hatalıysa

Yağ değişimi sonrası rejenerasyonun hiç olmaması, büyük ihtimalle yukarıdaki sistemlerden birinde arızaya işaret eder. Ancak eğer yanlış bir yağ koyulduysa, partikül birikimini artırıp sistemi zaten zorlayan bir etki yaratmış olabilir.




3.​


Rölanti dalgalanması:


  • DPF tıkalıysa egzoz gazı basıncı yükselir → turbo, EGR ve hava yakıt oranı etkilenir → rölanti bozulur
  • Enjektörler de buna eşlik eden faktör olabilir
  • Yağ değişimi sonrası başladıysa, bir ihtimal yanlış viskozitede yağ konulmuş olabilir (örneğin 5W-30 yerine 0W-40 gibi)



Öneriler:​


  1. Shell yağının tam ürün adı ve spesifikasyonlarını kontrol et. (VW 507.00 gibi DPF uyumlu olmalı)
  2. OBD ile DPF doluluk oranını ve rejenerasyon geçmişini kontrol ettir.
  3. Eğer DPF çok doluysa, aktif rejenerasyon yaptırmak gerekebilir (bazı servislere özel OBD cihazıyla).
  4. Yağ seviyesi artmış mı kontrol et. (Yanmayan mazot, DPF nedeniyle silindire kaçıp yağı artırabilir)
ChatGPT nin yanıtlarına benzemiş :)
 
Eğer doğru gereksinimleri sağlıyorsa kullandığınız yağdan kaynaklı değildir, daha çok motorun gerekli sıcaklığa ulaşamaması veya sensör problemleri olabilir, eski aracımda egr bozulmuştu, araç stop ederken zor kapanıyordu, eğer tıkanıklık çok yüksek ise stop ederkende zorlanabilir.
Bence bir obd üzerinden kontrol ettirin aklınıza takıldıysa, iyi ihtimal ise belki siz farkına varmadan temizliği yapıp bitirmiştir, sizde fark etmemişsinizdir.
 
Eğer doğru gereksinimleri sağlıyorsa kullandığınız yağdan kaynaklı değildir, daha çok motorun gerekli sıcaklığa ulaşamaması veya sensör problemleri olabilir, eski aracımda egr bozulmuştu, araç stop ederken zor kapanıyordu, eğer tıkanıklık çok yüksek ise stop ederkende zorlanabilir.
Bence bir obd üzerinden kontrol ettirin aklınıza takıldıysa, iyi ihtimal ise belki siz farkına varmadan temizliği yapıp bitirmiştir, sizde fark etmemişsinizdir.
Yağ değişiminden önce bu durum yoktu hocam ne zaman yağ değiştik böyle oldu az önce yağı değiştirip orijinal castrol koyduk bakalım
 
Yağ markasının böyle bir etki yapması pek muhtemel değil. Sonuçta 20W50 traktör yağı koymadınız. Sorunun kaynağı dolaylı sebepler olabilir. Yada size yağ diye başka bir şey satmış olabilirler.
 

Geri
Üst