Kaza


Hocam öncelikle büyük geçmiş olsun. Bu tür kazalar hemen hergün hepimizin başına gelebilir. Maalesef trafikte maganda ve kuraltanımaz çok sayıda sürücü var. İnsan bu durumda can ve vücut bütünlüğüne bir halel gelmemesine şükrediyor. Olayın maddi hasar ile ilgili sonuçlarına gelecek olursak, araçta oluşan hasar onarım bedeli aracın rayiç bedelinin yarısını geçiyorsa, sovtaj(aracın hurda bedeli) düşüldükten sonra rayiç değerine tamamlanacak tutar sigortalı olarak tarafınıza ödeniyor. Sovtaj bedelini düşük buluyorsanız, ben kendim uğraşırım daha iyi bir tutara satabilirim derseniz de yine sovtaj tutarı düşülerek kalan tutar size ödeniyor. Hurda aracınızı işlemlerden geçtikten sonra kendiniz bilahare satıyorsunuz. Sigorta şirketlerinin uygulaması genelde bu yönde. Tabi bu yaklaşım kasko sigortaları için geçerli. Ayrıca bunların haricinde araç mahrumiyet tazminatını da karşı tarafın sürücüsü, araç maliki, kasko şirketi veya zmms sigorta şirketinden isteyebilirsiniz. Son olarak önemli bir tavsiyem, hasar danışmanlık şirketlerini muhatap alıp onların yönlendirdiği avukatlarla çalışmayın. İlk başta cazip ve avukatlık meslek kurallarına, etiğine aykırı tekliflerde bulunabilirler. Ancak bu ileride kaz gelecek yerden tavuk esirgememe güdüleri kaynaklıdır. Bu şirketler sağlık çalışanları, polisler, avukatlar ile birlikte koordine çalışmaktadır. İşleri bu hasarlara danışmanlık yaparak komisyon almaktır. Doğrudan avukatın tek başına yapabileceği bir işi siz bunları da aracı kıldığınızda bir pay da kendilerine taahhüt etmiş oluyorsunuz . Sonuç tazminatınızdan, görev yapan avukatla birlikte ayrı ayrı pay alacakları için avukatlık tarifesinin üstüne tekabül eden tutar alarak sizi mağdur ettikleri ve sizin iş işten geçtikten sonra bu durumdan haberdar olmanız ile sonuçlanabilir. Türkiye Barolar Birliği bu şirketlerle mücadele etmeye çalışsa da, pasta büyük olduğundan başa çıkmakta zorlanmaktadır. Çevrenizden eş- dost, hısım- akrabanızdan referans alarak bir avukatla çalışın derim. Saygılar ve geçmiş olsun dileklerimle.
 
@Tulek Öncelikle çok geçmiş olsun.

Pert olup olmaması "teknik bir konu" değil. Tamamen hasar bedeli ile araç rayiç değeri arasındaki orana göre belirleniyor. Aracın marka modeli km vb yani sovtaj değeri (hasarlı hali) ile rayiç değerine bakıp her sigorta şirketi kendince kar edebileceği bir oranda perte ayırır. Bazen %50 de ayırır bazen %60 da vb.

Pert olmaz da yetkili serviste yaptırılır ise de güvenle binebilirsiniz, bu hasar hiç bir şey değil. Tutarı yüksek olabilir ama teknik olarak onarımı emniyetsiz yapacak bir şey değil.

@golfstream35 avukatlarla ilgili söylediklerini kesinlikle dikkate alın derim. Sigorta şirketlerine siz de dilekçe ile başvurup hasar/değer kaybı isteyebilirsiniz (pert olmaz ise). Avukatlık firmaları size başka, sigorta şirketine başka tutarlar yansıtacaktır.

Tekrar geçmiş olsun.
 
Hocam öncelikle büyük geçmiş olsun. Bu tür kazalar hemen hergün hepimizin başına gelebilir. Maalesef trafikte maganda ve kuraltanımaz çok sayıda sürücü var. İnsan bu durumda can ve vücut bütünlüğüne bir halel gelmemesine şükrediyor. Olayın maddi hasar ile ilgili sonuçlarına gelecek olursak, araçta oluşan hasar onarım bedeli aracın rayiç bedelinin yarısını geçiyorsa, sovtaj(aracın hurda bedeli) düşüldükten sonra rayiç değerine tamamlanacak tutar sigortalı olarak tarafınıza ödeniyor. Sovtaj bedelini düşük buluyorsanız, ben kendim uğraşırım daha iyi bir tutara satabilirim derseniz de yine sovtaj tutarı düşülerek kalan tutar size ödeniyor. Hurda aracınızı işlemlerden geçtikten sonra kendiniz bilahare satıyorsunuz. Sigorta şirketlerinin uygulaması genelde bu yönde. Tabi bu yaklaşım kasko sigortaları için geçerli. Ayrıca bunların haricinde araç mahrumiyet tazminatını da karşı tarafın sürücüsü, araç maliki, kasko şirketi veya zmms sigorta şirketinden isteyebilirsiniz. Son olarak önemli bir tavsiyem, hasar danışmanlık şirketlerini muhatap alıp onların yönlendirdiği avukatlarla çalışmayın. İlk başta cazip ve avukatlık meslek kurallarına, etiğine aykırı tekliflerde bulunabilirler. Ancak bu ileride kaz gelecek yerden tavuk esirgememe güdüleri kaynaklıdır. Bu şirketler sağlık çalışanları, polisler, avukatlar ile birlikte koordine çalışmaktadır. İşleri bu hasarlara danışmanlık yaparak komisyon almaktır. Doğrudan avukatın tek başına yapabileceği bir işi siz bunları da aracı kıldığınızda bir pay da kendilerine taahhüt etmiş oluyorsunuz . Sonuç tazminatınızdan, görev yapan avukatla birlikte ayrı ayrı pay alacakları için avukatlık tarifesinin üstüne tekabül eden tutar alarak sizi mağdur ettikleri ve sizin iş işten geçtikten sonra bu durumdan haberdar olmanız ile sonuçlanabilir. Türkiye Barolar Birliği bu şirketlerle mücadele etmeye çalışsa da, pasta büyük olduğundan başa çıkmakta zorlanmaktadır. Çevrenizden eş- dost, hısım- akrabanızdan referans alarak bir avukatla çalışın derim. Saygılar ve geçmiş olsun dileklerimle.
Eğer araç perte ayrılmaz ise hocam kuzenim avukat arkadaşı bu kaza ile ilgileniyor ve çok iyi birisi onunla çalışmayı düşünüyorum bireysel avukat. Sadece kazalara bakıyor kendisi. Kamyon tır gibi kazalı büyük araçların davalarını alıyor ve bilgisi iyi onunla çalışmayı düşünüyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: SCC

Geri
Üst