Golf 8.5 Şöför kapısı camı kapatırken tekrar açılma sorunu.

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan AydinN
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Katılım
28 Kas 2024
Mesajlar
71
Tepkime puanı
25
Konum
İzmir
İsim
Numan
Araç
2024 Golf 1.5 TSI Impression - 2014 Polo 1.2 TDI Trendline
Merhaba. Aracım henün 1700 km de olmasına rağmen şöför kapısı camı yarım seviyede açık iken tuşu tamamen yukarı çekmeden yani biraz yukarı kaldırmak istediğimde sanki bir şey sıkıştırmış gibi korumaya alıp aşağıya iniyor. Bu durum genelde cam orta seviyelerin biraz daha aşağısında açıkken ve tuşa elimi götürdüğüm gibi, daha kapatmak için tuşu yukarı kaldırır kaldırmaz cam hemen aşağıya inerek gerçekleşiyor. Benzer durumla karşılaşan veya yaşayıp çözen oldu mu acaba? Teşekkürler.

Durduğum yerde bu sorunu yaşamıyorum. Araç hareket halindeyken yaşıyorum.
 

Servise gidin hocam garanti boş yere mi duruyor hiç uğraşma bırak videosunu çek nolur nolmaz sonra doğru bayiye sür
 
Servise gidin hocam garanti boş yere mi duruyor hiç uğraşma bırak videosunu çek nolur nolmaz sonra doğru bayiye sür

Aynen katılıyorum garantili araç servise sonucu da yazarsın “ yazılımsal - cam motoru - kapı fili vs )
 
Bende de 2 farklı zamanda oldu. Tamda yetkili servise gittiğim günlerde oldu. Fitili temizledik dediler. Cidden fitil kaynaklıysa işimiz var. Her yer toz pis. En ufak tozdan etkileniyor sürekli olacak. Şoför camında bu sorunu yaşıyorum.

Cam motoru veya yazılımsal durum kaynaklı diye düşünüyorum. Tabi bunu kabul etmeleri lazım.
 
Merhaba. Aracım henün 1700 km de olmasına rağmen şöför kapısı camı yarım seviyede açık iken tuşu tamamen yukarı çekmeden yani biraz yukarı kaldırmak istediğimde sanki bir şey sıkıştırmış gibi korumaya alıp aşağıya iniyor. Bu durum genelde cam orta seviyelerin biraz daha aşağısında açıkken ve tuşa elimi götürdüğüm gibi, daha kapatmak için tuşu yukarı kaldırır kaldırmaz cam hemen aşağıya inerek gerçekleşiyor. Benzer durumla karşılaşan veya yaşayıp çözen oldu mu acaba? Teşekkürler.

Durduğum yerde bu sorunu yaşamıyorum. Araç hareket halindeyken yaşıyorum.
benim yeni tiguandada oldu geçenlerde, ankaranın çok soğuk havalarının olduğu zamanlar. öncesindede anahtırsız giriş çalıştırma vs de çalışmadı birkaç gün. 12v akü zayıf uyarısı verdi birkaç defa. ben aküye bağladım sorunu kafamdan. daha öncede birkaç ay önce 12v akü zayıf uyarısı vermişti, servise götürdüm, şarja bağlayıp ertesi gün teslim etmişlerdi. tekrar bu sorunlar için servise götürdüm. Akünün değişimini istedim, inceleyip ona göre karar vereceğiz dediler. Neticede akü garantiden değişti, o gün bu gündür sorun yok. Sizde servise gidin bence...
 
Sadece hareket halinde oluyorsa yazılımsal olabilir mı? Hareket halinde kapıda kasılma mı oluyor ki!? Yavaş harekette de oluyor mu, yoksa kapılar kilitlendiğinde mi oluyor?
Ayrıca camın girdiği lastiklere silikonlu sprey sıkıp denenebilir.
 
Sadece hareket halinde oluyorsa yazılımsal olabilir mı? Hareket halinde kapıda kasılma mı oluyor ki!? Yavaş harekette de oluyor mu, yoksa kapılar kilitlendiğinde mi oluyor?
Ayrıca camın girdiği lastiklere silikonlu sprey sıkıp denenebilir.
Araçlarda parmak sıkışmasını engelleyen mekanizma ile bir sorun var muhtemelen servis milleti kaziklayacagina garantiden yapsın
 
Anlaşılan o ki araçlara teknoloji yanında isteyerek ya da istemeyerek ufak sürprizler eklenmiş.
 
Anlaşılan o ki araçlara teknoloji yanında isteyerek ya da istemeyerek ufak sürprizler eklenmiş.
Ne kadar ekmek o kadar köfte...

Parça sayısı arttıkça arıza yapma olabiletesi fazlasıyla artıyor
 
benim yeni tiguandada oldu geçenlerde, ankaranın çok soğuk havalarının olduğu zamanlar. öncesindede anahtırsız giriş çalıştırma vs de çalışmadı birkaç gün. 12v akü zayıf uyarısı verdi birkaç defa. ben aküye bağladım sorunu kafamdan. daha öncede birkaç ay önce 12v akü zayıf uyarısı vermişti, servise götürdüm, şarja bağlayıp ertesi gün teslim etmişlerdi. tekrar bu sorunlar için servise götürdüm. Akünün değişimini istedim, inceleyip ona göre karar vereceğiz dediler. Neticede akü garantiden değişti, o gün bu gündür sorun yok. Sizde servise gidin bence...
2004 golf aracımın aküsü zayıftı 11V görüyordum ilk açılışta. Çalıştıktan 4-5 dk sonra fan açıyordu. Akü değişimi yaptım. Şuan fan açmıyor. Bu durumu direk akü ile alakalı olarak yorumlayabilirim (bilmediğim için diyorum ) Sizde de böyle bir durum söz konusu olmuş olabilir denk gelmiştir. Benimde arada sırada camım bu şekilde oluyor. Bana kalırsa kapı içinde kalan kısmı göremediğimiz için orası oldukça yoğun şekilde kir dolabiliyor. Bu kısımlarında aslında temizlenmesi gerekiyor. Ben bunun temizliğini yaptım. Fakat bizde kapı sacı sökülerek işlem yapıldığı için bir çok kişi bu işleme girişmeyebilir. Sök-tak meselesi yüzünden. Taki mecburiyete düşene kadar. Bir gün cam motorunun teli kopunca mecbur açtırmak zorunda kalıyorsun :)
 
o yüzden mekanik araç her zaman iyidir :) Araçlar elektronik hale büründükçe arıza çıkma olasılığı eski araçlara göre daha fazla diyebiliriz değil mi? :)
Yani bence evet ama sırf mekanik de iyi değil karbüratörlü düz hesap arabalar o kadar da gereksiz nostalji olur bence
 
Araba durduğu yerde sorun olmuyor da hareket halinde oluyorsa yazılımsal da olabilir. Kapı modülüne bakılmalı.
 
Merhaba. Aracım henün 1700 km de olmasına rağmen şöför kapısı camı yarım seviyede açık iken tuşu tamamen yukarı çekmeden yani biraz yukarı kaldırmak istediğimde sanki bir şey sıkıştırmış gibi korumaya alıp aşağıya iniyor. Bu durum genelde cam orta seviyelerin biraz daha aşağısında açıkken ve tuşa elimi götürdüğüm gibi, daha kapatmak için tuşu yukarı kaldırır kaldırmaz cam hemen aşağıya inerek gerçekleşiyor. Benzer durumla karşılaşan veya yaşayıp çözen oldu mu acaba? Teşekkürler.

Durduğum yerde bu sorunu yaşamıyorum. Araç hareket halindeyken yaşıyorum.
bu sorun bendede oluyor ancak olduğu yerlerde hep şuna dikkat ediyorum tam böyle bir logar çukuru yada bir laka/kasis tarzı yerlerden geçerken yapıyor sıkışma engelleyici parça muhtemelen o sarsıntıda bişey sıkıştı olarak algılıyor araç aniden ve sertçe sarsıldığında bişey kıstı olarak algılayıp geri indiriyor. ben tamamen buna bağladım ve dikkat ettiğim kadarıyla başıma gelenlerin tamamı bu tür bozuk yollarda geliyor aksi halde hiç bir şey yaşamadım kapatmayı bırakıp açmasıyla ilgili
 

Merhaba. Aracım henün 1700 km de olmasına rağmen şöför kapısı camı yarım seviyede açık iken tuşu tamamen yukarı çekmeden yani biraz yukarı kaldırmak istediğimde sanki bir şey sıkıştırmış gibi korumaya alıp aşağıya iniyor. Bu durum genelde cam orta seviyelerin biraz daha aşağısında açıkken ve tuşa elimi götürdüğüm gibi, daha kapatmak için tuşu yukarı kaldırır kaldırmaz cam hemen aşağıya inerek gerçekleşiyor. Benzer durumla karşılaşan veya yaşayıp çözen oldu mu acaba? Teşekkürler.

Durduğum yerde bu sorunu yaşamıyorum. Araç hareket halindeyken yaşıyorum.
Geçen gün kodlama yaparken ön şoför taraftaki camı açıp kabloyu dışarı vermiştim. İşim bitince camları kapatmaya kalktım, kabloyu kaldırmayı unuttum, baktım cam yarıya kadar kapattıktan sonra geri indi.
Hiç bir şey yokken geri iniyorsa fitillerde gereğinden fazla sıkışma oluyordur. Zaten bu mekanizma cam kaldırma motorunun zorlanarak belli bir değerin üzerinde akım çekmesiyle tetikleniyor. Malum, elektrik motorları zorlandıkça daha fazla akım çekerler. İçten yanmalı motorlar da aynı.
 

Geri
Üst