Şanzıman yağı değişimi

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan cengiz74
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

cengiz74

Katılımcı Üye
 
Katılım
10 Ara 2019
Mesajlar
651
Tepkime puanı
220
İsim
cengiz
Merhaba arkadaşlar,
aracım 2014 golf 7 81 binde sıfır almıştım.Şu aralar kafamı kurcalaya bir konu var zaman zaman youtube videolarında da denk geliyorum bazı ustaların çektiği videolarda
aracın 50-60 binde bir şanzıman yağınının değiştirilmesinden bahsediyor.Sizler bu konuda ne düşünüyorsunuz hiç değiştiren oldu mu bir fark hissetti mi? sürüş keyfi vs
herkese keyifli sürüşler.sevgiler
 

Herhangi bir sıkıntı oluyor mu vites geçişleri vs gibi şeyler
 
120 binde değiştirdim şanzıman yağını hiçbir sıkıntısı yoktu aslında keyfi olarak çıkan yağın bahsi geçen videolarla alakası yoktu.Sıfır yağ ayarında da değildi hafif bir incelme vardı öyle çamur gibi falan değildi.Aracta vites geçişlerinde falan da hiçbir fark olmadı değişmeden önceki haliyle.Aracın ikinci sahibiyim 40 binde almıştım benden önce değiştirildiğini de düşünmüyorum açıkçası fabrikadan çıktığı haliyle duruyordu büyük ihtimal 2014 1.2 TSI Golf otomatik araç.
 
Ben 60k da değiştirdim, değişmesem de sorun olmazdı. Sıkıntı çıkaran çok geç değişmesidir. Ya hiç ellemicen, çalışan şeyi bozmucaksın. Ya da düzenli değiştiriceksin.
100k üstü vb artık sıkıntı çıkaracak sorunlar ortaya çıkabilir çünkü yağda metal parçası artmıştır şanzıman ona uyumlu çalışır. Yeni yağ konulduğunda dişlilerlerdeki mikroboşluklar dolmaz ve gıcırtı şakırtı patırtı başlayabilir.
Ya ölene kadar devam, ya da olması gereken optimum zamanda (50k-60k) değiştiriceksin.
Mekatroniğe dokundurmadım o biraz daha komplike şimdi becerilmezse olanı da bozarız.
 
ben 147 binde şanzıman ve mekatronik yağ değiştirdim yağ kötü çıkmadı fabrikanın koyduğu yağ idi bundan sonra 60 binde bir değiştiricem ama aracınız km si çok yüksekse hiç değişmediyse sakın dokunmayın gittiği yere kadar kullanın şanzıman bozulunca değiştirirsiniz öbür türlü sorun yaşarsınız
 
ben 147 binde şanzıman ve mekatronik yağ değiştirdim yağ kötü çıkmadı fabrikanın koyduğu yağ idi bundan sonra 60 binde bir değiştiricem ama aracınız km si çok yüksekse hiç değişmediyse sakın dokunmayın gittiği yere kadar kullanın şanzıman bozulunca değiştirirsiniz öbür türlü sorun yaşarsınız
hocam şanzıman bozulunca bir anlamı var mı yağ değiştirmenin zaten bozulmasın skıntı olmasın dye değiştirmiyor muyuz :)
 
Herhangi bir sıkıntı oluyor mu vites geçişleri vs gibi şeyler
hocam vites geçişleri gayet stabil,arada bir geri vites geçişi zorlanyor gibi oluyor bir iki kere tekrarlayınca geciyor
 
hocam şanzıman bozulunca bir anlamı var mı yağ değiştirmenin zaten bozulmasın skıntı olmasın dye değiştirmiyor muyuz :)
hocam eski şanzıman yağıyla aşınmış parçalar uyum içinde çalışıyo bi şekilde yeni yağı koyduğun zaman bazı sorunlar yaşayabilirsin garantisi yok
 
Herhangi bir sıkıntı oluyor mu vites geçişleri vs gibi şeyler
hocam yok şükür,ama bazan 1.vitese geçişte takılıyor tekrarlayınca geçiyor,bir de biraz kemikli bi geçiş var gibi ,servise gittiğimde bu konuyu derinlemesine sorucam
 
Manuel golf 6 171 binde 2012 model . 2015 ten beri kullanıyoruz. Yetkili servis danismanlari değişim yapılmıyor dediği için hiç değiştirmedim bilgim yoktu onlarin soylemleri ile hareket ettim. Yakın zamanda Servis teki formenle konuşmamda yukarida belirtildiği gibi 60- 90 bin gibi periyotla değişim yapılmamış bir araçta değişim sonrasi şikayetler olabilir dedi. Başka bir formenle de yine gorusecegim . Baskı balata değişmedi 60 binlerde rolantide tik tik ses yapmaya başladı ( kronik sorun ) debriyaja basinca kesiliyor 110 bin km 9 senedir o şekilde kullanıyorum. ( ses ilk çıktığında formenle görüşmem de kullan ses yapar değiştirmekte yine ses yapar baski balata değişimini yaptığında bakilir boşuna masraf yapma demisti.)
 
Manuel golf 6 171 binde 2012 model . 2015 ten beri kullanıyoruz. Yetkili servis danismanlari değişim yapılmıyor dediği için hiç değiştirmedim bilgim yoktu onlarin soylemleri ile hareket ettim. Yakın zamanda Servis teki formenle konuşmamda yukarida belirtildiği gibi 60- 90 bin gibi periyotla değişim yapılmamış bir araçta değişim sonrasi şikayetler olabilir dedi. Başka bir formenle de yine gorusecegim . Baskı balata değişmedi 60 binlerde rolantide tik tik ses yapmaya başladı ( kronik sorun ) debriyaja basinca kesiliyor 110 bin km 9 senedir o şekilde kullanıyorum. ( ses ilk çıktığında formenle görüşmem de kullan ses yapar değiştirmekte yine ses yapar baski balata değişimini yaptığında bakilir boşuna masraf yapma demisti.)


Ben 11bin km önce değişim yapmıştım. Ancak arac 100bindeydi. Bir olumsuzluk yaşamadım. Çıkan yağ da öyle kötü görünmüyordu ama rengi koyulaşmıştı. MTF-3 75W yağ kullandım.

Vag grubu manueller de şanzımanda sorun çıkması neredeyse görünmeyen bir şey. Yani zaten bu zamana kadar değişmemiş, bu zamandan sonra da değiştirmenizin bir faydası olacağını düşünmüyorum. Zararı da olmaz ancak şuan bir sıkıntınız yoksa hiç iş çıkartmayın derim.
 

Geri
Üst