DSG Optimizasyon Hakkında


Bu tarz ekstra şeylerin araca zarar verdiğini düşünüyorum.

Kendi arabam 1.2 tsi golf 140000 km de, arkadaşlarımın birinde 160000 km de 1.6 dizel Polo diğer arkadaşımda ise 200000 km de 1.6 dizel passat var.

Hepsi de dsg şanzımanlı herhangi bir şekilde oynama yok. Ben Ankara’da; arkadaşlarım da Sakarya gibi rampa bir şehirde fabrikasyon kavrama ile devam ediyorlar. Ben her zaman fabrikanın yaptığı ayarların korunması taraftarıyım.

Bu tarz yazılım sayesinde kavrama ömrü fiziken bakıldığında uzayabilir ancak dsg gibi narin bir şanzımanda başka masraflara da gebe olabilir. Zaten şu ülkede sanayideki ustalara veya yetkili servisin eline düştüysen vay haline !!!

Her ne kadar dsg şanzımanın adı çıkmış olsa da doğru kullanımla diğer çift kavrama şanzımanlar arasında (DCT-EDC-TCT…) kavrama olarak onlardan daha sağlam ve uzun ömürlü olduğunu düşünüyorum. Tabii uzun ömürlülük açısından bakacak olursak da kavrama konusunda en sağlamının 2014 üzeri powershift şanzıman olduğunu düşünüyorum. Ancak bir kere dsg kullandıktan sonra başka çift kavramalı şanzımanlar tatmin etmiyor 😀.
 

Bu tarz ekstra şeylerin araca zarar verdiğini düşünüyorum.

Kendi arabam 1.2 tsi golf 140000 km de, arkadaşlarımın birinde 160000 km de 1.6 dizel Polo diğer arkadaşımda ise 200000 km de 1.6 dizel passat var.

Hepsi de dsg şanzımanlı herhangi bir şekilde oynama yok. Ben Ankara’da; arkadaşlarım da Sakarya gibi rampa bir şehirde fabrikasyon kavrama ile devam ediyorlar. Ben her zaman fabrikanın yaptığı ayarların korunması taraftarıyım.

Bu tarz yazılım sayesinde kavrama ömrü fiziken bakıldığında uzayabilir ancak dsg gibi narin bir şanzımanda başka masraflara da gebe olabilir. Zaten şu ülkede sanayideki ustalara veya yetkili servisin eline düştüysen vay haline !!!

Her ne kadar dsg şanzımanın adı çıkmış olsa da doğru kullanımla diğer çift kavrama şanzımanlar arasında (DCT-EDC-TCT…) kavrama olarak onlardan daha sağlam ve uzun ömürlü olduğunu düşünüyorum. Tabii uzun ömürlülük açısından bakacak olursak da kavrama konusunda en sağlamının 2014 üzeri powershift şanzıman olduğunu düşünüyorum. Ancak bir kere dsg kullandıktan sonra başka çift kavramalı şanzımanlar tatmin etmiyor 😀.
1 senelik tecrübelerim doğrultusunda dediklerinize harfiyen katılıyorum. orjinalini elletmeyin en güzeli
 
143 bin km de ilk sahibi olan bayandan satın aldım. o ne kadar kurallara uydu bilinmez.

ben ise klasik önce boşa alıp el freni çekip arabayı salıp ağırlığı frene verip öyle park konumuna alıyorum.

çok aşırı yoğun dur kalk trafikte manuele alıyorum onun harici pek ilgilenmiyorum dsg ile.


hatta şanzımanı ilk ben açtırdım. forumda bolca konu açtım dsg güçlendirilmiş tüple alakalı. orjinal tüp 147 bin km ye kadar dayanmış görevini yerine getirmişti

fo... motors diye bir yerde FDY marka tüp taktırdım o zamanlar konuya hakim değilim. rezalet bir markaymış. bir sürü sorun yaşadım.

en son 174 binde kavrama volan değiştirdim 179 binde ise truckpoint marka tüpe geçiş yaptım şu an dsg den yana en ufak sorunum yok. mekatronik hiç açılmadı ve arıza vermedi bu güne kadar 2015 sonrası gen2 dsg ye geçildi onun etkisi büyük sanırım



ek olarak abim kayseriden 2016 model skoda supeb almıştı onunda kavrama volan tüpü 185 binde ilk defa değişti. o da ilk sahibi avukattan alındı avukat abimiz sakin kullanmış olmalı.
Merhaba yaşadığınız her şeyi yaşadım hatta güçlendirilmiş tüpüde aynı yerde taktırdık herhalde aynı sorunu yaşıyoruz , telefonla konuşabilir miyiz yardıma ihtiyacım var
 
@UBC53
Merhaba yaşadığınız her şeyi yaşadım hatta güçlendirilmiş tüpüde aynı yerde taktırdık herhalde aynı sorunu yaşıyoruz , telefonla konuşabilir miyiz yardıma ihtiyacım var
 

Geri
Üst