Golf 7 Egzoz Vanalı


Downpipe takıldığında, alt devirdeki kaybın, üst devir canlılığını arttıracağı bilgisini de verelim ki bilgi eksikliği olmasın. Buradaki denge değişiminin en büyük sebebi katalizörün iptal olmasından ziyade, boru çapının genişlemesi. Yani katı iptal ettim alt devirlerim katledildi gibi bir durum özünde yok.

Bir diğer ekleme ise, 1.2 tsi araçlarda orta susturucunun koridorlu/odacıklı bir yapısı olmadığından dolayı geri basınca karşı hissedilebilir bir etkisi olmayacaktır son susturucu gibi kanallı bir yapısı olmadığından temel faydası motor sesini izole etmesidir.
Hocam araç 1.4 tsi olsaydı evet üst devirlerdeki verdiği faydadan dolayı alt devirlerin kaybına tolerans gösterebilirdi. Ancak 1.2 tsi'ın üst devirlerinde verdiği performans tartışılır. Güzel bir motor evet ama performans için biraz fazla kafa yormak gerekiyor. Egzozları sökelim yazılım filtre yapalım, +150 hp olursun diyen esnaflardan uzak durulmalı. Spor egzoz, 300cel dp güzel bir kombinasyon olabilir.
 
Hocam araç 1.4 tsi olsaydı evet üst devirlerdeki verdiği faydadan dolayı alt devirlerin kaybına tolerans gösterebilirdi. Ancak 1.2 tsi'ın üst devirlerinde verdiği performans tartışılır. Güzel bir motor evet ama performans için biraz fazla kafa yormak gerekiyor. Egzozları sökelim yazılım filtre yapalım, +150 hp olursun diyen esnaflardan uzak durulmalı. Spor egzoz, 300cel dp güzel bir kombinasyon olabilir.

Konu başlığında performansla ilişkin bir şey görmedim kullanıcının sadece ses almak istediği yazıyor.

Spor egzozdan kasıt, freeflow bir sistemse şayet 1.0/1.2/1.4/1.5 fark etmeksizin orijinal egzoz sistemi kadar optimal performans vermeyecektir.

Yapılan komple egzoz sistemleri öncelikle aracın boru çapını genişletiyor akabinde 3 tane susturucu 2 tane kat iptal ediyorsunuz (son nesil 1.5 adına örnek veriyorum). Yani bunun yerini spor katla freeflow susturucuyla doldursanız bile boru çapı genişledikten sonra hepsi cacık kalıyor bir çok kombinasyon denedim ve tecrübeyle sabit.

1.0/1.2/1.4/1.5 Farketmeksizin eğer gürültü isteniyorsa bir miktar fedakarlık şart diye düşünüyorum alt devirlerde.

1.5 Tsi aracımda hem egzoz sistemi hem yazılım var. Üstüne epey kafa yorulmuş spor ve sadece akışı rahatlatacak bir sistemde denedim komple sistemde ses odaklı çift varex ile de denedim fikrim sabit ki bu ünitelerde orijinalinin dışına çıkıldığında istediğiniz kadar tekniğe sadık kalın alt devirlerde hafif bir cansızlık olur, üst devirlere olumlu olarak yansır.


Eğer performans odaklı bir kombinasyon yapacak olsaydım çentik kadar farkla, sona spor susturucu, orta oem, başa da dp koyardım spor katsız. Sanırım performans açısından hissedilebilir olmayan tek kombinasyon bu olacaktır ses konusuysa kader kısmet :D
 

Geri
Üst