Antifriz Su Paslı Olmuş


ciikolove

Üye
Katılım
3 Eki 2021
Mesajlar
35
Tepkime puanı
3
İsim
FURKAN
Merhabalar golf 7 aracım var 1 sene önce devirdaim değişti kronik olarak patladı Trıger seti ile değişti Bügün ise mor antifriz azalmıştı bugün baktım su max olmuş paslı su olmuş ne yapılabilir yarin göstermeye gidince
200 binde dizel arabam bide böyle pis mazot kokusu vardı nasıl desem egr temizlik yapar ya bazi arabalarda koku olur onun gibi
 

Ekli dosyalar

  • 5A756D55-37AD-4208-B934-0CCE36B81DDE.jpeg
    5A756D55-37AD-4208-B934-0CCE36B81DDE.jpeg
    137.3 KB · Görüntüleme: 76
Son düzenleme:

Bunu yapmayın. Aracın sistemine artık ne kadar paslanmış olursa olsun saf su haricinde su koymayın. Pas denilen şey bir bakterinin metali yiyerek okside etmesi anlamına geliyor. Clostridium tetani isimli bir bakteridir. Oksijensiz ortamda yaşayan bu bakteri, oksijenli ortamda üremesini durdurup spor formuna geçer. Sistemi temizlemek için üretilen dezenfektanları saf su ile kullanın.

Hocam tetanoz etkeni (clostridyum tetani) olayını buraya nasıl bağladınız ?

Yani mikrobiyolojiye nasıl geldik ?
 
Upvote 0

Bunu yapmayın. Aracın sistemine artık ne kadar paslanmış olursa olsun saf su haricinde su koymayın. Pas denilen şey bir bakterinin metali yiyerek okside etmesi anlamına geliyor. Clostridium tetani isimli bir bakteridir. Oksijensiz ortamda yaşayan bu bakteri, oksijenli ortamda üremesini durdurup spor formuna geçer. Sistemi temizlemek için üretilen dezenfektanları saf su ile kullanın.
Bunu ironi olarak yazdınız değil mi? Ciddiyseniz baya güldüm 😂
 
Upvote 0
Bunu ironi olarak yazdınız değil mi? Ciddiyseniz baya güldüm 😂
Hocam olan bu. Güldürdüysem ne mutlu fakat sterilize etmeye çalıştığınız bir sistemi sterilize olmayan bir şeyle temizlemeye çalışmak akıntıya karşı kürek çekmek oluyor. Oksidasyon denilen süreç korumasız ortamlarda kimyasal ya da bakteriyel sebeplerle oluyor fakat aracın soğutma sistemi gibi kapalı devre sistemlerde bir koruma altındayken kimyasal oksidasyondan söz etmek pek mümkün değil. Çeşme suyu koyduğunuz anda paslanmanın başlamasının sebebi tamamen bakteriyel.
 
Upvote 0
Hocam olan bu. Güldürdüysem ne mutlu fakat sterilize etmeye çalıştığınız bir sistemi sterilize olmayan bir şeyle temizlemeye çalışmak akıntıya karşı kürek çekmek oluyor. Oksidasyon denilen süreç korumasız ortamlarda kimyasal ya da bakteriyel sebeplerle oluyor fakat aracın soğutma sistemi gibi kapalı devre sistemlerde bir koruma altındayken kimyasal oksidasyondan söz etmek pek mümkün değil. Çeşme suyu koyduğunuz anda paslanmanın başlamasının sebebi tamamen bakteriyel.
Hocam oksidasyon adı üzerinde oksijenle tepkime demektir. İyonik haldeki demir elementi oksijenle tepkimeye girer. C. Tetani bakterisi demir yemez. Demiri oksitlemez. Bu bakteri toprakla teması olan her yerde bulunur. Toplumdaki paslı çivi battı tetanoz olur muyum şehir efsanesi. Doğadaki toprakla teması olan her şeyin yaralanma ile tetanoz riski oluşturur. Pas olayı hikaye kısmı.
Bunu geçtim araçlardaki soğutma sistemi 100°C görür. Ve bunu görürken kapalı sistem olmasi nedeniyle yüksek basınçlara çıkar. Bu ortamda herhangi bir bakterinin yaşama ihtimali yok. Belki arkebakteriler yaşayabilir. Onlarindan patojenitesi net değil.

Uzun yıllar antifrizsiz kullanılan motor bloğunun her yeri pas tutuyor. Bir kere temizlense bile icerdeki pas devam ettigi için sogutma suyu yeniden kirleniyor. Ve sürekli sogutma suyu bu hali alıyor. Bunu olmasini engellemek icin her zaman antifrizli ve zamaninda degisim yaparak kullanmak gerek
 
Upvote 0
Hocam oksidasyon adı üzerinde oksijenle tepkime demektir. İyonik haldeki demir elementi oksijenle tepkimeye girer. C. Tetani bakterisi demir yemez. Demiri oksitlemez. Bu bakteri toprakla teması olan her yerde bulunur. Toplumdaki paslı çivi battı tetanoz olur muyum şehir efsanesi. Doğadaki toprakla teması olan her şeyin yaralanma ile tetanoz riski oluşturur. Pas olayı hikaye kısmı.
Bunu geçtim araçlardaki soğutma sistemi 100°C görür. Ve bunu görürken kapalı sistem olmasi nedeniyle yüksek basınçlara çıkar. Bu ortamda herhangi bir bakterinin yaşama ihtimali yok. Belki arkebakteriler yaşayabilir. Onlarindan patojenitesi net değil.

Uzun yıllar antifrizsiz kullanılan motor bloğunun her yeri pas tutuyor. Bir kere temizlense bile icerdeki pas devam ettigi için sogutma suyu yeniden kirleniyor. Ve sürekli sogutma suyu bu hali alıyor. Bunu olmasini engellemek icin her zaman antifrizli ve zamaninda degisim yaparak kullanmak gerek
 
Upvote 0

Geri
Üst Alt