Emisyon Sorusu


Kemal Can

Yeni Üye
Katılım
19 Haz 2018
Mesajlar
14
Tepkime puanı
0
İsim
...
Merhaba,

2015 model ama kilometresi düşük (28 bin), bakımları aksatılmadan her sene yapılan, kullanılmadığı dönemlerde bile yatmasın diye en kötü ihtimal 15 günde bir 50-60 km turlatılan bir 1.4 TSI 122ps DSG bir aracım var. Böyle detaylı yazdım ki kötü durumda bir araç olmadığı anlaşılsın.

Geçen hafta Tuvturk dışında bir yerde egzoz emisyon testi yaptırdım ama araç testi geçemedi. Lambda değer yüksekmiş. Oradaki arkadaş aracı devirsiz kullanıyorsanız sorun ondandır gidin bir 4-5 bin devirde 1 saat sürün tekrar gelin dedi. DSG D modunda hep arabayı 1500 devir altında tutmaya çalıştığından özellikle S modunda veya manuel kullanmasınız araç devirsiz kullanılmış oluyor bende de öyle oldu tabi ki.

Dediğini yaptım aracı bağırtarak 4-5 bin arası 1 saat dolandım (70km falan) ama araç yine testten geçemedi. Ben de sinirlendim randevu bulabildiğim (muayene de olacaktı) en yakın Tuvturk'e gittim ki 35km uzaklıktaydı oraya da ancak 1 saatte gidebildim ve yine devirli kullandım. Orada hemen testten geçtim ve eve gelince araştırdığım kadarıyla bütün değerlerim de çok iyiymiş.

Şimdi merak ediyorum, acaba ilk gittiğim yerin cihazı mı bozuktu da Tuvturk'de geçtim yoksa gerçekten arabayı bağırtarak o kadar gezmenin bir sonucu mu? Eğer öyleyse 1 saatin yeterli gelmemesi de ilginç az bir süre değil. Ben böyle şeyler sadece dizel araçlarda dpf temizliği için gerekli sanıyordum.

O kadar süre 5 bin devire yakın sürmenin de bir taraflara zararı olup olmadığının paranoyasını da yapıyorum tabi ki :) En azından hararet olmadığını biliyorum.
 

Euro 6 motorlarin emisyonlari çok dusuk. O kadar dusuk km’de katalizorun islevini yerine getirdigini varsayarsak aracin çok rahat sogukken bile testten gecmesi lazim. 2001 sonrasi tum arabalarin o testten gecmesi gerektigi icin testin toleransi gayet yuksek. Sorun test cihazinda.
 
Upvote 0
Euro 6 motorlarin emisyonlari çok dusuk. O kadar dusuk km’de katalizorun islevini yerine getirdigini varsayarsak aracin çok rahat sogukken bile testten gecmesi lazim. 2001 sonrasi tum arabalarin o testten gecmesi gerektigi icin testin toleransi gayet yuksek. Sorun test cihazinda.
122ps Euro 5 benim motor
 
Upvote 0
5000 dv/ 70 km / 1 saat

Başlangıctan itibaren Yakıt tüketimi 25,7 değerini göstermiştir yüksek ihtimal

Sanırım manual modda M2 (2.vites) 5000 dv veriyor dsg de.

5000 dv 220 hızlan D7 Viteste 1 saat gitmekle

5000 dv 70 hızlan manual M2 viteste 1 saat gitmek arasında motora zarar anlamında bir fark olacağını sanmıyorum.

Peki kulak tırmalayan 2. Vites 5000 dv anormal desibelli ses nedir.

O ses gem vurulmuş / serbest kalamayan torkun sesi aslında yada motor freni dediğimiz olay. Serbest kalsa zaten araç 200 lü hızlara çıkacak



5000 devirle ,, 1 saatten hiç birsey olmaz. Rahat olun.


Birdaha yapmayın tabi böyle denemeler.

Karavan çekenler 4000 dv le dağ tırmanışları yapıyorlar. (1 saat üzeri)

Red line olmadığı sürece sorun olmaz.
 
Upvote 0
5000 dv/ 70 km / 1 saat

Başlangıctan itibaren Yakıt tüketimi 25,7 değerini göstermiştir yüksek ihtimal

Sanırım manual modda M2 (2.vites) 5000 dv veriyor dsg de.

5000 dv 220 hızlan D7 Viteste 1 saat gitmekle

5000 dv 70 hızlan manual M2 viteste 1 saat gitmek arasında motora zarar anlamında bir fark olacağını sanmıyorum.

Peki kulak tırmalayan 2. Vites 5000 dv anormal desibelli ses nedir.

O ses gem vurulmuş / serbest kalamayan torkun sesi aslında yada motor freni dediğimiz olay. Serbest kalsa zaten araç 200 lü hızlara çıkacak



5000 devirle ,, 1 saatten hiç birsey olmaz. Rahat olun.


Birdaha yapmayın tabi böyle denemeler.

Karavan çekenler 4000 dv le dağ tırmanışları yapıyorlar. (1 saat üzeri)

Red line olmadığı sürece sorun olmaz.
Yanlış anlama olmuş sanırım, 70 hız değil, mesafe. Yoksa değişken hızlarda, değişken viteslerde 4-5 bin devir. Ama her halukarda kafam çok şişti tabi. Bir de farkettim ki 4200 devir civarı orta havalandırmaların arkası civarından çok rahatsız eden bir zırlama geliyor.
 
Upvote 0
Teorimi degistirmez 😀 biz kat iptali yaparak testten geciriyoruz yeri geliyor, tamamen co ve co2 degerlerini kandirmakla alakali.
Benimki CO değerinden değil lambda yüzünden geçmiyordu dışarıda. 1.03 altı olması gerekirken 1.09 altına inmiyor dedi görevli arkadaş. Sonra Tuvturk'de 0.99 çıktı. Devirli sürmelerden dolayı mı düzeldi yoksa cihaz hatası mı onu anlamaya çalışıyorum. Gerçi ben tekrar gelene kadar başka araçlar geçmiş orada sanırım o yüzden cihaz hatası değil gibi.
 
Upvote 0
Benimki CO değerinden değil lambda yüzünden geçmiyordu dışarıda. 1.03 altı olması gerekirken 1.09 altına inmiyor dedi görevli arkadaş. Sonra Tuvturk'de 0.99 çıktı. Devirli sürmelerden dolayı mı düzeldi yoksa cihaz hatası mı onu anlamaya çalışıyorum. Gerçi ben tekrar gelene kadar başka araçlar geçmiş orada sanırım o yüzden cihaz hatası değil gibi.
Hayat bunu dert etmek icin çok kisa hocam bosverin 2 sene sonra dusunursunuz 😀
 
Upvote 0
Yanlış anlama olmuş sanırım, 70 hız değil, mesafe. Yoksa değişken hızlarda, değişken viteslerde 4-5 bin devir. Ama her halukarda kafam çok şişti tabi. Bir de farkettim ki 4200 devir civarı orta havalandırmaların arkası civarından çok rahatsız eden bir zırlama geliyor.
Zırlama sesi kuvvetle muhtemel klima borularından geliyordur. Titreşim kaynaklı. İşinde usta bir vag ustasına gidip izalasyon bandı ile kaplatın klima borularını. Ses kesilecektir.
 
Upvote 0
Zırlama sesi kuvvetle muhtemel klima borularından geliyordur. Titreşim kaynaklı. İşinde usta bir vag ustasına gidip izalasyon bandı ile kaplatın klima borularını. Ses kesilecektir.
Teşekkürler, yakında bakım var söylerim.
 
Upvote 0
1,2tsi polo ile bu testen kaldık. Adam 2 kere bakmasına rağmen geçmedi. Sonra yakıt katkısı attık arabaya otobana çıktık bastıkta bastık sonra tekrar kontrole geldik bu sefer değerler güzel geldi geçtik :) O yüzden arabanızı kısık kullanmayın hem motora zarar hem de çevreye. Tabi yakıt sarfiyatıda artıyor.
 
Upvote 0
Merhaba,

2015 model ama kilometresi düşük (28 bin), bakımları aksatılmadan her sene yapılan, kullanılmadığı dönemlerde bile yatmasın diye en kötü ihtimal 15 günde bir 50-60 km turlatılan bir 1.4 TSI 122ps DSG bir aracım var. Böyle detaylı yazdım ki kötü durumda bir araç olmadığı anlaşılsın.

Geçen hafta Tuvturk dışında bir yerde egzoz emisyon testi yaptırdım ama araç testi geçemedi. Lambda değer yüksekmiş. Oradaki arkadaş aracı devirsiz kullanıyorsanız sorun ondandır gidin bir 4-5 bin devirde 1 saat sürün tekrar gelin dedi. DSG D modunda hep arabayı 1500 devir altında tutmaya çalıştığından özellikle S modunda veya manuel kullanmasınız araç devirsiz kullanılmış oluyor bende de öyle oldu tabi ki.

Dediğini yaptım aracı bağırtarak 4-5 bin arası 1 saat dolandım (70km falan) ama araç yine testten geçemedi. Ben de sinirlendim randevu bulabildiğim (muayene de olacaktı) en yakın Tuvturk'e gittim ki 35km uzaklıktaydı oraya da ancak 1 saatte gidebildim ve yine devirli kullandım. Orada hemen testten geçtim ve eve gelince araştırdığım kadarıyla bütün değerlerim de çok iyiymiş.

Şimdi merak ediyorum, acaba ilk gittiğim yerin cihazı mı bozuktu da Tuvturk'de geçtim yoksa gerçekten arabayı bağırtarak o kadar gezmenin bir sonucu mu? Eğer öyleyse 1 saatin yeterli gelmemesi de ilginç az bir süre değil. Ben böyle şeyler sadece dizel araçlarda dpf temizliği için gerekli sanıyordum.

O kadar süre 5 bin devire yakın sürmenin de bir taraflara zararı olup olmadığının paranoyasını da yapıyorum tabi ki :) En azından hararet olmadığını biliyorum.
Benden size bir tavsiye,aracı düzenli yüksek devirlerde kullanmanız.Ne kadar emisyon değerleriniz iyi olsa da motor düşük devirlerde kurum yapar,EGR'den kaynaklı.Her zaman kullanmasanız bile arada sırada düzgün hızlarda yüksek devirlerde kullanmanız.Ve D modunu kullanmanızı tavsiye etmiyorum,en azından S veya manuel aracı toplar,atikleşir en azından.Ha en azından günlük kullanmıyorsunuz çok kurum yapmaz geçmiş olsun şimdiden
 
Upvote 0
Benden size bir tavsiye,aracı düzenli yüksek devirlerde kullanmanız.Ne kadar emisyon değerleriniz iyi olsa da motor düşük devirlerde kurum yapar,EGR'den kaynaklı.Her zaman kullanmasanız bile arada sırada düzgün hızlarda yüksek devirlerde kullanmanız.Ve D modunu kullanmanızı tavsiye etmiyorum,en azından S veya manuel aracı toplar,atikleşir en azından.Ha en azından günlük kullanmıyorsunuz çok kurum yapmaz geçmiş olsun şimdiden
Hocam tsi motorlarda EGR yok diye biliyorum. Katalizörle alakalı bir olay diye biliyorum.
 
Upvote 0

Bence cihaz bozuktur, araçta bir sorun olacağını hiç sanmam, aracın motor açılması gibi bir durumda bence yok. Muayene için kullanılan ürünler düzgün çalıştığını sanmıyorum, far ayarlarından örnek verebiliriz hatta, ne zaman gidersen git hatalı çıkar :)
 
Upvote 0

Geri
Üst Alt