Yatan arabayı çalıştırmak


Katılım
23 Ara 2023
Mesajlar
88
Tepkime puanı
41
Konum
İstanbul
İsim
Ali Osman
Araç
2014 VW Golf 1.2 TSI BMT 105 PS Comfortline
Merhaba, 2014 1.2 tsi dsg comfortline aracımı 1 aydır bazı sebeplerden dolayı kullanamıyordum. Çalıştırmak istediğimde marş alıyor ama çalışmıyordu. Kontrol ettiğimde çeyrek depodan fazla yakıt var, Akü %60, marş basıyor tık demiyor, yağı suyu tam, yarım marş yapınca benzin pompası sesi geliyor, gösterge ve ışıklarda azalma olmuyor hiçbir sorun yoktu. 20 gün önce 5 dk rölantide çalıştırıp kapatmıştım. Çalışmadı ve beynimden vuruldum. Bari çalışabilse ustaya götürcem neyse arkadaştan takviye yaptık 3-5 dk bekledik yine çalışmadı. Kutup başını söküp taktık bekledim bir süre yine çalışmadı. Aklıma gelen tek şey yakıt göndermiyor olmasıydı, benzin kokusu da çıkmıyordu kaput açık denediğimde ama yakıt pompası sesi vardı. Geriye tek bir şey kalmıştı istemeye istemeye marş basarken gaz pedalını pompalamaktı. Gaz pompalayarak çalıştı sonunda 15-20 dk rölantide çalıştırıp Akü döktüğüm için verdiği uyarıları silip biraz üstünü başını temizleyip otoyolda sürdüm, yakıt ikmal ettim ve geri yerine park ettim. 3-4 saattir bakmadığım kontrol etmediğim kablo soket kalmadı gevşeme fln mı oldu ya da kedi fare fln mi kemirdi o bile aklıma geldi. Çalışmasa öyle de çekiciden başka çare kalmamıştı. Bayağı video izledim, yorumlar okudum. Umarım tekrarlamaz gerçekten inanılmaz ötesi moral bozuyor Allah kimseyi yarı yolda ya da çaresiz bırakmasın. Videoları ve görseli ekliyorum. Tecrübe eden var mı, tekrarlar mı, neyini kontrol ettirmeliyim, yakıt borusu mu kurudu noldu yoksa yakıt pompası mı sıkıntılı bilemedim?

Bir de sormak istediğim gaz pompalayarak çalıştırmak zarar verir mi tekrarlanması durumunda? *(video yüklenemedi sanırım)
 

Ekli dosyalar

  • P_20240208_235633.jpg
    P_20240208_235633.jpg
    39.5 KB · Görüntüleme: 25

gecmis olsun, akü en son nezaman değişti?
Saolun hocam, yeni aldım ben arabayı ne zaman değişti tam olarak bilmiyorum ama bu yaz değiştiğini söylemişti eski sahibi. Varta akü var üstünde
 
Upvote 0
Güncelleme: sabah işe gelmek için tek marşta sorunsuz çalıştı ve dahi herhangi bir tekleme, zorlama, gösterge ışığı, uyarı yok şu an için.
 
Upvote 0
İşin uzmanı değilim; ama akülerde CCA ( 680 720 vs gibi yazar üzerlerinde) değeri diye bir değer vardır. Bu akünün soğukta marş basma gücü diye isimlendirilir. Yatan akü gücünü kaybettiği için marş basamamış olabilir. Akünün üretim tarihini bir kontrol etmenizde fayda var.
2.olarak da aldığınız son yakıt kötü bir yakıt olabilir. Bunun üzerine de uzun süre bekleyince pislik vs olmuş olabilir.
 
Upvote 0
İşin uzmanı değilim; ama akülerde CCA ( 680 720 vs gibi yazar üzerlerinde) değeri diye bir değer vardır. Bu akünün soğukta marş basma gücü diye isimlendirilir. Yatan akü gücünü kaybettiği için marş basamamış olabilir. Akünün üretim tarihini bir kontrol etmenizde fayda var.
2.olarak da aldığınız son yakıt kötü bir yakıt olabilir. Bunun üzerine de uzun süre bekleyince pislik vs olmuş olabilir.
CCA değerini bilmiyordum. Kontrol edebiliyor muyuz? Peki güçlü basıyordu Akü marşa ve gaz pompalayarak çalışması yakıtı göstermez mi? Takviye o değeri besler mi peki?

Yakıt için de; Olabilir ben aldığımdan beri 2 defa yakıt aldım shellden şaşmam. Yakıt içine würth enjektör temizleyici almam önerilir mi?
 
Upvote 0
@Kozmonot271 çalışmadığı gün, aracınızı kumandadan açtıktan sonra içerisine oturup marş mı basmıştınız? Ya da kilit açıldıktan sonra biraz oyalanıp (bagaj açma, kaput açıp yağ su kontrolü, lastik hava kontrolü vs.) sonrasında mı marş bastınız?
 
Upvote 0
Merhaba, 2014 1.2 tsi dsg comfortline aracımı 1 aydır bazı sebeplerden dolayı kullanamıyordum. Çalıştırmak istediğimde marş alıyor ama çalışmıyordu. Kontrol ettiğimde çeyrek depodan fazla yakıt var, Akü %60, marş basıyor tık demiyor, yağı suyu tam, yarım marş yapınca benzin pompası sesi geliyor, gösterge ve ışıklarda azalma olmuyor hiçbir sorun yoktu. 20 gün önce 5 dk rölantide çalıştırıp kapatmıştım. Çalışmadı ve beynimden vuruldum. Bari çalışabilse ustaya götürcem neyse arkadaştan takviye yaptık 3-5 dk bekledik yine çalışmadı. Kutup başını söküp taktık bekledim bir süre yine çalışmadı. Aklıma gelen tek şey yakıt göndermiyor olmasıydı, benzin kokusu da çıkmıyordu kaput açık denediğimde ama yakıt pompası sesi vardı. Geriye tek bir şey kalmıştı istemeye istemeye marş basarken gaz pedalını pompalamaktı. Gaz pompalayarak çalıştı sonunda 15-20 dk rölantide çalıştırıp Akü döktüğüm için verdiği uyarıları silip biraz üstünü başını temizleyip otoyolda sürdüm, yakıt ikmal ettim ve geri yerine park ettim. 3-4 saattir bakmadığım kontrol etmediğim kablo soket kalmadı gevşeme fln mı oldu ya da kedi fare fln mi kemirdi o bile aklıma geldi. Çalışmasa öyle de çekiciden başka çare kalmamıştı. Bayağı video izledim, yorumlar okudum. Umarım tekrarlamaz gerçekten inanılmaz ötesi moral bozuyor Allah kimseyi yarı yolda ya da çaresiz bırakmasın. Videoları ve görseli ekliyorum. Tecrübe eden var mı, tekrarlar mı, neyini kontrol ettirmeliyim, yakıt borusu mu kurudu noldu yoksa yakıt pompası mı sıkıntılı bilemedim?

Bir de sormak istediğim gaz pompalayarak çalıştırmak zarar verir mi tekrarlanması durumunda? *(video yüklenemedi sanırım)

Geçmiş olsun. Gaz pompalamak karbüratörlü ve gaz telli otomobiller döneminden kalma bir tabir. Enjeksiyonlu motorlarda marş anında gerekli hava yakıt karışımı ecu tarafından ayarlanıyor zaten. Marş anında gaz vermek soğuk ve tam yağlanmadan devir çevirteceği için pek tavsiye edilmez ama hafîf gaz pedalına dokunmanızın da bir zararı olmaz. Ama pompalamanın bir mantığı yok.
 
Upvote 0
CCA değerini bilmiyordum. Kontrol edebiliyor muyuz? Peki güçlü basıyordu Akü marşa ve gaz pompalayarak çalışması yakıtı göstermez mi? Takviye o değeri besler mi peki?

Yakıt için de; Olabilir ben aldığımdan beri 2 defa yakıt aldım shellden şaşmam. Yakıt içine würth enjektör temizleyici almam önerilir mi?
Akünün bir resmini çekip burdan paylaşın belki eski sahibi kapasitesi olması gerekenden düşük kapasiteli bir akü takmış olabilir,

Bilgilendirme ekranındaki akü şarj durumu göstergesine güvenmeyin, Zaten SOC %60 demek akü zayıf anlamına gelir, bu %60 değerini cep telefonu şarj seviyesi gibi düşğnmeyin, Marş esnasında o değer aslında %20 ‘ye kadar düşer ama ekranda göstermez, Sağlıklı bir akü de ekrandaki o değer %80-85 olması gerekir,

Akünün çalışma mantığı diğer normal pil türevlerinden biraz farklı işler, şarj seviyesi %50-60 okan aküde şarj seviyesi çok düşük veya ömrünü tamamlanmış olarak kabul edilir., diğer ihtimal eğer bujiler uzun süredir değişmediyse bujilerden kaynaklı olabilir.
 
Upvote 0
@Kozmonot271 çalışmadığı gün, aracınızı kumandadan açtıktan sonra içerisine oturup marş mı basmıştınız? Ya da kilit açıldıktan sonra biraz oyalanıp (bagaj açma, kaput açıp yağ su kontrolü, lastik hava kontrolü vs.) sonrasında mı marş bastınız?
Aynen üstat tam olarak söylediklerini yapmıştım. Bagajdan bi şeyler alıp kapattığım olmuştur 3-5 defa, 1-2 defa da durduğu yerde marş yapıp geri kapatıyordum vb.
 
Upvote 0
Geçmiş olsun. Gaz pompalamak karbüratörlü ve gaz telli otomobiller döneminden kalma bir tabir. Enjeksiyonlu motorlarda marş anında gerekli hava yakıt karışımı ecu tarafından ayarlanıyor zaten. Marş anında gaz vermek soğuk ve tam yağlanmadan devir çevirteceği için pek tavsiye edilmez ama hafîf gaz pedalına dokunmanızın da bir zararı olmaz. Ama pompalamanın bir mantığı yok.
Evet farkındayım ben de, zaten en son denediğim şey oydu yoksa çekicilik olacaktım. Ama gaz basınca çalıştı enteresan bir durum oldu, tecrübe olsun ve başına gelen vardır illa ki diye paylaşmak istedim
 
  • Beğen
Tepkiler: ysb
Upvote 0
Akünün bir resmini çekip burdan paylaşın belki eski sahibi kapasitesi olması gerekenden düşük kapasiteli bir akü takmış olabilir,

Bilgilendirme ekranındaki akü şarj durumu göstergesine güvenmeyin, Zaten SOC %60 demek akü zayıf anlamına gelir, bu %60 değerini cep telefonu şarj seviyesi gibi düşğnmeyin, Marş esnasında o değer aslında %20 ‘ye kadar düşer ama ekranda göstermez, Sağlıklı bir akü de ekrandaki o değer %80-85 olması gerekir,

Akünün çalışma mantığı diğer normal pil türevlerinden biraz farklı işler, şarj seviyesi %50-60 okan aküde şarj seviyesi çok düşük veya ömrünü tamamlanmış olarak kabul edilir., diğer ihtimal eğer bujiler uzun süredir değişmediyse bujilerden kaynaklı olabilir.
Aküyü paylaşacağım hocam teşekkür ederim. Sabah sorunsuz çalıştı sorunsuz bi şekilde işe geldim. Kontrol ettiğimde SOC %80 olmuştu 👍🏻 yazın 120 bin kmde kapsamlı ağır bakım yapılmış, şu an 143 bin km, bujiler de değişmiş.
 
Upvote 0
@Kozmonot271 çalışmadığı gün, aracınızı kumandadan açtıktan sonra içerisine oturup marş mı basmıştınız? Ya da kilit açıldıktan sonra biraz oyalanıp (bagaj açma, kaput açıp yağ su kontrolü, lastik hava kontrolü vs.) sonrasında mı marş bastınız?
Aynen üstat tam olarak söylediklerini yapmıştım. Bagajdan bi şeyler alıp kapattığım olmuştur 3-5 defa, 1-2 defa da durduğu yerde marş yapıp geri kapatıyordum vb.
Genel olarak aracınızı güne başlarken hemen çalıştırmak gerekir. Daha sonra yapılacakları yapmalısınız.
Havaların soğuk olması da deşarjı artırmıştır. Elbette 1 ayın etkisi de olabilir.
 
Upvote 0
Genel olarak aracınızı güne başlarken hemen çalıştırmak gerekir. Daha sonra yapılacakları yapmalısınız.
Havaların soğuk olması da deşarjı artırmıştır. Elbette 1 ayın etkisi de olabilir.
Aküden dolayı mıdır diyosunuz hocam, deşarj mıdır sizce, takviye kablosu bağlıyken dahi çalışmadı gaz pompalayarak çalışınca ben Aküye yormamıştım
 
Upvote 0

Aküden dolayı mıdır diyosunuz hocam, deşarj mıdır sizce, takviye kablosu bağlıyken dahi çalışmadı gaz pompalayarak çalışınca ben Aküye yormamıştım
Benimki genel tavsiye. Denk gelmiş olabilir.
Yakıt geri kaçmış olabilir dediğiniz gibi. Gelene kadar da marş basmış olabilir.
 
Upvote 0

Geri
Üst Alt