Golf MK8 Multilink Arka Süspansiyon Kesilemeyen Amortisör-Takoz Sesi


ykonyar

Yeni Üye
Katılım
28 Ara 2023
Mesajlar
5
Tepkime puanı
0
Konum
Kırklareli
İsim
Yunuscan Konyar
Araç
Golf MK8 1.5 eTSI R-Line
Merhaba,

Golf MK8 aracımda özellikle sağ arkadan gelen lokurtu ve vuruntu sesini bir türlü kesemiyoruz.

Aracım 40.000 km ye yakın, 2022 model, 1.5 eTSI 150 hp. RLine donanım paketli. 150 hp olması sebebiyle arka süspansiyon sistemi multilink (çok bağlantılı), ayrıca spor arka süspansiyon diye geçiyor kataloğunda.

38.000 km civarı sağ arka taraftan bir ses hissettim ve garanti kapsamında aracımı servise götürdüm. Sorunu arka amortisörlerden kaynaklı görerek her iki tarafın da amortisörlerini garantiden değiştirdiler. Fakat bir hafta sonra stabilize yolda giderken tekrar arkadan ses gelmeye başladı. Servise tekrar gittiğimde sağ davlumbaz altında kalan yakıt boruları, depo üzerindeki olası ses yapabilecek hortumlar vs sabitlendi ve araç teslim edildi. Fakat yine bir hafta içinde aynı sesin artarak tekrar ettiğini görünce bu sefer tekrar servise gittim. Bu sefer aracım dört gün boyunca serviste kaldı. Servisin iyi niyetine ve ustaların takozlar dahil tüm parçaları değiştirdiğini söylemesine rağmen sesin biraz daha artarak aracın tarafıma teslim edilmesi oldukça can sıkıcı oldu. Bu sefer amortisör üst kulelerini değiştirdiklerini, depo içerisindeki şamandıra ve dalgalanma önleyici sistemlere kadar her şeyi kontrol ettiklerini söylediler. Fren merkezi dahi olası ses yapma ihtimaline karşılık yenisiyle denendi. İç pandizotlar sökülerek sesin içeride bir parçadan gelip gelmediğine bile bakıldı. Hatta 20.000 km civarındaki aynı donanım ve özelliklerdeki bir aracı da aynı stabilize yolda test ettik. Benim aracımda olan sesin beşte biri oranında onda da ses vardı. Servis tüm parçaları değiştirmesine rağmen malesef bu sesi kesemediğini, daha yapabilecekleri bir şeyin olmadığını samimiyet ve mahçubiyetle tarafıma bildirdi, el mahkum ben de aracımı geri aldım.

Sorum şudur ki olağan dışı bu sesleri yaşayan başka kullanıcılar da var mıdır?

VW’in en basit aracı olan polodan dahi böyle sesler gelmiyor. On tane farklı markalardan aracım oldu, bunlardan üçü VW, biri yine aynı gruptaki Skoda idi. Böyle bir sorunu ilk defa yaşıyorum ve oldukça can sıkıcı. VW’in “torsiyon çubuklu en düşük segment aracımızda bile olağan dışı sesler duyamazsınız fakat ürettiğimiz MK8 Golf’ün bağımsız süspansiyonlu modeline ait bazı arabaların süspansiyonu böyle arızalı parça sesi yapar” gibi bir tezi olmayacağını varsayıyorum. Servis ustaları dışında sanayideki ustaları da aracıma bindirip turlattım, her binen “ya amortisör kulesi ya da amortisör arızalı” diyor. Bir tane bu sesi normal gören ustaya rastlamadım, servis ustaları da dahil.

Konu hakkında aynı bileşenlere sahip bir Golf 7 GTI kullanıcısının linki tam olarak yaşadığım duruma ilişkin ışık olacak nitelikte:

http://www.vwgolfmk7problems.uk/index.html

İletişim merkezine durumu bildirdim, gelen cevabı merak ediyorum. Olmadı yukarıdaki linkte bahsi geçen Bilstein amortisörleri ve üst kuleleri yeni alıp deneyeceğim. Fakat garanti kapsamındaki bir araca 15 bin civarı harcama yapmak ve bunun kesin bir sonuç olmaması çok can sıkıcı. Ayrıca ülkemizde bu amortisörleri bulmak mümkün değil, yurtdışından ithalatçı firma aracılığıyla bir ay gibi bir sürede geliyor, bu sebeple fiyatı da yurtdışındakilerin iki katı oluyor.

Çekmiş olduğum sesin videosu da budur, ön plandaki çıtırtılar elimin titreşiminden oluşmuştur. Arkadan gelen lokurtu ve odun yuvarlanırmışçasına olan sesten bahsediyorum:


Fikir, öneri ve deneyimlerinizi paylaşırsanız çok mutlu olurum. Selamlar 🤚🏻
 

Benim sesten duyduğum amortisör patlak sesi. Ancak dışarda dikkatlice bakılıp yağ kaçağı var mı bakmak lazım yoksa üretimsel bir hat olabilir.
Şahsen benim motorda ilk marşlarda ve kalkışta lakırtı yapıyordu 30 bin km de iken bu km de böyle sıkıntımı olur ya falan dedik ustaya götürdük servise götürdük bir şey yok dediler. En son servise bıraktım ve aracın ilk hareketinde yük binen parçalara iyice bakın gerekirse söküp kontrol edin dedim. Araçın motor takozu parçalanmıştı söktüklerinde elime iki parça olarak verdiler. Bence sizde amortisörü söktürüp o bölgeye iyice kontrol ettirin bu gibi sorunların başka yolu yok.
 
Upvote 0
Motor kulakları, şanzıman kulakları, Z rotlar, rot başları, aks bağlantıları da kontrol edildi mi?
 
Upvote 0
Benim sesten duyduğum amortisör patlak sesi. Ancak dışarda dikkatlice bakılıp yağ kaçağı var mı bakmak lazım yoksa üretimsel bir hat olabilir.
Şahsen benim motorda ilk marşlarda ve kalkışta lakırtı yapıyordu 30 bin km de iken bu km de böyle sıkıntımı olur ya falan dedik ustaya götürdük servise götürdük bir şey yok dediler. En son servise bıraktım ve aracın ilk hareketinde yük binen parçalara iyice bakın gerekirse söküp kontrol edin dedim. Araçın motor takozu parçalanmıştı söktüklerinde elime iki parça olarak verdiler. Bence sizde amortisörü söktürüp o bölgeye iyice kontrol ettirin bu gibi sorunların başka yolu yok.
Merhaba, amortisörler, takozlar, üst kuleler garantiden değişti. Üzerindeki yeni amortisörlerde de herhangi bir kaçak durumu yok. Zaten 1500 km civarında kullanıldılar. Kauçuk parçalarda herhangi bir aşınma ve yırtık da söz konusu değil. Yazıyı biraz uzun yazmışım, kontrol edilen ve değişen parçaları yazdığım kısım araya kaynamış. Kusura bakmayın.
 
Upvote 0
Motor kulakları, şanzıman kulakları, Z rotlar, rot başları, aks bağlantıları da kontrol edildi mi?
Aracın ön kısmında herhangi bir ses yok, ses sadece arkadan ve daha çok sağ arkadan geliyor. Tüm parçalar tekrar tekrar kontrol edildi. Amortisörler, takozlar ve kuleler değişti.
 
Upvote 0
Aklıma geldi yıllar önce megane 2 aracımın arkasından böyle bir ses geliyordu. Bir gün iyice sinir olup aracı lifta aldım bir baktım arka torsyon çubuğunun içine taş gitmiş. Taşı çıkarınca sonu çözüldü. Sizinde acaba çamurluk içine veya arka tampon içine bir yere taş girmiş olabilir mi?
 
Upvote 0
Komik çözüm..

Bir şikayet var ve bir takım parçalar değişiyor.
Daha sonra sesin geçmediği bildiriliyor ve çözüm üretilmiyor.

Ee neden bu parçalar değişti ve ses devam ediyor.
Tecrübesizlik sonucu deneme tahtası muamelesi görmek hiç de hoş değil.

Bir de normal derler.
Bu ses normal değil.
Merkeze bildirin ve soruna çözüm olamayan, yetiştirilmemiş tecrübesiz kişilere araç emanet etmek, aracı kobay olarak kullanıp eğitim amacıyla mı kullanıyor olduğunu öğrenmek gerekir..

Aracınızı süspansiyon testi yapan bir yere gösterip altına girip sağı solu yumruklayarak çözüm bulunabilir. Bir bakmışsınız alt korumanın içinde taş da çıkabilir.. oraya nasıl girer tahmin ederim ama net olarak şu sebepten diyemem...

Geçmiş olsun
 
Son düzenleme:
Upvote 0
Aklıma geldi yıllar önce megane 2 aracımın arkasından böyle bir ses geliyordu. Bir gün iyice sinir olup aracı lifta aldım bir baktım arka torsyon çubuğunun içine taş gitmiş. Taşı çıkarınca sonu çözüldü. Sizinde acaba çamurluk içine veya arka tampon içine bir yere taş girmiş olabilir mi?Aracın tamponu

Aklıma geldi yıllar önce megane 2 aracımın arkasından böyle bir ses geliyordu. Bir gün iyice sinir olup aracı lifta aldım bir baktım arka torsyon çubuğunun içine taş gitmiş. Taşı çıkarınca sonu çözüldü. Sizinde acaba çamurluk içine veya arka tampon içine bir yere taş girmiş olabilir mi?
Arka tampon söküldü, araç bu süreçte en az on defa lifte kaldırıldı, her yerine bakıldı. Sorun alt takımda arızalı olan fakat gözle görülmeyen bir parça gibi duruyor.
 
Upvote 0
Komik çözüm..

Bir şikayet var ve bir takım parçalar değişiyor.
Daha sonra sesin geçmediği bildiriliyor ve çözüm üretilmiyor.

Ee neden bu parçalar değişti ve ses devam ediyor.
Tecrübesizlik sonucu deneme tahtası muamelesi görmek hiç de hoş değil.

Bir de normal derler.
Bu ses normal değil.
Merkeze bildirin ve soruna çözüm olamayan, yetiştirilmemiş tecrübesiz kişilere araç emanet etmek, aracı kobay olarak kullanıp eğitim amacıyla mı kullanıyor olduğunu öğrenmek gerekir..

Aracınızı süspansiyon testi yapan bir yere gösterip altına girip sağı solu yumruklayarak çözüm bulunabilir. Bir bakmışsınız alt korumanın içinde taş da çıkabilir.. oraya nasıl girer tahmin ederim ama net olarak şu sebepten diyemem...

Geçmiş olsun
Merkeze bildirmem sonucunda bölge sorumlusu tarafıma ulaştı. Araca yapılanlar hakkında bilgilerin toplandığını ve dosya oluşturulduğunu tarafıma iletti. Bu sorunun en kısa sürede son bir kez servise çağırılarak giderileceğini, durumun kendileri açısından da kabul edilemez olduğunu, asla mağdur edilmeyeceğimi, tüm opsiyonların masada olduğunu, mağduriyetimin muhakkak giderileceğini söylediler. Şuan için beklemedeyim, desteğiniz için teşekkürler.

Not: Dediğiniz gibi aracın her yerine yumruklayarak bakıldı, taş gibi bir durum söz konusu değil. Bildiğiniz sağ alt takımdan lokurtu geliyor fakat gözle görülen bozuk bir parça yok.
 
Upvote 0

Geri
Üst Alt