Golf 7'den sonra ne alınmalı?


Golf 7 den sonra ne alınmalı?

  • Golf 8

    Kullanılan: 19 18.4%
  • A3

    Kullanılan: 46 44.7%
  • Formertor

    Kullanılan: 38 36.9%

  • Kullanılan toplam oy
    103
  • Anket kapatılmış .

Aracınız hayırlı olsun, Golf 7 öyle bir araç ki, yeni neslinden bile (bence) kaliteli. Bu yüzden insanlar farklı araçlara yönelmeye başlıyor. Formentor un tasarımı çok güzel, iç hacmi ve bagajı Golf7 ye göre daha kullanışlı ve yol tutuşunun gayet başarılı olduğunu duydum, konfor olarak Golf7 ye göre daha sert mi merak ediyorum? ayrıca trim sesleri ve muhtelif yerlerde tıkırdama sorunu oluyor mu? Seat mimarisi kullandığı için belki bazı mirasları devralmıştır?

Desteğiniz için teşekkür ederim.
İyi dilekleriniz için teşekkür ederim.

Golf7 parça kalitesi ve sürüş konforu açısından golf8’e göre daha kaliteli. Ancak yeni araçlarda plastik kullanımı arttırılarak ekran/multimedya ve teknoloji ön plana çıkıyor artık.

Sorunuza gelecek olursak, formentor’un hissettiğim en büyük +sı amortisör konforu. Lastikler 19 inch olmasına rağmen girdiğim çukuru, geçtiğim kasisi kesinlikle golfe göre daha az hissediyorum.

Yol tutuşları hemen hemen benzer gibi, ikisi arasında büyük bi fark göremedim. Ama formentor yüksek bi araç olduğundan, ona + olarak yazabiliriz.

Travel assist, matrix led farlar, beats ses sistemi ve bucket tip elektrikli koltuklar golfe göre kendisini çok net hissettiren büyük +’lar.

Gelelim -‘lere… Yol ve rüzgar sesi olarak şehir içi kullanımda bi fark göremedim. Ancak 100-120 km üstünde bu sesleri golf daha az içeri alıyor. “Ben premium markayım” diyen cupra için büyük bi - olarak yazabiliriz.

Kabin içinde torpido gözü, kapı iç cepleri, orta kol dayama cebinin içi takır tukur plastik. Golflerdeki gibi halı kaplı değil. Ancak 2500km kullanım sonucunda hiçbir trim sesi duymadım… (sadece dokununca kötü😄)

Pololarda dahi olan kaput içi keçesi formentorda yok.

Ekranın altında bulunan dokunmatik panelde klima kumanları (soğuk sıcak ayarı) ve radyo ses ayarı şeritlerinin altında ışıklandırma ledi yok. Gece olunca allaha emanet basıyorsun. Ses açayım derken klima derecesi değişiyor, klima ısısı değiştirirken ses tuşuna basıyorsun yanlışlıkla vsvs…

Yakıt tüketimine gelince 1.2 tsi dsg golfle şehir içi 6-6.5 arası yakarken formentorla 7-7.5 yakıyorum tam 1 lt fark var. Ama ilerleyen zamanlarda düşebilir diye düşünüyorum.

Şimdilik aklıma bunlar geldi. Bütün bu yazdıklarımı düşünürsek, yeni aracımdan memnunum, yine olsa yine değiştiririm. Ama kaliteyi küçük dokunuşlarla daha iyiye taşıyabilirdi cupra.
 
2015 yılında sıfır aldığım 1.6 tdi golf 7 highline aracıma 8 sene bindikten sonra geçen ay vedalaştım ve formentora geçiş yaptım. Bu süreçte tiguain a baktım ama param yetmedi. (rline için yetmedi yani :) ) Aracı biraz daha yükseltmek istediğim için tercihim cupra oldu. Yine A3 e de baktım, A3 den beni soğutan şey bagaj zeminindeki plakanın inceliği oldu. Hatta satış temsilcisi öğrencim idi, dedim oğlum utanmasanız karton kutu koyacaksınız :) Birde ben elektrikli bagaja kafayı takmıştım, A3 de o da yoktu. Yoksa yakışıklı araç A3 diyecek birşey yok.
Şanzıman konusunda da formentor önde yorumlarını okuyunca daha da yükseldim.
Evet kapı içleri torpido içi falan kaplama olmaması üzücü.
Hatta kaputun çubukla tutturulması da golf 7 deki amortisörlü olmasından sonra şaşırttı ama golf 8 de de çubuk olduğunu duyunca üzüntüm hafifledi :)
Süspansiyonların sert olduğu söyleniyor. Evet golf 7 ye göre biraz daha sert ama bana konforsuz ve takırtılı gelmiyor açıkçası. Yani okuduklarımdan sonra daha kötü bekliyordum.
Yol tutuş için daha önce yazdım mı hatırlamıyorum ama tekrar edeyim, golf 7 aracımla girdiğim virajlı battı çıktıyı 70 ile limite yakın gidiyordum ama formentor ile aynı yeri 80 ile döndüm. Bana formentorun yol tutuşu daha iyi geldi. Özellikle viraj için.
Yukarıdaki arkadaşın yazdığı gibi ekrandaki ses açma kapatma ve klima kontrol kısmının gece ışıksız olması saçma. Muhtemelen makyajlı kasada düzeltirler. Çok bariz eksiklik. Ancak ses açma kapatmanın tek yeri bahsedilen yer değil, direksiyon üstünden de yapılabiliyor. Aynı şekilde klima içinde ekrandan açma kapatma yükseltme indirme yapılabiliyor.
Yine olsaydı iyi olurdu dediğim şeylerden biri ; start stop un ekrandan değil el freni civarında tuşlu olmasını tercih ederdim.
Dizelden sonra yakıt bana fazla geldi ama siz benzinliden geçeceğiniz için size çok sürpriz olmaz.
Formentorun tipi yakışıklılığı beni benden alıyor. Yine geriye dönsem yine formentor alırdım. Sanırım oyumun rengini de belli ettim :)
 
Golf 8 her anlamda iyi. Şanzıman yazılımı 2015 golften farklı.
A3 hb arkadaşımda var oda golf8 diyor kalite anlamında.
Şöyle a3 sline olursa olur.
Golfün style bile iş görür.
Yol tutuş golf 7 ye göre daha iyi
Teknoloji anlamında daha iyi.
Kış paketi çok konforlu
Ara sıra muzdarip olunan trim sesleri var doğru ama çözülemeyeni yok.
Garantili alırsanız daha avantajlı.
Formentor araştırırsanız kalite anlamında golften düşük. Amortisörler sert.
Golfteki bariz belli olan kalite düşüklüğü tüm firmalarda var. Formentorda dahada vardır.
Bir şanzıman için kalitrden vazgeçilmeZ.
Golften golfe geçmek daha mantıklı en azından bildiğiniz bir araç.
Golf her zaman golftür.
Formentorun 2. El piyasasıda zayıf.
Tercih sizin.
Ara sıra muzdarip olunan trim sesleri var doğru ama çözülemeyeni yok.
Bu maddeye katılmıyorum. Benım sol kapıda hala daha gacır gucur sesler gelıyor ıkı defa goturdum yagladılar yok kapı ayarı ama hafıf bır araba yan cukura gırsın kasılsın sesler gelıyor.
 
Şimdiden Allah gönlüne göre versin. Benim oyum golften yana oldu. A3 cü kaç yıldır takip ederim. Aklımın ucunda hep vardı ama ne zaman gidip baksam benim için hüsran olmustur. Golfteki ferahlik genişlik A3 te yok. Dışarıdan bakınca A3 çok hoşuma gidiyor ama benim tercihim golf olurdu.
Sonuç ne olursa olsun keyifli, sağlıklı günlerde kullanın.
 
İyi dilekleriniz için teşekkür ederim.

Golf7 parça kalitesi ve sürüş konforu açısından golf8’e göre daha kaliteli. Ancak yeni araçlarda plastik kullanımı arttırılarak ekran/multimedya ve teknoloji ön plana çıkıyor artık.

Sorunuza gelecek olursak, formentor’un hissettiğim en büyük +sı amortisör konforu. Lastikler 19 inch olmasına rağmen girdiğim çukuru, geçtiğim kasisi kesinlikle golfe göre daha az hissediyorum.

Yol tutuşları hemen hemen benzer gibi, ikisi arasında büyük bi fark göremedim. Ama formentor yüksek bi araç olduğundan, ona + olarak yazabiliriz.

Travel assist, matrix led farlar, beats ses sistemi ve bucket tip elektrikli koltuklar golfe göre kendisini çok net hissettiren büyük +’lar.

Gelelim -‘lere… Yol ve rüzgar sesi olarak şehir içi kullanımda bi fark göremedim. Ancak 100-120 km üstünde bu sesleri golf daha az içeri alıyor. “Ben premium markayım” diyen cupra için büyük bi - olarak yazabiliriz.

Kabin içinde torpido gözü, kapı iç cepleri, orta kol dayama cebinin içi takır tukur plastik. Golflerdeki gibi halı kaplı değil. Ancak 2500km kullanım sonucunda hiçbir trim sesi duymadım… (sadece dokununca kötü😄)

Pololarda dahi olan kaput içi keçesi formentorda yok.

Ekranın altında bulunan dokunmatik panelde klima kumanları (soğuk sıcak ayarı) ve radyo ses ayarı şeritlerinin altında ışıklandırma ledi yok. Gece olunca allaha emanet basıyorsun. Ses açayım derken klima derecesi değişiyor, klima ısısı değiştirirken ses tuşuna basıyorsun yanlışlıkla vsvs…

Yakıt tüketimine gelince 1.2 tsi dsg golfle şehir içi 6-6.5 arası yakarken formentorla 7-7.5 yakıyorum tam 1 lt fark var. Ama ilerleyen zamanlarda düşebilir diye düşünüyorum.

Şimdilik aklıma bunlar geldi. Bütün bu yazdıklarımı düşünürsek, yeni aracımdan memnunum, yine olsa yine değiştiririm. Ama kaliteyi küçük dokunuşlarla daha iyiye taşıyabilirdi cupra.
Detaylı bilgi paylaşımınız için çok teşekkür ederim. Yeni aracınız ile keyifli yolculuklar diliyorum. Formentor ciddi anlamda f/p aracı olarak duruyor. Sanırım MK8, A3Y ve Formentor önümüzdeki aylarda makyajdan geçecek, en iyi kararı vermek için makyajı beklemek mantıklı gibi.
Saygılar.
 
2015 yılında sıfır aldığım 1.6 tdi golf 7 highline aracıma 8 sene bindikten sonra geçen ay vedalaştım ve formentora geçiş yaptım. Bu süreçte tiguain a baktım ama param yetmedi. (rline için yetmedi yani :) ) Aracı biraz daha yükseltmek istediğim için tercihim cupra oldu. Yine A3 e de baktım, A3 den beni soğutan şey bagaj zeminindeki plakanın inceliği oldu. Hatta satış temsilcisi öğrencim idi, dedim oğlum utanmasanız karton kutu koyacaksınız :) Birde ben elektrikli bagaja kafayı takmıştım, A3 de o da yoktu. Yoksa yakışıklı araç A3 diyecek birşey yok.
Şanzıman konusunda da formentor önde yorumlarını okuyunca daha da yükseldim.
Evet kapı içleri torpido içi falan kaplama olmaması üzücü.
Hatta kaputun çubukla tutturulması da golf 7 deki amortisörlü olmasından sonra şaşırttı ama golf 8 de de çubuk olduğunu duyunca üzüntüm hafifledi :)
Süspansiyonların sert olduğu söyleniyor. Evet golf 7 ye göre biraz daha sert ama bana konforsuz ve takırtılı gelmiyor açıkçası. Yani okuduklarımdan sonra daha kötü bekliyordum.
Yol tutuş için daha önce yazdım mı hatırlamıyorum ama tekrar edeyim, golf 7 aracımla girdiğim virajlı battı çıktıyı 70 ile limite yakın gidiyordum ama formentor ile aynı yeri 80 ile döndüm. Bana formentorun yol tutuşu daha iyi geldi. Özellikle viraj için.
Yukarıdaki arkadaşın yazdığı gibi ekrandaki ses açma kapatma ve klima kontrol kısmının gece ışıksız olması saçma. Muhtemelen makyajlı kasada düzeltirler. Çok bariz eksiklik. Ancak ses açma kapatmanın tek yeri bahsedilen yer değil, direksiyon üstünden de yapılabiliyor. Aynı şekilde klima içinde ekrandan açma kapatma yükseltme indirme yapılabiliyor.
Yine olsaydı iyi olurdu dediğim şeylerden biri ; start stop un ekrandan değil el freni civarında tuşlu olmasını tercih ederdim.
Dizelden sonra yakıt bana fazla geldi ama siz benzinliden geçeceğiniz için size çok sürpriz olmaz.
Formentorun tipi yakışıklılığı beni benden alıyor. Yine geriye dönsem yine formentor alırdım. Sanırım oyumun rengini de belli ettim :)
Deniz hocam, kıymetli yorumunuz için teşekkür ederim. Formentor bence de çok yakışıklı ve ölmeyecek bir tasarıma sahip. Dediğiniz gibi bazı detaylarda sıkıntıları var ama sanırım makyaj da düzelecektir. Tüm seçenekler önümüzdeki aylarda makyaja gireceği için hepsini görmek farz oldu. Tekrar teşekkür ederim.
Saygılar.
 
Şimdiden Allah gönlüne göre versin. Benim oyum golften yana oldu. A3 cü kaç yıldır takip ederim. Aklımın ucunda hep vardı ama ne zaman gidip baksam benim için hüsran olmustur. Golfteki ferahlik genişlik A3 te yok. Dışarıdan bakınca A3 çok hoşuma gidiyor ama benim tercihim golf olurdu.
Sonuç ne olursa olsun keyifli, sağlıklı günlerde kullanın.
Teşekkür ederim Aydın hocam, ben ciddi bir Golf sevdalısıyım, mk7 yi almak için çok beklemiş, özel sipariş vererek 72 gün geçsin diye uykularım kaçmıştı. mk8 çıkınca ona geçerim diye düşünmüştüm ama içime sinmemişti. Makyajdan sonrasına bakacağım artık. Teşekkür ederim.
Saygılar.
 

Geri
Üst Alt