Uzun süre (6-12 ay arası) Aracın park halinde kalması


Alibey

Üye
Katılım
24 Eki 2023
Mesajlar
239
Tepkime puanı
181
Konum
Ankara
İsim
Ali
Araç
Skoda Kodiaq 1.5 TSI ACT DSG
Herkese merhaba dostlar. Yakın zamanda yurtdışına çıkacağım için ve aracımı (2019 Skoda Kodiaq 1.5 tsı) Türkiye’de emanet edebileceğim kimse olmadığı için sizce ne şekilde aracı bırakıp gitmeliyim. En az 9-10 ay olabilir bu süre. Örneğin akü’yü söküp evde mi muhafaza etsem? ( Akünün tükenme ihtimaline karşı) Ek olarak lastikler için 4 parça kalas bulup aracı kalaslar üzerine çıkartıp mı beklese iyi olur? Araç kapalı otoparkta bekleyecek. Uzun süre çalışmaması bir sorun teşkil eder mi? Misal uzun süre çalışmadığında contalar gevreyip yağ sızdırması yapar mı? Bu tarz bir deneyim yaşayan oldu mu? Neler önerirsiniz bu konu hakkında.
 

Ayrıca aracın uzun süre çalışmaması motor ve diğer aksamlar için (Şanzıman, alt takım bağlantıları vs) sıkıntılı bir durum olur mu sizce?
 
Çok büyük problem olacağını zannetmiyorum aracınız zaten yeni. Tabi 9-10 ay ciddi bir süre. En azından 3 ayda bir aracın çalışıp 50-100 km yapmasını tavsiye ederdim güvenebileceğiniz biri olsa.
Ama en kötü dönüşte 4 lastik 1 akü ve yağ değişimi ile sıkıntısız kullanırsınız...
 
18 yıl ? 22 yıl ? garajda unutulan xxx marka/model yutub filmleri aklıma geldi.

Reyting uğruna bu milletti yalan senaryolarla kandırdılar uyanıklar.

Konu başlığında 9-10 ay lık bir süreç var

Hiç çalıştırılmayacaksa Akü ömrünün yattığı yerde kendi ömründen yemesi dışında hiç sorun yok.
 
Akü nün eksi kutup bağlantısının sökülmesi yeterli deniyor akü için. Akü yü bu şekilde hallettik diyelim. Bunun dışında motor sağlığı, lastikler sabit kalacağı için yere bastığı kısımlar düzleşme yapar şeklinde yorumlar da okumuştum. Bu konuda ne şekilde karar almak gerekir acaba? Gerçi lastiklerin son sezonu zaten. 100bin km yaptım lastiklerimle. Döndüğümde 1 takım lastik alırım muhtemelen. Bunun dışında motorla, şanzımanla, alt takım bağlantılarıyla ilgili alabileceğim önlemler neler olabilir sizce?
 
Akü nün eksi kutup bağlantısının sökülmesi yeterli deniyor akü için. Akü yü bu şekilde hallettik diyelim. Bunun dışında motor sağlığı, lastikler sabit kalacağı için yere bastığı kısımlar düzleşme yapar şeklinde yorumlar da okumuştum. Bu konuda ne şekilde karar almak gerekir acaba? Gerçi lastiklerin son sezonu zaten. 100bin km yaptım lastiklerimle. Döndüğümde 1 takım lastik alırım muhtemelen. Bunun dışında motorla, şanzımanla, alt takım bağlantılarıyla ilgili alabileceğim önlemler neler olabilir sizce?


Akünün optimal ömür saglığı
Sürekli rutin şarj/desarj sirkülasyonu ile sağlanır.

Yani Kutup başlarını sökmek %100 çözüm degildir.

2 yıl önce benimde bir arkadaş (evi benim eve yürüyerek 10 dk) yurtdısına gitmisti

Anahtarı bana bıraktı. (Passat 1.5 tsi)
Faydamız olsun dedik her ay bir kere pazar günü gidip rölantide çalıstırdım. Hiç çalıştırmamaktan iyidir tabi...(emanet araçla trafiğe çıkmam böyle bir takıntım var)

Burdada

Akü şarj / dejarj kuralı dahilinde

Akünün optimal sarjı,, şarj dinamosunun araç motor devirinden beslenecegi 1600-2000-3000 devirle tam mümkün olup , sarj dinamosu anca böyle devirlerde aküyü tam/optimal sarj eder.

Yani aslında aracı trafiğe çıkarıp devir yedirmek lazım

Sonuç olarak rölantide 15-20 dk calıstırmakta aküyü tam sağlıklı şarj etmez.
 
Son düzenleme:
Akünüz şarj cihazına bağlı olmadıktan sonra, araç üzerinde de dursa, evde de dursa, döndüğünüzde derin deşarj nedeniyle kullanılamaz halde olacaktır.

Lastikler yeni olsaydı, aracı takoza kaldırıp bırakmanız gerekirdi, yani lastiklerin yere hiç temas etmemesi gerekir. Ama 100 bin km kullanılmış lastiğin kollanmasına zaten gerek yok.

Sağ salim yurda döndüğünüzde inşallah, 4 adet lastik, 1 adet akü alıp yola devam edebilirsiniz.

Başka hiç bir aksamda sorun yaşanmayacaktır.



.
 
Akünün optimal ömür saglığı
Sürekli rutin şarj/desarj sirkülasyonu ile sağlanır.

Yani Kutup başlarını sökmek %100 çözüm degildir.

2 yıl önce benimde bir arkadaş (evi benim eve yürüyerek 10 dk) yurtdısına gitmisti

Anahtarı bana bıraktı. (Passat 1.5 tsi)
Faydamız olsun dedik her ay bir kere pazar günü gidip rölantide çalıstırdım. Hiç çalıştırmamaktan iyidir tabi...(emanet araçla trafiğe çıkmam böyle bir takıntım var)

Burdada

Akü şarj / dejarj kuralı dahilinde

Akünün optimal sarjı,, şarj dinamosunun araç motor devirinden beslenecegi 1600-2000-3000 devirle tam mümkün olup , sarj dinamosu anca böyle devirlerde aküyü tam/optimal sarj eder.

Yani aslında aracı trafiğe çıkarıp devir yedirmek lazım

Sonuç olarak rölantide 15-20 dk calıstırmakta aküyü tam sağlıklı şarj etmez.
Aynen. Sadece çalıştırmanın iyi olacağı kanısı vardır ama yanlış. Devir çevirmeden (belli bir süre) alternatör aküyü yeterince şarj edemez. Buda ortalama çıkış değerleriyle 30-45 dk gibi bir süre belli bir devirde. Tabi her zaman akü o kadar deşarj olmuyor.
 
akü ve lastikler hakkında bahsedilenlerin haricinde:

yakıt deposundaki aksamların sağlıklı kalması için, Aracınızı 40% civarı yakıt ile bırakın. Döndüğünüzde kısa sürede yeni yakıt alın çünkü aracınızdaki yakıt eskidiği için sağlıksız olacaktır.

El freniniz uzun süre çekili kalacağı için kaynayabilir, düz ve güvenilir bir garajda kalıcaksa takoz ile sabitleyip, aracı viteste bırakmak daha sağlıklı olabilir. (Aşağıdaki videoda da bu konuya değiniyordu diye hatırlıyorum)

Aracın motor yağı durduğu yerde eskiyeceği için döndükten sonra en yakın zamanda bakım yaptırmanızın mantıklı olacağı düşüncesindeyim.

Mümkünse kapalı garaja parkedin (nemli bir şehirdeyseniz bu en iyi seçenek olmayabilir)

Aşağıdaki videoda bahsi geçen adımlardan, imkanınız dahilinde olanları yapmanızı tavsiye ederim.

ilgili video :
 
Dostlar, Paylaşımlarınız için Teşekkür Ederim hepinize. Söylenenler benim de kafama yatıyor. Hepsini uygulamaya çalışacağım. Paylaşılan video’da motor yağının boşaltılması ve aracın bu şekilde beklemesinin daha sağlıklı olacağı söyleniyor fakat bir tek bunu yapamayacağım gibi. Bunu yapabilecek el becerim de yok gerekli alet edevata da sahip değilim. Yurtdışı seyahatinden Türkiye’ye dönüş yaptıktan 1-2 gün sonra yağ ve filtre değişimlerini yaptırırsam bu konuda da sorun yaşamam sanırım. Teşekkürler.
 
Dostlar, Paylaşımlarınız için Teşekkür Ederim hepinize. Söylenenler benim de kafama yatıyor. Hepsini uygulamaya çalışacağım. Paylaşılan video’da motor yağının boşaltılması ve aracın bu şekilde beklemesinin daha sağlıklı olacağı söyleniyor fakat bir tek bunu yapamayacağım gibi. Bunu yapabilecek el becerim de yok gerekli alet edevata da sahip değilim. Yurtdışı seyahatinden Türkiye’ye dönüş yaptıktan 1-2 gün sonra yağ ve filtre değişimlerini yaptırırsam bu konuda da sorun yaşamam sanırım. Teşekkürler.
Hiçbir sorun olacağına sanmam zira araçlar bayilerde aylarca yatıyor, bizim aracımızı aldığımızda neredeyse 7 ay 0km olarak yatmış.
 
Hiçbir sorun olacağına sanmam zira araçlar bayilerde aylarca yatıyor, bizim aracımızı aldığımızda neredeyse 7 ay 0km olarak yatmış.

Yani aslında öyle.

10 ay yatırılırsa

Normalde 6 yıl gidecek akünün ömründen 0,5 yıl kaybedilir anca (hadi 1 yıl kaybedilsin)

Yoksa akü tümden 10 ay sonra pert olur. Kullanılamaz hale gelir çöp olur Sonucu çıkmaz.
 
Son düzenleme:
Dostlar, Paylaşımlarınız için Teşekkür Ederim hepinize. Söylenenler benim de kafama yatıyor. Hepsini uygulamaya çalışacağım. Paylaşılan video’da motor yağının boşaltılması ve aracın bu şekilde beklemesinin daha sağlıklı olacağı söyleniyor fakat bir tek bunu yapamayacağım gibi. Bunu yapabilecek el becerim de yok gerekli alet edevata da sahip değilim. Yurtdışı seyahatinden Türkiye’ye dönüş yaptıktan 1-2 gün sonra yağ ve filtre değişimlerini yaptırırsam bu konuda da sorun yaşamam sanırım. Teşekkürler.
Yağ boşaltmaya hiç gerek yok. İçindeki yağ çok bitik durumda fazla km yapmış ise pek tercih etmezdim ama sonuç olarak hiç gerek yok.
 

Hicbirsey yapmaniza gerek yok. Aküyü sokerseniz araci nasil kitleyeceksiniz?

Benim tek bir tavsiyem var;
Birakacaginiz kapali otoparkta kemirgen sorunu olmamasina dikkat edin yeterli. Belki bi ihtimal boyle bir sorun yasayabilirsiniz o da dusuk ihtimal
 

Geri
Üst Alt