2014 Golf 7 1.4 TSI DSG Aracım Yetkili Servis Emme Manifoldunda Kurum Bağlamış Dedi


damrankomran

Yeni Üye
Katılım
28 Ağu 2023
Mesajlar
1
Tepkime puanı
0
Konum
İstanbul
İsim
Emre
Araç
Aydın
Merhaba 2014 model benzinli Golf 7 1.4 TSI DSG şanzımanlı aracım var. Aracı periyodik bakım için Yetkili Servis'e götürdüm. Araçta yolculuk esnasında bir kereliğine sarı motor ikaz ışığı kısa süreliğine yanıp sönmüştü. Periyodik bakıma verirken bu durumdan bahsettim ve kontrol edilmesini istemiştim. Yetkili servis bana aracın emme manifoldunda kurum oluştuğunu, temizlenmesi, civata ve contaların değişmesi gerektiğini söyledi. Ceviz kabuğu temizliği adında daha önce de forumda paylaşılan bir videodaki tarzda temizleme yapıldığını söyledi. Fiyatı 14.000₺. Aracımda herhangi bir tekleme, vuruntu, gaza basıldığında geç algılama veya bayılma gibi bir durum yok. Motoru ve egzozu dinlediğimde de herhangi bir tekleme sorunuyla karşılaşmadım. Bir iki ustaya sordum fakat Benzinli araçlarda bu şekilde emme manifoldunda kurum oluşma şikayetine rastlamadıklarını belirttiler.
Aranızda böyle bir durumla karşılaşan var mı? Ne yapmam lazım? Yetkili servis mi yoksa Özel bir serviste mi yaptırmam daha doğru olur.
Teşekkürler
 

Bende ilk çalıştırmada rölenti dalgalanması ve arıza lambası yakma olayı oldu , yetkili serviste bujiler değişti ve yazılım güncellendi sürekli şehir içi düşük devir kullanımında kurum olayı bu motorlarda oluyor 1 depo wurtun benzin enjektör temizleyici kullandım ve biraz yüksek devirle o depoyu bitirdim sıkıntı kalmadı
 
Bu tip sorunların ana sebebi aracı düşük devirde ve düşük hızlarda kullanmak. Her ne kadar vitesi manuele alıp 4. Viteste 2500-3000 devir arası yarım saat kullanın deseler de ( bu ayrıca tdı motorlar için partikül temizliği için de yapılıyor ve tavsiye ediliyor ) Şehirlerarası otobanlarda yüksek hızlarda 160-180 km/h civarı (trafiği tehlikeye atmadan) yarım saat sürüş yapmayı tercih ediyorum ben. Araç için hem daha doğal bir süreç oluyor bu hem de fren tertibatı bi kendine geliyor. Ayrıca araçta balans var mı yok mu diye kontrol etmiş oluyorum bu sayede :)
Arada bir aracı kendine getirtmek gerek şeklinde yorumluyorum ben bunları kendimce. Bunlar benim şahsi düşüncem ve fikrimdir. 2016 yılında sıfır km aldığım 1.6 tdı b8 kasa passatımı 4 yılda 180.000 km yukarda anlattığım gibi kullandım. Ne bir kez rölantide rejenerasyona girdi ne de motorun herhangi bir aksamında kurum bağlama şikayetim olmuştu. Enjektörler şakırdamaya başlayınca da sattım gitti zaten.
 
Merhaba 2014 model benzinli Golf 7 1.4 TSI DSG şanzımanlı aracım var. Aracı periyodik bakım için Yetkili Servis'e götürdüm. Araçta yolculuk esnasında bir kereliğine sarı motor ikaz ışığı kısa süreliğine yanıp sönmüştü. Periyodik bakıma verirken bu durumdan bahsettim ve kontrol edilmesini istemiştim. Yetkili servis bana aracın emme manifoldunda kurum oluştuğunu, temizlenmesi, civata ve contaların değişmesi gerektiğini söyledi. Ceviz kabuğu temizliği adında daha önce de forumda paylaşılan bir videodaki tarzda temizleme yapıldığını söyledi. Fiyatı 14.000₺. Aracımda herhangi bir tekleme, vuruntu, gaza basıldığında geç algılama veya bayılma gibi bir durum yok. Motoru ve egzozu dinlediğimde de herhangi bir tekleme sorunuyla karşılaşmadım. Bir iki ustaya sordum fakat Benzinli araçlarda bu şekilde emme manifoldunda kurum oluşma şikayetine rastlamadıklarını belirttiler.
Aranızda böyle bir durumla karşılaşan var mı? Ne yapmam lazım? Yetkili servis mi yoksa Özel bir serviste mi yaptırmam daha doğru olur.
Teşekkürler


Hoş geldin


https://www.golftutkusu.com/topic/178-ben-kimim-tanisma-konusu/page/233
 
Geçenlerde şöyle bir video izledim konuyla alakalı. Buradaki kurumların gazlamayla geçeceğini sanmıyorum.
Ayrıca enjektör temizleyicilerin katkısı nasıl olur emin olamadım.
 
Carbon clean işlemi yapan yerler ile görüşün belki sorununuzu çözebilir
 

Geri
Üst Alt