Golf 8 İmpression kalkışta zıplama sorunu


Katılım
20 Kas 2023
Mesajlar
192
Tepkime puanı
130
Konum
Ankara
İsim
Deniz
Araç
Polo Life
Herkese merhabalar, ağustos ayında aldığım golf 8 impression aracımla uzun süredir beraberim ve baya bir tecrübe ettim, aslında bu aracı almadan önce özellikle manuel olmasını istemiştim fakat geldiğim son noktada manuel arabadan keyif almam gerekirken iyice soğudum, sorunumu sizlere de sunmak istedim. Araba ile motorum soğuk veya sıcak fark etmeksizin kaldırırken sürekli öne doğru zıplama (silkelenme) durumu meydana geliyor önceden bu durumu forumda okumuştum fakat bu durum bana hiç normal gelmiyor, şu zamana kadar hep manuel araba kullandım ve hayatımda hiç böyle bir sorunla karşılaşmadım, bu sorunun çözümü var mıdır, aracı daha önceden yetkili servise göstermiştim.
 

7 lerde de öyle, kavrama noktasında devir hafiften artıyor ve yeterli tork ve güç sağlanırsa bırakıyor. (7 de zorlanarak, 7.5 da daha kolay)
Tam bu kavrama esnasında gaza basarsak biraz ileri atılıyor araç.

Benim dediğim gaz verme olayı ise şöyle:
debriyaj daha kavrama noktasına gelmeden hafif gaza dokunup çekince ayağınızı, autohold bırakıyor.
Çok denedim fakat auto hold olmadan aracın zıplatmayı daha az oluyor, keşke normal yokuş kalkış sistemi olsaymış, en azından manuel araçlarda
 
Upvote 0

2021 ve 2023 olmak üzere 2 tip impressionu da uzun dönem tecrübe etme fırsatım oldu güncel 2023 ımpression DLAAL kodlu motora sahibim. Bahsettiğiniz öne atma sirkeleme durumlarını 2021 model olan aracımda yaşadım ancak bende debriyajı @Acardag gibi yıprattım . Şuan 2023 model olan aracımda epey yol yapmama rağmen hala o öne atma sorununu yaşamadım . Bariz şekilde farkı hissettim zaten 2021 i verip 2-3 gün içinde 2023 modeli teslim aldım ben debriyaj ilk başta 0 oluşundan hissetmedim ama şuan bariz bi fark var .

Sanırım bi sorun vardı giderildi . İlk gelen 2021 model aracım DLA kodu ile gelmişti şuanki araçla ilk marş sesleri bile farklı.

Dsg konusuna gelecek olursak ben ciddi şekilde hantallık hissettim ikame araç geldiğinde km'den dolayıdır dedim bende ama 18.000kmde R line dsg araç aldık arkadaşıma şehir dışından . Oda 2018 7.5 1.0 golften geçti ikimizde aynı hissizliği aldık . Belki izolasyon iyidir diye hissetmiyorumdur falan diye avuttum ama kadranı referans alınca beklediğim kadar iyi değildi
Arcın motor numarası DLA ile başlıyor fakat 2023 model ,acaba hangi aydan sonra DLAAL motor kodlu manuel golf üretimi başladı eğer böyle bir durum varsa volkswagen bu durumu kabul edip garanti yoluyla bu soruna çözüm bulmam zorunda'dır eğer 2023 sonrasında bazı modellerde bu sorun çözüldüyse volkswagen deki mühendisler 3 yıldır neredeydi gerçekten büyük rezillik.
 
Upvote 0
Benim aracimin motor kodu DLAD. 1.0 manuel. Hoplama ziplama sorunu yok fakat unutmayin bu arac 3 silindirli. Dogasi zaten titresimli. Ona ragmen yine de gayet guzel cozmus vag isi.
 
Upvote 0
Öne doğru zıplama derken aynı şeyden mi bahsediliyor acaba emin olamadım.
Düz yolda hiç gaza basmadan debriyajdan ayağınızı yavaşça çektiğinizde devir artıyor. Ve debriyajdan ayağınızı biraz daha çektiğinizde devir geri düşüyor. Benim yaşadığım "zıplama" durumu bundan kaynaklanıyor. Motor kodlarına göre bu davranışta bir değişiklik var mı acaba?
 
Upvote 0
Ben de audi a3 de var onda hill holder var ayni zamanda da autohold tusu var. Golf 8 de hill holder yok sanirim.
 
Upvote 0
Dogrudur. Kasim 2022 uretim yili. Obd11 ile bakinca 2023 model gorunuyor.
 
Upvote 0
Autohold kapalı bir şekilde kullanıyorum artık yokuş aşağı, yokuş yukarı böyle olunca öne doğru zıplama çok daha az oluyor ama bu seferde araç yokuşlarda kayıyor
 
Upvote 0
Aracın motor kodu DLAP imiş bu seri sıkıntı çözülmüş seri mi acaba
 
Upvote 0

Geri
Üst Alt