Şanzıman için Yol adaptasyonu ve Temel Ayar


Alibey

Üye
Katılım
24 Eki 2023
Mesajlar
227
Tepkime puanı
175
Konum
Ankara
İsim
Ali
Araç
Skoda Kodiaq 1.5 TSI ACT DSG
Herkese Merhaba, 2019 model Skoda Kodiaq 1.5 tsı aracımın şanzıman kaynaklı hafif te olsa rölantide bir titremesi mevcut. Temel ayar, yol adaptasyonu yapılırsa düzelir dediler yetkili servisten. Ama yetkili serviste de elletmek istemiyorum açıkçası. Bu işleri kendim halletmek istiyorum. Bu konuda yardımcı olabilecek bilgili,tecrübeli birileri var mıdır acaba?
 

Merhaba odis cihazınızla otobanda olmanız lazım, şehir içinde mümkün değil. Km bilgisine yani kavrama durumuna göre adaptasyonunun tutmama, daha kötü olma ihtimali var.
 
Peki Ankara’da bu işi yapabilecek Tecrübeli bir Özel servis önerebilir misiniz. Yoksa Yetkili servis’ten şaşmamak mı gerekir?
 
Peki Ankara’da bu işi yapabilecek Tecrübeli bir Özel servis önerebilir misiniz. Yoksa Yetkili servis’ten şaşmamak mı gerekir?
Rölantideki titremeyi temel ayarla daha doğrusu şanzımanla bağdaştıramadım desem daha doğru olur. Arızadan kesin emin miyiz?

Manuel adaptasyon deneyin bakalım. Kontak açık gaz pedalına sonuna kadar basın 30 sn sonra ayağınız pedalda kalsın kontağı kapatın, kontak kapalı ve ayağınız pedalda 30sn daha bekledikten sonra (totalde 60sn sürecek) ayağınızı gazdan çekin ve normal bir şekilde aracı çalıştırın.
 
Rölantideki titremeyi temel ayarla daha doğrusu şanzımanla bağdaştıramadım desem daha doğru olur. Arızadan kesin emin miyiz?

Manuel adaptasyon deneyin bakalım. Kontak açık gaz pedalına sonuna kadar basın 30 sn sonra ayağınız pedalda kalsın kontağı kapatın, kontak kapalı ve ayağınız pedalda 30sn daha bekledikten sonra (totalde 60sn sürecek) ayağınızı gazdan çekin ve normal bir şekilde aracı çalıştırın.
Bunu da deneyeyim tabi. Durumu şöyle anlatayım. Aracımın şanzıman yağı’nı geçen ay değiştirdim. Araç 103.000 km 2019 Skoda Kodiaq 1.5 tsı. Yetkili servis yağı yerine yine aynı spesifikasyonları karşılayan Febi marka 49700 kodlu şanzıman yağı’nı tercih ettim (maliyetlerden dolayı). Hem yetkili servis hem de Araca koyulan febi marka yağ’ın spesifikasyonları aynı (G055 529 A2). Bu kod’un aracınıza uygun olduğunu nasıl fark ettiniz derseniz de Skoda Yetkili Servis’e danıştım ve bana kendilerinin kullandığı yağı gösterdiler. Orjinal şanzıman yağının üzerinde bu kod yazıyordu.
Yağ değişimi yapıldıktan 3-5 gün sonra trafikte kırmızıda beklerken araçta bir titreşim olduğunu farkettim. Şanzıman yapı aklıma geldi hemen. Vitesi N ye aldım titreme kayboldu. Bu arada o titreme esnasında vites D konumunda ve ayağım frene tam basıyordu.
100-200 metre ilerde bir daha kırmızıya kaldım. Yine Vites D konumunda ve frene tam basıyorken bu kez de titreme falan yapmadı. Yani kafasına göre bi titreme yapıp bi yapmaması bana bi adaptasyon sorunu olduğu şüphesi uyandırdı açıkçası. Çünkü aracı orjinal odis cihazına da bağladık. Şanzımanda hata var mıdır acaba diye. Herhangi bir hata yoktu şanzımanda.
Durum böyle olunca da sanki temel ayar,yol adaptasyonu yapılırsa düzelir gibime geliyor.
 
Şanzıman yağı için doğru marka ve doğru kod kullanmışsınız. Gayet memnun edeceğini düşünüyorum, şanzıman yağı değişmesi durumunda temel ayar yapmak gerekir.
 
Şanzıman yağı için doğru marka ve doğru kod kullanmışsınız. Gayet memnun edeceğini düşünüyorum, şanzıman yağı değişmesi durumunda temel ayar yapmak gerekir.
Şanzıman yağı değişiminden sonra temel ayar,yol adaptasyonu’na gerek yok demişlerdi ama bence gerek var. Çünkü bi aptallaştı yani şanzıman. Temel ayar kendine getirir şanzımanı eminim.
 
Şanzıman yağı değişiminden sonra temel ayar,yol adaptasyonu’na gerek yok demişlerdi ama bence gerek var. Çünkü bi aptallaştı yani şanzıman. Temel ayar kendine getirir şanzımanı eminim.
Size tariflediğimi yaptınız mı? Bence de kendine gelecektir, sürüş temel ayarı da ihtiyaç olabilir.
 
Bunu da deneyeyim tabi. Durumu şöyle anlatayım. Aracımın şanzıman yağı’nı geçen ay değiştirdim. Araç 103.000 km 2019 Skoda Kodiaq 1.5 tsı. Yetkili servis yağı yerine yine aynı spesifikasyonları karşılayan Febi marka 49700 kodlu şanzıman yağı’nı tercih ettim (maliyetlerden dolayı). Hem yetkili servis hem de Araca koyulan febi marka yağ’ın spesifikasyonları aynı (G055 529 A2). Bu kod’un aracınıza uygun olduğunu nasıl fark ettiniz derseniz de Skoda Yetkili Servis’e danıştım ve bana kendilerinin kullandığı yağı gösterdiler. Orjinal şanzıman yağının üzerinde bu kod yazıyordu.
Yağ değişimi yapıldıktan 3-5 gün sonra trafikte kırmızıda beklerken araçta bir titreşim olduğunu farkettim. Şanzıman yapı aklıma geldi hemen. Vitesi N ye aldım titreme kayboldu. Bu arada o titreme esnasında vites D konumunda ve ayağım frene tam basıyordu.
100-200 metre ilerde bir daha kırmızıya kaldım. Yine Vites D konumunda ve frene tam basıyorken bu kez de titreme falan yapmadı. Yani kafasına göre bi titreme yapıp bi yapmaması bana bi adaptasyon sorunu olduğu şüphesi uyandırdı açıkçası. Çünkü aracı orjinal odis cihazına da bağladık. Şanzımanda hata var mıdır acaba diye. Herhangi bir hata yoktu şanzımanda.
Durum böyle olunca da sanki temel ayar,yol adaptasyonu yapılırsa düzelir gibime geliyor.
Kaç litre yağ koydunuz.?
 
Yetkili servise sorduğumda bu şanzıman (dq381) 6-6,5 litre yağ alır demişti.
Ben de ne olur ne olmaz diye Febi’nin 49700 kodlu şanzıman yağından 7 litre almıştım. (G055 529 A2). Bu spesifikasyon hem yetkili servis orjinal şanzıman yağının üzerinde yazıyor hem de benim almış ve şanzımana koydurmuş olduğum yağ’ın üzerinde yazıyor. Öncelikle 6 litre yağ basalım ve duruma göre ekleme yaparız dedi usta. 6 litre yağı bastıktan sonra yaklaşık 1 litre’sini geri aktı. Dolayısıyla şanzımana yaklaşık 5 litre civarında yağ konulmuş olundu
 
Aracıma dün temel ayar yapıldı. Ardından yol adaptasyonu yapıldı. Tüm süreç boyunca usta ile birlikteydim. Herşeyi kitabına uygun yapmamıza rağmen hala aynı sorun devam ediyor malesef.
 
Şu vag grubdaki araçların rölantide titreme olayı beni bitirdi gerçekten. Bir de sorun yok denlip yola devam ediliyor. Çözülemiyor ya da biz ustasına denk gelemiyoruz.
 

Rölantideki titremeyi temel ayarla daha doğrusu şanzımanla bağdaştıramadım desem daha doğru olur. Arızadan kesin emin miyiz?

Manuel adaptasyon deneyin bakalım. Kontak açık gaz pedalına sonuna kadar basın 30 sn sonra ayağınız pedalda kalsın kontağı kapatın, kontak kapalı ve ayağınız pedalda 30sn daha bekledikten sonra (totalde 60sn sürecek) ayağınızı gazdan çekin ve normal bir şekilde aracı çalıştırın.
Hocam bunu yapmamız da herhangi bir olumsuz bir durum oluşmaz değil mi?
 

Geri
Üst Alt