Maliyetten kaçmak bir tarafta , fazladan parça değiştirip girdi sağlamak da diğer tarafta..@Savatage @ozdemir0629
Bende çok şaşırdım 19.000de arıza lambası yakması çok garibime gitti sürekli fren kullanan biri de değilim yol takibiyle gidiyorum genellikle . 1.0 Golf 8 lerde 11.000de değiştiğini biliyoruz demişti servis danışmanı. Maliyetten kaçmak için ne yapacaklarını şaşırdılar
Bakım periyodu, tescil tarihinden sonraki bir yıl içerisinde ilk 15.000 km ya da 1. yılı dolduğunda bakım görmesi anlamı taşır.Benim iki sorum var cevapyalabilirseniz sevinirim.
Sıfır aldığım ve bir senedir neredeyse hiç kullanamadığım aracımın bakımı geldi, bakımı 6 ay sonra yapsam garantiden çıkar mı?
İstanbulda önerebileceğiniz işçiliğini beğendiğiniz yetkili servis var mı?
Maliyetten kaçmak bir tarafta , fazladan parça değiştirip girdi sağlamak da diğer tarafta..
Evet, balata durumunda yaptığım araştırmada kalite düştüğü ortada. Çünkü uzun süre dayanan balata döngüyü sağlamıyor. Belki de baştan maliyeti pahalı..
Genel olarak bakınca servisteki öneriler tespitler onarımlar maalesef anı geçiştirmek ve tutturabildiğine olduğunun herkes farkında..
Bana kalırsa böyle bir durum hissettiğinizde mutlaka şikayet edilmeli. Sizle samimiyet kurmaya çalışan ya da hatır gönül durumları ile hep sizin cebinizden para çıkıyor ve hatalı tespitler yapılıyorsa hemen söyleyin ve kayıt altına aldırın.
Aksi halde o samimiyet kurmaya çalışanlar daha sonra servise uğradığınızda serviste olmuyor ve siz kandırıldığınızla kalıyorsunuz..
Evet, asbest halen daha evlerde kullanılan suların eve gelirken geçtiği borularda da mevcut. Bu da bir alternatif savunma diyebiliriz. Yoksa bunun bir de eko serisi olduğu düşünülürse, eko seri daha çabuk biteceğinden, daha fazla çevreye duyarlı anlamı çıkması lazım. Yani kısaca yine yetkili servis yolunda diyebiliriz.Aklıma gelen bir konuyu paylaşayım bundan 1.5 yıl önce ankarada 2.el bir araç satın almıştık arkadaşıma . Yetkili servisine götürdük aracı kontroller için fiat'ın bir bayisiydi ismen bilmiyorum . Orda bu konuyla ilgili aramızda bir sohbet geçti servis yetkilisiye ve balataların üretiminde kullanılan "ASBEST" adlı maddenin kullanımı ekolojik olarak bakıldığında çevreye zararlı olduğundan kullanımdan kalktığını ve bu sebeple balata ömürlerinin eskisi kadar uzun olmadığını söyledi.
Vay be, eski parçalar ve fatura her zaman istenecek demek ki.Bir şikayete denk geldim. Böyle durumla karşılaşan mutlaka olmuştur. Ucu açık bir tamirat süreci yaşamış. Geçmiş olsun. (Video hızını 1.5 yaparak izlemenizi tavsiye ederim)
https://www.sikayetvar.com/volkswagen/volkswagen-canakkale-avek-servisinden-sikayetciyim-video
Genel bir ifade olacak ancak ben bu saatten sonra bu tür problemlerin, yani sorunla karşılaşan kullanıcıların hep aynı sorunlarla karşılaşması alarm kurulmuş gibi belirli zamanlara ayarlanmış gibi bir durum olmuş hissi veriyor. Nasıl ki bu aracın bakımı seneye aynı gün ya da km olarak sayacı dolunca uyarı veriyorsa, sorunlar da tıkır tıkır işliyor..
Kavrama, volan, mekatronik tüpü, devirdaim pompası, balata, klima yönlendirme, depo kilidi, vites geçiş problemi, sallanma, salıncak burcu, bagaja su dolması... gibi oldukça fazla problemler tesadüf olmaktan ve de kullanıcı hatası olmaktan çıkıp normal demek tesadüf değildir. Tamamen sayaçlı ve planlı gibi görünüyor.
Yok estağfurullah olur mu öyle bir şey diyen olursa da sorumluluğu alıp sorunu bedelsiz çözer ve müşterisini mağdur etmez.
Garanti süresince size normal denilen sorunların garanti sonrası sorun olması, gel işçiliği ver yapalım demesi bana pek iyi niyetli gelmiyor.
Son teknoloji arıza tespit cihazını sadece serviste bulabilirsiniz demek değil de, bizim son teknoloji arıza tespit cihazına ihtiyacımız yok, araçlarımız sorunsuz demek gerekmez mi?
Bunlar da tamamen varsayım. Ama incelemem gözlemlemem bu yönde..
Saygılar.
2020 yılında Polo aracıma servisten silecek takımı almıştım. Bana söylemeden eko serisi verdiler. Yeni olmasına rağmen adamakıllı silmeseniz geçtim , silecekler çalışırken camda sekerek ilerliyordu. Tüketici mahkemesine başvuru yapmıştım , bilirkişi gelip doğuş otodan korktuğu için senin sileceklerin ayarı bozuk deyip dosyayı kapatmıştı…Herkese merhaba.
Yetkili servislerde eko seri (ekonomik) adı altında sunulan kalitesi ve kullanım ömrü düşük olan parçalar hakkında ne düşünüyorsunuz? Ki orijinali tam anlamıyla yapmazken eko serisi ne kadar mantıklı?
Bana kalırsa tamamen saçmalık.
Ne anlamı var o zaman yetkili serviste işlem yaptırmanın?
Bir firma eko seri parça adı altında kalitesi ya da kullanım ömrü düşük önerebiliyorsa,
tecrübeli ya da tecrübesiz usta ya da teknisyen seçeneği de sunsun.
işi yeni öğrenen yapınca bazen söktüğünü söktüğü gibi takamıyor..
Hadi hayırlısı..
Tercihiniz nedir ve tecrübelerinizi paylaşabilir misiniz?
(Seçenek önerisi de paylaşabilirsiniz)
Balata da Eko serisi diye hangi marka takıyorlar merak ediyorum.2016 model aracımın 3.bakiminda fren balatalarini servis JZW ile başlayan balatayla değiştirmiş. 37bin km kullanıldı simdiye kadar. Gecen haftaki bakımda usta bir bu kadar daha götürür dedi