👍 Mk8 eTSİ Kullanıcılarından Destek Lütfen


metinkar

Uzman Üye
 
Katılım
13 Ara 2016
Mesajlar
5,474
Tepkime puanı
6,715
Konum
İstanbul
İsim
Metin
Araç
Golf8 Life
Merhaba arkadaşlar...
Yeni bir serüvene başlamadan önce desteğinize ihtiyacım var...

eTSİ kullanıcılarından + - yorumları alabilirmiyim...

Farklı bir araçta alabilirim ama önceliğim Life yada Style paket...

Bu arada 1990 yılından bu yana manuel araç kullanıyorum şimdi emeklilikte otomatik araçta bir ilk olacak🤭
 
Son düzenleme:

Metin bey merhaba, bizde 1.0 octavia var. eTsi bu kasayı fazla yürütmesede genel kullanım için ideal. Yakıtından memnunuz. Golftede iyi olacağını tahmin ediyorum.
 
Upvote 0
Kullanıcı olarak değil, dışarıdan bakan biri olarak R-line iyidir hocam. Ancak bence bütçe elveriyorsa a3’e geçiş güzel olabilir. Neticede bir golf 8 kullanıcısıydınız, artık biraz değişiklik daha iyi olabilir.
 
Upvote 0
Şef hangi konuda yorum istiyorsun. Yakıt mı. Sürüş mü. 2. El piyasası mı.
Konu geniş ve çetrefilli.
 
Upvote 0
Şef hangi konuda yorum istiyorsun. Yakıt mı. Sürüş mü. 2. El piyasası mı.
Konu geniş ve çetrefilli.


Çevremde en çok söylenen hibrit batarya arızası maraştaki arkadaşım söyledi değişim olmuş ama sorun devam ediyormuş kafam karıştı...
 
Upvote 0
Çevremde en çok söylenen hibrit batarya arızası maraştaki arkadaşım söyledi değişim olmuş ama sorun devam ediyormuş kafam karıştı...
Ben ilk defa duyuyorum. Neymiş sorun tam olarak. Garantisi olan araçlar ise çözümü basit. Ama sonrası için uğraştırabilir. Sonuçta vw bu çileli yolu 😁
 
Upvote 0
1.5etsi ile 33bin kilometreyi devirmek üzereyim. Şu güne kadar batarya ile alakalı herhangi bir problem yaşamadım. Teknoloji olarak düz tsi araç da kullanmış biri olarak mühendislere ve yıllar süren arge süreçlerine laf etmek istemem ama çokta gerekli ahım şahım bir teknoloji değil. Ne yakıta müthiş bir katkısı var ne de performansa. Garantim bitti birkaç ay önce artık korkarak sürerim, hiçbir şeye yaramadığını düşündüğüm o 48v batarya ne zaman el sallar bana diye…
 
Upvote 0
Metin hocam selamlar, öncelikle geçmiş olsun. Rabbim daha beterinden korusun diyerek başlamak istiyorum.

Senin de belirttiğin gibi bende emekli olmadan bir kaç ay önce manual Golf 7'den Golf 8 Life otomatik vitese geçiş yaptım. Yaklaşık 1 sene ve 20000 km oldu. Aracımdan memnunum, 7 den sonra bazı kısımlar eğreti gibi dursa da sonradan alışıyorsun. Eğer agresif kullanıcı değilsen zaten biliyorsun eski aracından.

E-tsi kısmına gelecek olursak motorun çalışma prensibi nedeniyle biraz tuhaf geliyor kullanımı, motorun kapanması vs önceleri pek alışamamıştım ama vücut kabul etti en sonunda. Araç 5,3-6lt aralarında bir yakıt kullandığı için memnun oluyorsun, yüzündeki tebessüm hoş oluyor. Ufaktan bir motor titremesi oluyor, benim 1.4 tsi dede yaşadığım bir durum olması nedeniyle takılmıyorum.

Hibrit bataryadan dolayı koltuk oturma yüksekliğin artıyor, pek takılma ona da. İlk servise girdiğim dönemde bakım periodunu sormuştum, pek bilgi veremediler. Fiyat sordum 35k gibi bir rakam olduğu söylenmişti. Ama yeni dönemin trendi pil, bu pilin hangi periyodlarda değişeceği ve bakımı konusunda hiç bir bilgi yok maalesef. Bakalım onu da zamanla göreceğiz.

Otomatik vites çok iyi ancak şu fren kullanımı bende ilk başlarda büyük sorundu. Buna da alıştım, işin olmazsa olmazı bu fren. Ama kullanım rahatlığı bende bundan sonra manuel kullanamam tarafına kadar gitti.

Yeni araç konusunda ben olsam seçimimi bütçen varsa style paket üzerinden devam ederdim. Koltukların kalitesi ve ön farlardan dolayı retrofite açık bir araç. Sonradan R-line tarzına çok rahat dönebilirsin.

Retrofit hastalını bilirsin style alırsan matrise geçmek ister ve Rline yapmaya karar verirsen ön farlarına ve arka difizöre talip olurum haberin olsun. :) Saygılar.
 
Upvote 0
Birde bayadır aklıma takılan bir şey var. Bu kendini kapatma yani devri sıfırlama olarak geçen teknoloji>>> turbo yağlaması için erken devreye girmesi tam parkedeceğin zaman ve ya yüksek hızlardan hemen sonra devreye girmesi bir problem değil midir ??
( sıfır konu açılmasın diye araya sıkıştırdım )
 
Upvote 0
(life) Daha Boş araç alıp , yine/ yeniden doldurma ultra R line a çevirme tercihi @metinkar da

Nasıl yani?

Daha önceki araçta

Retrofitlerin hepsinin eksiksiz Faturası var mı??

Eeee peki işçilik faturaları???

Burada bu işlerden anlayan üyelerede bazı el emeği retrofitler yaptırdı sanırım @metinkarrr

Bu retrofitlerin faturaları varsa bile emsal piyasa araştırması yapmadan
Fatura tutarları üzerinden mi ödeme yapılacak??

Eee peki geçen seneki fatura tutarı ile bugünkü fatura tutarı bir mi (aynı mal 3 katına çıktı???)

Daha önce de metinkara sordum

Bu kadar iyi niyetli müsteri dostu hak/doğruluk ticari ahlak üzerine yemin etmiş bu kasko şirketi hangisi diye??

Benim bildigim TÜRKİYE denen bu ülkede sigorta sirketleri müsterisini eninde sonunda tokatlar karlı çıkar.
Ve iş araç sahibinin pert aracı sonrası maddi kayıp/eksik ödeme sonrası hep Mahkeme süreciyle sonlanır.

Eee bu kadar tantana yazdın nedir sonuç diyenlere??

Dediklerim de haklıysam

Bu sefer R -line golf alsın metinkar

R line üzerine dolum yapacak mı ??

Hersey serbest tabi !!!
 
Upvote 0
(life) Daha Boş araç alıp , yine/ yeniden doldurma ultra R line a çevirme tercihi @metinkar da

Nasıl yani?

Daha önceki araçta

Retrofitlerin hepsinin eksiksiz Faturası var mı??

Eeee peki işçilik faturaları???

Burada bu işlerden anlayan üyelerede bazı el emeği retrofitler yaptırdı sanırım @metinkarrr

Bu retrofitlerin faturaları varsa bile emsal piyasa araştırması yapmadan
Fatura tutarları üzerinden mi ödeme yapılacak??

Eee peki geçen seneki fatura tutarı ile bugünkü fatura tutarı bir mi (aynı mal 3 katına çıktı???)

Daha önce de metinkara sordum

Bu kadar iyi niyetli müsteri dostu hak/doğruluk ticari ahlak üzerine yemin etmiş bu kasko şirketi hangisi diye??

Benim bildigim TÜRKİYE denen bu ülkede sigorta sirketleri müsterisini eninde sonunda tokatlar karlı çıkar.
Ve iş araç sahibinin pert aracı sonrası maddi kayıp/eksik ödeme sonrası hep Mahkeme süreciyle sonlanır.

Eee bu kadar tantana yazdın nedir sonuç diyenlere??

Dediklerim de haklıysam

Bu sefer R -line golf alsın metinkar

R line üzerine dolum yapacak mı ??

Hersey serbest tabi !!!


🤭 hayranınım

Uzun uzun yazıyorsun ama ben kısa ve öz severim... bu aralar fazla fazla yazıları okumuyorum bile...

Çok merak ettiğin şey var ise sende tlfnum olması gerek özelden yaz...

Yazdığımı okumadın muhtemelen artık emekliyim emekli maaşınla benzini koyup devam edeceğim...

Zaten 2023 model araca bir şey yapmaya da gerek yok herşey var...


e4160141-932b-4820-9196-471c4b2af5dc.jpeg

4c8997c1-3a22-4318-badc-c417325b295e.jpeg
 
Upvote 0
Metin hocam selamlar, öncelikle geçmiş olsun. Rabbim daha beterinden korusun diyerek başlamak istiyorum.

Senin de belirttiğin gibi bende emekli olmadan bir kaç ay önce manual Golf 7'den Golf 8 Life otomatik vitese geçiş yaptım. Yaklaşık 1 sene ve 20000 km oldu. Aracımdan memnunum, 7 den sonra bazı kısımlar eğreti gibi dursa da sonradan alışıyorsun. Eğer agresif kullanıcı değilsen zaten biliyorsun eski aracından.

E-tsi kısmına gelecek olursak motorun çalışma prensibi nedeniyle biraz tuhaf geliyor kullanımı, motorun kapanması vs önceleri pek alışamamıştım ama vücut kabul etti en sonunda. Araç 5,3-6lt aralarında bir yakıt kullandığı için memnun oluyorsun, yüzündeki tebessüm hoş oluyor. Ufaktan bir motor titremesi oluyor, benim 1.4 tsi dede yaşadığım bir durum olması nedeniyle takılmıyorum.

Hibrit bataryadan dolayı koltuk oturma yüksekliğin artıyor, pek takılma ona da. İlk servise girdiğim dönemde bakım periodunu sormuştum, pek bilgi veremediler. Fiyat sordum 35k gibi bir rakam olduğu söylenmişti. Ama yeni dönemin trendi pil, bu pilin hangi periyodlarda değişeceği ve bakımı konusunda hiç bir bilgi yok maalesef. Bakalım onu da zamanla göreceğiz.

Otomatik vites çok iyi ancak şu fren kullanımı bende ilk başlarda büyük sorundu. Buna da alıştım, işin olmazsa olmazı bu fren. Ama kullanım rahatlığı bende bundan sonra manuel kullanamam tarafına kadar gitti.

Yeni araç konusunda ben olsam seçimimi bütçen varsa style paket üzerinden devam ederdim. Koltukların kalitesi ve ön farlardan dolayı retrofite açık bir araç. Sonradan R-line tarzına çok rahat dönebilirsin.

Retrofit hastalını bilirsin style alırsan matrise geçmek ister ve Rline yapmaya karar verirsen ön farlarına ve arka difizöre talip olurum haberin olsun. :) Saygılar.

Sağolasın style sıfır alamam çünkü ona 1.6 dedi belki temiz 2.el olabilir o zaman tabiki veririm ama önceliğim sıfır life paket olacak...
 
Upvote 0
Merhaba, öncelikle geçmiş olsun.
MK8 1.0 impression ve life kullanıcısıyım:
  • Yakıtta kayda değer bir fark yok, ki zaten üretici de max 10% diyor.
  • Frene çok daha fazla basmak gerekiyor ve motor her fırsatta kendini kapattığı için fren mantığına alışmak vakit alıyor.
  • 3 silindirli motorun getirdiği titreşim, elektrikli motorun desteği ile ciddi derecede azalmış. İmpressionda start/stop sonrası çok sallıyordu, life ise sadece kontak kapatırken biraz sallıyor.
  • titresimin azalması, konforu kesinlikle arttiriyor.
  • Life modelde ‘Drive’ modunda kullanırken düsük devirde vites degistiği için motorun boğulduğunu hissediyorsunuz. Fakat Sport modunda araba gayet güzel akıyor.
  • DSG vites geçiş hızı sayesinde, manuale göre cok daha güzel ve pürüzsüz sekilde hızlanabiliyorsunuz.
  • auto hold fonksiyonu impressiona göre çok daha geç bırakıyor. İmpression gaza dokunduğum anda bırakırdı, pürüzsüzdü.
 
Upvote 0

Sağolasın style sıfır alamam çünkü ona 1.6 dedi belki temiz 2.el olabilir o zaman tabiki veririm ama önceliğim sıfır life paket olacak...
metin hocam limon sarısı renk için bir kaç kelime yazmak istiyorum. iki sene kullandım bu lansıman regini kullanımı çoooook zor en ufak taş çizik belli oluyor servis bile rötüş yapamıyor üstüne birde istanbulda seyir halindeyken bol bol el kaldiranlar oluyor taksi sanıyorlar. trafikte on kişiden beşi dönüp bakıyor her yerde göz önündesiniz bu işin bir faydası oluyor kurumsal bir yere yada sitenize girerken güvenlik hemen sizi tanıyor kapılar açılıyor.
son noktada herşey renkler zevkler farklıdır deyip konuyu kapatayım
 
Upvote 0

Geri
Üst Alt