Sıfır Yeni Araçta Fren Performansı Düşük olur mu?


thelordof

Katılımcı Üye
 
Katılım
16 Nis 2019
Mesajlar
1,095
Tepkime puanı
407
Konum
Ank
İsim
Samet
Araç
Tiguan Elegance
Merhabalar, yeni alınan sıfır araçta fren rodajı olayı oluyor mu, dolayısıyla frenin dibe yakın noktada aracı yavaşlatması normal mi? Üst kısımlarda fren hissiyatı yok gibi bir şey. ( Şehir içi kullanımda test edildi.) Fren hidrolik seviyesini kontrol ettim, seviyesinde sıkıntı yok. Araç kontak kapalıyken 3 kere frene pompalayınca fren bir nebze şişiyor ama birazda olsa 5 cm felan yine pedal ileriye basmaya izin veriyor.

Eğer ki fren rodajı olayı varsa ortalama kaç km sonra bu rodaj bitiyor.
 

Merhabalar, yeni alınan sıfır araçta fren rodajı olayı oluyor mu, dolayısıyla frenin dibe yakın noktada aracı yavaşlatması normal mi? Üst kısımlarda fren hissiyatı yok gibi bir şey. ( Şehir içi kullanımda test edildi.) Fren hidrolik seviyesini kontrol ettim, seviyesinde sıkıntı yok. Araç kontak kapalıyken 3 kere frene pompalayınca fren bir nebze şişiyor ama birazda olsa 5 cm felan yine pedal ileriye basmaya izin veriyor.

Eğer ki fren rodajı olayı varsa ortalama kaç km sonra bu rodaj bitiyor.
“Kitapçıkta (fren rodajı) ilk 300km boyunca frenler tam frenleme etkisini sahip değildir” diye özellikle belirtir.!

İlk 300 km boyunca “mecbur kalmadıkça” ani ve tam frenlemelerden kaçınılması gerektiği, öndeki aracı takip mesafesini normalden daha fazla araya mesafe koymak vs.. kitapta detaylar mevcut, sıfır disk ve sıfır balatanın yavaş yavaş birbirine alıştırmanız gerekir, aksi durumda diskin yüzeyi orta-uzun vadede ömrüne olumsuz etkileri olur.

2) sıfır km araçta lastikler ilk 500-600 km yol tutuş ve tam frenleme durumlarında iyi performans veremezler, lastik üreticileri lastiklerin depolarda uzun süreler raf ömrünü koruyabilmesi için lastiğin üzerine koruyu bir katman ile kaplar, bu katmanın aşınıp lastiğin vaad ettiği yol tutuş ve frenleme etkisi için 500-600 km geçmesi gerekir, bu sebebten ilk 500 km dikkatli ve sakin sürüş önerilir.

3) motor rodajı: ilk 1.500 km boyunca yüksek devirlere çıkmaktan ve top speed denemelerinden kaçınılması ve 120 km hızın üstünde sürüş gerçekleştirmemesi önerilir.

Motorun bileşenleri farklı metallerden üretilmiş yapıda hareketli metallerin parçaların “ilk andan” itibaren kusursuz çalışması beklenemez.!

Özetle arabanın tüm hareketli ve mekaniksel aksamlarının birbine alışması için ona biraz zaman vermelisiniz.

Dünya rekortmeni sprinter atleti bile koşu öncesi antreman yapmadan, kaslarını açmadan/ısıtmadan vs.. koşturursan sakatlanması kaçınılmaz olur, sizin durum biraz o mantık :)
 
Merhabalar, yeni alınan sıfır araçta fren rodajı olayı oluyor mu, dolayısıyla frenin dibe yakın noktada aracı yavaşlatması normal mi? Üst kısımlarda fren hissiyatı yok gibi bir şey. ( Şehir içi kullanımda test edildi.) Fren hidrolik seviyesini kontrol ettim, seviyesinde sıkıntı yok. Araç kontak kapalıyken 3 kere frene pompalayınca fren bir nebze şişiyor ama birazda olsa 5 cm felan yine pedal ileriye basmaya izin veriyor.

Eğer ki fren rodajı olayı varsa ortalama kaç km sonra bu rodaj bitiyor.


Araç e Tsi ise normal olabilir.

Araç e Tsi değilse, aracın fren sisteminde sorun var. Sıfır araçta bu şekilde anormallikler yaşanmaması lazım.

Rodaj denilen şey Ali bey in de belirttiği gibi :


'' İlk 300 km boyunca “mecbur kalmadıkça” ani ve tam frenlemelerden kaçınılması gerektiği, '' şeklindedir , parçaların birbirine alışma süresi ( 300 km ) boyunca, fren sisteminin zarar görmemesini, uzun süre sağlıklı çalışabilmesini hedefler.

Yoksa; fren , ilk zamanlar dipte tutar sonradan üst seviyelerde tutmaya başlar diye bir şey yoktur. Fren pedalına az bir mesafe basıldığında zınk diye tutması lazım.


.
.
 
“Kitapçıkta (fren rodajı) ilk 300km boyunca frenler tam frenleme etkisini sahip değildir” diye özellikle belirtir.!

İlk 300 km boyunca “mecbur kalmadıkça” ani ve tam frenlemelerden kaçınılması gerektiği, öndeki aracı takip mesafesini normalden daha fazla araya mesafe koymak vs.. kitapta detaylar mevcut, sıfır disk ve sıfır balatanın yavaş yavaş birbirine alıştırmanız gerekir, aksi durumda diskin yüzeyi orta-uzun vadede ömrüne olumsuz etkileri olur.

2) sıfır km araçta lastikler ilk 500-600 km yol tutuş ve tam frenleme durumlarında iyi performans veremezler, lastik üreticileri lastiklerin depolarda uzun süreler raf ömrünü koruyabilmesi için lastiğin üzerine koruyu bir katman ile kaplar, bu katmanın aşınıp lastiğin vaad ettiği yol tutuş ve frenleme etkisi için 500-600 km geçmesi gerekir, bu sebebten ilk 500 km dikkatli ve sakin sürüş önerilir.

3) motor rodajı: ilk 1.500 km boyunca yüksek devirlere çıkmaktan ve top speed denemelerinden kaçınılması ve 120 km hızın üstünde sürüş gerçekleştirmemesi önerilir.

Motorun bileşenleri farklı metallerden üretilmiş yapıda hareketli metallerin parçaların “ilk andan” itibaren kusursuz çalışması beklenemez.!

Özetle arabanın tüm hareketli ve mekaniksel aksamlarının birbine alışması için ona biraz zaman vermelisiniz.

Dünya rekortmeni sprinter atleti bile koşu öncesi antreman yapmadan, kaslarını açmadan/ısıtmadan vs.. koşturursan sakatlanması kaçınılmaz olur, sizin durum biraz o mantık :)
Çok teşekkür ederim.
 
Araç e Tsi ise normal olabilir.

Araç e Tsi değilse, aracın fren sisteminde sorun var. Sıfır araçta bu şekilde anormallikler yaşanmaması lazım.

Rodaj denilen şey Ali bey in de belirttiği gibi :


'' İlk 300 km boyunca “mecbur kalmadıkça” ani ve tam frenlemelerden kaçınılması gerektiği, '' şeklindedir , parçaların birbirine alışma süresi ( 300 km ) boyunca, fren sisteminin zarar görmemesini, uzun süre sağlıklı çalışabilmesini hedefler.

Yoksa; fren , ilk zamanlar dipte tutar sonradan üst seviyelerde tutmaya başlar diye bir şey yoktur. Fren pedalına az bir mesafe basıldığında zınk diye tutması lazım.


.
.
İki farklı sıfır araç varda. Vw olanda sıkıntı yok, Opel Corsa olan frenler biraz dipte tutuyor gibi. Opeller frenleme belki de farklı. Vw den sonra garip geliyor.
 
İki farklı sıfır araç varda. Vw olanda sıkıntı yok, Opel Corsa olan frenler biraz dipte tutuyor gibi. Opeller frenleme belki de farklı. Vw den sonra garip geliyor.


Kuzenim 7- 8 ay önce sıfır corsa aldı, ara ara ben de kullanıyorum. Frenlerde hiç bir anormallik yok. fren pedalına yarıya kadar basınca çok sıkı şekilde frenleme yapıyor.


.
 
Kuzenim 7- 8 ay önce sıfır corsa aldı, ara ara ben de kullanıyorum. Frenlerde hiç bir anormallik yok. fren pedalına yarıya kadar basınca çok sıkı şekilde frenleme yapıyor.


.
Teşekkür ederim. Bir ara yetkili servise bir sorarız.
 
Araç e Tsi ise normal olabilir.

Araç e Tsi değilse, aracın fren sisteminde sorun var. Sıfır araçta bu şekilde anormallikler yaşanmaması lazım.

Rodaj denilen şey Ali bey in de belirttiği gibi :


'' İlk 300 km boyunca “mecbur kalmadıkça” ani ve tam frenlemelerden kaçınılması gerektiği, '' şeklindedir , parçaların birbirine alışma süresi ( 300 km ) boyunca, fren sisteminin zarar görmemesini, uzun süre sağlıklı çalışabilmesini hedefler.

Yoksa; fren , ilk zamanlar dipte tutar sonradan üst seviyelerde tutmaya başlar diye bir şey yoktur. Fren pedalına az bir mesafe basıldığında zınk diye tutması lazım.


.
.
Hocam merhaba,

Ben de geçen hafta sıfır km 1.5 e-tsi araç aldım ve Konya'dan İstanbul'a gelirken 700 km kullandım aracı. Uzun yolda frenlere ilgili herhangi bir sıkıntı hissetmedim ancak İstanbul'a gelip şehir içi trafiğe girince @thelordof hocamın da dediği gibi frenlerin dibe yakın noktada tuttuğunu, pedalın üst kısmında bir hissizlik olduğunu fark ettim. Siz de yorumunuzda araç e-tsi ise normal olabilir demişsiniz bunun sebebi nedir ?

@thelordof hocam siz sorunu çözebildiniz mi ?
 
Hocam merhaba,

Ben de geçen hafta sıfır km 1.5 e-tsi araç aldım ve Konya'dan İstanbul'a gelirken 700 km kullandım aracı. Uzun yolda frenlere ilgili herhangi bir sıkıntı hissetmedim ancak İstanbul'a gelip şehir içi trafiğe girince @thelordof hocamın da dediği gibi frenlerin dibe yakın noktada tuttuğunu, pedalın üst kısmında bir hissizlik olduğunu fark ettim. Siz de yorumunuzda araç e-tsi ise normal olabilir demişsiniz bunun sebebi nedir ?

@thelordof hocam siz sorunu çözebildiniz mi ?
Öncelikle yeni aracınız hayırlı uğurlu olsun, keyifli sürüşler.

Araç kardeşimindi, Corsa. Km yaptıkça düzelmişti. Düzelene kadar beğenmedim açıkcası.

Yakın zamanda aileye Tiguan katıldı. Tiguanda çok şükür frenle ilgili bir şikayetim olmadı. Bayiden alındığı andan itibaren frenler tam istediğim gibi tutuyordu. İlk 500 km frenlere hep yumuşak bastım. Bende ki e-tsi değil. Onlarda dediğiniz gibi fren hissiyatı farklı diyorlar.

Şehir dışı malum çok fren yapılmaz dolayısıyla rodaj verimli şekilde bitmez, şehir içi 300-400km gibi kullanım sonrası hala bir değişiklik olmazsa yetkili servise bir gösterin.

@metinkar hocam, sizin ilk zamanlar fren hissiyatı nasıldı?
 
Öncelikle yeni aracınız hayırlı uğurlu olsun, keyifli sürüşler.

Araç kardeşimindi, Corsa. Km yaptıkça düzelmişti. Düzelene kadar beğenmedim açıkcası.

Yakın zamanda aileye Tiguan katıldı. Tiguanda çok şükür frenle ilgili bir şikayetim olmadı. Bayiden alındığı andan itibaren frenler tam istediğim gibi tutuyordu. İlk 500 km frenlere hep yumuşak bastım. Bende ki e-tsi değil. Onlarda dediğiniz gibi fren hissiyatı farklı diyorlar.

Şehir dışı malum çok fren yapılmaz dolayısıyla rodaj verimli şekilde bitmez, şehir içi 300-400km gibi kullanım sonrası hala bir değişiklik olmazsa yetkili servise bir gösterin.

@metinkar hocam, sizin ilk zamanlar fren hissiyatı nasıldı?

Teşekkür ederim hocam sizin de yeni aracınız hayırlı olsun kazasız belasız kullanırsınız inşallah.

Evet forumda benzer bir konu gördüm ve e-tsi kullanıcılarının benzer şikayetleri var açıkçası önceki golf 7 aracımda böyle bir sıkıntı olmamıştı frenlerinden gayet memnundum. Aracı aldığım günden sonra şehir içi kullanma fırsatım olmadı dediğiniz gibi şehir içi biraz km yapıp gözlemleyeyim eğer fark olmaz ise sonrasında yetkili servise gösteririm.
 

Geri
Üst Alt